Урок математики "Число 10. Склад чисел до 10. Складання і розв’язування прикладів на додавання. Робота з геометричним матеріалом".

Про матеріал

Конспект уроку математики для 1-го класу на тему: "Число 10. Склад чисел до 10. Складання і розв'язування прикладів на додавання. Робота з геометричним матеріалом". Розробка містить цікаві форми та методи навчання. Додатки до уроку. Під час уроку учні розглянуть всі варіанти складу числа 10; навчаться вправлятися у складанні та розв'язуванні прикладів, у розпізнаванні геометричних фігур; вдосконалювати обчислювальні навички.

Перегляд файлу

Дем’янівська  ЗОШ  І-ІІ  ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: Аверіна  І.В.,

Вчитель  початкових класів

 

Тема: Число  10. Склад  чисел  до 10. Складання  і  розв’язування   прикладів  на  додавання. Робота  з  геометричним  матеріалом.

Мета: розглянути  всі  варіанти  складу  числа 10; вправляти  у  складанні  та  розв’язуванні  прикладів, у  розпізнаванні  геометричних  фігур; вдосконалювати  обчислювальні  навички; розвивати  мислення,навички  каліграфічного  письма; виховувати  старанність, інтерес  до  математики.

Обладнання:  предметні  картинки, цифрове  віяло, пазли, лінійка.

 

Хід  уроку.

І. Організаційний  момент.

Любі  діти, до  нас  в  клас,

Завітали  гості  щирі.

Привітайте  ж  в  добрий  час,

Гостей  усмішкою  й  миром!

Всі  почули  ви  дзвінок?

Він  покликав  на  урок!

Зараз  сядуть  всі  дівчатка,

А  за  ними  і  хлоп’ятка.

Сядьте  діти  рівненько,

Ручки  покладіть  гарненько,

Вище  голову  підніміть.

Свої  плечі  розверніть.

Девіз нашого  уроку: Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – правильно!

Пишемо гарно!

Правила  класу  такі:

1. Правило піднятої руки.

2. Доброзичливе ставлення одне до одного.

3. Не заважати іншим.

4. Не перебивати товариша.

5. Говорити коротко, не повторювати думок інших.

6. Працювати точно.

  1. Рефлексія. Виберіть смайлик, який  покаже з  яким  настроєм  ви  прийшли  на  урок, та  прикріпіть  його  на  Смайлик-сонечко.  Додаток 1.

ІІ. Актуалізація опорних  знань.

  1. Метод «Мікрофон»
  • Діти, що  ми  вивчаємо  на  уроках  математики? ( числа, цифри, склад  чисел, геометричні  фігури ).
  1. Гра  «Мовчанка». Робота  з  числовим  віялом. Діти  показують  відповідь  розв’язаного  прикладу.

4 + 3 = 7                10 – 1 = 9

          6 – 3 = 3                10 – 4 = 6

          2 + 2 = 4                5 + 5 = 10  

  1. Усний  рахунок.

Віршовані  задачі.

У Софійки 3 копійки,

А у Вані 5.

Швидше руки підіймайте,

Хто вміє гроші рахувать? ( 3 + 5 = 8 )

Понеділок, вівторок, середа,

Четвер, п’ятниця, субота, неділя, -

Запитала тата Ліля.

Що ж їй тато відповів?

Це відомо всім,

Що  у тижні днів є … ( сім)

Малий Андрійко з дідусем

По рибу ходили -

4 карасики,

6 окунців

Швидко наловили.

Хто з вас діти відповість:

«Скільки буде 4 + 6 ?» = 10

ІІІ. Ознайомлення  з  новим  матеріалом.

Завітав  дружок – сусід,

До  дідуся  на обід,

По п’ять  вареників  з’їли,

Хто  з  Вас  вміє  рахувати

Скільки  буде  5 та 5? ( 10 )

  •    Отже, яке  число  ми  сьогодні  продовжимо  вивчати? ( 10 )
  1. Інсценівка  вірша  С.Маршака.

Автор: Ось  круглий  Нуль, або нічого.

Послухай  казочку  про  нього.

Сказав  веселий, круглий Нуль

Сусідці – Одиниці:

Нуль: З  тобою  поруч  я  б  хотів

Постояти, сестрице!

Автор: Вона  оглянула  його

Сердитим, гордим  поглядом:

Одиниця: Ні! Ти – Нуль, число  нікчемне,

        Не  стій  зі  мною, бо  мені

        Це  зовсім  неприємно!

Нуль: Я  знаю  сам, що  в  світі  значу  мало.

Та  якби  поруч  стати  нам, десяткою  ти  стала б.

Поглянь  на  себе: ти  ж  у  нас  мала  і  худорлява,

Та  станеш більшою  ти  враз, коли  я  стану  страва.

Автор: Немов  старша  сестричка,

Веде  Нулик  одиничка.

Разом  дружньо  крокували,

       Відразу  цифрою  десять  стали.

  1. Робота  в  зошитах.  Каліграфічна  хвилинка.
  • Скільки  пальців  у  Вас  на  двох  руках? ( 10 )

Записати  рядок  числа  10.

Зошит  свій  я  відкриваю,

Навкоси  його  кладу.

Ручку  я  ось  так  тримаю

Сяду  прямо, не  зігнусь

Буду  я  писати  вправно,

До  роботи  я  берусь.

  1. Назвіть  сусідів  числа  7 ( 6,8 ) ,  5 ( 4, 6 ) , 9 ( 8,10), 3 ( 2, 4 ).
  2. Розставте  цифри  у  порядку  зростання. (Числа  викладені  на  магнітній  дошці) .   4, 3, 8, 7, 10, 2, 0, 6, 1, 5, 9.

                  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Йшли  ведмедики  малі

Нахилились  до  землі.

Потім  стали, руки  в  боки,

І  зробили  три  підскоки.

Потім розминали  плечі.

Руки  вгору,

Опустили,

                        І за  парти  тихо  сіли.

ІV. Закріплення  вивченого  матеріалу.

  1. Розв’язувана  та  запис  прикладів. ( На дошці )

4 + 6 =  10                      7 + 2 = 9

5 + 5 = 10                     10 – 5 = 5

8 + 2 = 10                      9 + 1 = 10

  1. Робота  з  підручником, стор. 45.

Робота  з  геометричним  матеріалом.

  • За  допомогою  чого  ми  виміряємо  довжину  відрізка? (Лінійка)
  • Від  якої  поділки  на  лінійці  починаємо  виміряти  відрізок? ( 0 )

Виміряй  лінійкою  довжину  кожного  відрізка. 

Рожевий – 2 см, чорний – 6см, синій – 4см,  зелений – 4см, фіолетовий – 5 см.

  • Яка  довжина  найкоротшого  відрізка?
  • Найдовшого?
  • Чи є відрізки  однакової  довжини?
  • З  яких геометричних  фігур  складено  будиночок? ( Трикутник, квадрат, прямокутник, круг ). Додаток 2.

 

 

 

 

 

 

  1. Порівняння  чисел. Записати  нерівності.

         7   5              10   5

         9  10             10  10

  1. C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161113_0008.jpgГра «Проведи» Допоможи  Незнайкові  пройти  до  барабана  стежиною  з  клітинок, де є нуль. Розмалюй  їх.  Додаток 3.

 

 

 

 

 

  1. Гра « Склади  пазл».  ( Діти  отримують  завдання.).  Додаток 4.

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153228_1.jpg  C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153230_2.jpg  C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153236_4.jpg

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153238_5.jpg    C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153240_6.jpg

  1. Розмалюй  гілку, на якій  10  листочків.    Додаток 5.

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161113_0002.jpg

  1. З’єднай  друковані  і рукописні  цифри. Наведи  ті, якими  записують  число Додаток 6.

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161113_0009.jpg

V. Підсумок  уроку.

  • Яке  число  вивчали?
  • Якими  цифрами  на  письмі  позначається  число  10?
  • Сподобався  вам  урок?
  • Що  найбільше?

РЕФЛЕКСІЯ.

  • Візьміть  смайлик, який покаже  ваш  настрій  на кінець  уроку, та  прикріпіть  його  на  Смайлик-сонечко.
  • Діти, ви  були  сьогодні  молодці!

Усі  завдання  розв’язали,

Багато  перешкод  ви  подолали.

Дуже  вдячна  вам,

Добрим, дружнім – школярам!

  • Дякую  вам!

bigstock-happy-smiley-25475744Додаток 1.

Smilik_08_enlC:\Users\Comfy\Desktop\indifferentniiy3.png 

C:\Users\Comfy\Desktop\smile.jpgC:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\4e5cf7d4ccb9c59b6620a9c71944d51e.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Comfy\Desktop\b5afcc64140157ffe9a0da4836c8793e.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161113_0008.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153228_1.jpg C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153230_2.jpg

 

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153236_4.jpg C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153238_5.jpg

 

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161019_153240_6.jpg

Додаток 5.

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161113_0002.jpg

 

 

Додаток  6.

 

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20161113_0009.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Менджул Мар'яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2018
Переглядів
5364
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку