Гра для знавців математики.
Математична риболовля.
4 клас
Мета. Закріпити обчислювальні навички, розвивати увагу, уяву, логічне мислення, пам’ять, виховувати інтерес до математики.
Обладнання. Рибки з картону, на яких прикріплені картки-завдання.
Хід заходу
І. Вступне слово вчителя.
— Сьогоднi ми пограємо у гру, яка називається «Математична риболовля».
— Хто з вас умiє ловити рибу?
— З ким ви ходите на риболовлю?
— А які назви риб ви знаєте?
— Зараз ми також будемо ловити рибу, але не просту, а математичну.
ІІ. Об’днання в групи.
-Нам потрібно об’єднатися в групи (команди).
— Кожна команда буде ловити рибу, на якій прикріплені картки із завданнями. Спочатку треба ловити рибу з позначкою 200г.
— Якщо команда правильно розв’язала завдання з такою позначкою, то вона ловить рибку з позначкою 400г і т.д.
— Якщо команда не розв’язала завдання з позначкою 200 чи 400г, то вона вибуває з гри.
— Перемагає та команда, яка правильно розв’яже всі завдання, і тому набере більше ваги. Найбільша вага – 1400г.
IІI. Проведення гри.
200г
1. У один кінець ставка човен доплив за 80 хв., а назад - за 1 год. 20 хв. У який кінець ставка човен плив довше? (Човен витратив однаковий час).
2. Діда звуть Павлом Івановичем. Його онука — Михайлом Миколайовичем. Як звутъ батька? (Микола).
3. Що бiльше: пiвметра, 5 дм чи 50 см? (Однаково).
400г
1. У першiй зграї вiдлетiло у вирiй 135 синиць, у другiй - на 65 синиць бiльше, нiж у першiй, у третiй - у 2 рази більше, нiж у другій. Скiльки всього синиць відлетiло у вирій? (Нуль. Синиці у вирій не відлітають).
2. У скiльки разів, половина бiльша за свою половину? (У 2 рази).
3. Довжина колоди 6 аршин (75 см). За 1 хвилину від цiєї кололи вiдпилюють по 1 аршину. За скiльки хвилин розпиляють колоду? (За 5 хвилин).
600г
1. Коли Михайлик на поворотi визирнув з вiкна (а цього робити не можна), то помітив, що попереду 9 вагонiв, а за ним — ще 7. Скiльки вагонiв у потягу, в якому їхав Михайлик? (17).
2. Потяг довжиною в 1 км їде зi швидкiстю 60 км/год. За який час він проїде відстань 3 км? (3 хв.).
3. Дiдусь назбирав 24 бiлi гриби, це у З рази бiльше, нiж він зiбрав вчора. Скiльки всього грибiв зiбрав дідусь? (32 гриби).
800г
1. Брат старший за сестру на 25 рокiв. На скiльки рокiв він буде старший через 30 рокiв? (На 25рокiв).
2. 60 аркушів книги маютъ товщину 1 см. Яка товщина книги, якщо в нiй 240 сторiнок? (2 см).
3. Що бiльше: 1/2 чи 1/4? (1/2)
1000г
1. Одна машина перевозить три бетоннi плити. Скiльки потрiбно машин, щоб перевезти 10 таких плит? (4).
2. Сто курей за 100 днiв з’їдають 100 пудiв зерна. Скiльки пудiв зерна з’їдають 10 курей за 10 днів? (1 пуд).
3. На столi лежать жовтi та одне червоне яблуко. Якщо рахувати злiва направо, то червоне яблуко лежить шостим. А якщо справа налiво, то третім. Скiльки всього яблук лежитъ на столi? (8 яблук).
1200г
1. Три лелеки стали в ряд. Відстань між сусiдніми лелеками 8м. Яка відстань мiж крайнiми? (16 м).
2. Будинок має 9 поверхiв. У скiльки разiв шлях по сходах на 9 поверх довший за шлях на 3 поверх? (У 4 рази).
3. В одному ряду посаджено 10 дерев на вiдстанi 6м одне вiд одного, а у другому - 15 дерев на відстані 4м. Який ряд довший? (6 х 9 = 54(м);
4 х 14 = 56 (м). Другий ряд довший).
1400г
1. Розставити числа 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17 на сторонах трикутника так, щоб їхні суми дорівнювали 30. (І сторона: 1, 9, 17, 3; ІІ сторона: 3, 15, 7, 5; ІІІ сторона: 5, 11, 13, 1)
2. Розставити числа 2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 23, 26 на сторонах трикутника так, щоб їхнi суми дорiвнювали 47. (І сторона: 2, 14, 26, 5; ІІ сторона: 5, 23, 11, 8; ІІІ сторона: 8, 17, 20, 2)
3. Розставити числа 25, 31, 37, 43, 49, 55, 61, 67, 73 на сторонах трикутника так, щоб їхнi суми дорiвнювали 178. ( І сторона: 25, 49, 73, 31; ІІ сторона: 31, 67, 43, 37; ІІІ сторона: 37, 55, 61, 25).
ІV. Підсумок гри.
Нагородження переможців.