Тема. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА
Мета: повторити прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати обчислювальні навички; розвивати вміння обчислювати периметр трикутника, розв'язувати задачі; виховувати уважність.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання
Відповіді: 65; 28; 99; 56; 58; 69; 40; 52 = 50 + 2; 75 + 1 - 76; 81 - 1 = 80; 93-3 = 90.
3.Усне обчислення прикладів (с. 4,завдання 14)
32 + 15= 47 36 - 25 = 11
30 2 10 5 30 6 20 5
30 + 10 = 40 30 -2 0= 10
2+5=7 6-5=1
40+ 7 = 47 10 + 1 = 11
4. Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
5. Пальчикова гімнастика
-Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, знаходитимемо периметр трикутника.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Коментоване розв'язування прикладів (с. 5,завдання 15)
- Поясніть розв’язання кожного прикладу.
2.Самостійна робота (с. 5,завдання 16)
1варіант — 1-й рядок прикладів.
2варіант — 2-й рядок прикладів.
3.Фізкультхвилинка
Осінь, осінь. Лист жовтіє,
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте опадає з клена листя.
Діти ті листки збирають, у книжки їх закладають.
Наче човники, рікою їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті, червонясті, золотисті.
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.Робота над задачею (с. 5, завдання 17)
І — 6 кг
II, III — по 5 кгз кожної ?
- Розв’яжіть задачу, склавши вираз.
(6 + 2 х 5 = 16 (кг))
2. Робота з геометричним матеріалом (с. 5,завдання 18)
- Відгадайте загадку.
• У нього всього по три: три сторони і три кути,
Вершин у нього також три, як не крути, як не верти! (Трикутник)
- Виміряйте його сторони і знайдіть периметр цієї фігури.
- Що називається периметром?
- Як називається друга фігура?
- Чому вона має таку назву?
- Виміряйте сторони і знайдіть периметр цієї фігури.
- Як знайти периметр многокутника?
Додай довжини всіх сторін,
Що многокутник має.
Ця «огорожа без воріт»
«Периметр»,— кожен знає.
3. Завдання для допитливих
- На скільки периметр чотирикутника більший за периметр трикутника.
4. Робота над задачею (с. 5, завдання 19)
Хлопчик - 7 тарілок
15 тарілок. Хто більше?
Дівчинка — ?
1) 15 - 7 = 8 (т.) — дівчинка
2) 8 - 7=1 (т.)
Відповідь: дівчинка помила на 1 тарілку більше.
5. Завдання з логічним навантаженням (с. 5, завдання 20)
Відповіді: 31; 42; 53; 64; 75; 86; 97.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
- Прокоментуйте розв’язання прикладу 86 - 43.
VII, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 5, завдання 21; 22.