Урок "Літня мозаїка.Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим початком."

Про матеріал
Інтегрований урок української мови до 33 тижня Літня мозаїка."Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим початком"
Перегляд файлу

Тиждень 33: «Літня мозаїка»

Тема. Літня мозаїка.Розвиток зв’язного мовлення. Складання  розповіді  за  поданим початком.

Мета. Вчити учнів складати розповідь за поданим початком; розвивати мислення, мовлення, фантазію; збагачувати лексичний словник, викликати бажання передавати свої враження образними висловами;   виховувати любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.

Хід уроку

І.Організаційна частина

Повернись праворуч,

Повернись ліворуч.

А тепер сусіду щедро усміхнись.

Разом покрокуйте,

Разом помандруйте

І до сонечка гарненько потягнись.

Зручно всі тепер сідайте,

Працювати  починайте.

 

ІІ. Актуалізація  знань.

1.Загадка

Хто це лісом тихо ходить? –
Розмаїття ягід родить,
Тепло. Раді всі звірята.
А в пташок – вже пташенята.
(Літо)

2. Бесіда про  літо.

3. Складання асоціативного куща у малюнках.  

- Що літо нам несе? Які його ознаки? Яке ж  воно, літо?

C:\Users\User\Pictures\школа\картинки\181150384247303008.jpg                                C:\Users\User\Pictures\школа\картинки\3161.jpg

 

                                 Л І Т О

C:\Users\User\Pictures\школа\картинки\5644_jpg_3a5681887be4e70b773fb032a66bad0c.jpg                          C:\Users\User\Pictures\школа\картинки\аниоксид.jpeg

4. Виконання завдання .

- Дайте відповіді на запитання, користуючись схемою речень:

* Назвіть назви літніх місяців.         ___  ___ - ___, ___, ___.

* Який місяць є серединою літа?     ___  ___  _  ___  ___.

* У яку пору року в пташок зявляються пташенята?    ___  ___  ___.

5. Хвилинка каліграфії.

- Урок продовжимо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Ложим зошит навскоси,

Піднімаєм з парт носи.

Будемо писать, як звично,

Старанно і каліграфічно. 

- А напишемо літери, які позначають звуки у назві пори року, про яку ми сьогодні ведемо розмову, та поєднаємо їх у склади, а також слово літо.

  л  л  л  і і і  т т т  о  о  о    ло    ла   ли   лі    лу  та то ті  те   літо

6. Робота в парах «Доберіть вірш до малюнка»

- Ваше завдання:прочитати та вибрати віршик, який буде заголовком до картинки . Запишіть до зошитів.

C:\Users\User\Pictures\школа\картинки\4cc22d58066f3a3676ca33d517bd5f932fc215fa.preview.jpg      а)Небеса прозорі, мов глибінь ріки.

         Падають, як зорі, з явора листки.

      б)Все навколо зеленіє,

         річка ллється і шумить.

         Тихо, тихо вітер віє

         І з травою гомонить.

     в) Кульбабка тиха при стежині

       жовтіється сама собі.

       А у волошки очі сині,

     А в неба очі голубі.     

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

ІV. Робота над матеріалом уроку.

1. Психологічний тренінг (звучить мелодія для релаксації)

- Заплющте очі, зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями догори. Уявіть собі, що ви  влітку у лісі. Літо це чудова пора, коли все навколо зеленіє, коли співають птахи, коли яскраво світить сонце.  Скільки всього цікавого можна побачити і почути. Ліс може розповісти дуже багато, головне навчитися його слухати. З яким нетерпінням чекають цю пору року багато людей. Влітку  можна проводити час на природі. Саме тут людина відпочиває і набирається сил.

- Діти, а кого ми можемо побачити у лісі?

 

2.Бесіда про тварин.

 

3.Завдання від лісових мешканців.

А) Повторення коромовок


Сіроманця стріла вовка

на місточку скоромовка.

Скоро мовить вовк почав,

ледь язик не поламав.

Бо була та скоромовка

для діток, а не для вовка.


- Давайте  пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока.

  1. Жовтий жук у житі жив,

Жук із жабками дружив.

Жартувати жук умів –

Жабок жук завжди дражнив. 

  1. Ворона проворонила вороненя.
  2. Летів горобчик, сів на стовпчик,

Прибіг хлопчик, утік горобчик.

  1. Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу.

  1. Ворона сороці намисто купила,

В намисті сорока бусинки лічила.

Ото для сороки настала морока,

Не може бусинки злічити сорока.

Б) Гра “Хвостики”

- Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!

 

  то    ка      на

 

 - Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).

В) Гра «Жук-буквоїд»

- Це незвичайний жук, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.

         лото (болото) ток  (листок)

 

 ка           на (калина)             тва           на (тварина)

 

Г) Гра “Лист від Ведмедика-читача”.

*Розгадування анаграми ДЬМІВЕД

- Діти, Ведмедик дуже любить читати, надіслав вам листи, давайте прочитаємо про що він хоче вам розповісти.

*Робота в парах «читання з другом».

Читання тексту про правила поведінки в природі.

- Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз’яснити.

 

1 знак – Не можна руйнувати мурашники!

2 знак – Не можна ловити метеликів!

3 знак – Не можна рвати рідкісні рослини!

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

*Обговорення   знаків про правила поведінки в природі.

4. Фізкультхвилинка.

5. Складання  розповіді за  поданим початком. Технологія «РАФТ»

-Уявіть себе однією з тваринок. Розкажіть про своє життя влітку за поданим початком.

Ліси – це живе диво планети. Вони прикрашають землю, очищають повітря.  Це домівка багатьох тварин…

Вчитель з учнями:

-  обговорюють  можливі ролі та складають список персонажів з даної теми;

-  з’ясовують  для кого вони могли створювати текст та про що хотіла б дізнатися їхня цільова аудиторія.

- До кого звертатиметься мій персонаж?

- Хто це? Що я про це знаю?

- Чому аудиторії буде цікаво читати мій текст?

- Про що я маю написати щоб зацікавити  та звернути увагу?

 

Роль

Аудиторія

Формат

Тема

ведмідь

жителі України

казка

тварини лісу влітку

заєць

 

віршик

 

вовк

 

діалог

 

олень

 

лист

 

 

 

 

 

Після обговорення адресатів та запису можливої аудиторії відбувається обговорення третьої позиції - у якій формі має бути подано текст.

Серед ролей –ведмідь,  заєць,  вовк,  олень. 

Аудиторія- жителі України.

Обрати різний формат (казка, вірш, діалог, лист, реклама). 

Тема –Описати життя  влітку з точки зору тварин.

6.Слухання розповідей дітей.

VII. Підсумок уроку.

Ось уроку добігає кінець.

 Хто активно працював - молодець!

Що сподобалось вам, поділіться.

Радо й весело всім посміхніться.

  •                 Чи цікавим для вас був цей урок?
  •                 Чого ви навчилися на уроці?
  •                 Що нового дізналися?

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку