Урок "Математика+ Шевченко"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань учнів із теми «Звичайні та десяткові дроби». Завдання уроку дають змогу удосконалити вміння додавати й віднімати дробові числа та розв’язувати задачі з дробовими числами. Повторили біографію та твори Т.Г. Шевченка;
Перегляд файлу

 

Тема. Математична Шевченкіана. Розв’язування задач і вправ із десятковими та звичайними дробами.

                         Формування компетентностей:

Предметна компетентність

  •  узагальнити та систематизувати знання учнів із теми  «Звичайні та десяткові дроби»,
  • удосконалити вміння додавати й віднімати дробові числа та розв’язувати задачі на дроби;

Ключові компетентності

  • спілкування державною мовою - коректно та доречно вживати математичну термінологію
  • соціальна та громадянська компетентність - повторити та закріпити знання учнів про Т.Г. Шевченка;
  • розвивати пам’ять, увагу;
  • виховувати ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань, любов до рідної землі, працьовитість, наполегливість; сприяти фізичному здоров’ю дітей.

 

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів  до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

В кінці уроку зібрати зошити

 

■ III. Формулювання мети й завдань уроку;

 мотивація навчальної діяльності

А зараз, будь ласка, відгадайте загадки.

             Щоб число це записати

             З риски треба починати.

             Те на скільки поділили –

              Ми під риску помістили.

              Ну, а скільки треба взяти –

              Нам  над рискою писати.

  • Що це за число?

Відповідають учні ( звичайний дріб)

                Порівну на троє п’ять щоб поділити,

                З числами новими треба нам дружити.

                Ціла в них частина плюс іще дробова,

                Як писать ці числа - справа нам відома.

                 - Про які числа тут говориться?

         Відповідають учні (мішані числа).

              Ціла йде частина, за нею дробова,

               А посередині пишаєься кома.

               Від неї залежить як їх називати,

               Як округлювать.

               Як  додавати та віднімати.

              Думаю що всім вам

               числа  ці знайомі.

              Ми їх називаєм 

Відповідають учні (дроби десяткові)

 

     IV  Оголошення  теми і мети уроку.

 

  Зараз в нашій  школі проходить Шевченківський тиждень.

Тому на сьогоднішньому уроці крім виконання математичних завдань ми      будемо вести мову про видатного поета, художника Т. Г. Шевченка

  • Діти, а що ви знаєте про Т.Г. Шевченка?

                   (Учні відповідають).

-  Ім’я  Т.Г. Шевченка назавжди залишилося в історії і його з    гордістю вимовляє людство.  Весь свій талант він присвятив служінню народу.

    Народився Тарас Григорович 9 березня 1814року в селі на Київщині в        родині кріпака. Назву села дізнаємось, коли виконаємо тестові завдання.(Записувати лише букву яка відповідає даному числу).

             

  Тестові завдання.

  1.               Як записати дріб із чисельником 3 і знаменником  10 у вигляді десяткового дробу?

                              3,10 (Д);                       10,3 (О);                          0,3 (М)               

  1.               До якого розряду належить підкреслена цифра числа 2,197?

                        до цілих (А);              до сотих  (О);             до десятих  (Р).

  1.               Який знак потрібно поставити між числами 12,3 і 12.99

           щоб отримати правильну нерівність?

                           менше   (К);                 більше  (Р);              дорівнює (Т).

 4)   Яку найбільшу цифру можна  поставити замість  зірочки, щоб

              34,2* =34,3 ?

                                       8(Г);                            9 (И);                           7 (І).

5)  Яку найменшу цифру можна  поставити замість  зірочки, щоб

            34,2* =34,2 ?

                                          0 (Н);                       4  (Ш);                           6(Л).

6)  Вирази в метрах 7м 7 см

                                7,07 м (Ц);                       7,7 м (Д);                    77см (В).

7)  Вирази в кілограмах 7ц 2кг 56г?

                            7,256кг (А)                      72,56кг(У);                 72,056кг(І).

№ завдання

1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

Відповідь

 

 

 

 

 

 

 

Учні називають Моринці.

    Дитинство поета проходило в селі Кирилівці. Йому виповнилося лише

одинадцять коли він став сиротою. І настали роки беззахисного

 дитинства.

Тарас був  допитливим, усім цікавився. Він дуже хотів навчатися       

 малярству та потрібно було працювати на пана.

     Художник Брюллов викупив Шевченка із кріпацтва.

Завдання 2. Щоб дізнатися  в якому  році це було виконайте дії, а тоді запишіть цілі частини  підряд в табличку.

Дія

7,35-6,117

14,21- 6,043

0,435+2,73

7.930 + 0,07

Результат

 

 

 

 

Ціла частина

 

 

 

 

       Отже, це сталося у 1838році. Це був найкращий день у житті поета.

У 1840 році в Петербурзі вийшла перша невеличка збірка його поезій.

Завдання 3.   Для того аби дізнатися назву цієї збірки розгадайте кросворд.

  1.               0,01 частина центнера (кілограм).
  2.               0,01 частина гривні ( копійка).
  3.               1 сьома частина тижня(доба).
  4.               Число записане під рискою  дробу (знаменник).
  5.               1 /24 частина доби (година).
  6.               0,1  частина тонни (центнер).

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

                    Робота в групах.

 Завдання 4. Розв’язавши завдання, які я вам запропоную, ви дізнаєтесь скільки віршів містив перший Кобзар.(8)

 I група (3бали )

Розв’язати рівняння: 15,1 - (x +5,8)  = 1,3.        

Розв’язання   x +5,8  = 15,1 - 1,3.

                       x +5,8 = 13,8

                       x = 13,8-5,8

                       x = 8

  II група    (x – 4,7)  - 2,8 = 0,5

Розв’язання   x - 4,7  = 0,5 +2,8.

                       x – 4.7 = 3,3

                       x = 3,3 + 4,7

                       x = 8

IІI група (x – 4,42)  + 7,18 = 10,76

Розв’язання   x - 4,42  = 10,76 -7,18.

                       x – 4.42 = 3,53

                       x = 3,58 + 4,42

                       x = 8

 

Завдання 5

Правильно виконавши дії, ви дізнаєтесь скількома мовами  був виданий перший Кобзар (50)

         Виконати дії:

І група: (34,732+4,05) + (7,01 + 4,208)

ІІ група:  (54,325- 12,473) + (42,7- 34,552)

ІІІ група : ( 9,91+63,431) – (17,525+ 5816)

   Завдання 6  Тарас Григорович відвідав Рівненщину. Аби дізнатися у якому це було році, вам потрібно округлити числа до певного розряду і послідовно  виписати останню цифру одержаних результатів.

(1846)

Округліть

І група

ІІ група

ІІІ група

До десятих

0,058

0,146

0,087

До сотих

0,876

5,777

9,376

До тисячних 

  0,5341   

 10,7239

 6,4835

До цілих

6,437

105,59  

  16,32

                                                                                           

Завдання 7  Щоб дізнатися скільки років прожив Тарас Григорович, розв’яжемо наступні задачі:

I група

     Скільки  років поет прожив у неволі коли 3/4 кількості років кріпацтва становить 18, а  2/5  від 35 дорівнює  кількості років заслання?

II група

 Скільки років Тарас Григорович був на засланні, якщо  3/5  їх кількості становить 6?

 III група

Скільки років поет прожив на волі, якщо це становить  1/3 від 39?

 Підраховують учні.

      Прожив Т.Г.Шевченко 47 років. Усе його життя було сповнене любов’ю до свого народу, рідної землі. Важке дитинство, туга за Україною, з якою він часто розлучався, підірвали здоров’я поета. Помер -10 березня 1861року.

    На сьогоднішньому уроці ми згадали окремі миттєвості із життя Т.Г.Шевченка,

узагальнили знання про десяткові та звичайні дроби.

     Кожну людину можна уявити  як дріб.

 Чисельник - це самооцінка,

а знаменник – оцінка людини іншими.

Чи правильно це? (Роздуми  учнів).

Підсумок. Вправа “Незакінчене речення,,.

  •                   На сьогоднішньому уроці я ….

 

Домашнє завдання. Виконати домашню контрольну роботу.                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Щепкіна Лідія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
974
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку