Урок математики у 6 класі з елементами STEM-освіти.
Тема: Масштаб. Робота з картою.
Мета: Закріпити вміння знаходити відстань на карті, вміння складати план кімнати, будинку. З’ясувати практичну необхідність вивчення теми «Масштаб» в 6 класі. Виховувати любов до Вітчизни, патріотизм.
Обладнання: карта України, лінійка, ручка, олівець, рулетка.
Форма проведення: практична робота.
ХІД РОБОТИ
І. Організаційний момент.
ІІ. Розминка.
1. Виміряй за картою відстань між містами:
Київ – Харків;
Київ – Одеса;
Херсон – Київ;
Київ – Берислав
Знайди відстань між цими містами, якщо масштаб 1:10 000 000
(в 1 см 100 000 м)
Масштаб 1:10 000 000 (в 1 см 100 000 м)
2. Виміряй довжину і ширину класної кімнати. Накресли у зошиті план кімнати (зобрази її у зошиті у вигляді прямокутника, зменшивши її розміри у 100 разів). У якому масштабі виконано план?
ІІІ. Застосовуємо на практиці
1. Довжина автомобільної дороги Львів – Київ наближено дорівнює 530 км. Зобрази відрізком автомобільну дорогу в зошиті, узявши за масштаб 1:7000000.
2. Відстань між Ужгородом і Житомиром, що дорівнює 670 км, зобразили на карті відрізком 6,7 см. Знайди масштаб карти.
3. План будинку прямокутної форми має розміри 10х12 см. Знайдіть дійсні розміри будинку і його площу, якщо масштаб плану 1:200.
ІV. Задачі краєзнавчого характеру по Херсонській області Користуючись запропонованою Вам картою, з масштабом 1 : 1 000 000 знайдіть відстань між:
- містами Бериславом та Херсоном; - містами Бериславом та Новою Каховкою;
- містами Бериславом та Асканією –Новою.
1. Відстань від м. Берислав до с. Тягинка 33 км. а на карті – 11 см. Знайдіть масштаб карти.
2. Довжина автомобільної дороги Берислав – Аскания Нова наближено дорівнює 105км. Зобрази відрізком автомобільну дорогу в зошиті, узявши за масштаб 1:2000000.
3. Довжина Арбатської стрілки на місцевості 115 км. Яка буде довжина півострову на карті з масштабом 1 : 200 000.
Аналіз експериментів та їх результативність
Проаналізуйте результати своєї роботи та дайте відповіді на такі запитання.
Метод евристичних запитань за Квінтіліаном:
Що? Хто? Коли? Навіщо? Де? Чим? Як?
1. Що? Що за тему ми сьогодні закріпили?
2. Хто? Хто з вчених працював над вивченням масштабу?
3. Коли? Коли почали вперше використовувати поняття масштаб?
4. Навіщо? Для чого нам потрібні дані знання?
5. Де? В яких галузях застосовуються дані знання?
6. Чим? Чим цікавим ви зможете зайнятися вміючи знаходити масштаб?
7. Як? Як дані знання можна застосувати в житті?
Самоаналіз роботи учнів на уроці V. Оцінювання практичної роботи.
VІ. Доповідь учня.
VІІ. Рефлексія.
VІІІ. Домашнє завдання.
1. Скласти план вашої кімнати в зошиті.
2. Скласти план нашої школи.