Урок узагальнення та систематизації знань у формі гри-подорожі для учнів 4 класу. Урок інтегрований (математика+природознавство), якиУрок може бути проведений після вивчення теми з природознавста "Особливості природи Тихого океану".
Додається презентація, відео та аудіо-матеріали, наочні мтеріаи для друку.
КИТОВА АКУЛА
Одна з найбільших у світі риб. Вона може бути завдовжки до 15 м і важити до 15 т. Зуби у китової акули дрібні, хоча їх дуже багато — до 15 тисяч. Проте проковтнути велику рибу вона не може, бо в неї дуже вузька глотка
СКАТ МАНТУ АБО МОРСЬКИЙ ДИЯВОЛ
Свою назву отримав за головні плавці, що скручені в трубку і сторчать, як роги. Під час полювання «роги» манти у розгорнутому вигляді утворюють лійку, куди ці хижаки втягують дрібну рибу. Вони досягають до 6 м завдовжки і важать до 1,5 т. Іноді ці тварини, вистрибнувши з води, падають на човен і топлять його.
\
ГОРБАТИЙ КИТ, АБО ГОРБАЧ
В довжину досягає 17-18 метрів. Звичайна вага дорослої тварини – близько 30 тонн, максимальна відома – 48 тонн. Свою назву кит отримав через товстий спинний плавець, який дійсно нагадує горб.
МОРСЬКА ОСА
це найбільш отруйна і найнебезпечніша медуза у світовому океані,відома завдяки своїй здатності наносити опіки. Опіки кмедузи викликають сильну біль, а їхньої сили достатньо, щоб убити 60 осіб за три хвилини.
РИБИ-ПАПУГИ названі так за будову щелеп, їх численні зуби формують «дзьоб», що нагадує дзьоб папуг, за допомогою яких вони здатні роздрібнювати водорості, що ростуть на рифах. Більшість видів мають яскраве забарвлення зеленими, блакитними, червоними та жовтими кольорами.
А ось МОРСЬКИЙ ОКУНЬ стискає й розтискає плавальний міхур, щоб потужним хлопком заявити про свою присутність. Може досягати більше метра довжини і маси до 2 кг Довгожителі, їх вік може досягати 50-100 років ..
1 команда
Й Т И Х И
46807 |
1064 |
33034 |
6945 |
5807 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 команда
Й Т И Х И
46807 |
1064 |
33034 |
6945 |
5807 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 команда
Й Т И Х И
46807 |
1064 |
33034 |
6945 |
5807 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 команда
Й Т И Х И
46807 |
1064 |
33034 |
6945 |
5807 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 команда
Е И Л Й К И В
6845 |
90910 |
7809 |
300006 |
75244 |
70825 |
5370 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 команда
Е И Л Й К И В
6845 |
90910 |
7809 |
300006 |
75244 |
70825 |
5370 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 команда
Е И Л Й К И В
6845 |
90910 |
7809 |
300006 |
75244 |
70825 |
5370 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 команда
Е И Л Й К И В
6845 |
90910 |
7809 |
300006 |
75244 |
70825 |
5370 |
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.
Відповідь: на ___________
На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.
Відповідь: на ___________
На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.
Відповідь: на ___________
СПОСІБ ДОБОРУ
8000 : 400 = ?
400 • 2 = 800
400 • 20 = 8000 - число 20 підходить.
Отже, 8000 : 400 = 20
ДІЛЕННЯ ЧИСЛА НА ДОБУТОК
8000 : 400 =
= 8000 : (4 • 100) = 8000 : 100 : 4 =
80 : 4 = 20
УКРУПНЕННЯ РОЗРЯДНИХ ОДИНИЦЬ
8000 : 400 =
= 80 сот. : 4 сот. = 20
|
|
|
4) За скільки годин ці насоси викачають 24 тонни води, якщо працюватимуть одночасно? |
Ніс корабля
Борт корабля
Корма корабля
Урок математики
Дата: 27.11
Клас: 4-А
Тема: Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Нумерація багатоцифрових чисел».
Мета: узагальнити вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа; повторити прийоми множення і ділення круглих чисел, розвивати вміння обирати доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; продовжувати формувати вміння розв`язувати задачі на спільну роботу, порівнювати іменовані числа; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник, карта подорожі, роздатковий матеріал, відео матеріали.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, урок-подорож
Хід уроку:
Добрий день і в добрий час.
Рада, діти, бачить вас.
Працювати починаймо,
за знаннями до математичного океану вирушаймо.
Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці
- Як відомо, запорукою успіху є усмішка.
- Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, і подаруйте їм усмішку. Адже вона ще:
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
- Для досягнення своєї мрії кожній людині потрібні знання; в народі кажуть недарма: ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК МАТЕМАТИКА!
СЛАЙД
- Блез Паскаль, відомий французький математик, механік, фізик говорив: «Предмет математики настільки серйозний,що не треба втрачати нагоди зробити його цікавішим».
- Я пропоную також наш урок зробити цікавішим, і провести його у формі математичної подорожі океаном. А назву океану по якому ми будемо подорожувати ви прочитаєте, коли працюючи у парах розставите числа у порядку зростання.
Робота учнів у парах на картках
1 команда
Й Т И Х И
46807 |
1064 |
33034 |
6945 |
5807 |
2 команда
Е И Л Й К И В
6845 |
90910 |
7809 |
300006 |
75244 |
70825 |
5370 |
– Яку назву отримала 1команда? Слайд А друга? Слайд
«Мікрофон»
ІІI. Актуалізація опорних знань
– Вирушаємо у далеке плавання. Чи впізнаєте ви обриси материка від якого розпочнемо плавання. (Євразія)
960 + 240 1200
: 60 20
+ 700 720
: 60 6
+94 100
• 10 1000
Кожний моряк має знає можливості свого корабля, його будову, швидкість.
Слайд
3 учні працюють на фронтальній дошці.
1 команда виконує обчислення на ділення, друга на множення
Запишіть дату до бортового журналу. (27 листопада)
- Доки ми пливли, граючись з дельфіна ми дісталися до найглибшої точки Тихого океану. Давайте зробимо про це відмітку в бортовому журналі.
- Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа.)
Тихий океан не омиває берегів Європи, в якій ми живемо. Проте саме європейці дали йому таку назву. Це сталося в 1520 р. під час першої навколосвітньої експедиції, яку очолював португалець Фернан Магеллан.слайд Оскільки погода під час плавання сприяла мандрівникам, Магеллан назвав його Тихим. Тихий океан простягається із заходу на схід на 19 000 км, а з півночі на південь на 16 000 км. Середня глибина — 3 980 м, максимальна глибина — 11 022 м (Маріанська западина).
Слайд
Встаньте, хто правильно записав усі числа.
IV. Контроль, корекція і закріплення знань.
Із глибинами тихоокеанських западин не можуть змагатися глибини інших океанів. Давайте ми перевіримо, що дійсно Маріанська западина є найглибшою.
Замініть прості іменовані числа, складеними і порівняйте їх. (на дошці) Слайд
Океан |
Найбільша |
жолоб Пуерто-Рико (9212 м) |
|
Зондський жолоб (7229 м) |
|
Північний Льодовитий |
Гренландське море (5527 м) |
Маріанська западина (11022 м) |
|
|
|
Цікаво знати: Якщо б на дно Маріанського жолоба опустити найвищу вершину світу – Джомолунгму (Еверест; Гори Гімалаї на кордоні Китаю та Непалу) 8848 м; то над її вершиною був би ще шар води понад 2 км.
Але перш ніж пірнати потрібно вивчити рухи дайвера які він використовує під час занурення.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(«Все добре», «Занурення», «Стоп», «Тримайтесь поруч», «Проблеми», «Закінчується повітря», «Шлюпка», «Підйом»)
Учитель називає знак, а учні показують його.
Відео «Підводний світ»
Найзахоплююче видовище — і головний аргумент, чому риф був внесений до списку Всесвітньої природної спадщини, — це величезний масив коралів, найрізноманітніших видів і форм: від довгих гіллястих рогулек і вилизаних хвилями тарілок до валунів, схожих на скам’янілі мізки велетня. М’які корали покривають кам’янистих побратимів, водорості і губки розфарбовують риф у всі кольори веселки, і в кожній тріщині зачаїлася якась істота. Тваринний світ змінюється з півночі, де риф бере свій початок, на південь. Неймовірна різноманітність форм життя на рифі — одна з причин, по якій його називають Великим. Тут знайшли притулок 5000 видів молюсків, 1800 — кісткових риб, 125 — акул. Ніде в світі немає нічого схожого на цей рухливий звіринець.
Гра «Дайв-інструктор».Повторення прийомів множення і ділення
Самостійне обчислення прикладів
Фронтальна перевірка
44100 3
128000 4
168000 30
Перевірка – діти називають відповідь – на дошці зникає захована відповідь і діти читають назви неймовірних мешканців тихого океану і коротку інформацію про них .
Слайд У Сонячній системі Мауна Лоа другий за величиною вулкан після Олімпу - згаслого вулкана на Марсі.
СЛАЙД Останнє виверження Мауна Лоа відбувалось з 24 березня 1984по 15 квітня 1984. Мовою гавайців Мауна Лоа означає «Довга Гора».
В акваторії Тихого океану розташовано підводних гір більше, ніж в якому-небудь іншому океані. Звучить сигнал тривоги здається ми наштовхнулись на одну із них і наш корабель отримав пробоїну. Але добре, що у нас є наноси, які відкачуватимуть воду.
24 тонни води перший насос може викачати за 6 годин, а другий за – 3 години. За скільки годин викачають цю воду обидва насоси, якщо будуть працювати одночасно.
Виконавши завдання ви зможете відкрити скарб, захований на дні Тихого океану.
На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.
1515
Вправа «Враження від подорожі».
Складання сенкану
Урок-подорож
цікавий, захоплюючий
пірнали, подорожували, розв’язували
Це дуже захоплюючий урок.
Супер (клас, знак дайвера «Все добре»)
С. 98 № 5, с.95 № 8