Урок математики ( 5 клас НУШ ) за темою "Дії з десятковими дробами"

Про матеріал

Конспект онлайн-уроку узагальнення і систематизації знань з математики у 5 класі НУШ із застосуванням Jamboard.

Перегляд файлу

Конспект онлайн-уроку з математики ( 5 клас НУШ )   

учителя Великоновосілківської гімназії з загальноосвітньою школою І ступеня

Грекової Любові Дмитрівни                                          

Тема уроку «Дії з десятковими дробами»

Цілі :

Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Дії з десятковими дробами»;

Розвивати математичну мову, логічне мислення учнів;

 Формувати пізнавальну компетентність; формувати вміння та навички розв’язувати прикладні задачі на виконання дій з десятковими дробами.

 Виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність, цілеспрямованість, наполегливість; вміння співпрацювати з однокласниками, вміння відстоювати власну думку; сприяти самовихованню відповідальності за свої знання, вміння знаходити інформацію.

Очікувані результати:

знають, що таке десяткові дроби, вміють виконувати дії з десятковими дробами; знають, що таке прямокутник та вміють знаходити його периметр; знають, що таке масштаб.

 Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань

Хід уроку

І. Організаційний етап.

 Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів . Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і уважними.

Завдання наші такі: Показати

 - знання з теми  « Дії з десятковими дробами»

 - уміння співпрацювати у групі

 - уміння  використати знання до розв’язування  задач із повсякденного життя

Ми починаємо урок, а на уроці ми…( Учні поділені на чотири групи. Групи називають слова, що починаються з певної літери)

У - уважні!

Р - розумні!

О - організовані!

К - кмітливі!

ІІ. Актуалізація знань та умінь.

 1. Використовуємо Jamboard. Діти переходять за покликанням до першого фрейму, на якому є кольорові плями і по черзі витирають ластіком обрану ними пляму. Під стертою плямою учень знаходить записане там поняття і пояснює його зміст або знаходить питання, на яке дає відповідь. Якщо дитині важко пояснити "своє" поняття чи дати правильну відповідь на питання, переходимо до наступного фрейму, де на стікерах записані підказки. Учень відшукує і зачитує текст потрібної йому підказки.

Взаємооцінювання (добре підготувався, гарно розповів, все виконав, треба ще довчити)

2.Усний рахунок. Кожній команді надається доступ до редагування "власного" фрейму в Jamboard, на якому на окремих стікерах, розташованих хаотично, записані завдання на обчислення виразів із додаванням, відніманням, множенням та діленням десяткових дробів, а також стікери із відповідями. Діти самостійно розташовують стікери в правильному, з їхньої точки зору, порядку: поряд із стікером з прикладом має стояти стікер з відповіддю. Перемогу отримує та команда, яка першою виконає завдання.

ІІІ. Застосування вмінь і навичок – командне розв’язування прикладної задачі.

Бабуся вирішила кожного літа купувати на відгодівлю курчат бройлерів. Для їх утримання вона виділила частину городу. Схемою, виконаною в масштабі 1:100, цієї ділянки є прямокутник зі сторонами 6,3 см і 3,5 см. Щоб убезпечити курчат від котів, необхідно огородити ділянку металевою сіткою. На сайті Prom.ua бабуся знайшла інформацію про сітку, яка їй сподобалась. Сітка продається рулонами по 10 метрів в одному рулоні. Ціна рулону 1840 гривень. Скільки рулонів сітки необхідно купити, щоб огородити ділянку? Чи вистачить бабусі однієї пенсії на купівлю сітки, якщо її пенсія складає 4200 гривень? Можливо ви знайдете в інтернеті іншу сітку і переконаєте бабусю в тому, що ваша пропозиція вигідніша.

Кожна група розв’язує задачу і звітує перед класом та оцінює роботу своїх учасників.

ІV.Рефлексія:

Зробити рекламу використанним на уроці знанням. Можна по групах.  Говоримо «Я зрозумів , я зацікавився, я думаю, що буду використовувати ці знання , ми дізналися …»

Учитель: Чи  потрібна тема « Дії з десятковими дробами» у житті? 

Людям яких професій потрібно знати як виконуються математичні дії з десяековими дробами?

(Кухарі, робітники на будівництві, сантехніки, інженери, конструктори, швеї, медсестри, покупці та продавці -  усі знають як важливо вміти правильно обчислювати математичні вирази, що містять десяткові дроби…)

 Думаю , що ви зрозуміли – мати знання дуже важливо тому, що  від цього залежить  успішність  виконання  будь-яких завдань.

V .Домашнє завдання: скласти свою задачу на дії з десятковими дробами.

Додатки.

1. Стікери першого фрейму.

     1. Десятковим дробом називається…

     2. Як записати звичайний дріб у вигляді десяткового?

     3. Як порівнювати десяткові дроби?

     4. Як округлювати десяткові дроби?

     5. За яким правилом додають і віднімають десяткові дроби?

     6. Як перемножити десяткові дроби?

     7. Як помножити десятковий дріб на 10; 100; 1000…?

     8. Як помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001…?

     9. Як поділити десятковий дріб на натуральне число?

   10. Як ділити десятковий дрію на 10; 100; 1000…?

   11. Як ділити на десятковий дріб?

   12. Як ділити на розрядну одиницю 0,1; 0,01; 0,001…?

2. Стікери другого фрейму.

     1. дріб, в знаменнику якого стоїть розрядне число 10,100,1000…

     2.а) записують цілу частину числа і ставлять кому,

        б) праворуч від коми записують чисельник, який має містити стільки знаків, скільки нулів у                                             знаменнику.

     3. Десяткові дроби порівнюють як натуральні числа, починаючи з старшого розряду. Якщо старші розряди однакові, то порівнюють наступні до тих пір, доки відповідні розряди не будуть різними.

     4. Щоб округлити десятковий дріб до певного розряду, треба

        а) знайти і підкреслити цей розряд, а наступні цифри перетворити на нулі;

        б) якщо в даному дробу перша наступна за підкресленою цифра 0,1,2,3,4, то підкреслену цифру не змінюють;

        в) якщо в даному дробу перша наступна за підкресленою цифра 5,6,7,8,9, то підкреслену цифру  змінюють більшою за неї на 1.

    5. За правилом «кома під комою».

    6. Множать десяткові дроби як натуральні числа, не звертаючи увагу на коми, а в результаті відокремлюють комою стільки цифр, скільки десяткових знаків в обох множниках разом.

    7. Щоб помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000… треба перенести кому вправо на стільки знаків, скільки нулів в розрядному множнику.

    8. Щоб помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001… треба перенести кому вліво на стільки знаків, скільки десяткових знаків в розрядному множнику.

     9. Щоб поділити десятковий дріб на натуральне число, треба ділити, не звертаючи увагу на кому, проте в частці поставити кому тоді, коли закінчиться ділення цілої частини.

   10. Щоб поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000…, достатньо перенести кому в діленому вліво на стільки знаків, скільки нулів у дільнику.

   11. Щоб поділити десятковий дріб на десятковий дріб, треба і в діленому і в дільнику перенести кому вправо так, щоб дільник перетворився на натуральне число, а потім виконати ділення на натуральне число.

   12. Щоб поділити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001…, достатньо в діленому перенести кому вправо на стільки знаків, скільки десяткових знаків у дільнику.

3. Стікери третього фрейму.

15,76 + 4,24                                                   

23, 53 – 7,485

12, 5 * 0,8

125,5:0,1

20

16,045

10

1255

4. Стікери четвертого фрейму.

14,65 + 5,35

39,28 – 17,23

5,25 * 0,4

132.79 : 100

20

22,05

2,1

1,3279

5. Стікери п’ятого фрейму.

427, 6 – 32, 08

95,72 + 4,28

1,25 * 0,08

16, 24 :0,04

395,52

100

0,1

406

6. Стікери шостого фрейму

97,97 +22,03

183,26 – 33,16

469, 21 * 0,01

469,21 : 100

120

4,6921

150,1

4.6921

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 січня
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку