Урок математики "Множення натуральних чисел"(відкритий)

Про матеріал
Пропоную детальну розробку відкритого уроку формування знань і умінь з презентацією з теми "Множення натуральних чисел". Матеріали містять цікаві завдання, задачі практичного змісту (екологічні, технологічні). Ідею уроку можна використовувати для пояснення інших тем з математики.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арифметика — це лічильна мудрість. Без цієї мудрості ні філософа, ні лікаря не може бути. Л. П. Магницький

Номер слайду 2

Н е н о м я н ж. М н о ж е н н я

Номер слайду 3

20 листопада. Класна робота Множення натуральних чисел

Номер слайду 4

Д/з № 392 (5, 6, 7, 8, 9) О235290 Т133168 Р242840 Е886012 Д2476638 А132168 В885012 Г232840

Номер слайду 5

О235290 Т133168 Р242840 Е886012 Д2476638 Уїльям Отред1575—1660multiplication

Номер слайду 6

1. Назвіть компоненти множення. 2. Чому дорівнює добуток двох множників, один з яких дорівнює 1?3. Чому дорівнює добуток множників, один з яких дорівнює 0?4. Прочитай вираз x5 за допомогою термінів «добуток», «перемножити», «збільшити в». 5. Якою цифрою закінчується добуток усіх натуральних чисел від 1 до 101?a b=c

Номер слайду 7

Автомобіль щорічно використовує близько 4350 кг кисню та викидає в повітря близько 10 кг гуми і 3259 кг вуглецю. Скільки за рік спалюють кисню і викидають у повітря гуми та вуглецю 100 автомобілів?4350001000325900

Номер слайду 8

Множення – це розумне додавання Чому? Які величини знаходяться множенням?

Номер слайду 9

У кого зубів більше?Язик садового слимака усіяний 135 рядами зубів по 105 зубів у кожному ряду. Скільки всього зубів у садового слимака?

Номер слайду 10

Номер слайду 11

У різний час різні народи володіли різними способами множити натуральні числа. Способів відомо близько 30

Номер слайду 12

Економимо енергію?Енергозберігаюча лампа використовує за годину роботи 15 Ват електроенергії, тоді як звичайна — 100 Ват (за такого самого освітлення). Скільки електроенергії можна зекономити за місяць (30 діб), якщо використовувати замість звичайної лампи енергозберігаючу, за умови освітлення приміщення впродовж 12 годин на добу?

Номер слайду 13

Відстань за один урок. Під час обертання навколо Сонця Земля рухається зі швидкістю 30 км/с. Яку відстань пройде Земля за один урок?

Номер слайду 14

Самостійна робота1. Напишіть трицифрове число, цифри якого різні. Помножте його на 7, а результат – на 11, а потім ще на 13. І варіант2. Виконайте множення:1111  1111 3. Знайдіть добуток: 9867  460ІІ варіант2. Виконайте множення:11111  111113. Знайдіть добуток:7689  530

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Рахунок і обчислення – основа порядку в голові. Іоганн Генріх Песталоцці1746-1827

Номер слайду 17

На уроці я…. Мені було легко…Було складно…Мені сподобалося…Я запам’ятав …. Я тепер буду знати…На наступному уроці я …

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Достатній рівень: № 396; 409 Високий рівень: № 411; 418 За бажанням: 420 Дякую за урок!

Номер слайду 19

Перегляд файлу

Тема: Множення натуральних чисел

Клас: 5-В

Дата: 20.11.2020

Формування компетентностей:

 предметна компетентність: удосконалювати вміння виконувати множення багатоцифрових чисел; формувати вміння розв'язувати задачі, які передбачають множення чисел; повторити таблицю множення;

 ключові компетентності:

спілкування державною мовою — доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;

математична компетентність — розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту;

уміння вчитися впродовж життя — усвідомлювати цінність знань і вмінь;

основні компетентності у природничих науках і технологіях — розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв'язувати засобами математики;

Реалізація наскрізної лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток»

Тип уроку: формування знань і вмінь.

 

План уроку

І. Організаційний етап (2 хв).

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку (1 хв).

ІІІ. Перевірка ДЗ (3 хв).

ІV. Актуалізація опорних знань (3 хв).

V. Мотивація (шляхом створення проблемної ситуації) (3 хв).

VІ. Розминка «Не зіб’юся». (3 хв). 

VІІ.  Застосування знань (15 хв). Фізкультхвилинка.

VІІІ. Самостійна робота (12 хв).

IX. Підведення підсумків уроку, рефлексія (2 хв).

X. ДЗ (1 хв).


І. Організаційний етап

Добрий день! Вітаю на уроці математики. Бачу, що всі готові до уроку. Сподіваюся на співпрацю і плідну роботу. Успіхів усім!

Арифметика — це лічильна мудрість. Без цієї мудрості ні філософа, ні лікаря не може бути.

Л. П. Магницький (автор першого підручника з математики)

Отже, осягаємо «лічильну мудрість» разом із арифметичною дією (анаграма) …

МНОЖЕННЯ

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

 Сьогодні ви ...

  • продемонструєте вміння виконувати множення натуральних чисел;
  • будете розповідати, що про нього знаєте;
  • застосуєте знання на практиці.

Бажаю всім оволодіти «лічильною мудрістю» множення!

Записуємо дату, класна робота, тема.

ІІІ. Перевірка ДЗ. Хто вигадав знак множення – «х»?

Чи є запитання по домашньому завданню?  Перевіримо його частково. № 392 (5-9) – виберіть правильні відповіді в указаному порядку, запишіть слово.

Отред – прізвище англійського вченого, який у 1631 р запропонував знак множення – «косий хрестик». 

До нього використовували найчастіше букву M, хоча пропонувалися й інші позначення. Пізніше Готфрід Лейбніц замінив хрестик на точку (кінець XVII століття), щоб не плутати його з буквою x; до нього така символіка зустрічалася у Региомонтана (Йоганн Мюллер) (XV століття) і англійського вченого Томаса Херріот (1560 - 1621).

 

Пригадаємо, що вже знаємо про множення.

 

ІV.  Актуалізація опорних знань.  

Фронтальне опитування

1. Назвіть компоненти множення.

2. Чому дорівнює добуток двох множників, один з яких дорівнює 1?

3. Чому дорівнює добуток множників, один з яких дорівнює 0?

4. Прочитай вираз за допомогою термінів «добуток», «перемножити», «збільшити в»:               x5

5. Якою цифрою закінчується добуток усіх натуральних чисел від 1 до 101?

6. Автомобіль щорічно використовує близько 4350 кг кисню та викидає в повітря близько 10 кг гуми і 3259 кг вуглецю. Скільки за рік спалюють кисню і викидають у повітря гуми та вуглецю 100 автомобілів?

Яке правило ми використовували? Як помножити на розрядну одиницю?

 

Дякую всім, хто відповідав. Продовжуємо.

 

V. Мотивація навчальної діяльності

  • Множення – це розумне додавання. Чому? 

  • Які величини знаходяться множенням? (відстань, площа, вартість…)

1. Язик садового слимака, який мешкає в Південній Америці, усіяний 135 рядами зубів по 105 зубів у кожному ряду. Скільки всього зубів у садового слимака?

 14 175 зубів

Що вам допомогло зробити обчислення? (Знання таблиці множення).

Множення зараз вивчаються в початковій школі. Але в середньовіччі мало хто володів мистецтвом множення. Рідкісний аристократ міг похвалитися знанням таблиці множення, навіть якщо він закінчив університет. А чи добре знаєте таблицю ви?

 

VІ. Розминка. Дидактична гра з повторення таблиці множення «Не зіб’юся». Граємо по великих групах – по рядах. Учитель запитує приклад із таблиці множення, якщо відповідь (вибрати умову: ділиться на 3, парна, непарна, тощо…), учень має відповісти: «Не зіб’юся».

Навіщо ми вчимо таблицю множення? 

У різний час різні народи володіли різними способами множити натуральні числа. Їх відомо близько 30. Ми з вами користуємося множенням у стовпчик та різними прийомами усних розрахунків.

 

VІІ.  Застосування знань.

Отже, розглянемо задачі, для розв’язку яких використовується операція множення (на слайді і роздрукувати).

 

2. Під час обертання навколо Сонця Земля рухається зі швидкістю 30 км/с. Яку відстань пройде Земля за один урок?

81 000 км

Фізкультхвилинка («Види кутів»).

 

3. Енергозберігаюча лампа використовує за годину роботи 15 Ват електроенергії, тоді як звичайна — 100 Ват (за такого самого освітлення). Скільки електроенергії можна зекономити за місяць (30 діб), якщо використовувати замість звичайної лампи енергозберігаючу, за умови освітлення приміщення впродовж 12 годин на добу?

36000 – 5400 = 30600 Ват

 

VІІІ. Самостійна робота «із фокусом» (10 хв).

А зараз на вас чекають фокуси

Відповіді

І

ІІ

1. Результат – число, перша трійка цифр якого дорівнює другій, наприклад, 234 7 11 13 = 234234

2.    1111 х 1111 = 1234321

2.  11111 х 11111 = 123454321

3.   9867 460 = 4 538 820

3. 7689 530 = 4 075 170

 

Зошити – на перевірку. Оцінки отримаєте комплексні: за роботу на уроці і самостійну роботу.

 

ІХ.  Підведення підсумків уроку, рефлексія (2 хв).

Рахунок і обчислення – основа порядку в голові.

Іоганн Генріх Песталоцці

 

Отже, підсумки. Сьогодні ви продовжили оволодівати «лічильною мудрістю» множення. Молодці! (Відмітити роботу учнів на уроці).

Використовуючи фрази зі слайду або свої, зробіть висновки, поділиться своїми враженнями.

  • На уроці я….
  • Мені було легко…
  • Було складно…
  • Мені сподобалося…
  • Я запам’ятав ….
  • Я тепер буду знати…
  • На наступному уроці я …

 

Х. ДЗ (1 хв)

За підручником «Математика. 5 клас», Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір

Достатній рівень: № 396; 409

Високий рівень: № 411; 418

За бажанням: 420

 

 

Дякую за урок!


Джерела

  1. http://dibrovaoc.blogspot.com/p/blog-page_98.html
  2. https://donschool86.ru/uk/pravopisanie/interesnye-sposoby-umnozheniya-mnogoznachnyh-chisel-proekt-na-temu.html
  3. http://jak.bono.odessa.ua/articles/vidi-mnozhennja-proekti.php
  4. https://znaimo.com.ua/Історія_математичних_позначень
  5. https://subject.com.ua/lesson/mathematics/5klas_1/16.html
  6. https://samarapedsovet.ru/uk/yurista/varianty-umnozheniya-chisel-starinnye-sposoby-umnozheniya/
  7. https://www2.slideshare.net/ssuser0c61c2/ss-61425672
  8. https://interesnyefakty.org/pestaloczczi/
  9. https://sheba.spb.ru/shkola/arifmetika-magn1703-1914.htm
  10. http://oldmuseum.ru/news/novosti-i-stati/arifmetike-magnitskogo-315-let/
  11. https://ru.wikipedia.org/wiki/Отред,_Уильям
  12. http://tsikave.ostriv.in.ua/publication/code-5A3A745F68D63/list-154AED8EF27
  13. https://animalukr.ru/pitannja-vidpovid/16283-skilki-zubiv-u-ravliki.html
  14. https://cabel-set.ru/uk/karkasnye-doma/interesnye-ulitki-interesnoe-osobennosti-povedeniya-ahatin/
  15. https://lu-ua.com.ua/ua/catalog/tablica-umnozheniya-380h400mm-tr-r/
  16. https://vseosvita.ua/library/prezentacia-dla-urokiv-matematiki-u-persomu-klasi-a-rahuu-ne-zibus-351361.html
  17. https://za.pinterest.com/pin/784470828840116666/
  18. https://sites.google.com/a/collegium.net.ua/rudenko-olga-oleksandrivna-prakticnij-psiholog/informacia-dla-vciteliv/poradi-klasnomu-kerivnikovi-5-klasu?overridemobile=true&tmpl=%2Fsystem%2Fapp%2Ftemplates%2Fprint%2F&showPrintDialog=1
  19. https://www.pinterest.com/zltdimitrova/schools/
  20. http://allforchildren.com.ua/why52.php-c=all.htm
  21. https://ru.dreamstime.com/автомобили-загрязняют-воздух-image100893800

 

  1. «Математика. 5 клас», Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір, 2018 р.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андрейченко Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1034
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку