Дем’янівська ЗОШ I – II ступенів
Урок математики
в 1 класі НУШ
Тема тижня: «Спорт»
Тема уроку:
«Нумерація чисел від 11 до 20.
Лічба предметів в межах 20.
Порівняння чисел»
-
Підготувала: вчительЖелезняк Г.П.
Тема тижня: «Спорт»
Мета тематичного дня: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка; закріплювати нумерацію чисел у межах 10,навички кількісної і порядкової лічби, вміння і навички додавати і віднімати в межах 10, розв’язувати задачі.виховувати почуття дружби, доброти.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: відеоматеріали,цифри для усного рахунку,картки з прикладами,кубики,математичні віяла, індивідуальний матеріал(кружечки,квадратики, палички), продукти для рахунку десятками,м’ячик,набори «Лего», геометричні фігури.
Тип уроку: формування предметних компетентностей
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Діти! У нас сьогодні, ніби, свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
А тепер тихенько поверніться,
Один одному всміхніться.
На урок старання не забудьте взяти
(Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?)
Сядьте всі рівненько, будем починати.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
1. Віршовані завдання.
-Ми потрапили на бігову доріжку. Наше завдання швидко по ній пробігти.Я буду читати математичні віршики, а ви розв’язувати їх. В кого цифра з відповіддю, той біжить до дошки і залишає цифру тут.(Прикріплює на магнітній дошці).
Швидко відповідь кажи
Та цифру нам покажи.
В руках довго не держи,
До дошки з нею біжи.
Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас,
Скільки стало нас? (6+1=7)
Ось до класу на урок
Залетіло сім сорок,
Три пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (7+3=10 )
Шість веселих рогачів
В труби вигравали,
Ще два з трубами прибігли.
Скільки разом стало? (6+2=8)
Пташка мала пташенят.
П’ять веселих маленят.
Раптом трапилась біда,
Випало одно з гнізда.
Скільки пташенят тоді,
Залишилось у гнізді?. ( 5-1=4)
Сидів хлопчик біля річки.
Він піймав аж три плотвички.
Котенятко одну вкрало.
Скільки рибок в нього стало? (3-1=2)
Десять ялинок у лісі росли,
В школу на свято одну привезли.
Скільки ялинок лишилося там?
Добре подумаєш, скажеш це сам.
(10-1=9).
2.Робота в групах.
А зараз будемо грати у теніс. У кожного картка(ракетка, на якій приклади на додавання і віднімання у межах 10).Якщо їх розв’язуєте, то забиваєте м’ячик. Скільки забили?
Гра «Долаємо перешкоду».
У кожній групі смужка з «перешкодами». Їх треба «подолати», розв’язавши ланцюжок прикладів. (Діти стрибають через перешкоди).
6 – 3 + 5 - 4 - 1 + 2 = 5
7 – 2 + 5 – 1 - 6 + 3 =6
3.Повторення чисел першого десятка. Каліграфічна хвилинка. Під диктовку вчителя учні самостійно записують числа від 1 до 10.
Конкурс « красунь»(вибрати найкраще число з написаних).
4.Давайте пограємо у гру «Мовчанка». Математичними віялами покажіть відповіді.
Скільки сонечок на небі?
Скільки очей у сови?
Скільки коліс у машини?
Скільки кольорів у веселки?
Скільки кутів у трикутника?
IV. Ознайомлення з новим матеріалом.
1.Робота з індивідуальним матеріалом.
- Викладіть на парту 8 кружечків.додайте до них ще 1 кружечок.
Скільки стало кружечків? (8 + 1 = 9)
-Викладіть на парту 9 квадратиків.Додайте до них ще 1 квадратик.
-Скільки стало квадратиків?(9+1=10)
-Візьмемо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок.Одержимо 1 десяток паличок.
-!0 паличок – це десяток.
Щоб стати здоровими, сильними спортсменами треба добре харчуватися. На парті у вас предмети, які краще рахувати десятками( 10 яєць,10 горіхів,10 яблук).Діти рахують.
2.Робота за підручником.(стор.82, завдання 1.2).
3. Гра «Не помились».
Передаючи м’ячик,діти в парах рахують від 10 до 20. Потім «ланцюжком» рахують від 20 до 10.
Робота з ЛЕГО.Гра «Магазин».
На столі розкладені деталі конструктора.Виходять «покупці» і щоб зробити вироб замовляють 1 десяток і 3 деталі, а «продавець» відпускає.
Фізкультхвилинка.
v.Закріплення вивченого матеріалу.
1. Самостійна робота. Відеокартки.
1 +3 + 6 4+ 1 +5 8 – 5+ 3
9 – 4 + 5 9 – 6 – 0 7 – 2 – 2
2.Порівняння чисел.Колективна робота.Завдання 5 підручника(стор.82).
3. Складання задачі за малюнком(відеоматеріали).На партах цукерки.Продемонструвати розв’язання задачі.
4.Геометричний матеріал.
Завдання 6. (Робота в парах).
Викласти фігуру лижника з геометричних фігур.(Робота в групах).
5.Логічна задача.
Серед трьох баскетбольних м’ячів червоний м’яч важчий коричневого,а коричневий - важчий зеленого. Який м’яч найважчий?(червоний).
V. Підсумок уроку.Рефлексія.
- Що сподобалось на уроці?
- Для чого треба вивчати математику?
- З яким настроєм ви підете з нашого уроку? Чому?