Урок математики на тему: «Нумерація багатоцифрових чисел» (Узагальнення вивченого матеріалу), 4 клас.

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань у формі гри-подорожі для учнів 4 класу. Урок інтегрований (математика+природознавство), якиУрок може бути проведений після вивчення теми з природознавста "Особливості природи Тихого океану".

Додається презентація, відео та аудіо-матеріали, наочні мтеріаи для друку.

Перегляд файлу

Картинки по запросу китова акула

 КИТОВА АКУЛА

Одна з найбільших у світі риб. Вона може бути завдовжки до 15 м і важити до 15 т. Зуби у китової акули дрібні, хоча їх дуже багато — до 15 тисяч. Проте проковтнути велику рибу вона не може, бо в неї дуже вузька глотка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Компьютер\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\manta14.jpg

СКАТ МАНТУ АБО МОРСЬКИЙ ДИЯВОЛ

Свою назву отримав за головні плавці, що скручені в трубку і сторчать, як роги. Під час полювання «роги» манти у розгорнутому вигляді утворюють лійку, куди ці хижаки втягують дрібну рибу. Вони досягають до 6 м завдовжки і важать до 1,5 т. Іноді ці тварини, вистрибнувши з води, падають на човен і топлять його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу горбатий кит\

ГОРБАТИЙ КИТ, АБО ГОРБАЧ

 В довжину досягає 17-18 метрів. Звичайна вага дорослої тварини – близько 30 тонн, максимальна відома – 48 тонн. Свою назву кит отримав через товстий спинний плавець, який дійсно нагадує горб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу Морська оса

МОРСЬКА ОСА

 це найбільш отруйна і найнебезпечніша медуза у світовому океані,відома завдяки своїй здатності наносити опіки. Опіки кмедузи викликають сильну біль, а їхньої сили достатньо, щоб убити 60 осіб за три хвилини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

РИБИ-ПАПУГИ названі так за будову щелеп, їх численні зуби формують «дзьоб», що нагадує дзьоб папуг, за допомогою яких вони здатні роздрібнювати водорості, що ростуть на рифах. Більшість видів мають яскраве забарвлення зеленими, блакитними, червоними та жовтими кольорами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

А ось МОРСЬКИЙ ОКУНЬ стискає й розтискає плавальний міхур, щоб потужним хлопком заявити про свою присутність. Може досягати більше метра довжини і маси до 2 кг Довгожителі, їх вік може досягати 50-100 років ..

 

Перегляд файлу

1 команда

 

    Й                        Т                     И                   Х                    И                                       

46807

1064

33034

6945

5807

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 команда

 

    Й                        Т                     И                   Х                    И                                       

46807

1064

33034

6945

5807

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 команда

 

    Й                        Т                     И                   Х                    И                                       

46807

1064

33034

6945

5807

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 команда

 

    Й                        Т                     И                   Х                    И                                       

46807

1064

33034

6945

5807

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

      Е                 И                   Л                 Й                       К                   И                   В

6845

90910

7809

300006

75244

70825

5370

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

      Е                 И                   Л                 Й                       К                   И                   В

6845

90910

7809

300006

75244

70825

5370

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

      Е                 И                   Л                 Й                       К                   И                   В

6845

90910

7809

300006

75244

70825

5370

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

      Е                 И                   Л                 Й                       К                   И                   В

6845

90910

7809

300006

75244

70825

5370

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

«Предмет математики настільки серйозний, що не треба втрачати нагоди зробити його цікавішим» Б. Паскаль

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Фернан Магеллан

Номер слайду 7

1520 19000 16000 3980 11022

Номер слайду 8

1 1 0 2 2 1 1 0 2 2 одиниць 1 1 0 2 1 1 0 1 1 1 десятків сотень одиниць тисяч десятків тисяч *

Номер слайду 9

Океан Найбільша глибина океана Атлантичний Жолоб Пуерто-Рико   9212 м Індійський Зондський жолоб  7229 м Північний Льодовитий Гренландське море 5527 м Тихий Маріанська западина  11022 м

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Задача 24 тонни води перший насос може викачати за 6 годин, а другий за – 3 години. За скільки годин викачають цю воду обидва насоси, якщо будуть працювати одночасно?

Номер слайду 24

На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.

Номер слайду 25

Домашнє завдання с. 98 № 5 с. 95 № 8

Номер слайду 26

Перегляд файлу

На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.

 

Відповідь: на ___________

 

На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.

 

Відповідь: на ___________

На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.

 

Відповідь: на ___________

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

СПОСІБ ДОБОРУ

8000 : 400 = ?

400 • 2 = 800

400 • 20 = 8000   - число 20 підходить.

Отже, 8000 : 400 = 20

ДІЛЕННЯ ЧИСЛА НА ДОБУТОК

8000 : 400 =

= 8000 : (4 • 100) = 8000 : 100 : 4 =

80 : 4 = 20

УКРУПНЕННЯ РОЗРЯДНИХ ОДИНИЦЬ

8000 : 400 = 

= 80 сот. : 4 сот. = 20

 

 

Перегляд файлу
  1.   Скільки тонн води викачає перший насос за 1 годину?
  1.     Скільки тонн води викачає другий насос за 1 годину?
  1.               Скільки тонн води викачають обидва насоси за 1 годину?

 

 

4) За скільки годин ці насоси викачають 24 тонни води, якщо працюватимуть одночасно?

 

Перегляд файлу

Ніс корабля

Борт корабля

Корма корабля

Перегляд файлу

Урок математики

Дата: 27.11

Клас: 4-А

Тема: Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Нумерація багатоцифрових чисел».

Мета: узагальнити вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа; повторити прийоми множення і ділення круглих чисел, розвивати вміння обирати доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; продовжувати формувати вміння розв`язувати задачі на спільну роботу, порівнювати іменовані числа; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: компютер, мультимедійна презентація, підручник, карта подорожі, роздатковий матеріал, відео матеріали. 

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, урок-подорож

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

Добрий день і в добрий час.

Рада, діти, бачить вас.

Працювати починаймо, 

за знаннями до математичного океану вирушаймо.

Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці

- Як відомо, запорукою успіху є усмішка.

- Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, і подаруйте їм усмішку. Адже вона ще:

  • прикрашає обличчя,
  • підвищує настрій,
  • допомагає знайти нових друзів,
  • і навіть,  деколи,  допомагає здійснювати бажання
  • тож нехай ваші заповітні мрії здійснюються!

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

-    Для досягнення своєї мрії кожній людині потрібні знання; в народі кажуть недарма: ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК МАТЕМАТИКА!

СЛАЙД

- Блез Паскаль, відомий французький математик, механік, фізик говорив: «Предмет математики настільки серйозний,що не треба втрачати нагоди зробити його цікавішим».

- Я пропоную також наш урок зробити цікавішим, і провести його у формі математичної подорожі океаном. А назву океану по якому ми будемо подорожувати ви прочитаєте, коли працюючи у парах розставите числа у порядку зростання.

Робота учнів у парах на картках

1 команда

 

    Й                        Т                     И                   Х                    И                                       

46807

1064

33034

6945

5807

 

2 команда

 

      Е                 И                   Л                 Й                       К                   И                   В

6845

90910

7809

300006

75244

70825

5370

 

– Яку назву отримала 1команда? Слайд А друга? Слайд

  • Сьогодні на уроці математики на нас чекає багато випробувань під час подорожі Тихим або як його ще називали Великим океаном, бо він найбільший на планеті.
  • До речі, які ще океани є на нашій планеті? 
  • Так от, океан займає майже таку саму територію, як усі інші океани разом узяті. На його площі — близько 180 млн.км  вільно б розмістилися всі материки, і при цьому залишилося б місце ще для однієї Африки.
  • Як ви думаєте , на чому подорожуватимемо?

«Мікрофон» 

  • Чого ви очікуєте від цієї подорожі?
  • Сьогодні ми узагальнимо наші вміння читати, записувати багатоцифрові числа; будемо обирати доцільний спосіб обчислення під час виконання арифметичних дій з круглими числами, будемо удосконалювати вміння розв`язувати задачі на спільну роботу та порівнювати іменовані числа.
  • Що все пройшло вдало, вашими вірними друзями мають стати уважність і кмітливість, швидкість мислення, вибір точних і правильних дій.

 

ІІI. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Ланцюжок».

– Вирушаємо у далеке плавання. Чи впізнаєте ви обриси материка від якого розпочнемо плавання. (Євразія)

  • Щоб вирушити у далеке плавання потрібно підняти якір. А для цього обчисліть математичний ланцюжок.

960 + 240                  1200

: 60                             20

+ 700                           720

  • 360                              360

: 60                              6

+94                              100

• 10                              1000

  1. Робота з геометричним матеріалом

Кожний моряк має знає можливості свого корабля, його будову, швидкість.

Слайд

  • Подивіться на наш корабель. З яких геометричних фігур він складається?
  • 1 команді потрібно обчислити периметр носа корабля, а 2 – борту, а третій – корми (задньої частини корабля).

  • Якщо довжина носу корабля 60 м, чому дорівнюватиме його ширина? Що можете сказати про довжину і ширину корми?

3 учні працюють на фронтальній дошці.

  1. Гра «Блискавичне обчислення» СЛАЙД
  • Які ви знаєте забобони, обряди, традиції, яких дотримувалися моряки, щоб забезпечити безпечне плавання? (Встановлення на носу особливих прикрас, на сході моряки малюють на борту корабля величезні очі, які відлякують злих духів, брали чорну кішку – вважалася щасливою твариною, народження дитини на кораблі – віщувало удачу, не брати жінок на корабель та ін. )
  • Ще один забобон пов`язаний із жителя Тихого океану – …ЗДОГАДАЙТЕСЯ ЯКИМИ (ЗВУЧИТЬ ЗАПИС) .. так це дельфіни.
  • Дельфіняча зграйка, якій заманулося пов’язати за судном, завжди викликала невимовну радість екіпажу. Згідно морському повір’ям, корабель з такою свитою благополучно мине всі випробування і прибуде до місця призначення в термін. Нас також у плавання супроводжують дельфіни. Але з завданнями для вас.

1 команда виконує обчислення на ділення, друга на множення

  1. Каліграфічна хвилинка.  Вибірковий числовий диктант.

Запишіть дату до бортового журналу. (27 листопада)

- Доки ми пливли, граючись з дельфіна ми дісталися до найглибшої точки Тихого океану. Давайте зробимо про це відмітку в бортовому журналі.

- Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа.)

 

Тихий океан не омиває берегів Європи, в якій ми живемо. Проте саме європейці дали йому таку назву. Це сталося в 1520 р. під час першої навколосвітньої експедиції, яку очолював португалець Фернан Магеллан.слайд  Оскільки погода під час плавання сприяла мандрівникам, Магеллан назвав його Тихим. Тихий океан простягається із заходу на схід на 19 000 км, а з півночі  на південь на 16 000 км. Середня глибина — 3 980 м, максимальна глибина — 11 022 м (Маріанська западина).

  • Прочитайте числа, які записали.  1520 , 19 000, 16000, 3980, 11022.

Слайд

Встаньте, хто правильно записав усі числа.

  •  Назвіть найбільше число. (19000 )
  • Назвіть найменше число (1520)
  • Визначте сусідів числа 16000
  • Визначте розрядний склад числа 3980
  • Визнач загальну кількість одиниць кожного розряду в поданому числі 11022СЛАЙД .

IV. Контроль, корекція і закріплення знань.

  1. Порівняння іменованих чисел

Із глибинами тихоокеанських западин не можуть змагатися глибини інших океанів. Давайте ми перевіримо, що дійсно Маріанська западина є найглибшою.

Замініть прості іменовані числа, складеними  і порівняйте їх. (на дошці) Слайд

Океан

Найбільша
глибина океана

Атлантичний

жолоб Пуерто-Рико (9212 м)

Індійський

Зондський жолоб (7229 м)

Північний Льодовитий

Гренландське море (5527 м)

Тихий

Маріанська западина (11022 м)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікаво знати: Якщо б на дно Маріанського жолоба опустити найвищу вершину світу – Джомолунгму (Еверест; Гори Гімалаї на кордоні Китаю та Непалу)  8848 м; то над її вершиною був би ще шар води понад 2 км.

 

  1. Обчислення прикладів
  • Наступна наша зупинка пройде в місці, яке внесено до списку Всесвітньої природної спадщини – Великий барєрний риф, який розташований уздовж східного узбережжя Австралії.
  • Побачити красу рифу нам допоможе дайвінг АБО пірнання  — одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою.

Але перш ніж пірнати потрібно вивчити рухи дайвера які він використовує під час занурення.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(«Все добре», «Занурення», «Стоп», «Тримайтесь поруч», «Проблеми», «Закінчується повітря», «Шлюпка», «Підйом»)

  • Запам`ятали? А  тепер: я називаю знак, а ви показуєте.

Учитель називає знак, а учні показують його.

  • Ну що ж готові до занурення?

Відео «Підводний світ»

Найзахоплююче видовище — і головний аргумент, чому риф був внесений до списку Всесвітньої природної спадщини, — це величезний масив коралів, найрізноманітніших видів і форм: від довгих гіллястих рогулек і вилизаних хвилями тарілок до валунів, схожих на скам’янілі мізки велетня. М’які корали покривають кам’янистих побратимів, водорості і губки розфарбовують риф у всі кольори веселки, і в кожній тріщині зачаїлася якась істота. Тваринний світ змінюється з півночі, де риф бере свій початок, на південь. Неймовірна різноманітність форм життя на рифі — одна з причин, по якій його називають Великим.  Тут знайшли притулок 5000 видів молюсків, 1800 — кісткових риб, 125 — акул. Ніде в світі немає нічого схожого на цей рухливий звіринець.

Гра «Дайв-інструктор».Повторення прийомів множення і ділення

                

 

  • Пригадали? Тоді можете вирушати у «Вільне плавання»
  • Самостійно обчисліть приклади і ви зможете дізнатися, які неймовірні мешканці Тихого океану живуть на території Бар`єрного рифу.

Самостійне обчислення прикладів

Фронтальна перевірка

 

44100                             3

128000                           4

168000                           30

Перевірка – діти називають відповідь – на дошці зникає захована відповідь і діти читають назви неймовірних мешканців тихого океану і коротку інформацію про них .

  • Вирушаємо далі.
  1. Розв`язування задачі.
  • Наступна наша зупинка – Гавайські острови. СЛАЙД
  • Чим вони цікаві, що тут знаходиться— найбільший діючий вулкан на Землі - Ма́уна Ло́а .

Слайд У Сонячній системі Мауна Лоа другий за величиною вулкан після Олімпу  - згаслого вулкана на Марсі.

  • Висота його 4168 м над рівнем моря.

СЛАЙД Останнє виверження Мауна Лоа відбувалось з 24 березня 1984по 15 квітня 1984. Мовою гавайців Мауна Лоа означає «Довга Гора».

В акваторії Тихого океану розташовано підводних гір більше, ніж в якому-небудь іншому океані. Звучить сигнал тривоги  здається ми наштовхнулись на одну із них і наш корабель отримав пробоїну. Але добре, що у нас є наноси, які відкачуватимуть воду.

  • Розв`яжемо задачу і дізнаємося за скільки годин вони викачують воду, а ми в цей час швиденько ремонтуватимемо наше судно.

24 тонни води перший насос може викачати за 6 годин, а другий за – 3 години. За скільки годин викачають цю воду обидва насоси, якщо будуть працювати одночасно.

  • Складемо план розв`язування задачі.
  1. Логічне завдання. Робота в групах слайд

Виконавши завдання ви зможете відкрити скарб, захований на дні Тихого океану.

На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.

1515

  1. Підсумок уроку

Вправа «Враження від подорожі».

Складання сенкану

Урок-подорож

цікавий, захоплюючий

пірнали, подорожували, розв’язували

Це дуже захоплюючий урок.

Супер (клас, знак дайвера «Все добре»)

 

  1. Домашнє завдання СЛАЙД

С. 98 № 5, с.95 № 8

1. Євразія.gif
2.Маріанська западина.jpeg
3. Великий бар`єрний риф.jpg
4. Гавайські острови.jpg
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Березянська Олена Броніславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
2346
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку