Урок математики 1 клас Число і цифра 0

Про матеріал
Урок-казка "Колобок" (математика) для 1 класу, під час якого діти, рятуючі колобка від лисиці, виконують цікаві завдання та вивчають тему число та цифра 0.
Перегляд файлу

Рефлексія настрою на початку уроку. (показую три личка: з посмішкою, без посмішки, з похмурим настроєм.) Діти визначають свій настрій на початку уроку.               

Сьогодні ми з вами будемо закріплювати свої знання з математики, розв’язувати цікаві завдання, приклади. Ці знання допоможуть вам у навчанні, тренуватимуть ваш розум. У  нас буде  незвичайний урок. Ми вирушаємо в чудову подорож – у казку. А казка ця не проста, а математична. Її герої полюбляють виконувати різні математичні завдання. А що це за казка і хто її головний герой, ви дізнаєтеся, якщо правильно розставите букви.

1-л, 1-б, 2-к, 3-о

Колобок

-         Ми маємо допомогти Колобку впоратися із труднощами, які зустрінуться йому на шляху. Зможемо ми це зробити тільки в тому випадку, якщо будемо уважними і старанними. 

ІІІ. Повторення вивченого.

  1. Робота з геометричним матеріалом.

-Від кого втік Колобок? ( від дідуся і бабусі) Де вони жили?

-Жили – були дід та баба в  такому чудовому будиночку.

Склади з паличок такий самий будинок.

Переклади 2 палички так, щоб будинок повернувся до нас іншим боком.

  1. Гра «Сусіди». Учитель кидає м’яч, називає  любе число – діти ловлять  м’яч і називають «сусідів» числа.
  2. Гра «Ланцюжок». Діти рахують від 1 до 7, від 10 до 1 , від 5 до 9 і т. п.
  3. Весела лічба.

-         Продовжуємо казку.

-         Одного разу дід попрохав бабу  спекти йому Колобка. А вона каже: «Я спечу тобі Колобка, якщо  ти розв’яжеш цікаві задачі - загадки.»

  1.     Три овечки коло гречки,

На лужку ще три овечки.

Полічи овечок цих.

Скільки разом їх усіх? (6)

  1.     На полиці вісім книг.

Толя взяв одну із них.

Хто тепер сказати міг

Скільки на полиці книг? (7)

  1.     На травиці біля хати

Метушаться цуценята.

Двоє білих, троє чорних.

Скільки їх усіх? (5)

  1.     По дорозі зайчик біг.

Ніс п’ять яблук на обід.

Одне впало, закотилось.

Скільки яблук залишилось? (4)

  1.     Сім цукерок Толя мав.

Дві цукерки мамі дав.

Дві малій сестричці Олі.

А лишилось скільки в Толі? (3)

-         Загадки розв’язані – казка триває.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом. Оголошення теми, мети уроку.

  1. Пояснення нового матеріалу.  Гра «Чарівні палички».

- Почала баба пекти Колобка. Взяла 3 склянки борошна.

- Викладіть 3 палички. Висипала 1 склянку.

- Заберіть 1 паличку. Скільки паличок залишилось? Який приклад на віднімання можна скласти? (3-1=2)

- Висипала 2 склянку. Заберіть ще 1 паличку. Скільки паличок залишилось? Який приклад на віднімання можна скласти? (2-1=1)

- Висипала 3 склянку. Заберіть ще 1 паличку. Скільки паличок залишилось? Який приклад на віднімання можна скласти? (1-1=0)

- Що позначає число 0?

- Ось і спекла Бабуся Колобка.

2. Ознайомлення зі складом числа 5 (відео)

Фізкультхвилинка.

 З Колобком ми крокували,

 Дружно вправи розв'язали.

 Відпочити час настав.

 Вліво, вправо поверніться.

 Нахиліться й підніміться!

 Руки вгору, руки в боки.

 І вперед чотири кроки.

 І на місці скок та скок.

 Молодці, мої зайчатка!

 Уповільнюємо крок.

 Всі на місці: Стій! Ось так!

 І за парту тихо сіли,

всі готові рахувать.

 Добре думать,  працювать.

  1. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 0.

- Вистрибнув з будиночка, покотився Колобок по доріжці й зустрів Зайчика.

Завдання від Зайця: прописати рядок цифри 0.

Написання цифр 101, 102, 103, 104. – Що вам нагадує таке поєднання цифр?

V. Закріплення вивченого матеріалу .

— Покотився Колобок по лісовій стежині далі. А назустріч йому сірий, буркотливий, голодний вовк.

Вовк

 Пісню я твою послухав.

 І тебе я можу з’їсти,

 Смачно я не їв сто років,

 Знадобишся на обід.

 Але, якщо виконаєш мої завдання я тебе не з’їм..

  1. Виконання завдань за підручником с. 61, завдання 2, 3, 4. 

Пальчикова гімнастика.

— Відпочив Колобок і далі покотився. Бачить, назустріч йому йде…

 Він усю зиму проспав.

 Лапу буру в барлозі смоктав.

 А прокинувшись став ревіти.

 Хто ж це? (Ведмідь)

Ведмідь. Колобок, Колобок! Я тебе з’їм!

Колобок. Що ти! Їсти мене не можна! Подивися! Зі мною друзі!

Ведмідь

 Добре, смачний Колобок!

 Відпущу тебе, дружок!

 Нехай дівчатка й хлопчики

Розв’яжуть завдання від ведмедика.

  1. Самостійна робота. Виконання завдань в друкованому зошиті.

-  Молодці, діти! Не втомилися? Тоді можемо йти далі.

 А чий це хвостик миготить у кущах?

Лисиця

Я — Лисичка, я — сестричка!

 Я ходжу тихенько.

 Рано-вранці на полювання вийшла.

 Хоч від бабусі пішов, хоч від дідуся пішов.

 А зараз мені на зубок догодить ваш Колобок!

 Діти, пригадайте, як закінчилася казка?

 А бажаєте, щоб у казки була щаслива кінцівка?

 Лисиця дала нам завдання, ми виконаємо його і врятуємо Колобка. Завдання від Лисиці. Робота в друкованих зошитах. С. 32, завдання 1,2 ,3.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія настрою під кінець уроку.

Відпустила Лисиця Колобка. І він вирішив повернутися до бабусі й дідуся. Вони дуже зраділи, коли побачили Колобка живим і неушкодженим.

 А вам, діти, Колобок залишив на пам'ять свій портрет. Удома ви його розфарбуєте і він нагадуватиме вам про нашу подорож.

 Візьміть олівці та намалюйте на них свій настрій, з яким ви йдете з уроку.

  1. Прийом мікрофон.

- У якій казці ми сьогодні побували?

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- З якими труднощами зустрівся Колобок?

- Що нового дізнались?

- Чого навчились?

- Що позначає число 0?

- Яке завдання найбільше сподобалось?

-Можна тікати з дому? Чому?

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку