26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Мовний експрес. Повторення вивченого про іменник.

Про матеріал
План-конспект уроку з мультимедійною підтримкою для учнів з порушенням зору мета якого - повторити та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки; удосконалити вміння визначати рід, число, відмінок іменників; розвинути мовлення, логічне і критичне мислення, пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема : Мовний експрес. Повторення вивченого про іменник.

Мета: повторити та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки; удосконалювати вміння визначати рід, число, відмінок іменників; розвивати мовлення, логічне і критичне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати почуття колективізму, увагу, спостережливість.

 

Корекційна мета: формування та розвиток узагальненості сприймання,   корекція  та розвиток    процесів узагальнення та абстрагування, стійкості  уваги, можливості  її   розподі­лу та переключення; розвиток навичок зорової та  слухової диференціації ; розвиток супроводжуючого мовлення, розвиток дрібної моторики пальців та кисті руки; формування уміння регулювати власні дії відповідно до інструкції щодо виконання завдання,   стимулювання пізнавальної зацікавленості та активності,корекція особистості.

 

Очікувані результати:

- незалежність мислення, відносна самостійність думок;

- активне висловлювання власних думок;

- вміння помічати помилкові судження інших учнів;

- критичне ставлення до себе, вміння бачити власні помилки;

- пошукова спрямованість мислення, прагнення до самостійного знаходження

 

 

                                        Зміст уроку

 

 І. Самовизначення діяльності

1.Психологічна настанова «До успіху».

-Любі мої, ви звернули увагу, що сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Але почувайте себе зручно, комфортно і без хвилювань.  Ви молодці і у нас з вами все вийде.

-А щоб урок пройшов добре, треба мати гарний настрій. Тож посміх ніться мені, посміхніться сусідові поруч – ми починаємо. ІІ.Актуалізація опорних знань

Метод «Передбачення»  

Доберіть по 1 слову для  характеристики уроку.

 Діти називають: цікавість, увага, творчість, знання, гра, праця, мудрість.

-Що спільного в цих словах? (вони належать до однієї частини мови) 

-До якої?                                               

                                   

                      Похожее изображение             Схема для вышивки крестом « Цветочек » 20 Х 20

Похожее изображение-Можливо ви вже здогадались про що піде мова на уроці?
- Дійсно, саме сьогодні ми пригадаємо усі таємниці, які приховує наш ІМЕННИК, здійснимо віртуальну подорож мовним експресом, відтворимо і впорядкуємо усі знання про іменник, бо тема нашого уроку: «Іменник як частина мови. Повторення вивченого про іменник.»( Слайд1)

ІІІ. Побудова знань (Усвідомлення змісту)

1.-То ж рушаємо і перша зупинка місто « КАЛІГРАФІЧНЕ»

Щоб слова і букви правильно писати,

Хвилинку каліграфії  час розпочинати.(Слайд 2)

-Щоб дізнатися ,яку ж літеру ми будемо  писати відгадайте загадку

 

Цвітуть сади, Дніпро шумить

І пісня ллється солов’їна

І жайвір лине у блакить

Це  рідна наша …(Батьківщина)

-З якої букви починається це слово?

-Правильно,отже ми будемо писати велику Б

а) Елементи літери Б

-У кожного з вас картка з  літерою Б , давайте пригадаємо  з яких елементів вона складається.(Тимур)

б) Прописування у повітрі

  -Поставте ручки на умовну дошку і пропишіть на рахунок 1-і,2-і,3-  і,4-і літеру Б (Тая і Аня з кінет.піском)

в)Пальчикова гімнастика

г) Правила письма

Зошит в руки я беру

Навскоси його кладу

Ручку в руки я беру

І ось так ії тримаю

Сяду рівно не зігнусь

до роботи я берусь

 

д)  Прописування літери в зошиті

е) Запис словникових слів ,які розпочинаються з літери Б,та їх лексичне значення ( бензин,бібліотека,банкір)

2.Наступна зупинка  місто «ХТОСИКІВ ТА ЩОСИКІВ»                                                                               Слайд 3

 

- Але мешканці цього міста десь поділися. Давайте їх повернемо. Треба заселити будинки, записати назви істот і неістот .З поданих слів виписати слова ,які відповідають на питання

І група – ХТО?, ІІ група – ЩО?( Потім зачитують свої слова)

- Який висновок можемо зробити?

( назви істот відповідають на питання хто?, назви неістот – що?)

3.Наступна зупинка місто «Лото назв».  Слайд 4

 

-Подивіться, що ми можемо сказати про ці слова? ( це власні назви, вони пишуться з великої букви) Треба добрати до кожного рядка власних назв загальну.

Працюємо парами (учні працюють парами, записують у зошитах)

Київ, Полтава, Львів, Кам’нське - ........ (МІСТА)

Василь, Іван, Ольга, Марія - ...........(ІМЕНА)

Україна, Японія, Китай, Англія - ...........(КРАЇНИ)

-Який висновок можемо зробити?

-Висновок: власні назви пишемо з великої букви, а загальні – з маленької.   

4.Наступна зупинка у місті «Роду та числа» Слайд 5

-Запропоновані слова розподіліть за родам.

Медаль, історія, верблюд, небо, неділя, індик, озеро, дідусь.

Ч.р.                             Ж.р.                    С.р.

Верблюд                  медаль                 небо

індик                        історія                 озеро

дідусь                       неділя

-Подивіться і скажіть яке число мають ці іменники?(однина)

-Утворіть від іменників жіночого роду множину?

- Давайте обведемо першу букву у словах і прочитаємо, яке слово  в нас вийшло.(Учні складають : «ВІДМІННО»)

- Молодці! Саме так ви і попрацювали!

-Але на нас чекає вже наступне місто.

5. –А зупинимось ми у місті ВІДМІНКІВ Слайд 6

До іменника в гостину завітала вся родина,

мов пелюстки у барвінку розмістилися відмінки.

Місця вистачило всім, а було їх рівно сім!

-Давайте повторимо іменники та їх питання за допомогою нашого кубика.

У моєї бабусі на присадибній (ділянка) безліч квітів, як на (луг). Смачні гостинці сподобалися всім мешканцям зоопарку: і верблюду, і носорогу, і (папуга), і (білка), і (черепаха). У відомій (казка) Івана Франка мишка Сіроманка допомогла витягнути ріпку (дід Андрушка), (баба Марушка), (донечка Мінка), (собачка) і (кішка).

-Яке правило застосували при виконанні цього завдання?

ІV.Узагальнення та систематизація знань.

 І зупиняємось ми в останньому місті «Повторення». Слайд 7

Повторення граматичних категорій іменника.

 Стратегія «Кубування».Аналіз граней:

 *  частина мови         ( іменник)

 *  що означає            ( назву предметів),

 *  відповідає на питання  ( хто?    що?

 *  що називає предмет (істоти, неістот)

 *  власну і загальну назви

 *  граматичні ознаки ( рід – ч.р., ж.р., с.р.;  число – одн., множ..)

 *  член речення      ( головний, другорядний)

 *  змінюється         ( за відмінками, числами)

 

V . Рефлексія уроку. 

-Яку мету ставили перед собою?

-Чи досягли її?

-Що найбільш здивувало,зацікавило?

-Що сподобалось, що -ні?

-Які форми роботи вам сподобались?

-Ми всі дуже гарно працювали. Мені сподобалася ваша робота на уроці. Але я хочу, щоб ви теж показали мені за допомогою смайликів свій настрій, свої почуття.Якщо ви отримали задоволення від уроку – малюємо посмішку, щось трошки не сподобалось – спокійний вираз, взагалі не сподобалося – сумний вираз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку