Урок математики "ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА КОРОТКИМ ЗАПИСОМ"

Про матеріал
Тема. ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА КОРОТКИМ ЗАПИСОМ Мета: повторити прийоми табличного додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння порівнювати довжину відрізків, розв'язувати задачі за коротким записом; розвивати логічне мислення, просторове уявлення, математичне мовлення; виховувати старанність. Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач. Тип уроку. Комбінований.
Перегляд файлу

Дата                                      Урок                            Математика                   3 кл.

Тема. ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА КОРОТКИМ ЗАПИСОМ

Мета: повторити прийоми табличного додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння порівнювати довжину відрізків, розв'язувати задачі за коротким записом; розвивати логічне мислення, просторове уявлення, математичне мовлення; виховувати старанність.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання

2.Математичний диктант

  •           Запишіть число, в якому 7 десятків і 8 одиниці; 4 десятки і 5 одиниць.
  •           Запишіть найменше двоцифрове число.
  •           Запишіть «сусідів» числа 39.
  •           Запишіть число, попереднє до числа 80.
  •           Запишіть число, наступне до числа 49.
  •           Запишіть число 73 у вигляді суми розрядних доданків.
  •           Запишіть у вигляді прикладу: як утворити число 69 з попереднього числа?
  •           Запишіть у вигляді прикладу: як утворити число 90 з наступного за ним числа?
  •           Запишіть у вигляді прикладу: скільки дістанемо, якщо від числа 24 від­няти кількість його одиниць?

В-ді: 78; 45; 10; 38; 40; 79; 50; 73 = 70 + 3; 68 + 1 = 69; 91 - 1 = 90; 24-4 = 20.

3.Робота за індивідуальними картками

Під час уроку за необхідності

4. Пальчикова гімнастика

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми табличного додавання і віднімання двоцифрових чисел, порівнюватимемо довжину відрізків, розв’язуватимемо задачі.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Підготовча робота (с. 6,завдання23)

- Прочитайте правило в підручнику на с. 6.

- Користуючись цим твердженням, обчисліть та випишіть парами вирази, числові значення яких рівні.

2.Пояснення вчителя (с. 6, завдання24)

- При додаванні і відніманні двоцифрових чисел з переходом через де­сяток ми користуємося прийомом розкладання числа на два зручні доданки:

  1.  + 9 = 13               15-8 = 5

- А можемо розкласти на розрядні доданки.

15-8 = 7                10-8 = 2                    5 + 2 = 7

3. Розв'язування прикладів з коментуванням (с. 6, завдання25)

4. Розв'язування кругових прикладів. Робота в групах (с. 6,завдання 26)

Клас об’єднати в групи. Кожний учень групи розв’язує по одному прикладу і передає естафету іншому учаснику. Переможе група, яка швидше розв’яже приклади та отримає початковий результат.

5.Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота (с. 6, завдання 27)

- Складіть задачі за коротким записом та розв’яжіть їх.

- Розв’язання запишіть виразом. 

Перевірка виконаної роботи.

                                  1 варіант                                         2 варіант

                               Розв’язання                                    Розв’язання

1- й  спосіб:           46 – 4 – 7  = 35 (м)                         24 - (6 + 7) = 11 (ігр.)

2- й спосіб:            46 - (4 + 7) = 35 (м)                        24 - 6 - 7 = 11 (ігр.)

2.Робота з геометричним матеріалом

1) С. 6, завдання 28.

- Назвіть точки, які лежать поза кругом; усередині круга; на колі.

- Які з відрізків є радіусом круга і кола, діаметром круга і кола?

2) С. 7, завдання 31.

1дм = 10 см

10 см — 8 см = 2 см — відрізок КМ

На скільки сантиметрів відрізок КМ коротший за відрізок АВ?

3. Робота з нерівностями (с. 7, завдання 30)

- Поставте необхідний знак >, <, =

Під час пояснення використовуйте допоміжні слова:

• «Я вважаю...»      • « На мою думку...»        • «Тому, що...»

4. Робота над задачею (с. 6, завдання 29)

11 - 7 = 4 (кг) 

За рахунок чого маса глини зменшилась? (За рахунок випаровування води під час сушіння.)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Як називаються компоненти при додаванні?

- У яких прикладах ми розбиваємо компоненти на розрядні доданки, а в яких — на зручні? Чому?

12 – 9       25 + 4      9 + 2      69 - 40

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 7, завдання 32; 33.

 

 

docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку