Урок "Координатна площина"

Про матеріал

Урок математики у 6 класі з елементами STEM-освіти.

Тема: Координатна площина

Мета та задачі уроку:

сформувати вміння виконувати вправи , що передбачають знаходження

координат точки на координатній площині;

сформувати вміння будувати точки за їх координатами та знаходити

координати точок, заданих на координатній площині;

самостійно застосовувати набуті знання в стандартних і не стандартних

ситуаціях, а також робити висновки;

показати практичне значення координатної площини в житті людини;

сприяти розвитку колективної праці, активізуючи взаємодію між учнями;

виховувати впевненість в своїх силах; зацікавленість предметом.

Перегляд файлу

Урок математики у 6 класі з елементами STEM-освіти.

Тема: Координатна площина Мета та задачі уроку:   сформувати вміння виконувати вправи , що передбачають знаходження координат точки на координатній площині;

 сформувати вміння будувати точки за їх координатами та знаходити координати точок, заданих на координатній площині;

 самостійно застосовувати набуті знання в стандартних і не стандартних

ситуаціях, а також робити висновки;

 показати практичне значення координатної площини в житті людини;  сприяти розвитку колективної праці, активізуючи взаємодію між учнями;  виховувати впевненість в своїх силах; зацікавленість предметом.

Обладнання: лінійка, олівець, ручка, картки з завданнями.

Форма проведення: практична робота.

 

ХІД РОБОТИ

У математичних пошуках є дуже вдалі  винаходи, здатні принести велику користь,  задовольняють любов до знань, полегшують  ремесла і скорочують працю людини.

Рене Декарт

I.               Організаційний етап.   

II.            Актуалізація опорних знань

Успішним є не той, хто знає, а той, хто вміє застосовувати свої знання.

1.      Робота з домашнім завданням (комп’ютер).

2.      Математичний диктант.

Вставте пропущені місця в тексті.

1)      Дві перпендикулярні прямі, що перетинаються в початку відліку, називаються ...

2)      Координатну пряму, яку креслять горизонтально, називають віссю ... , а перпендикулярну до неї пряму, яка проходить через початок відліку, - віссю ...

3)      У якій координатній чверті лежать точки К (-7; 3) і М (5; -2) ?

4)      Відстань від точки А (-3; -6) до осі абсцис дорівнює ..., а до осі ординат - ....

5)      Скільки чисел визначають положення точки на прямій?...

6)      Скільки чисел визначають положення точки на площині?...

3. Заповни таблицю.

Спіймавши потрібних метеликів, згадай прізвище великого французького математика. (Декарт)

(-3;8)

(4;-5)

(-9;-3)

(5;6)

(-3;-10)

(10;10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Історична довідка. (презентація)

 

             III.      Засвоєння знань, умінь, навичок. 

Системи координат оточують нас всюди:

-            З допомогою координатної сітки пілоти, моряки визначають місцезнаходження об'єктів ;

-            використовуються на туристичних схемах для пошуку визначних місць або потрібної вулиці;

-            при астрономічних спостереженнях координатна сітка використовується;

-            для складання зоряних і географічних карт.

 

Добре відомі нам географічні координати є сферичними, оскільки Земля має форму кулі.

Задання тільки однієї з двох координат на її поверхні визначає деяку лінію – коло.

Цей факт ліг в основу роману Жюля Верна «Діти капітана Гранта». Його герої знали лише одну з координат місця загибелі корабля – широту 37° 11' – і тому змушені були оглянути всі можливі точки цієї паралелі. А щоб визначити положення супутника над Землею, потрібно вже не дві координати, а три: широту, довготу і висоту над поверхнеюЗемлі.

На глобусі і карті роль осей координат замінюють: нульовий або Гринвіцький меридіан - вісь ординат, екватор - вісь абсцис. Східна довгота відповідає додатній частині осі абсцис, західна довгота – від’ємній частині; північна широта відповідає додатній частині осі ординат, південна широта – від’ємній  частині. Координати об’єкта на карті записуються в градусах з позначкою в якій частині півкулі він знаходиться. Наприклад м. Київ має такі координати …

А як це вміють робити учні на площині і на карті ми зараз побачимо. Домовимось про

таку умовність: 10 градусів на карті відповідають 1 одиничному відрізку на

координатній площині. 

Завдання для географа: 10Пн.ш.30Зх. д.

                                         50Пн.ш.40Сх. д.

Завдання для математика (-5; 4); (-2;-4)

Покажіть на карті м. Херсон і назвіть їх координати. 

 

Фізкультхвилинка

Практична робота  

Хід роботи

Робота в групах по 4 учня (1 командир в групі)

Кожна група отримує аркуш із завданнями. Учні вирішують, командир консультує своїх товаришів, розподіляє завдання, призначає відповідального, який буде захищати роботу біля дошки. Учитель контролює навчальний процес, консультує групи. Картка 1

1.     Знайдіть  на карті м. Київ, назвіть його координати і побудуйте на координатній площині цю точку.

2.     Знайдіть  на карті місце за  координатами (-7, 2). Запишіть назву. О. Гаїті

3.     Побудуйте малюнки на координатній площині за точками

                     (0;4), (2;7), (4;4), (6;5),(5;2), (8;3), (5;-2),            (8;-2),(5;-4),

                               (2;-5), (-1;-4),(-4;-2),(-1;-2),(-4;3), (-1;2), (-2;5), (0;4).

                      

4.     Записати координати до малюнку  

Картка 2

1.     Знайдіть  на карті о. Гренландія, запишіть його координати і побудуйте на координатній площині цю точку.

2.     Знайдіть  на карті місце за  координатами (-9, 3). Запишіть назву. Орлеан

3.     Побудуйте малюнки на координатній площині за

точками (8; 0), (9; 0), (8; - 4), (- 8; - 4), (- 14; 2), (8; 0), (8; 3), (- 2; 5), (- 8; 1,5). 

4.     Записати координати до малюнку  

 

 

Картка 3

1.     Знайдіть  на карті м. Харків, запишіть його координати і побудуйте на координатній площині цю точку.

2.     Знайдіть  на карті місце за  координатами (8, 1). Запишіть назву. О. Шрі-Ланка 

3.     Побудуйте малюнки на координатній площині за точками

(- 7; 0), (- 5; 2), (7; 2), (9; 5), (10; 5), (10; 1), 

(9; 0), (- 7; 0),(0; 2), (5; 6), (7; 6), (4; 2),(0; 1), (6; - 3), (8; - 3), (4; 1), (0; 1).

4.     Записати координати до малюнку  

 

             IV.      Колективна робота

На рисунку побудовано графік руху групи туристів.(завдання на дошці)

Користуючись графіком записати:

1.      До першої зупинки туристи рухалися ______ год.

і подолали _____ км.

2.      Перша зупинка тривала ____ год.

3.      До другої зупинки туристи подолали ______ км;

4.      Друга зупинка тривала ____ год.

5.      Довжина всього маршруту ______ км.

6.      На весь маршрут туристи витратили _____ год.

Які ще запитання можна задати графіку?

 

Побудувати за даною таблицею графік руху мотоцикліста:

Час (год.)

Відстань (км)

1

30

2

40

3

40

4

50

5

70

6

80

Визначити:

1.      На якій відстані мотоцикліст буде через 6 год. від початку руху?

2.      Скільки часу мотоцикліст відпочивав?

3.      Яку відстань проїхав за І годину?

4.      Яку відстань проїхав за останню годину?

5.      З якою швидкістю їхав мотоцикліст І годину?

V.               Аналіз експериментів та їх результативність

Проаналізуйте результати своєї роботи та дайте відповіді на такі запитання:

Метод евристичних запитань за Квінтіліаном: Що? Хто? Коли? Навіщо? Де? Чим? Як?

1.      Що? Що за тему ми сьогодні закріпили?

2.      Хто? Хто з вас навчився будувати малюнки  за заданими координатами?

3.      Коли? Коли почали вперше використовувати поняття координатна площина?

4.      Навіщо? Для чого нам потрібні дані знання?

5.      Де? В яких галузях застосовуються дані знання?

6.      Чим? Чим цікавим ви зможете зайнятися вміючи читати графіки?

7.      Як? Як дані знання можна застосувати в житті?

VI.            Обробка результатів (на дошці відповіді)

1.      Практичне застосування.

2.      Результати експериментів.

Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці, зображуючи "смайлик",  відповідну до їх 

настрою.   

           VII.      Домашнє завдання

Побудуйте сузір'я, під яким ви народилися і запишіть історію цього сузір'я.

 

pdf
Додано
30 липня 2019
Переглядів
3119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку