Тиждень 33: «Літня мозаїка»
Тема. Літня мозаїка.Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим початком.
Мета. Вчити учнів складати розповідь за поданим початком; розвивати мислення, мовлення, фантазію; збагачувати лексичний словник, викликати бажання передавати свої враження образними висловами; виховувати любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.
Хід уроку
І.Організаційна частина
Повернись праворуч,
Повернись ліворуч.
А тепер сусіду щедро усміхнись.
Разом покрокуйте,
Разом помандруйте
І до сонечка гарненько потягнись.
Зручно всі тепер сідайте,
Працювати починайте.
ІІ. Актуалізація знань.
1.Загадка
Хто це лісом тихо ходить? –
Розмаїття ягід родить,
Тепло. Раді всі звірята.
А в пташок – вже пташенята.
(Літо)
2. Бесіда про літо.
3. Складання асоціативного куща у малюнках.
- Що літо нам несе? Які його ознаки? Яке ж воно, літо?
Л І Т О
4. Виконання завдання .
- Дайте відповіді на запитання, користуючись схемою речень:
* Назвіть назви літніх місяців. ___ ___ - ___, ___, ___.
* Який місяць є серединою літа? ___ ___ _ ___ ___.
* У яку пору року в пташок з’являються пташенята? ___ ___ ___.
5. Хвилинка каліграфії.
- Урок продовжимо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Ложим зошит навскоси,
Піднімаєм з парт носи.
Будемо писать, як звично,
Старанно і каліграфічно.
- А напишемо літери, які позначають звуки у назві пори року, про яку ми сьогодні ведемо розмову, та поєднаємо їх у склади, а також слово літо.
л л л і і і т т т о о о ло ла ли лі лу та то ті те літо
6. Робота в парах «Доберіть вірш до малюнка»
- Ваше завдання:прочитати та вибрати віршик, який буде заголовком до картинки . Запишіть до зошитів.
а)Небеса прозорі, мов глибінь ріки.
Падають, як зорі, з явора листки.
б)Все навколо зеленіє,
річка ллється і шумить.
Тихо, тихо вітер віє
І з травою гомонить.
в) Кульбабка тиха при стежині
жовтіється сама собі.
А у волошки очі сині,
А в неба очі голубі.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1. Психологічний тренінг (звучить мелодія для релаксації)
- Заплющте очі, зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями догори. Уявіть собі, що ви влітку у лісі. Літо – це чудова пора, коли все навколо зеленіє, коли співають птахи, коли яскраво світить сонце. Скільки всього цікавого можна побачити і почути. Ліс може розповісти дуже багато, головне навчитися його слухати. З яким нетерпінням чекають цю пору року багато людей. Влітку можна проводити час на природі. Саме тут людина відпочиває і набирається сил.
- Діти, а кого ми можемо побачити у лісі?
2.Бесіда про тварин.
3.Завдання від лісових мешканців.
А) Повторення коромовок
Сіроманця стріла вовка
на місточку скоромовка.
Скоро мовить вовк почав,
ледь язик не поламав.
Бо була та скоромовка
для діток, а не для вовка.
- Давайте пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока.
Жук із жабками дружив.
Жартувати жук умів –
Жабок жук завжди дражнив.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
По гриби ходили в ліс.
Заздрить білка в лісі лису –
Лис лисички ніс із лісу.
В намисті сорока бусинки лічила.
Ото для сороки настала морока,
Не може бусинки злічити сорока.
Б) Гра “Хвостики”
- Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!
то ка на
- Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).
В) Гра «Жук-буквоїд»
- Це незвичайний жук, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.
лото (болото) ток (листок)
ка на (калина) тва на (тварина)
Г) Гра “Лист від Ведмедика-читача”.
*Розгадування анаграми ДЬМІВЕД
- Діти, Ведмедик дуже любить читати, надіслав вам листи, давайте прочитаємо про що він хоче вам розповісти.
*Робота в парах «читання з другом».
Читання тексту про правила поведінки в природі.
- Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз’яснити.
1 знак – Не можна руйнувати мурашники!
2 знак – Не можна ловити метеликів!
3 знак – Не можна рвати рідкісні рослини!
*Обговорення знаків про правила поведінки в природі.
4. Фізкультхвилинка.
5. Складання розповіді за поданим початком. Технологія «РАФТ»
-Уявіть себе однією з тваринок. Розкажіть про своє життя влітку за поданим початком.
Ліси – це живе диво планети. Вони прикрашають землю, очищають повітря. Це домівка багатьох тварин…
Вчитель з учнями:
- обговорюють можливі ролі та складають список персонажів з даної теми;
- з’ясовують для кого вони могли створювати текст та про що хотіла б дізнатися їхня цільова аудиторія.
- До кого звертатиметься мій персонаж?
- Хто це? Що я про це знаю?
- Чому аудиторії буде цікаво читати мій текст?
- Про що я маю написати щоб зацікавити та звернути увагу?
Роль |
Аудиторія |
Формат |
Тема |
ведмідь |
жителі України |
казка |
тварини лісу влітку |
заєць |
|
віршик |
|
вовк |
|
діалог |
|
олень |
|
лист |
|
|
|
|
|
Після обговорення адресатів та запису можливої аудиторії відбувається обговорення третьої позиції - у якій формі має бути подано текст.
Серед ролей –ведмідь, заєць, вовк, олень.
Аудиторія- жителі України.
Обрати різний формат (казка, вірш, діалог, лист, реклама).
Тема –Описати життя влітку з точки зору тварин.
6.Слухання розповідей дітей.
VII. Підсумок уроку.
Ось уроку добігає кінець.
Хто активно працював - молодець!
Що сподобалось вам, поділіться.
Радо й весело всім посміхніться.