Урок математики на тему: "Читання і записування трицифрових чисел. Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач."

Про матеріал

Тема: Читання і записування трицифрових чисел. Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв'язування задач.

Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п'ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння працювати в групах; виховувати взаємодопомогу, здоровий спосіб життя, екологічну культуру; такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність.

Тип уроку: урок-ділова гра в групах.

Перегляд файлу

Тема: Читання і записування трицифрових  чисел.  Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач.

Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п'ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння працювати в групах; виховувати взаємодопомогу, здоровий спосіб життя, екологічну культуру; такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність.

Тип уроку: урок-ділова гра в групах.

 

 Хід уроку

1.Організаційний момент

1. Привітання

- Діти, поверніться до наших гостей і привітайте їх. Всім присутнім ми зичимо здоров’я і добра.

2. Інтелектуальна гра «Якщо хочеш…»

- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці;

- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору;

- Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку;

- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплескайте у долоні.

3. Тема нашого уроку: Читання і запис трицифрових чисел у межах 20000. Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач.

4. Постановка цілі:

- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Пропоную вам попрацювати у різноманітних відомих компаніях України. Можливо за допомогою наших починань ми зробимо, щоб наша країна була розвинена та стабільна. Ви заздалегідь розподілилися  у різні фірми та придумали їм свої назви. Тому прошу директорів власних компаній презентувати свої фірми.

1. фітнес-клуб «Фабрика здоров’я» («В здоровому тілі-здоровий дух»)

2. туристична фірма «Ніко-тур» («З нами легко мандрувати»)

3. кондитерська фабрика «Смак» («Дозволь собі солодке задоволення»)

4. автомобільний завод «Опель» («Перевага високих технологій»)

5. фармацевтична компанія «Дарниця» («Ми піклуємось про ваше здоров’я»)

 

5. Мотивація навчальної діяльності

Ваші фірми мають вирішувати різні завдання, а саме:

-  Вміти читати і записувати п’ятицифрові числа в межах 20000;

- Повторювати алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел;

- Удосконалювати вміння розв’язувати задачі;

За виконанні завдання ви будете отримувати зарплатню у вигляді бонусів. Але, в кожній фірмі існує конкуренція. Я пропоную вам, якщо ви доповнюєте своє виконане завдання додатковою інформацією(прислів’я, загадка тощо) то отримуєте додатковий бонус.

6. Актуалізація опорних  знань

  1. Усний рахунок (оренда офісу)

 - Щоб вам було зручно працювати, необхідно десь розміститися. Я, як генеральний директор, орендувала приміщення. Пропоную вам пройти «Бліц-опитування». Та фірма, яка буде правильно і швидко відповідати, отримає найбільшу кількість – розміститься на першому головному поверсі, а інші вже послідовно, залежно від кількості бонусів.

«Бліц-опитування»

  • Як називаються компоненти множення?
  • Як називаються компоненти ділення?
  • Що таке квадрат?
  • Щоб знайти невідомий множник, треба..?
  • Назвіть одиниці вимірювання довжини? Маси?
  • Що таке натуральні числа?
  • Сума довжин всіх сторін – це…?
  • Назвіть найменше натуральне число?
  • Як називається результат при відніманні? Діленні?

Підведення підсумків. (розміщення компаній)

   2. Звичайно, що кожна фірма веде свою ділову документацію. Тому ваші сьогоднішні завдання пропоную виконувати на окремих аркушах, в яких розміщенні завдання:

   - Каліграфічна хвилинка (запишіть число, яке показує, яка температура на Сонці 6000) – згадали, поміркували і записали цілий рядок.

  7.  Бухгалтер припустився помилок при нарахуванні заробітної плати. А чому він може зробити помилку? (багато роботи, погане самопочуття, не відпочиває своєчасно) Допоможіть знайти помилку.

   а) розкласти числа на розрядні доданки. Визначте кількість всього  десятків, сотень, тисяч в кожному числі?

       13489= 1000 + 300 + 40 + 80 + 9;

       15080= 10000 + 5000 + 80;

       5800= 5000 + 80;

      7003= 7000 + 30;

  б) назвіть сусідів числа 19999 (19998, 20000); Поясніть, як утворюється число 20000?

      19999+1= 10000+ (9999 +1)= 10000 + 10000= 20000;

 в) Прочитайте числа: 10000, 20000, 30000, 40000, 50000, 60000, 70000, 80000,90000,100000.

  1.  Письмове віднімання трицифрових чисел

Кожна компанія для розвитку свого бізнесу, обов’язково вкладає свої інвестиції. І при цьому повинна вміло прораховувати щодня свій дохід. Тому пропоную вам самостійно повторити алгоритм віднімання трицифрових чисел, а потім самостійно опрацювати надані вирази. Якщо вирази будуть розв’язанні вірно, то ви з легкістю розшифруєте слово. Перший вираз з коментуванням.

Учні повторюють алгоритм письмового віднімання.

  •               При відніманні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Віднімати починають з одиниць. Від однієї одиниці не можна відняти дві одиниці. Тому беремо один десяток із семи десятків. Над цифрою сім ставимо крапку. Один десяток замінимо десять­ма одиницями та ще 1 одиниця, буде 11. Від 11 відняти 2 буде 9. Записуємо під одиницями. Від 6 десятків відняти 2 десятки, буде 4 десятки. Записуємо під десятками. Від 6 сотень відняти 3 сотні, буде 3 сотні. Записуємо під сотнями. Відповідь: 349.

671

322

349

  1.                Розв'язування прикладу з коментуванням

Завдання

501 874 381 757     721        573        684      831     574

252 593 280 58       175        182        159      216     136

249   281 101    699       546        391        525      615     438

101

546

249

281

699

391

615

525

438

Д

О

В

І

П

 Ч

Н 

И 

ь

    (Відпочинь)

  1. Фізхвилинка
    Я звернулася до компанії «Фабрика здоров’я», щоб вони нам  продемонстрували кілька вправ для нашого здоров’я.
  • Вправи для покращення кровообігу головного мозку.
  • Вправа корисна для зміцнення хребта.
  • Вправа для зняття напруження м’язів спини.
  • Вправа на зміцнення вестибулярного апарату.
  • Вправа для гарного настрою.

 

  1. «Благодійна акція»

  Кожна відома компанія завжди приймає участь у благодійних акціях. Сьогодні я пропоную перерахувати свої кошти на охорону рідкісних видів тварин нашої країни. Відома екологічна організація приготувала для вас інформацію у вигляді буклетів про ряд проблем та їх вирішення. Тому увага на задачу. Уважно прочитайте текст задачі. Вам пропонується зелені картки із скороченим записом задачі. Оберіть правильній варіант запису умови та розв’яжіть.

 Завдання 222

І -  ¼ усієї картоплі                              

II - ІІ - ?, на 120 кг менше, ніж першого   800 кг

III -  решта 

Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями.

1)800 : 4  = 200 (кг) — першого дня;

2)200 + 120 = 320 (кг) — другого дня;

3)200 + 320 = 520 (кг) — першого і другого дня;

4) 800- 520 = 280(кг)

І - ?, решта                       І – 120 кг                                     І – ¼ кг від усієї кількості

ІІ – ¼ усієї картоплі       ІІ-1/4 від першого дня               ІІ - ?, на 120 кг менше, ніж першого

ІІІ – 800 кг                      ІІІ - решта                                     ІІІ – 800 кг

Всього 120 кг                  Всього - 800 кг                             Всього -?

 

  1. Аукціон знань

А зараз пропоную вам прийняти участь у геометричному аукціоні знань. В ньому ви, маєте можливість придбати цінні речі за ваші знання, які будуть символом вашої компанії. Якщо відповідь вірна, то ви її знайдете серед запропонованих чисел і на зворотній стороні буде вказано, яку річ ви придбали.

Виміряй сторони трикутника АВС та знайди його периметр.

  1. 2*3=6 см (периметр  АВС)                  2) 3*3 = 9 см                         3) 4*3=12 см

                                           4)  5*3=15 см                              5) 6*3=18 см

 

  1. Підсумок уроку     

Поки ми підведемо підсумки уроку, пропоную нашим директорам своєї компанії начислити зарплату у вигляді оцінок. А я вже в свою чергу обов’язково проконтролюю і поставлю власний підпис.   

  • Що цікавого було на уроці?
  • Який вид роботи видався більш складнішим?

1)За найбільшою кількістю бонусів Золотий сертифікат з надписом РЕКОМЕНДОВАНО отримала компанія…  

2)  Друге місце за  кількістю бонусів Срібний сертифікат з надписом РЕКОМЕНДОВАНО  отримала компанія…                          

              3) Всі інші компанії отримують …

Домашнє завдання   (зв'язок з інформатикою)

Завдання 224; 225 (с. 36).

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
7 травня 2018
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку