12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Інтегрований урок алгебри та української літератури 7 клас по темі "Творчість І.Франка та тотожні перетворення виразів"

Про матеріал
Інтегрований урок алгебри та української літератури в 7 класі який можна провести в якості підсумкового уроку української літератури за творчістю І.Франка або узагальнюючого заняття по темі "Тотожні перетворення виразів" .
Перегляд файлу

Інтегрований урок з алгебри та української літератури, 7 клас

«Тотожні перетворення виразів і творчість І.Франка»

Тема: Про творчість І.Франка через алгебраїчні обчислення та тотожні перетворення виразів.

Мета:виробити навички обчислень виразів зі степенями та тотожних перетворень,вміння самостійно застосовувати знання в нових, нестандартних умовах; розвивати пам’ять, логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати старанність, самостійність, бажання працювати творчо. Підсумувати знання учнів про життя та творчість великого українського письменника;

Тип уроку: Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал для самостійної роботи, фото  Великого Каменяра.

Хід уроку

І. Вступне слово учителя про мету уроку та правила роботи на уроці.

Сьогодні у нас не звичайний урок алгебри на якому ми просто застосуємо свої вміння для тотожного перетворення виразів, а присвятимо цей урок великому українському письменнику Івану Яковичу Франку. Ви будете виконувати алгебраїчні перетворення, розв’язувати математичні завдання, повторюючи і закріплюючи при цьому ваші знання про життєвий та творчий шлях І.Франка.

Почнемо наш урок з цитати великого фізика та математика Блеза Паскаля  «Предмет математики такий серйозний,що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим» 

   Тож почнемо наш урок. М. Коцюбинський так описував І.Франка: «Високе чоло,сірі,трохи холоднуваті очі,в лініях бороди щось енергійне,уперте. Рудувате волосся непокірливо пнеться,вуса стирчать. Скромно одягнений, він тихий та непомітний, поки мовчить. А заговорить-і вас здивує, як ця невисока фігура росте й росте перед вами, мов у казці. Вам стане тепло і ясно од світла його очей, а його мова здається не словом,а сталлю, що б’є об кремінь і сипле іскри. Сильна, уперта натура, яка цілою вийшла з житейського бою! »

    Так ,це Іван Франко. Пригадаємо деякі епізоди з життя письменника.

Робота з хронологічною таблицею.

27 серпня 1856 р.- народився І.Франко;

1875 р.- стає студентом Львівського університету;

1893 р.- стає доктором філософських наук;

28 травня 1916 р.- дата смерті письменника.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1) У запропонованих виразах визначити означення степеня:

а)  2 +2 +2+2+2=2 · 5;

б)  х·х·х = х³ ;                                      7

в)  2а · 2а · 2а · 2а · 2а · 2а · 2а = (2а) ;

     2        2        2       2

г) ---- + ---- + ---- = ---- × 3.

     3        3        3       3

2) Обчислити значення одночлена і прочитати зашифроване  слово.

  а) 2х³ , якщо х = 3;    

 б) – 0,5у²  , якщо у = 4;

 в) 4а2 b , якщо а = 1, b = 6;

 г) -3х2 у3 , якщо х = -2, у = 2 ;

 54 – Д, -8 – Р, 24 – У, -12 – Г.

Відповідь: ДРУГ.

«Друг»- назва журналу, у якому працював Франко, будучи студентом. У 1877р. Франка та інших членів редакції арештували. У цей період був написаний один з найкращих віршів громадянської лірики Івана Франка «Товаришам із тюрми» .

   Учень  читає уривок з вірша.

 

Обриваються звільна всі пута,

Що в’язали нас з давнім життєм;

З давніх брудів і думка розкута,-

Ожиємо, брати, ожиєм!

 

Ожиємо новим ми, повнішим

І любов’ю огрітим життєм;

Через хвилі мутні та бурхливі

До щасливих країв попливем.

 

Через хвилі нещасть і неволі,

Мимо бур, пересудів. Обмов,

Попливем до країни святої,

Де братерство,і згода, й любов…

 

А далі поєднаємо математику з мовою. Напишемо диктант, але не мовний, а математичний.

Математичний диктант з взаємоперевіркою.

  1. Різниця квадратів чисел m і n ?
  2. Подвоєний добуток чисел а і b ?
  3. Сума квадратів чисел х і у ?
  4. Квадрат суми чисел с і d ?
  5. Потроєний квадрат суми чисел  m і n ?
  6. Квадрат різниці чисел а і b ?
  7. Подвоєний добуток квадратів с і d ?
  8. Подвоєний квадрат добутку чисел х і у ?

Учні обмінюються зошитами і перевіряють математичний диктант один одного.

«Пісня і праця – великі дві сили!» - ці крилаті слова належать Івану Франку. Великий Каменяр був невтомним трудівником. Він зробив значний внесок у філософію,економіку, літературу та педагогіку. Любов до праці йому прищепив батько – простий сільський коваль. Мати гарно співала і з самого дитинства Іван Франко був закоханий в народну пісню.

Звучить пісня на слова І.Франка «Червона калино, чого в лузі гнешся»

ІІІ. Застосування знань

 Письмове  розв'язання рівнянь по рядах, корені рівнянь означають деякі цікаві факти про життя Івана Франка.

 

Число 15- кількість іноземних мов,які знав І.Франко;

Число 40- стільки років з-під пера І.Франка виходили численні поезії,драми,оповідання,повісті.

Число 200- стільки сторінок мала б книжка яка б містила список творів І.Франка.

   До цього уроку учні мали скласти власний акровірш «Франко» на математичну тему. ( Учні пригадують, що таке акровірш)

 Формули вивчаєм на уроці,

Рівності записуєм в рядок,

А задачі нас на кожнім кроці,

Навіть степені ми знаєм на зубок.

Коли хочеш ти успішним стати,

Ось завдання- вмій Франка читати.

ІV. Контроль і самоперевірка знань.

Самостійна робота

Учні здають зошити на перевірку.

Ось і закінчується наша літературна подорож в математичну країну. Закінчується наша повість про великого Каменяра. Наш народ гідно шанує пам’ять Івана Франка. Його іменем названо один з обласних центрів України, Львівський державний університет,бібліотеки.

V. Творча робота та рефлексія.   Алгебраїчно-літературний кросворд

  1. Подруга алгебри.(Геометрія)
  2. Великий Каменяр.(Франко)
  3. Є не лише мовний,а й математичний.(Диктант)
  4. а - що це?(Степінь)
  5. Назва вірша про робітників з молотом.(Каменярі)
  6. Ім’я Беркута.(Захар)
  7. Рівність зі змінною.(Тотожність)
  8. … - джерело знань.(Книга)
  9. В запису а що таке 5?(Показник)
  10. … потрібні в житті, як гвинтівка в бою.(Знання)

Виділене слово - відповідь, що означає царицю наук.

VІ. Підсумки уроку і домашнє завдання.

1) Скласти кросворд, використовуючи знання, отримані на уроках математики та української літератури.

2) Повторити правила § 8-9.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“ Предмет математики – такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим” Блез Паскаль

Номер слайду 2

Тотожні перетворення виразів і творчість І.Франка

Номер слайду 3

10 24 27 серпня 1856 р. 28 травня 1916 р. 1893 р. 1875 р.

Номер слайду 4

У записаних виразах знайти означення степеня: а) 2 + 2 + 2+2+2=2 Ч 5; в) 2а Ч 2а Ч 2а Ч 2а Ч 2а Ч 2а Ч 2а = (2а) 7; 2 2 2 2 г) ---- + ---- + ---- = ---- Ч 3. 3 3 3 3 б) х Ч х Ч x Ч x = х4 ;

Номер слайду 5

Обчислити значення виразу: а) 2х3 , якщо х = 3 1 б) - ---- у4 , якщо у = 2 2 в) 4а2 b , якщо а = 1, b = 6 54 -8 24 г) -3х2 у3 , якщо х = -2, у = 2 -96 -96 – Г; 54 – Д; -8 – Р; 24 – У. Д Р У Г

Номер слайду 6

Математичний диктант: 1. Різниця квадратів чисел m і n ? 4. Квадрат суми чисел с і d ? 2. Подвоєний добуток чисел а і b ? 3. Сума квадратів чисел х і у ? 5. Потроєний квадрат суми чисел m і n ? 6. Квадрат різниці чисел а і b ? 7. Подвоєний добуток квадратів с і d ? 8. Подвоєний квадрат добутку чисел х і у ? m2 –n2 2аb х2 + у2 (с + d)2 3(m+n)2 (а -b)2 2с2d2 2(х у)2

Номер слайду 7

«Пісня і праця – великі дві сили»

Номер слайду 8

Бліц - питання: 1. Що таке степінь? 4. 05 рівне? 2. 123 , на що вказує число 12 і 3? 3. Яке число отримаємо (-2)3? 5. Як множимо степені з однаковими основами? 6. Як ділимо степені з однаковими основами? 7. Як піднести добуток до степеня? 8. Як піднести степінь до степеня? 9. Що таке тотожність? 10. Що таке рівняння?

Номер слайду 9

Розв’язування по рядах: 5(х-5)=3х+5; 1 ряд 2 ряд 3 ряд 8(х-8)=5х+56; 9(х-90)=7х-410; 5х-25=3х+5; 8х-64=5х+56; 9х-810=7х-410; 5х-3х=5+25; 8х-5х=56+64; 9х-7х=810-410; 2х=30; 3х=120; 2х=400; х=30:2; х=120:3; х=400:2; х=15. х=40. х=200.

Номер слайду 10

Творчий спадок І. Франка

Номер слайду 11

ормули вивчаєм на уроці, Ф Р А Н К О івності записуєм в рядок, задачі в нас на кожнім кроці, авіть степені ми знаєм назубок. оли хочеш математиком ти стати, сь завдання – вмій Франка читати. Акровірш

Номер слайду 12

Самостійна роботи: Спростити: 95Ч98 а) ----------; 910 0,212 б) --------------. 0,25 Ч 0,23 І варіант ІІ варіант 2) Виконати дії: а) х0 Ч х5; б) а3ч ао. 3) Записати у вигляді степеня з основою а: а) (а3)2 Ч (а2)3; б) (а2 Ч а6)2. 817 а) ------------; 82 Ч 812 0,212 б) --------------. 0,25 Ч 0,23 а) у0 Ч у8; б) b4ч bо. а) (а2)5 Ч (а3)4; б) (а3 Ч а7)2.

Номер слайду 13

Кросворд: 1 2 3 4 5 6 7 8 10 9

Номер слайду 14

Кросворд: г е о м е т р і я 2 3 4 5 6 7 8 10 9

Номер слайду 15

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о 3 4 5 6 7 8 10 9

Номер слайду 16

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т 4 5 6 7 8 10 9

Номер слайду 17

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь 5 6 7 8 10 9

Номер слайду 18

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і 6 7 8 10 9

Номер слайду 19

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і з а х а р 6 7 10 8

Номер слайду 20

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і з а х а р т о т о ж н і с т ь 8 10 9

Номер слайду 21

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і з а х а р т о т о ж н і с т ь к н и г а 10 9

Номер слайду 22

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і з а х а р т о т о ж н і с т ь к н и г а 10 п о к а з н и к

Номер слайду 23

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і з а х а р т о т о ж н і с т ь к н и г а з н а н н я п о к а з н и к

Номер слайду 24

Кросворд: г е о м е т р і я ф р а н к о д и к т а н т с т е п і н ь к а м е н я р і з а х а р т о т о ж н і с т ь к н и г а з н а н н я п о к а з н и к

Номер слайду 25

Завдання додому: 1) Скласти кросворд, використовуючи знання, отримані на уроках математики та української літератури. 2) Повторити правила § 8-9.

zip
Додано
28 березня 2019
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку