Додаток 3
Розгорнутий конспект відкритого виховного заходу з математики на основі компетентнісного підходу до навчання
Тема. Математика – цариця наук
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів. Формувати математичну компетентність засобами математичного моделювання. Розвивати обчислювальні навички,пам’ять. логічне мислення,творчі здібності учнів. Виховувати бажання співпрацювати в командах, наполегливість у навчанні.
Ведуча 1 Щоб захід наш цікаво розпочати
Загадку дам вам відгадати:
Наук цариця неосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває
Мислити правильно навчає.
Неперевершена її краса!
Здогадались, хто така?
Звичайно: математика!
Ведуча 2 Сьогодні будемо ми, друзі,
Царицю всіх наук вітати.
Так можемо гордо і по праву
Ми математику назвати.
Ведуча 1 Зустрічайте, цариця Математика з принцесою Логікою ти принцом Ерудитом!
Мат-ка І сувора, й солов’їна
Математики країна.
Праця там іде завзята –
Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій ділити й віднімати,
Множити і додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає:
Кожен таблиця множення знає.
Логіка Логіка – теж наука, друже,
І потрібна вона дуже.
Міркувати вона навчає,
Правильно мислити допомагає.
Ерудит Ну а я – принц Ерудит, хоч і не наука,
Та потрібна в житті штука.
Книг багато я читаю,
Всім цікавлюсь, усе знаю.
З логікою я дружу,
Математику люблю.
Точно й швидко я міркую,
Та ніколи не нудьгую.
Ведуча 2 Здавна математику називали царицею наук, гімнастикою та музикою для розуму
Лінь Міркувати, рахувати, читати…Аж в голові паморочиться! Нащо? ХХІ століття надворі. Інформатику вивчають з 2 класу.
ViWi у кожному під’їзді. Підключився…Набрав три чарівні букви :
ГДЗ. І все. Готово! Ось, хто всіх наук королівна , Лінь – неповторна і чарівна!
Піфагор Я – Піфагор, батько математики.
Я прагнув всіх людей навчити
Правильно і швидко лічити.
Спробуйте хоча б на мить
Неможливе уявить:
Мов за помахом руки
Зникли числа всі ураз.
Як лічити нам зірки?
Визначати день і час?
Математика для нас
Вкрай потрібна повсякчас!
Лінь А ось хлоп’я, хай нас розсудить:
Хто правий, а хто щось блудить.
Хлопчик Хоч сідай та гірко плач –
Не люблю отих задач!
Через них одні невдачі.
Ох, замучили задачі!
Всі учіться, хто бажає,
Я б здоров’я не втрачав!
На умову не зважаю:
Раз – помножив, два – додав.
Скільки чашок? Скільки ложок?
Це ж простеньке завдання.
Я додам слона до кішки,
Перемножу на коня.
Ні, не хитра ця наука!
Якщо умову не читать,
Може статись…дід за внука
Буде меншим літ на п’ять.
А друкарські дві машини
Косять жито вісім днів.
Приїжджають щохвилини
Три десятки поїздів.
А до Марса…метрів триста.
Мудра в мене голова!
Півхлоп’яти йде у місто,
З ним …півмами. Ну й дива!
Піфагор Як можна так безвідповідально ставитись до математики?
Лінь Відмінно! Геніально! Твоя до віку!
Хлопчик Де я? Хто ви?
Лінь Це твій тріумф! І ти на святі.
Піфагор Я – Піфагор, залюбки навчу тебе математики. Я склав таблиці додавання та множення. Ти вивчиш їх напам’ять. Будеш уважно читати умову задачі. І твої відповіді будуть правильними.
Лінь А я дам тобі калькулятор, планшет, смартфон, в якому інтернет. І досить лише цифри знати і вправно дії набирати, і будеш мати результати.
Хлопчик І вчити нічого не треба?
Лінь Та щоб я забула пароль від ViWi!
Хлопчик Звісно, я іду до тебе.
Піфагор Зачекай. Сьогодні в цій залі відбудеться турнір знавців математики. Гра буде цікава. Залишся ще трохи з нами.
Хлопчик І приз дадуть?!
Піфагор Якщо правильно будеш відповідати.
Хлопчик Гаразд, залишаюся.
Піфагор Тож давайте запросило наших: команду «Кмітливі» та команду «Розумники».
Учениця Для участі у конкурсі
Зібрались наші діти :
Кмітливі та розумниці,
Знавці та ерудити.
Учень Їх прийшли підтримати
Батьки та однокласники.
Палкі уболівальники –
Друзі математики.
Учасники Кмітливі, наш девіз:
Будемо добре міркувати,
додавати й віднімати
і свій розум розвивати,
щоб найкраще відповідати.
Учасники Розумники, наш девіз:
Математику ми любим,
З логікою завжди дружим.
Наполегливими будем,
Перемогу ми здобудем.
Піфагор Спонсор нашого математичного турніру «Піфагорбанк».
За правильну відповідь команда отримуватиме один піфагор.
Математика Усім учасникам успіхів бажаємо,
Відповідей правильних від усіх чекаємо.
Математичний турнір
Ерудит На розминку я приготував для вас цікаві ребуси.
( по 2 ребуси для команди)
Ерудит А зараз перевіримо вміння правильно і швидко рахувати.
(900:3:6:10+13)5-400:10+(100-75:1)2=
Ерудит (до хлопчика) Ну, чого ти не радієш?
Хлопчик Тут радій чи не радій:
Калькулятор не знає порядку дій.
Ерудит Я приготував для вас математичну цікавинку.
(виходять «числа»)
Піфагор Зараз ми пропонуємо нашим знавцям розв’язати рівняння: Х:(100-75)=90:15:1
Вчитель Вболівальники теж можуть допомогти своїм командам.
Якщо число ділиться на .., плескаємо,
не ділиться – присідаємо.
Кмітливі ( 6): 18, 50, 300, 66, 100, 420.
Розумники (8):16. 40, 30. 88, 200, 560.
Вчитель У наступному завданні наші учасники позмагаються у вмінні складати вирази
( Перше число а, друге – на в менше. Знайти частку цих чисел.)
Вчитель Математика може бути і веселою. Ми пропонуємо вам послухати гумореску «Проста арифметика»
Учениця Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори
І питає: «Скільки буде
Десять розділить на три?»
Розв’язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить.
Вчитель каже: «Так не гоже,
Бо табличку треба вчить!
Хай картоплі є десяток,-
Вчитель далі річ веде,-
Розділи на трьох дівчаток,
То по скільки припаде?»
Люда каже: «Зайвий клопіт!
І нащо мені це знать?
Я зварю картоплі горщик,
Потовчу, і хай їдять!»
Вчитель А зараз настав час позмагатися капітанам команд.
Конкурс ерудитів
Вчитель А зараз ми запропонуємо дорослим знову відчути себе дітьми, третьокласниками, пригадати математику.
Логіка Я приготувала для вас математичну загадку.
Задумайте одноцифрове числ
Збільшіть його в 3 рази, додайте2,
Отриману суму помножте на число, зо передує числу 4,
Додайте задумане число,
Закресліть цифру, що вказує на кількість одиниць другого розряду,
Число, що залишилося, збільшіть на 2,
Знайдену суму зменшіть у 4 рази, додайте 8.
Отримане число поділіть на найменше двоцифрове число.
Запишіть отриманий результат.
Це число 1!
Вчитель А зараз ми пропонуємо командам розв’язати задачу за допомогою рівняння, скласти обернену.
Задача. Для гуртка купили 6 наборів шахів по 35грн кожний. Яка вартість покупки?
( Розв’язання
х – вартість покупки;
І спосіб ІІ спосіб
Х:6=35 х:35=6
Х=35 6 х=35 6
Х=210 х=210
Обернена задача
Х – кількість наборів; х - ціна набору;
35 х=210 х 6=210
Х=210:35 х=210:6
Х=6 х=35 )
Піфагор Ну, чого ти, хлопче, скис?
Хлопчик У мене інтернет завис…
Піфагор Що, зрозумів, що математику треба вчити?
Хлопчик Треба спочатку переконатися, чи потрібна вона в житті. Піду дорослих запитаю. Де ви використовуєте знання з математики?
( відповідають батьки)
Хлопчик (до вболівальників) А ви вчитеся?
( вболівальники розказують прислів’я про навчання)
Вчитель Настав час підвести підсумки нашого турніру. Оскільки на сьогоднішній день монети-піфагори не використовують, то я пропоную вам обміняти їх на 12 балів з математики.
Математика Всі добре працювали,
Старались, як могли.
Логічно міркували,
Так швидко рахували,
Правильно відповідали.
Мене не підвели!
Хлопчик Не махну на все рукою,
Лінь прогоню: відчепись!
Бо чого навчуся в школі,
Знадобиться ще колись.
Я ж бо прагну досягнути
У житті своїм вершин.
Математику збагнути
Мушу точно, до глибин.
Піфагор Так, математика – наука,
Вона не кожному дана.
Але як добре постаратись,
Повчити, трохи позайматись,
То враз побачиш ненароком,
Що та наука – не морока.
Лінь Можна і я буду вчитись?
Всі Можна!
Ведуча 2 Така вона – наук усіх цариця,
Шляхетна,мудра, добра і весела.
Її корона сонячно іскриться
У кожній школі, у містах і селах.
Ведуча 1 О, математико,
Без тебе не ступиш ні кроку,
Без тебе, як на суші без води.
Твої неповторні уроки
В серцях наших будуть завжди.
Манить нас знань велична висота.
Така солодка нам навчання мука.
Ми любим всі науки, та…
Найкраща - математика наука!
Учні виконують пісню «Будем рахувати»
(муз. і сл. А. Олейнікової)
Математика – наука
Дуже складна. як для нас.
Віднімаєм і складаєм,
І рахуємо весь час.
Приспів
Час не будем гаяти
Мусимо все знати:
Додавать і віднімать,
Будем рахувати.
Моя киця народила
Дуже милих кошенят.
Двоє чорних, двоє білих.
Скільки всього оченят?
Тато дав мені цукерки,
Щоби друзів пригостить.
Та не можу п’ять цукерок
На трьох друзів розділить.
Математику вивчаєм,
щоб уміти рахувать.
А коли її пізнаєм
Можем вченими вже стать.
1