Урок математики на тему: "Склад числа 10"

Про матеріал

Урок математики для учнів 1 класу на тему: "Склад числа 10". Урок пресвячений вивченню складу числа 10, закріплення матеріалу про нумерацію чисел, усний рахунок тощо.

Перегляд файлу

 

Пов’язане зображення                                                                                          Войченко І.В.

                                                                       вчитель початкових класів

                                                                      вищої категорії , «старший учитель»

                                                                      КЗ  «НВО№6СЗШ I-III ступенів,

                                                                       ЦЕВ «Натхнення»

                                                                       М.Кропивницький                       

 

                                          Математика

                                    Тема: Склад числа 10

 Мета :  розглянути всі варіанти складу числа 10; вправляти у складанні і розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання в межах 10; вчити порівнювати числа в межах 10, поглибити знання про овочі та фрукти,  їх користь для людини, розвивати навички каліграфічного письма;  дослідницькі уміння, логічне мислення, пам’ять, увагу, обчислювальні навички; здійснювати міжпредметну координацію навчального процесу; формувати інформаційну, комунікативну, кооперативну та проблемну компетентності; виховувати  бажання допомагати дорослим. самостійно збирати необхідну інформацію інтерес до вивчення математики, культуру математичного мовлення, запису, наполегливість, працелюбність, охайність у записах; Створити умови для розвитку особистості з використанням різних форм і методів організації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного учня, створювати ситуації успіху, які б викликали бажання учнів відчути радість перемоги, впевненість у власних знаннях.

 Обладнання: телевізор, презентація, картки

                                                        Хід уроку:

I . Організація учнів до уроку

Встаньте всі рівненько,

  Вийдіть із-за парт.

Подивіться очима ,чи все готово у вас до уроку: підручник, зошит, олівець, гумка, лінійка.

II. Мотивація навчальної діяльності Створення проблемної ситуації. Повідомлення теми уроку

Дітки розгляньте малюнки з мультфільму «Петрик Пʼяточкін», пригадайте, що збираються зробити герої мультфільму і відгадайте, що ми будемо робити на уроці ? (Ми будемо рахувати тому , що герої рахували.)

Кого рахував Петрик ? (слоненят)

Скільки було слоненят?(10)

А так як ми вчили вчора яке число і цифру?(10), то будемо рахувати приклади з відповіддю 10. А можемо ми це зробити? (ні) Бо не знаємо складу числа 10. Тому тема нашого уроку-Склад числа 10.

«Мікрофон»

Подумайте і скажіть , яким має бути наш урок? (цікавим ,навчальним, веселим, проблемним)

А учні на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними)

Отже, якщо ви будете такими, то ми створимо цікавий , творчий, урок.

А він у нас сьогодні незвичайний.

     III. Актуалізація опорних знань.

1.Адже до нас завітала гостя, а яка саме ми дізнаємося ,відгадавши загадку:

Жовті шати одягає ,

По садах, гаях блукає,

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості.(Осінь.)

Подивіться на екран і скажіть яка осінь?( золота, красива, різнобарвна ,щедра, багата. Завдяки вітрові осінь розкидала нам листочки в класі з завданнями. Вона хоче дізнатися чому ми навчилися за ці місяці на уроках математики?

2.Давайте покажемо як ми вміємо лічити.

Полічіть листочки від одного до 10. А тепер навпаки від 10 до одного.

Слідуюче  завдання осені:

-Назвіть попередне число до числа 4, 10.

-Назвіть наступне до числа 8

Назвіть сусідів числа 3,6

Назвіть числа які більші за число 2 , але менші числа 9

3.Каліграфічна хвилинка . Відкрийте зошити ,сядьте правильно ,зошит покладіть навкоси.

- Пригадайте як записується число 10? Подивіться на екран .що ви можете сказати ?( Цифри 10 не існує ,тому число 10 записується двома цифрами одиничкою і нулем.)

а) Напишіть рядок числа 10.

б)Обведіть 10 клітинок зафарбуйте третю синім ,а девʼяту червоним кольором.

Фізкультхвилинка для очей

в) Запишіть пропущені числа.

1...3 4… …7…9 10

Відступіть 2 клітиночки вниз порівняйте числа

3   7       9     6

4.Знайдіть на парті кленовий листочок на ньому завдання яке треба зробити, попрацювавши впарі.

На листочку приклади вже розвʼязані ,ви повинні знайти неправильно розвʼязані і виправити.

5.Слідуюче завдання осені ми будемо виконувати в групах ,збирати дари осені.

Обʼєднались в групи. (не забудьте вибрати доповідача, того хто буде презентувати вашу роботу.

1-ша група збиратиме огірки, приклади на яких мають відповідь 6

2-га збиратиме помідори, приклади на яких мають відповідь 7

3-тя збиратиме перець, приклади на яких мають відповідь 8

4-та збиратиме кабачки, приклади на яких мають відповідь 9

Ви сьогодні не прості доповідачі , а господарі ,які роблять заготовки на зиму.

Ваша задача розкласти зібрані овочі в банки і закатати.

Діти, дивіться одна банка залишилась пустою ,а в мене в корзинці залишились овочі  приклади на яких мають відповідь 10.

Діти , а ми можемо їх розвʼязувати ? (Ні)

Чому?

-Бо не знаємо складу числа 10.

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота коло дошки з роздатковим матеріалом.

1 і 9  9 і 1-цьому складу відповідають приклади 1+9,  9+1

2 і 8  8 і 2- цьому складу відповідають приклади 2+8, 8+2

3 і 7  7 і 3- цьому складу відповідають приклади 3+7, 7+3

4 і 6  6 і 4- цьому складу відповідають приклади 4+6, 6+4

 5 і 5- цьому складу відповідають приклади 5+5

Осінь Хоче дізнатися , а чи дійсно всі люди консервують.

Тому зараз наші експерти. А сьогодні ними будуть : Єрофеєва А, Берест Д.

Кормишов Н.

Вам треба підійти до наших гостей  і зробити опитування «Чи консервують вони овочі».

А інші дітки в цей час попрацюють з підручником №4

-Скільки квадратів заховалося на малюнку?

В зошиті намалюйте стільки ж трикутників.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Яке число було головним сьогодні на уроці?

-Знайдіть на парті дубовий листочок .Заповніть табличку:

 806

Робота з паличками. Логічне завдання.

Скласти з однакових десяти паличок  3 квадрати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

docx
Додав(-ла)
Войченко Ірина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 червня 2018
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку