Урок математики 2 клас на тему: "Розв’язування вправ та задач для застосування таблиці множення числа 4. Складання задач."

Про матеріал

Тема: Розв'язування вправ та задач для застосування таблиці множення числа 4. Складання задач.

Мета: працювати над закріпленням таблиці множення числа 4, над розв'язуванням вправ та задач, застосовуючи знання таблиці множення числа 4; розвивати вміння складати задачі, обчислювальні навички; розвивати словесно-логічне мислення, шляхом аналізу умов задач, вміння працювати у групах, парах, навички самоконтролю, взаємоконтролю; виховувати охайність під час роботи, бажання прийти на допомогу, товарискість; збагачувати знання учнів про фінансову грамотність.

Перегляд файлу

Матем.       Дата ___________________

Вчитель Бондар Т.М.

Тема: Розвязування вправ та задач для застосування таблиці множення числа 4. Складання задач.

Мета: працювати над закріпленням таблиці множення числа 4, над розв’язуванням вправ та задач, застосовуючи знання таблиці множення числа 4; розвивати вміння складати задачі, обчислювальні навички; розвивати словесно-логічне мислення, шляхом аналізу умов задач, вміння працювати у групах, парах, навички самоконтролю, взаємоконтролю; виховувати охайність під час роботи, бажання прийти на допомогу, товарискість; збагачувати знання учнів про фінансову грамотність.

Хід уроку:

І. Організація класу, МНД

Евристична бесіда. Мотивація діяльності учнів  

- Сьогодні наш урок буде незвичайний. Ми проведемо його на математичній біржі.

- Що це таке? Ви були на ринку? Що там робили?

- Так от, біржа – це установа, де здійснюються торговельні та фінансові операції. Тобто, це той самий ринок. Особу, яка пропонує товар, продає, називають маклером. А особу, яка бере участь у купівлі, купує товар, – брокером.

- Сьогодні я буду маклером (продавцем), ви – брокерами (покупцями). Отже, сьогодні у продажу:

Каліграфічна хвилинка

Опитування

Математичний диктант

Таблиця множення числа 4

Обчислення виразів

Фізкультхвилинка

Задача

Єврооблігації

Акційний товар

 

Валюта :

Увага

Дисципліна

Взаємодопомога

Згуртованість

Швидкість

Правильність

Це – валюта, за яку ви можете придбати будь – які товари. А я, у свою чергу, продати їх вам.

 

ІІ. АОЗ

  1. Перевірка д/з

На початку роботи математичної біржі зателефонуємо додому.

- Алло! На скільки дій домашня задача? (На 2)

Яку математичну дію ви обрали, щоб записати першу дію? (Віднімання)

Яку математичну дію ви обрали, щоб записати другу дію? (Додавання)

У кого не так?

Поки ми телефонували додому, то мені прийшло смс-повідомлення з відповідями до прикладів.

Переверімо.

32, 9, 40, 28, 27, 28, 48, 0.

27 – зайве число. 

На фондових біржах розраховуються доларами. На сьогодні курс долара 27 грн. Тому ми пропишемо число 27.

Своїми знаннями, увагою ви купили у мене каліграфічну хвилинку.

  1. Каліграф. Хв. (клітинка)

Пишу число 27 в одній клітинці. Діти, я гарно, правильно написала? (Ні.) Чому? (Тому що потрібно писати у двох клітинках.)

Учениця виправляє мою помилку, демонструючи на дошці правильне написання.

Робота учнів в зошитах, перегляд, подяка.

Своєю швидкістю, правильністю ви купили у мене усне опитування.

  1. Фронтальне опитування

27 це яке число? Доведіть?

Знайдіть суму  цифр у цьому числі.

Назви чисел при «+».

Знайдіть різницю цифр у цьому числі.

Назви чисел при «-».

Знайдіть добуток цифр у цьому числі.

Назви чисел при «».

Часткою яких чисел є число 27?

Назви чисел при «:».

Ви купили у мене математичний диктант.

  1. М.д. (Учениця біля дошки)

Добуток чисел 4 і 8 зменшити на 1 (11)

Частку чисел 20 і 4 збільшити на 90 (95)

Запишіть цифрою, скільки лапок у 30 змій. (0)

Перевірка з дошки. Підніміть руку, в кого немає жодної помилки. Молодці!

В кого є помилки, то побажання.

 

Ви купили у мене наступне завдання – робота з цінними паперами.

 

ІІІ. Закріплення

  1. Робота з підручником

Нашими цінними паперами є підручник.

Робота в парах № 610, с. 94

То скільки буде 43, 47

Перший множник 4, другий 5. Назвіть добуток.

Для таких обізнаних, кмітливих брокерів я можу продати наступне завдання

№ 611 (1), 94

 

Усно обчислюємо всі вирази

Потім учні працюють в зошитах, виписують приклади на множення й підкреслюють множники, один учень працює біля дошки.

Перевірка.

Отже, перший множник вказує на однаковий доданок, другий на – кількість однакових доданків.

 

Ви зі знижкою купили у мене фізкультхвилинку.

Відпочивши, з новими силами ви купили у мене наступне завдання.

№ 612, с. 94 (усно)

Розгляньте малюнок.

Назвіть масу кожної тварини.

Дайте усно відповіді на питання, обрґунтувавши свою думку.

 

Щоб купити у мене наступне завдання, пригадайте, з чого складається задача? (Умова, запитання.)

  1. Колективне складання задачі (якусь одну)

У господині було 2 гуски по 4 кг і качка 2 кг. Яка маса всіх птиць?

1)42=8 (кг) – маса гусок;

2)8+2=10 (кг)

Відповідь: 10 кг маса птиць.

Молодці!

Короткий запис

 

 

 

У дідуся Матвія жило 3 півня по 3 кг та вівця масою 48 кг. На скільки маса півнів менша, ніж маса вівці?

1)33=9 (кг) – маса півнів;

2)48-9=39 (кг)

Відповідь: на 39 кг маса півнів менша, ніж маса барана.

Молодці!

  1. Робота в четвірках (диференційовані задачі)

Купіть у мене наступний товар, давши відповіді на запитання: що треба зробити, щоб розвязати задачу?

Прочитати задачу

Скласти короткий запис

Зробити аналіз

Думати над розвязанням

Розвязати задачу

 

Обєднаємося в четвірки.

Оберіть свого координатора.

 

Повторення правил:

Говорити тихо

Не говорити всім одночасно

Вислухати кожного

Марно не сперечатися

 

Задача 1  (Денис, Іван, Аня Л., Ялі Н.)   (Назар, Віка, Настя, Ярослав)

Бабуся Неля спекла 2 хлібини по 4 кг кожна і калач 3 кг. Яка маса всієї випічки?

 

Задача 2 (Яна, Ілля, Олексій, Анна П.)     (Ерік, Мілана, Наталка, Максим)

Продали мандарини 2 покупцям по 4 кг кожному. Ще залишилося 16 кг. Скільки кілограмів мандарин було в магазині спочатку?

Задача 3   (Андрій, Тімур, Назарій, Саша, Марк, Максим)    (Вікторія, Сергій, Юля, Даня)

У магазин привезли 6 ящиків винограду по 4 кг в кожному. Продали 10 кг винограду. Скільки кілограмів винограду залишилося?

 

Перевірка всіх задач

Я читаю задачу, учні – розвязування.

 

Ви купили у мене єврооблігації. Це дуже цінна покупка, тому що вона покаже, які ви досвідчені фінансисти, брокери.

Самостійна робота

Взаємоперевірка

 

ІV. Підсумок уроку, рефлексія

Ми сьогодні закріпили знання таблиці ділення (я навмисне роблю помилку) числа 5 (помилка).  Де ми можемо застосувати ці знання?

 

V. Д/з

Ви вправні брокери, купували й виграли акційний товар, який я продам вам за вашу посмішку.

Домашнє завдання в блозі «Тренажер».

 

Час роботи математичної біржі вичерпався. Дякую вам за урок.

Резервне

Хто швидше, робимо ставки

№ 611 (2)

1

 

docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
1791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку