Урок "Математична експедиція, множення звичайних дробів"

Про матеріал
Учні відправляються в захопливу подорож числами та дробами. Вони вивчають, як множити дроби, використовуючи цікаві групові завдання та інтерактивні ігри. Учні досліджують практичні застосування множення дробів через реальні сценарії, що допомагають зрозуміти інтуїтивно математичні концепції.
Перегляд файлу

Математична експедиція: урок із множення звичайних дробів

Мета уроку:

  • Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми "Множення звичайних дробів".
  • Розвивати: математичну компетентність, навички застосування основних властивостей дробів до розв'язування конкретних задач, навички розрахунків, роботи в групі та логічного мислення.
  • Формувати ключові компетентності: уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.

Тип уроку:

Урок-експедиція

Хід уроку:

  1. Вступне слово вчителя (5 хвилин):

Доброго дня! Сьогодні ми вирушимо в захопливу математичну експедицію, де будемо досліджувати можливості множення дробів. Під час нашої подорожі ми розвиватимемо свої навички та готуватимемося до самостійної роботи з теми «Множення дробів».

  1. Початок подорожі (5 хвилин):

Уявіть, що ми відправляємося в математичну експедицію до віддалених островів, де живуть мудреці, які володіють знаннями про множення дробів. Наш шлях буде складним, але захопливим.

Слова вчителя: На початку нашої подорожі ми зустрічаємо групу мудреців, які готові допомогти нам у нашому шляху, але тільки якщо ми зможемо відповісти на їхні запитання (рандомно кидаємо кубик Блума).

  • Що таке дріб?
  • Які ви знаєте види дробів?
  • Наведіть приклади різних дробів.
  • Як додати та відняти дроби з однаковими знаменниками?
  • Як додати і відняти дроби з різними знаменниками?
  • Як помножити звичайні дроби?
  • Як помножити мішані дроби?
  • Як знайти дріб від числа?
  • Як знайти відсоток від числа?

 

 

  1. Розв'язування прикладів (5 хвилин):

Ми продовжуємо нашу подорож і натрапляємо на старовинний камінь, під яким лежить карта, що веде до мудрого оракула. Щоб підняти камінь, нам потрібно розв'язати кілька математичних завдань. Кожна правильна відповідь відкриває нам одну частину слова, яке ми маємо розгадати.

Приклади для розв'язання:

1)                        

2)

3)

4)

5)

А

Т

А

К

Р

 

Кожна відповідь означає букву, потрібно розгадати це слово склавши його правильно.

(відповідь: карта)

  1. Зустріч з оракулом (10 хвилин):

Після успішного розв'язання завдань ми отримуємо карту і продовжуємо нашу подорож. Стежка веде нас до старого оракула, який живе у віддаленій печері. Щоб отримати від нього пораду потрібно розв'язати ще кілька рівнянь та задач.

  1.     Рівняння та задачі для розв'язання:
  2.     Рівняння:
  3.     Рівняння:
  4.     Задача: Знайти дріб від числа. Знайдіть ​  від 60.
  5.     Задача: Знайти відсоток від числа. Знайдіть 25% від 80.

Слово вчителя: Оракул, кого ви відправите на це відповідальне завдання? (Поки воєводи назначають відповідального, вчитель висвітлює на екрані рівняння та задачі).

  1. Інтерактивна вправа: Хмаринка слів (5 хвилин):

Перед тим, як перейти до фінального завдання, пропоную вам створити хмаринку слів.

  •    Використовуючи програму для створення хмаринки слів WordArt, введіть слова, пов'язані з темою уроку: множення, дроби, чисельник, знаменник, спрощення, тощо.
  •    Під час створення хмаринки слів використовуйте кольорову гаму, яка асоціюється з певними художніми стилями або періодами, наприклад, імпресіонізм. Обговоріть, як кольори впливають на сприйняття інформації.

Питання для обговорення:

  • Які кольори ми обрали і чому?
  • Як обрані кольори допомагають краще зрозуміти чи запам'ятати інформацію?
  1. Фінальне завдання (10 хвилин):

Оракул надає нам важливі підказки, і ми продовжуємо нашу подорож до останнього пункту призначення, де нас чекає фінальне завдання. Ми зустрічаємо головного мудреця, який готовий звільнити нас від труднощів, але лише якщо ми правильно розв'яжемо його завдання.

  • Задача для групи: Екскаватор вирив траншею завдовжки 150 м за 3 дні. За перший день він вирив 40 % траншеї, а за другий     тієї частини, що залишилася. Скільки метрів траншеї вирив екскаватор за третій день?
  • Робота в групах: один представник від групи представляє пояснення задачі біля дошки.
  1. Аналіз уроку (нагородження та виставлення оцінок) (3 хвилини):

Слова вчителя: За вашу безцінну допомогу у нашій математичній експедиції, ми підрахуємо ваші здобутки і нагородимо вас. Давайте підрахуємо ваші математичні знаки! Виставляю оцінки.

  1. Домашнє завдання (2 хвилини):

Задати учням кілька завдань для самостійного розв'язання вдома, щоб вони могли закріпити отримані знання.

 

Математична компетентність і міжпредметні зв'язки:

Для інтеграції міжпредметних зв'язків та розвитку математичної компетентності урок може включати додаткові завдання, що пов'язані з іншими дисциплінами:

  1. Міжпредметні зв'язки з природознавством (географія):
    • Використати карту світу та запитати учнів знайти країни, в яких використовується метрична система. Порахувати відстань між цими країнами у вигляді дробів та знайти їх добуток.
  2. Міжпредметні зв'язки з історією:
    •    Під час розв'язування задач, розповісти про історію розвитку дробів у різних культурах. Наприклад, як древні єгиптяни використовували дроби для вимірювання земель.

 

docx
Додано
10 липня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку