Урок математики на тему: "Додавання натуральних чисел. Властивості суми".

Про матеріал

Мета уроку: Формувати навички додавання натуральних чисел з використанням законів додавання. Ознайомити учнівз властивостями суми. Перевірити стан засвоєння теми шляхом виконання самостійної роботи. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, вміння аналізувати, узагальнювати.

Виховувати активність, самостійність, охайність, уважність.

Перегляд файлу

Тема:  Додавання натуральних чисел. Властивості суми. Самостійна робота.

Мета:  Формувати навички додавання натуральних чисел з використанням законів додавання. Ознайомити учнів  з властивостями суми. Перевірити стан засвоєння теми шляхом виконання самостійної роботи. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички.

             Виховувати активність, самостійність, охайність.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка д/з, актуалізація опорних знань

1. Визначте останню цифру результату.

1) 2743 + 849;     2)5004 + 1006;  3) 188999 + 19991;   4)100006 + 208.

2. Доведіть, не виконуючи обчислень, що дія виконана непра­вильно.

1) 2308 + 546 = 2815;  3) 18004 + 1579 = 19665;
2) 5102 + 3008 = 9200;             4) 103 + 8711 = 8999.

3. Порівняйте, не обчислюючи, та поясніть свою думку.

1) 47 + 54 і 50 + 60;  3) 572 + 16 і 500 + 10;

2) 33 + 72 і 30 + 70;  4) 211 + 146 і 300 + 200.

 

IIІ.  Вивчення нового матеріалу

Задача.

Оля з Оксанкою збирали гриби. Оля знайшла 24 опеньки і 18 підберезників, а Оксанка — 28 опеньків і 14 підберезників. Скільки грибів зібрала кожна з дівчаток?

Давайте порівняємо кількість опеньків та кількість підберез­ників у кожної з дівчаток. Якщо опеньків Оля знайшла менше (на скільки?), то підберезників — більше (на скільки?).

Хто може пояснити, чому, хоча кожна з дівчаток зібрала різну кількість підберезників і опеньків, сума грибів у обох однакова?

Якщо діти не можуть пояснити, учитель пропонує задачу прості­шу, з меншими доданками, або іншого змісту.

 Н-д:   Мишко сьогодні піймав 6 карасиків та 4 коропи, а вчора — 2 карасики та 8 коропів. Який улов був у хлопчика кожного дня?

Після цього декілька учнів мають зрозуміти, до чого веде учитель. Тоді учитель пропонує дітям сформулювати властивість суми:

Якщо один із доданків збільшити, а другий зменшити на одне й те саме число, то сума не зміниться.

 

Щоб додати, наприклад, 18 до будь-якого числа усно, до цьо­го числа додають 20, а потім віднімають 2. Нехай треба додати 18 до 146. Доданок 18 збільшують на 2, а доданок 146 — зменшу­ють на 2. Так рахувати легше, а сума виходить та ж сама — 164:   146 + 18 = (146 – 2) + (18 + 2) = 144 + 20 = 164. (Запис учитель робить на дошці.)

 

ІV. Закріплення нового матеріалу

Розв'язування вправ

Відповіді при розв'язуванні усних вправ учні надають з місць, а для виконання письмових вправ учитель викликає до дошки од­ного за одним декількох учнів.

1. №183(5—8), 187, 193,  №105, 108, 118.

 

V. Самостійна робота.

Варіант 1

1°. Знайдіть суму:

а) 7068907 + 5671354229; б) 1006 804 995 + 18096 914.

2.   Виконайте додавання, об­равши зручний порядок дій:

       а) 49617 + 999 + 383;      б)52681 + 4861 + 139.

3*. У трикутнику STR сторона ST дорівнює 24 см; вона на 8 см менша ніж сторона TR і на 4 см менша ніж сторона SR?. Знай­діть периметр трикутника.

Варіант 2

1°. Знайдіть суму:

а) 63 609 806 + 8611398615; б) 2077 960888 + 25063971.

2.  Виконайте додавання, об­равши зручний порядок дій:

       а) 695 + 2305 + 57908;     б)89716 + 9688 + 312.

3*. У трикутнику МКР сторона МК менша ніж сторона КР на 18 см, а сторона МР більша ніж сторона КР на 12 см. Знайдіть периметр трикутника МКР, якщо МК = 35 см.

Варіант 3

1°. Знайдіть суму:

а) 8572302476 + 4837810749; б) 37834890 563 + 4387321056.

2.   Виконайте додавання, обрав­ши зручний порядок дій:

а) 302 + 58758 + 1698; б) 197 + 2414 + 47586.

3*. У трикутнику DOE сторона DO більша ніж сторона DE на 5 см, а сторона DE менша ніж сторона ОЕ на 30 см. Знайдіть пери­метр цього трикутника, якщо DE 45 см.

Варіант 4

1°. Знайдіть суму:

а) 8 300 005 796 + 83 999 095 408;  б)19247523841 + 4387689337.

2.   Виконайте додавання, об­равши зручний порядок дій:

а) 1888 + 87239 + 1112;  б) 437 + 637849 + 62151.

3*. У трикутнику ABC сторона ВС менша ніж сторона АВ на 5 см, а сторона АС більша ніж сторона ВС на 3 см. Чому дорівнює периметр цього трикутника, якщо АВ = 16 см?

 

V. Підсумок уроку

Давайте ще раз повторимо закони додавання та влас­тивість суми.

 

VI. Домашнє завдання

№ 188, 192.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку