Тема: Читання і записування трицифрових чисел. Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв'язування задач.
Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п'ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння працювати в групах; виховувати взаємодопомогу, здоровий спосіб життя, екологічну культуру; такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність.
Тип уроку: урок-ділова гра в групах.
Тема: Читання і записування трицифрових чисел. Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач.
Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п'ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння працювати в групах; виховувати взаємодопомогу, здоровий спосіб життя, екологічну культуру; такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність.
Тип уроку: урок-ділова гра в групах.
Хід уроку
1.Організаційний момент
1. Привітання
- Діти, поверніться до наших гостей і привітайте їх. Всім присутнім ми зичимо здоров’я і добра.
2. Інтелектуальна гра «Якщо хочеш…»
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці;
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору;
- Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку;
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплескайте у долоні.
3. Тема нашого уроку: Читання і запис трицифрових чисел у межах 20000. Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач.
4. Постановка цілі:
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Пропоную вам попрацювати у різноманітних відомих компаніях України. Можливо за допомогою наших починань ми зробимо, щоб наша країна була розвинена та стабільна. Ви заздалегідь розподілилися у різні фірми та придумали їм свої назви. Тому прошу директорів власних компаній презентувати свої фірми.
1. фітнес-клуб «Фабрика здоров’я» («В здоровому тілі-здоровий дух»)
2. туристична фірма «Ніко-тур» («З нами легко мандрувати»)
3. кондитерська фабрика «Смак» («Дозволь собі солодке задоволення»)
4. автомобільний завод «Опель» («Перевага високих технологій»)
5. фармацевтична компанія «Дарниця» («Ми піклуємось про ваше здоров’я»)
5. Мотивація навчальної діяльності
Ваші фірми мають вирішувати різні завдання, а саме:
- Вміти читати і записувати п’ятицифрові числа в межах 20000;
- Повторювати алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел;
- Удосконалювати вміння розв’язувати задачі;
За виконанні завдання ви будете отримувати зарплатню у вигляді бонусів. Але, в кожній фірмі існує конкуренція. Я пропоную вам, якщо ви доповнюєте своє виконане завдання додатковою інформацією(прислів’я, загадка тощо) то отримуєте додатковий бонус.
6. Актуалізація опорних знань
1. Усний рахунок (оренда офісу)
- Щоб вам було зручно працювати, необхідно десь розміститися. Я, як генеральний директор, орендувала приміщення. Пропоную вам пройти «Бліц-опитування». Та фірма, яка буде правильно і швидко відповідати, отримає найбільшу кількість – розміститься на першому головному поверсі, а інші вже послідовно, залежно від кількості бонусів.
«Бліц-опитування»
Підведення підсумків. (розміщення компаній)
2. Звичайно, що кожна фірма веде свою ділову документацію. Тому ваші сьогоднішні завдання пропоную виконувати на окремих аркушах, в яких розміщенні завдання:
- Каліграфічна хвилинка (запишіть число, яке показує, яка температура на Сонці 6000) – згадали, поміркували і записали цілий рядок.
7. Бухгалтер припустився помилок при нарахуванні заробітної плати. А чому він може зробити помилку? (багато роботи, погане самопочуття, не відпочиває своєчасно) Допоможіть знайти помилку.
а) розкласти числа на розрядні доданки. Визначте кількість всього десятків, сотень, тисяч в кожному числі?
13489= 1000 + 300 + 40 + 80 + 9;
15080= 10000 + 5000 + 80;
5800= 5000 + 80;
7003= 7000 + 30;
б) назвіть сусідів числа 19999 (19998, 20000); Поясніть, як утворюється число 20000?
19999+1= 10000+ (9999 +1)= 10000 + 10000= 20000;
в) Прочитайте числа: 10000, 20000, 30000, 40000, 50000, 60000, 70000, 80000,90000,100000.
Кожна компанія для розвитку свого бізнесу, обов’язково вкладає свої інвестиції. І при цьому повинна вміло прораховувати щодня свій дохід. Тому пропоную вам самостійно повторити алгоритм віднімання трицифрових чисел, а потім самостійно опрацювати надані вирази. Якщо вирази будуть розв’язанні вірно, то ви з легкістю розшифруєте слово. Перший вираз з коментуванням.
Учні повторюють алгоритм письмового віднімання.
671
322
349
Завдання
501 874 381 757 721 573 684 831 574
252 593 280 58 175 182 159 216 136
249 281 101 699 546 391 525 615 438
101 |
546 |
249 |
281 |
699 |
391 |
615 |
525 |
438 |
Д |
О |
В |
І |
П |
Ч |
Н |
И |
ь |
(Відпочинь)
Кожна відома компанія завжди приймає участь у благодійних акціях. Сьогодні я пропоную перерахувати свої кошти на охорону рідкісних видів тварин нашої країни. Відома екологічна організація приготувала для вас інформацію у вигляді буклетів про ряд проблем та їх вирішення. Тому увага на задачу. Уважно прочитайте текст задачі. Вам пропонується зелені картки із скороченим записом задачі. Оберіть правильній варіант запису умови та розв’яжіть.
Завдання 222
І - ¼ усієї картоплі
II - ІІ - ?, на 120 кг менше, ніж першого 800 кг
III - решта
Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями.
1)800 : 4 = 200 (кг) — першого дня;
2)200 + 120 = 320 (кг) — другого дня;
3)200 + 320 = 520 (кг) — першого і другого дня;
4) 800- 520 = 280(кг)
І - ?, решта І – 120 кг І – ¼ кг від усієї кількості
ІІ – ¼ усієї картоплі ІІ-1/4 від першого дня ІІ - ?, на 120 кг менше, ніж першого
ІІІ – 800 кг ІІІ - решта ІІІ – 800 кг
Всього 120 кг Всього - 800 кг Всього -?
А зараз пропоную вам прийняти участь у геометричному аукціоні знань. В ньому ви, маєте можливість придбати цінні речі за ваші знання, які будуть символом вашої компанії. Якщо відповідь вірна, то ви її знайдете серед запропонованих чисел і на зворотній стороні буде вказано, яку річ ви придбали.
Виміряй сторони трикутника АВС та знайди його периметр.
4) 5*3=15 см 5) 6*3=18 см
Поки ми підведемо підсумки уроку, пропоную нашим директорам своєї компанії начислити зарплату у вигляді оцінок. А я вже в свою чергу обов’язково проконтролюю і поставлю власний підпис.
1)За найбільшою кількістю бонусів Золотий сертифікат з надписом РЕКОМЕНДОВАНО отримала компанія…
2) Друге місце за кількістю бонусів Срібний сертифікат з надписом РЕКОМЕНДОВАНО отримала компанія…
3) Всі інші компанії отримують …
Домашнє завдання (зв'язок з інформатикою)
Завдання 224; 225 (с. 36).