Розробка відкритого уроку – проекту, який сприяє розвитку самоосвітньої діяльності учнів, інтересу до проектної діяльності, розвитку предметної та життєво- необхідної компетентностей, збору інформації та свідомої підготовки до ЗНО.
Конспект відкритого уроку з алгебри у 11 класі.
Урок – проект « Логарифми в житті і в ЗНО»
(підсумковий урок з теми: «Логарифмічна функція»).
Підготовлений і проведений учителем математики Хлібодарівського НВК Кушнір А.М.
Мета уроку:
Освітня :
-узагальнити методи розв’язання логарифмічних рівнянь і нерівностей; властивості логарифмічної функції та їх використання у ЗНО;
-показати практичне застосування логарифмів на прикладах з життя, їх історію виникнення.
Розвивальна :
- розвиток пізнавальних інтересів на рівні цікавості, допитливості, пошуку способів вирішення поставленого завдання;
-сприяти розвитку самоосвітньої діяльності учнів; інтересу до проектної діяльності; розвитку предметної та життєво необхідної компетентностей.
Виховна :
- сприяти розвитку творчих здібностей учнів;
- розвиток спостережливості, уваги у відповідях виступаючого, оцінка і самооцінка, виховання відповідальності за доручену справу.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Технологія проведення уроку: проектна
Інноваційна ідея уроку: метод проектів – засіб продуктивного навчання на уроці узагальнення й систематизації знань.
Очікувані результати:
-підвищення інтересу до вивчення математики, прояв бажання в учнів досліджувати факти, без яких картина світу буде неповноцінною;
-закріплення методів вирішення логарифмічних рівнянь і нерівностей;
-посилення значущості введення і вивчення логарифмів, їх застосування в сучасному світі.
Обладнання: мультимедійна дошка, роздатковий матеріал, фішки, листи самооцінювання, картинки логарифмічної лінійки, рояля, ракушки, павутини.
Програмне забезпечення: Microsoft Office - 2007 (Microsoft Word, редактор формул, Power Point, Publisher, CROSS).
Ресурси Інтернету: https://www.google.com.ua/ (пошук картинок додатків логарифмічною спіралі, пошук історичної довідки про відкриття логарифма і його першовідкривачів; застосування в різних науках; пошук ескізів графіків логарифмічною функції).
Форми представлення результатів:
Презентація "Історія логарифма" (робота учня).
Презентація «Логарифми в житті» (робота учня).
Добірка завдань з ЗНО за попередні роки ( 2016- 2018 р.) ( робота учнів) у вигляді самостійної роботи і на встановлення відповідностей; завдання з помилками, які треба виправити.
Кросворд (комп'ютерний варіант учнів).
Буклет "Що спільного у логарифма і павутини" (робота учня).
Презентація уроку вчителя.
ХІД УРОКУ.
I Організаційний момент (психологічний настрій на початку уроку, постановка цілей, коротка характеристика проекту, створення мобільних груп).
II. Актуалізація знань учнів. Повторення
На дошці картинки логарифмічної лінійки, рояля, ракушки, павутини. Яке відношення вони мають до сьогоднішнього уроку?( відповіді учнів).
А) Інвентаризація знань за схемою (слайд 2)
B) Встановити відповідність між властивостями логарифмів ( 1 учень біля дошки) ( додаток 1)
С) Усний рахунок за картками ( додаток 2 )
D) Ланцюжок ( слайд 3) (робота в групах)
III. Захист проекту.
Кожна група на табло «Захист проекту» (слайд 4) вибирає завдання. Якщо випало завдання вирішити рівняння або нерівність, то це завдання виконує кожна група в зошитах, але пріоритет захисту у дошки буде у групи, яка це завдання вибрала. Будь-яка інша група може робити виправлення, доповнення, отримавши додаткові фішки.
Якщо на табло група вибрала одну з форм представлення досліджень, яку готувала інша група, то право захисту передають і при цьому фішки не заробляють.
В кінці уроку зібрати зошити.
Лови помилку!
4.Група «Математики» . Абітурієнт ( слайд 7) Встановити відповідність між рівняннями та способами їх розв’язання. Які способи відсутні? Розв’язати рівняння 1 і 4 біля дошки (виконують 2 учня із зворотньої сторони дошки), а інші у зошитах.
5. Сторінка вчителя. (слайд 8) Самостійна робота з самоперевіркою.
1 варіант |
|
2 варіант |
А1 log4(2x – 1) = 0,5 |
|
А1 log3(4 - 2x ) = 1 : _________ |
Ответы: А1 – 2; А2- 3; В1- 2; |
|
А1 – 1; А2- 1; В1- 2; |
|
|
|
6.Група «Вчені» ( слайд 15-18). Логарифми в житті людини
7.Бонус. (слайд 19) .Ця сторінка остання на уроці.
Вибираючи цю сторінку, заробляють додаткові бали. Створити рекламу про логарифми у вигляді рифмованого або нерифмованого вірша ( сінквейна).
I\/. Домашнє завдання. Виконати перевірочну роботу з теми на сайті МІЙ КЛАС, скласти кросворд з теми.
\/. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Чи достатньо у вас знань з теми для написання контрольної роботи і ЗНО?
- Поміркуємо способом від противного. Допустимо , що логарифми не існують…Продовжити міркування.
А тепер кожний з вас оцінить свою роботу на уроці. Учні заповнюють лист самооцінювання , оцінюючи свою роботу від 0 до 3 балів за кожним з критеріїв.
ПІ учня |
Бали (от 0 до 3) |
1.Активність роботи у групі |
|
2. Вдалі пропозиції при вирішенні рівнянь або нерівностей |
|
3. Допомога членам груп |
|
4. Уміння представити свої результати (творчі завдання) |
|
Всього балів |
|
Чому саме так оцінили свою роботу? Заслухати кілька учнів .Кожна група підраховує свої фішки. Оголошується група-переможець. Учитель оголошує оцінки, збирає зошити і листи самооцінювання.