Урок математики 3 клас

Про матеріал
Розробка уроку з математики 3 клас. Урок математики Сутність дії діленняТема: Дія ділення. Знак ділення. Перевірка результату ділення дією множення. Розв’язування задач (№612-619) Автор: Волочнюк Тетяна Анатоліївна, Вчитель початкових класів Турівської гімназії ім.М.Маркевича
Перегляд файлу

                           Урок математики в 3 класі

Сутність дії ділення

 

 

 

 

Автор: Волочнюк Тетяна Анатоліївна,

Вчитель початкових класів

Турівської гімназії ім.М.Маркевича

 

 

 

 

 

 

Село Турівка

Броварського району

Київської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

Тема: Дія ділення. Знак ділення. Перевірка результату ділення дією множення. Розв’язування задач (№612-619)

Мета: ознайомити учнів з дією ділення за допомогою розв'язування задач на ділення на вміщення та зі знаком «ділення»; розвивати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, розвивати мислення і пам'ять учнів; виховувати працьовитість, прищеплювати інтерес до предмета.

Обладнання: підручник математика (Листопад) 2 клас, освітня програма Савченко О.Я., відео, картинки, презентація

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Треба дружно привітатись.

Добрий день!

Дружно, голосно сказати.

Добрий день!

Вправо, вліво поверніться,

Один одному всміхніться.

Ще раз дружно привітались.

Добрий день!

 

-Посміхніться дружно діти й розпочнемо наш урок. Підніміть свої смайлики вгору і покажіть який у вас настрій. Настрій у всіх хороший тож давайте продовжувати працювати з посмішкою.

-Давайте всі дружно зачитаємо девіз нашого уроку (ПРАЦЮВАТИ  АКТИВНО!ДУМАТИ  ШВИДКО! ВІДПОВІДАТИ  ЧІТКО!)

- Підкажіть який зараз місяць, а дати? Давайте напишемо її.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Зараз ми трішки порахуємо та пограємось.

Усний рахунок :

Давайте поглянемо, за однією партою можуть сидіти двоє учнів. Скільки учнів можуть сидіти за чотирма такими партами? (8). Хто порахував підніміть руку. За шістьма? (12) За дев’ятьма?(18)

  У Наталки 28 яблук, а у Дмитрика 10. На скільки більше яблук у Наталки ніж у Дмитрика. ( на 18)

Ведмежатко зібрало 30 ромашок, 15 він подарував мамі, 10 сестричці. Скільки квітів залишилось? (5)

-Погляньмо на дошку (Слайд)

Який числовий вираз «зайвий» і чому?

3 + 3 + 3 + 3

4 + 3 + 4 + 4

  1.         + 4 + 4

2+ 2 + 2 + 2

(Слайд)

-Маленькі кошенята заснули давайте поглянемо, що їм сниться.

 

-Гра «Угадай слово»

—кошенята залишили нам ще одне завдання. Якщо правильно виконаєте його то дізнаєтеся, що сьогодні ми будемо вивчати на уроці.

image142

69

42

41

40

8

8

70

 

 

 

 

 

 

 

III. Повідомлення теми і мети

-Що таке дія ділення? Нам допоможуть про це дізнатися наші друзі звірятка.

Відео (1.05)

— Тож сьогодні на уроці ми познайомимося з дією ділення.

IV. Вивчення нового матеріалу

-Давайте розглянемо задачу, щоб краще познайомитися з дією ділення.

Мама поставила у 2 вази 6 квіток, поділивши їх порівну. Скільки квіток поставила мама в кожну вазу.

-  Це задача на дію ділення.

-  Потрібно 6 квіток поділити на дві рівні частини. Як ви це зробите?

(розкладатимемо по одній поки не скінчяться квіти)

-  Але таким способом можна скористатися коли поділити необхідно невелику кількість і між двома, а коли необхідно розділити велику кількість квітів і на велику кількість ваз? Це дуже довго і зовсім незручно.

-  Тому для зручності застосовують математичну дію ділення.

-  Дія ділення позначається двокрапкою.

6 : 2 = 3, де 6 – усі квіти, а 2 – це кількість ваз, а 3 – це квіти які ми розділили порівну у вази.

-Запис читають так: 6 поділити на 2, дорівнює 3 (трьом).

-Також дію ділення ми можемо перевірити за допомогою множення.

-У двох вазах по 3 квітки: запис виконуємо так 3*2=6.

 

-Розглянемо вправу 613 на сторінці 102.

- На кожному малюнку поділили солодощі на дві рівні частини. Нам потрібно записати рівність і перевірити їх. 

-На першому малюнку зображені цукерки. Давайте порахуємо скільки їх.(8)

Їх нам потрібно розділити на дві рівні частини, як ми це зробимо. Правильно ми їх поділимо. Як ми будем це записувати. 8 : 2 = 4. Перевіримо дією множення, нам потрібно 4 *2=8.

-Розглянемо наступний малюнок. На ньому зображенні тістечка. Скільки всього тістечок зображено на малюнку?(6). Нам потрібно розділити їх на дві рівні частини, як ми це зробимо. Давайте напишемо цей вираз 6 : 2-=3. Перевіримо його дією множення 3*2=6.

-На наступному малюнку в нас також зображені цукерки. Скільки їх? (12)

Нам потрібно розділити їх на дві рівні частини. Яке число вийшло (6). Давайте напишемо наш вираз 12 : 2 = 6. Перевіримо його дією множення 6*2=12.

 

-Давайте пригадаємо у яких життєвих ситуаціях вам доводилось виконувати дію ділення.

( ми використовуємо майже скрізь. Лікарі, продавці, кухар всі вони використовують ділення. Навіть ми самі ним користуємось коли, розраховуємо свій час, нам потрібно прокинутись вранці, поснідати і дійти до школи, на все це ділимо свій час, щоб не запізнитися)

 

- Зараз нам потрібно трішки розім’ятися.

Фізкультхвилинка

-Розгляньмо вправу 615.

-Давайте прочитаємо ці записи. (вчитель обирає учня для прочитання запису)

 

-Тепер ми виконаємо вправу 616.

-На першому малюнку зображені чотирикутники, якого вони кольору? Скільки їх? Як ми можемо їх розділити, щоб вийшло порівну. Ми можемо розділити чотирикутники на 2 частини, і скласти вираз 6 : 2= скільки отримаємо 3, а ще ми можемо розділити їх на 3 рівні частини і скласти вираз 6 : 3= скільки отримаємо 2. Давайте перевіримо дією множенням чи правильні в нас вирази. Складемо перший приклад 2*3=6. Другий приклад 3*2=6.

-Наступний малюнок. Що на ньому зображено? Якого трикутники кольору? Скільки їх? На скільки рівних частин ми можемо їх розділити? 10:2= скільки ми отримаємо 5. 10:5= скільки отримаємо 5. Давайте перевіримо дією множення. 5*2=10, 2*5=10

-Що зображено на третьому малюнку? Якого вони кольору?

Скільки їх? На скільки рівних частин ми можемо їх розділити? 8:2= скільки отримаємо 4. 8:4= скільки отримаємо 2. Перевіримо дією множення 2*4=8, 4*2=8.

 

-Ми добре попрацювали, наші руки вже втомилися давайте розімнемо їх трішки.

Фізкультхвилинка

 

V. Узагальнення знань

- 1. Практичне завдання

— Намалюйте 12 квадратиків і розділіть їх на 2 рівних частини (на 4; на 6). Запишіть приклади на ділення.

2. Задача на логічне мислення

 На огорожі сиділо 6 горобців. До них прилетіло ще 6 горобців. Кіт підкрався і схопив одного горобця. Скільки горобців залишилися на огорожі? (Жодного)

 

-Попрацюємо в парах.

Кожен придумає невеличку задачу на ділення запишіть її в зошит, а ваш сусід по парті має її виконати та перевірити дією множення.

 

VІ. Підбиття підсумків

-Ми добре попрацювали. Тож давайте розкажемо, у нашому інтерв’ю, що ми сьогодні вивчили. (Вчителька з мікрофоном, буде запитувати у дітей, що вони нового дізналися, який в них настрій)

VII. Домашнє завдання

-Запишемо домашнє завдання виконати вправи 617, 618, 619.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Наталія Листопад Математика 2 клас
  2. Т.М. Бондар, О.В. Компаній Мій конспект НУШ Математика 2клас
  3. Інтернет видання.
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку