Урок математики для учнів 1 класу на тему: "Склад числа 10". Урок пресвячений вивченню складу числа 10, закріплення матеріалу про нумерацію чисел, усний рахунок тощо.
Войченко І.В.
вчитель початкових класів
вищої категорії , «старший учитель»
КЗ «НВО№6СЗШ I-III ступенів,
ЦЕВ «Натхнення»
М.Кропивницький
Математика
Тема: Склад числа 10
Мета : розглянути всі варіанти складу числа 10; вправляти у складанні і розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання в межах 10; вчити порівнювати числа в межах 10, поглибити знання про овочі та фрукти, їх користь для людини, розвивати навички каліграфічного письма; дослідницькі уміння, логічне мислення, пам’ять, увагу, обчислювальні навички; здійснювати міжпредметну координацію навчального процесу; формувати інформаційну, комунікативну, кооперативну та проблемну компетентності; виховувати бажання допомагати дорослим. самостійно збирати необхідну інформацію інтерес до вивчення математики, культуру математичного мовлення, запису, наполегливість, працелюбність, охайність у записах; Створити умови для розвитку особистості з використанням різних форм і методів організації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного учня, створювати ситуації успіху, які б викликали бажання учнів відчути радість перемоги, впевненість у власних знаннях.
Обладнання: телевізор, презентація, картки
Хід уроку:
I . Організація учнів до уроку
Встаньте всі рівненько,
Вийдіть із-за парт.
Подивіться очима ,чи все готово у вас до уроку: підручник, зошит, олівець, гумка, лінійка.
II. Мотивація навчальної діяльності Створення проблемної ситуації. Повідомлення теми уроку
Дітки розгляньте малюнки з мультфільму «Петрик Пʼяточкін», пригадайте, що збираються зробити герої мультфільму і відгадайте, що ми будемо робити на уроці ? (Ми будемо рахувати тому , що герої рахували.)
Кого рахував Петрик ? (слоненят)
Скільки було слоненят?(10)
А так як ми вчили вчора яке число і цифру?(10), то будемо рахувати приклади з відповіддю 10. А можемо ми це зробити? (ні) Бо не знаємо складу числа 10. Тому тема нашого уроку-Склад числа 10.
«Мікрофон»
Подумайте і скажіть , яким має бути наш урок? (цікавим ,навчальним, веселим, проблемним)
А учні на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними)
Отже, якщо ви будете такими, то ми створимо цікавий , творчий, урок.
А він у нас сьогодні незвичайний.
III. Актуалізація опорних знань.
1.Адже до нас завітала гостя, а яка саме ми дізнаємося ,відгадавши загадку:
Жовті шати одягає ,
По садах, гаях блукає,
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості.(Осінь.)
Подивіться на екран і скажіть яка осінь?( золота, красива, різнобарвна ,щедра, багата. Завдяки вітрові осінь розкидала нам листочки в класі з завданнями. Вона хоче дізнатися чому ми навчилися за ці місяці на уроках математики?
2.Давайте покажемо як ми вміємо лічити.
Полічіть листочки від одного до 10. А тепер навпаки від 10 до одного.
Слідуюче завдання осені:
-Назвіть попередне число до числа 4, 10.
-Назвіть наступне до числа 8
Назвіть сусідів числа 3,6
Назвіть числа які більші за число 2 , але менші числа 9
3.Каліграфічна хвилинка . Відкрийте зошити ,сядьте правильно ,зошит покладіть навкоси.
- Пригадайте як записується число 10? Подивіться на екран .що ви можете сказати ?( Цифри 10 не існує ,тому число 10 записується двома цифрами одиничкою і нулем.)
а) Напишіть рядок числа 10.
б)Обведіть 10 клітинок зафарбуйте третю синім ,а девʼяту червоним кольором.
Фізкультхвилинка для очей
в) Запишіть пропущені числа.
1...3 4… …7…9 10
Відступіть 2 клітиночки вниз порівняйте числа
3 7 9 6
4.Знайдіть на парті кленовий листочок на ньому завдання яке треба зробити, попрацювавши впарі.
На листочку приклади вже розвʼязані ,ви повинні знайти неправильно розвʼязані і виправити.
5.Слідуюче завдання осені ми будемо виконувати в групах ,збирати дари осені.
Обʼєднались в групи. (не забудьте вибрати доповідача, того хто буде презентувати вашу роботу.
1-ша група збиратиме огірки, приклади на яких мають відповідь 6
2-га збиратиме помідори, приклади на яких мають відповідь 7
3-тя збиратиме перець, приклади на яких мають відповідь 8
4-та збиратиме кабачки, приклади на яких мають відповідь 9
Ви сьогодні не прості доповідачі , а господарі ,які роблять заготовки на зиму.
Ваша задача розкласти зібрані овочі в банки і закатати.
Діти, дивіться одна банка залишилась пустою ,а в мене в корзинці залишились овочі приклади на яких мають відповідь 10.
Діти , а ми можемо їх розвʼязувати ? (Ні)
Чому?
-Бо не знаємо складу числа 10.
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота коло дошки з роздатковим матеріалом.
1 і 9 9 і 1-цьому складу відповідають приклади 1+9, 9+1
2 і 8 8 і 2- цьому складу відповідають приклади 2+8, 8+2
3 і 7 7 і 3- цьому складу відповідають приклади 3+7, 7+3
4 і 6 6 і 4- цьому складу відповідають приклади 4+6, 6+4
5 і 5- цьому складу відповідають приклади 5+5
Осінь Хоче дізнатися , а чи дійсно всі люди консервують.
Тому зараз наші експерти. А сьогодні ними будуть : Єрофеєва А, Берест Д.
Кормишов Н.
Вам треба підійти до наших гостей і зробити опитування «Чи консервують вони овочі».
А інші дітки в цей час попрацюють з підручником №4
-Скільки квадратів заховалося на малюнку?
В зошиті намалюйте стільки ж трикутників.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Яке число було головним сьогодні на уроці?
-Знайдіть на парті дубовий листочок .Заповніть табличку:
Робота з паличками. Логічне завдання.
Скласти з однакових десяти паличок 3 квадрати