Від знаннєво орієнтованої математичної освіти до компетентнісноїМета навчання математики полягає у забезпеченні свідомого й міцного оволодіння математичною і ключовими компетентностями, які потрібні у повсякденному житті і в майбутній професійній діяльності. Математична компетентність розглядається як особистісна здатність, що інтегрує змістовно-інтелектуальну (знає і розуміє), рефлексивно-діяльнісну (уміє і застосовує) та мотиваційно-ціннісну (виявляє ставлення й оцінює) складові.
Відповідні знання, уміння, досвід, ставлення формуються і розвиваються в учнів протягом усього періоду навчання математики у сучасній освіті. Компетентісного змісту навчальна діяльність школярів набуває під час самостійного перенесення учнями засвоєних математичних знань, умінь і способів діяльності в область їх практичних застосувань, міжпредметних зв’язків, міжособистісних стосунків тощо.
Запровадження компетентнісного підходу у навчанні математики вимагає відходу від традиційної інформаційно-накопичувальної спрямованості процесу навчання і приділенню більшої уваги формуванню і розвитку у школярів здатності самостійно практично діяти, застосовувати індивідуальний позитивний досвід та досягати успіху у нестандартних, творчих, життєвих ситуаціях, тобто формуванню ключових компетентностей, необхідних для життя в сучасному суспільстві.
Значення математичної освіти. У будь-якій сучасній системі загальної освіти математика займає одне з центральних місць, що безсумнівно говорить про унікальність цієї галузі знань. Вона дозволяє сформувати певні форми мислення, необхідні для вивчення оточуючого нас світу. В даний час все більш відчутною стає диспропорція між ступенем наших пізнань природи і розумінням людини, його психіки, процесів мислення. Сойєр в книзі "Прелюдія до математики" пише: «Можна навчити учнів вирішувати досить багато типів завдань, але справжнє задоволення прийде лише тоді, коли ми зуміємо передати нашим вихованцям не просто знання, а гнучкість розуму, яка дала б їм можливість в подальшому не тільки самостійно вирішувати, але і ставити перед собою нові завдання.»
Як же впливають вчителі математики на виховання творчої особистості? Навчання на уроках математики мистецтву вирішувати завдання доставляє нам виключно сприятливу можливість для формування в учнів певного складу розуму. Необхідність дослідницької діяльності розвиває інтерес до закономірностей, вчить бачити красу і гармонію людської думки. Все це є на наш погляд найважливішим елементом загальної культури. Важливий вплив надає курс математики на формування різних форм мислення: логічного, просторово-геометричного, алгоритмічного.
Математика при відповідній організації навчання, будучи хорошою школою побудови та перевірки гіпотез, вчить порівнювати, знаходити оптимальний варіант, ставити нові завдання, шукати шляхи їх вирішення. Крім усього іншого, вона виробляє ще й звичку до методичної роботи, без якої неможливо уявити жоден творчий процес. Максимально розкриваючи можливості людського мислення, математика є його вищим досягненням. Вона допомагає людині в усвідомленні самого себе і формуванні свого характеру. Це небагато з великого списку причин, в силу яких математичні знання повинні стати невід'ємною частиною загальної культури і обов'язковим елементом у вихованні та навчанні дитини.