Тема. Звук [б],[б']букви «Бе». Логічні вправи. Читання тексту з Букваря. (К.Пономарьова 2018, 2 урок)
Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви «Бе»; удосконалювати читацькі навички, розвивати зв’язне мовлення учнів; бажання багато читати додатково; виховувати ввічливість, вихованість відвідуючи бібліотеку,
Хід уроку
І. Організаційний момент
Чуєте? Луна дзвінок.
Кличе всіх він на урок.
Всі готові? Що ж мерщій,
Починаємо урок
(Перевірка готовності учнів до уроку)
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Робота над чистомовкою
Ба-ба-ба — зелена верба,
Би-би-би — виросли гриби,
Аб-аб-аб — височенний граб,
Иб-иб-иб — це отруйний гриб!
Уб-уб-уб — водогін із труб,
Бі-бі-бі — квіти голубі.
2. Вивчення скоромовки
Бавлять ранньої пори
Бобренят старі бобри.
Бубонить бобер до білки:
- Бобреня боїться бджілки.
3. Розчитування за таблицею (на картках)
дби дба дбо дбі дбу дбе бди бда бдо бді бду
ибд абд обд ібд убд ебд идб адб одб ідб удб
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Гра «Читай слова за стрілками»
Бик брат базар
Біб брід байка
Бік баян берег
Бак борщ балет
Біль бокс бобер
- Які слова можна об’єднати в групу? Поясніть чому?
2. Гра «Шифрувальники»
- Налетів вітер переплутав всі букви. Розшифруйте слова.
акліб бкар кибду акбир
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
- На сьогоднішньому уроці ми маємо повторити і добре закріпити знання про букву Б б та звуки, які вона позначає. Ми читатимемо з нею нові слова та речення, виконаємо цікаві ігрові вправи з цими словами.
IV. Робота з Букварем (с. 107)
1. Читання речень, спускаючись з гірки.
- Що ви дізналися про слова першого речення, спускаючись з гірки?
2. Читання правильно побудованих речень.
Фізхвилинка Всі підняли руки –раз!
Став навшпиньки увесь клас.
Два!- присіли. Знову встали.
Головою похитали.
Нахил вправо, нахил вліво,
Повторили знову вміло.
V.Удосконалення навичок читання.
А) Дуже я потрібна всім
- І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (книга)
В) Різні книжки має,
на поличках їх тримає.
Тихо там себе веди,
прочитав-на місце поклади. (бібліотека)
- Що таке бібліотека?
4. Робота в групах
1 група (самостійно) - Прочитайте текст самостійно.(Буквар с.106)
2 група (за картками читають визначення Матеріал з Вікіпедії )
Бібліоте́ка або книгозбі́р, (грец. бібліо — «книжка» і thēkē — «сховище», «скриня») — культурно-освітній заклад, що здійснює збирання друкованих і рукописних матеріалів, проводить їхнє опрацювання та відображення в каталогах, організовує відповідне їхнє зберігання, збереження і обслуговування ними читачів.
3 група. Додатковий матеріал
Першою відомою бібліотекою можна вважати храм в Ніппурі. У храмовій школі, т. зв. е-дубі («будинок табличок»), була знайдена Ніппурська бібліотека: понад 30 000 табличок з адміністративними, юридичними, медичними, літературними та історичними текстами, багато з яких досі не опубліковані.
4 група. Додатковий матеріал
Бібліотеки були відомі ще в стародавньому світі Ассирії, Єгипті, Китайї. Найдавніша з них — клинописна Бібліотека Ашшурбаніпала в Ассирії (VII ст. до н. е.), а найбільша — Александрійська бібліотека, в якій були зібрані рукописні книги античного світу (III ст. до н. е.); вона була частиною музею. До комплексу входили житлові кімнати, столові приміщення, приміщення для читання, ботанічний і зоологічний сади, і бібліотека. Пізніше до нього були додані медичні та астрономічні інструменти, опудала тварин, статуї й погруддя, які були використані для навчання.
5 група. Додатковий матеріал
У Київській Русі перша бібліотека виникла в 1037 р. у Києві при Софійському соборі. Сучасні бібліотеки набули розвитку з 15 ст. після виникнення книгодрукування.
В Україні найбільшими вважаються: Центральна наукова бібліотека Академії наук України ім. В. Вернадського та Парламентська у Києві.
- Прочитайте в групах текст на картках. Виберіть найголовніше на вашу думку і повідомте класу.
2. Після презентації груп проводиться відеохвилинка відпочинку для очей.
Останніми презентують діти першої групи.
Дітям в групи роздаються завдання «З’єднай слова в речення»
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
- Що найбільше запам’яталося? Що нового дізнався на уроці?
- Які завдання було виконувати складно?
Гра «Утворіть нові слова»
- Утворіть нові слова із букв слова БІБЛІОТЕКА (Біб, літо, облік, тік, білка, бак, так, … .)
Ви сьогодні дуже гарно працювали. Молодці!