Дата Урок Математика 3 кл.
Тема. ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА КОРОТКИМ ЗАПИСОМ
Мета: повторити прийоми табличного додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння порівнювати довжину відрізків, розв'язувати задачі за коротким записом; розвивати логічне мислення, просторове уявлення, математичне мовлення; виховувати старанність.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
1.Перевірка домашнього завдання
В-ді: 78; 45; 10; 38; 40; 79; 50; 73 = 70 + 3; 68 + 1 = 69; 91 - 1 = 90; 24-4 = 20.
3.Робота за індивідуальними картками
Під час уроку за необхідності
4. Пальчикова гімнастика
- Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми табличного додавання і віднімання двоцифрових чисел, порівнюватимемо довжину відрізків, розв’язуватимемо задачі.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Підготовча робота (с. 6,завдання23)
- Прочитайте правило в підручнику на с. 6.
- Користуючись цим твердженням, обчисліть та випишіть парами вирази, числові значення яких рівні.
2.Пояснення вчителя (с. 6, завдання24)
- При додаванні і відніманні двоцифрових чисел з переходом через десяток ми користуємося прийомом розкладання числа на два зручні доданки:
- А можемо розкласти на розрядні доданки.
15-8 = 7 10-8 = 2 5 + 2 = 7
3. Розв'язування прикладів з коментуванням (с. 6, завдання25)
4. Розв'язування кругових прикладів. Робота в групах (с. 6,завдання 26)
Клас об’єднати в групи. Кожний учень групи розв’язує по одному прикладу і передає естафету іншому учаснику. Переможе група, яка швидше розв’яже приклади та отримає початковий результат.
5.Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота (с. 6, завдання 27)
- Складіть задачі за коротким записом та розв’яжіть їх.
- Розв’язання запишіть виразом.
Перевірка виконаної роботи.
1 варіант 2 варіант
Розв’язання Розв’язання
1- й спосіб: 46 – 4 – 7 = 35 (м) 24 - (6 + 7) = 11 (ігр.)
2- й спосіб: 46 - (4 + 7) = 35 (м) 24 - 6 - 7 = 11 (ігр.)
2.Робота з геометричним матеріалом
1) С. 6, завдання 28.
- Назвіть точки, які лежать поза кругом; усередині круга; на колі.
- Які з відрізків є радіусом круга і кола, діаметром круга і кола?
2) С. 7, завдання 31.
1дм = 10 см
10 см — 8 см = 2 см — відрізок КМ
На скільки сантиметрів відрізок КМ коротший за відрізок АВ?
3. Робота з нерівностями (с. 7, завдання 30)
- Поставте необхідний знак >, <, =
Під час пояснення використовуйте допоміжні слова:
• «Я вважаю...» • « На мою думку...» • «Тому, що...»
4. Робота над задачею (с. 6, завдання 29)
11 - 7 = 4 (кг)
За рахунок чого маса глини зменшилась? (За рахунок випаровування води під час сушіння.)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
- Як називаються компоненти при додаванні?
- У яких прикладах ми розбиваємо компоненти на розрядні доданки, а в яких — на зручні? Чому?
12 – 9 25 + 4 9 + 2 69 - 40
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 7, завдання 32; 33.