Урок математики "Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел"

Про матеріал
Тема. Письмове додавання й віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь та задач. Мета: розвивати вміння додавати й віднімати багатоцифрові числа; розв'язування рівнянь із застосувуанням письмових обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички. Обладнання: картки індивідуального контролю, презентація уроку. Вид уроку: урок – подорож.
Перегляд файлу

     Тема. Письмове додавання й віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь та задач.

 

 

Мета: розвивати вміння додавати  й віднімати багатоцифрові числа; розв'язування рівнянь із застосувуанням письмових обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички.

 

Обладнання: картки індивідуального контролю, презентація уроку.

 

Вид уроку:  урок – подорож.

                                  Хід  уроку

 

  1. Організаційний момент.

                   Наш урок математичний і цікавий і незвичний

Гостей є у нас багато. Вирушаємо у путь

Нас цікаві справи ждуть.

Повернулись до гостей й привітались

( добрий день!)

  1. Актуалізація знань учнів

Сьогодні у нас незвичайний  урок, а урок – подорож. Але чим ми будемо подорожувати  дізнаєтесь, відгадавши загадку.

                    Через море, океан  в сильний шторм чи ураган

                    Впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує.

                           Щоб вести кораблі ,щоб у небо злітати

                         Треба твердо  як слід математику знати

 -Де ми будемо подорожувати кораблем дізнаєтесь коли дасте відповідь на моє запитання:

  • Як називають весь водний простір землі, що оточує материки і острови?(Океаном)

Океан – запозичене з грецького okeanos(“річка, що обтікає Землю»)

          А які ви знаєте океани?

  • Подорожуючи математичним океаном, ми дістанемось різних островів.  І ось на нашому шляху перший острів «Ігровий»

 

 

 

 

     

 

 

Під таким девізом продовжуємо нашу подорож. Наш корабель наближається до наступного острова «Домашній».

  1. Перевірка домашнього завдання
  • Яке домашнє завдання було на сьогодні?

              

Молодці! Виконали домашнє завдання правильно. Рухаємося далі.

На борту кожного корабля є свій бортовий журнал. У ньому  записують свої спостереження й результати досліджень.

  • Ваші зошити будуть нашим бортовим журналом, а підручник – путівником. Тож відкривайте свої журнали і запишемо число, коли  ми вирушили в подорож.
  • Ми з вами пригадали океани які знаємо .А чи знаєте який океан найглибший? Найглибшим вважається Тихий океан. Середня глибина його сягає 3980 м.
  • Дме попутній вітерець, на горизонті новий острівець «Каліграфічний». Записати яка середня  глибина Тихого океану.

2. Хвилинка каліграфії.

                      

  • Дати характеристику числу, яке записали. Назвати попереднє число до даного, наступне число.
  • Вітер хвилі підганяє наш корабель допливає до острова

 « Усного рахунку». Завдання чарівних рибок виконують біля дошки  2 учні.

3.Робота по картках індивідуального контролю. ( Біля дошки)

4. Усний рахунок

                   

 

(Підсумок перевірки. Мотивоване оцінювання)

  1. Повідомлення теми й мети  уроку.

Подорожуючи « Математичним океаном», нас чекають острови нових знань. Тема нашого уроку «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розвязування рівнянь.»

                          

 

  • Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку-подорожі?( нових знань, цікавих завдань, навчитися розв’ язувати приклади, рівняння, задачі)
  • Я теж хочу висловити свої очікування від уроку:
  1. Точних і чітких висловлювань своєї думки на уроці;
  2. Злагодженої роботи в парах;
  3. Очікую ,що ви зумієте переконати ,що математику ви любите і знаєте.

 

  • Протягом подорожі ми будемо розвивати ваші вміння додавати і віднімати багатоцифрові числа, розв'язувати рівняння із застосуванням письмових обчислень.

                            

  • Наш корабель наближається до острову «Обчислень». Приклади 390.

                               

-Перевірте , чи правильно учень виконав завдання.( 1 учень читає вголос і перевіряє).

  • Поясніть, як треба записувати числа при письмовому додаванні чи відніманні.

( Повторення алгоритму письмового додавання і віднімання трицифрових чисел)

  • Ознайомтесь з правилом на с. 64.
  • Як виконується письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел?

                                     

  • На острові обчислень ми розвиватимемо вміння обчислювати такі приклади. Наступне завдання приклади 391.( Біля дошки)

                              

  • Наша породож продовжується і на горизонті острів «Невідомих компонентів»

                               

  • Тільки правильно відповівши на ці запитання ми зможемо виконати завдання, які чекають нас на наступному острові.
  • Ми потрапили до острова « Рівнянь».

                                  

  • Перший варіант розвязує перше рівняння, другий варіант – друге. Потім по закінченню обміняєтеся зошитами і перевірите один в одного правильність виконання.( Викликаю 1 пару для перевірки, задаю додаткові питання. Мотивую відповідь ).

                               Хвилинка відпочинку

  • Усі гарно потрудились і напевно вже втомились, тому треба відпочити(музичний супровід «Звуки океану»)

                                

Зручно вмостіться, розслабтеся, заплющте очі. Уявіть, що ви сидите на березі теплого океану. Ви чуєте шум хвиль. Легенький  вітерець ніжно грається з вашим волоссям. Ви милуєтеся морським пейзажем. Вдихніть глибоко. У повітрі відчувається аромат океану, присмак солі. Хвиля накочується на берег, перевертає камінчики, лагідно лоскоче ваші ніжки. Ви чуєте, як кричать чайки, як розмовляють дельфіни. Усі ваші турботи і негаразди дельфіни забрали далеко в океан. Смуток і журба опинилися на самісінькому дні океану. Радість, спокій наповнюють ваші душі. Ви відпочили, відчуваєте бадьорість, у вас гарний настрій. Раз — розплющте очі, два — випряміться, три — усміхніться, ви сповнені сил і готові виконати будь-яке завдання.

 

 

  IV. Розвиток   математичних умінь.

                                  Дме попутний вітерець – на

                                  Горизонті новий острівець

                                  Ви , діти, веселої вдачі,

                                   розв'яжіть задачу

                                        .

  • ( Учень читає задачу вголос)
  • Про що мова йде в  задачі?( картоплю)
  • Що сказано про картоплю?  

                                                                                         

Овочесховище – це приміщення для зберігання овочів у свіжому вигляді з відповідною температурою повітря.

  • Про що запитується в задачі?
  •  Чи можемо ми дати відповідь на це запитання?
  • Чому? Що вам заважає?
  • Що пропонуєте дізнатись  в першу чергу?
  • Складіть коротку умову до задачі.( 1 учень розвязує біля дошки).

Було -?

Вивезли  - 725Окг

Залишилося -? , на 324О кг менше

              Розв'язання

  1. 725О -324О =4О1О(кг) – залишилося.
  2. 725О + 4О1О =1126О(кг)

Відповідь: 1126О кг картоплі було в овочесховищі.

  • Синім океаном до далекої землі пливемо ми на своєму кораблі і на горизонті острів « Геометричний».

                         Свій розум потренуємо

                     і в парах попрацюємо.  

                        

  •  У вас на партах лежать картки із завданням для кожної пари. Візьміть їх, прочитайте завдання , обговоріть в парі і виконайте. Яка пара виконає просигналізуйте.

( Перевірка виконання. Декілька пар зачитують свої відповіді. Мотивація. Оцінювання)

 

V.Підсумок уроку

-Океано мандрували , багато нового пізнали.

-То ж як виконуємо письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел?

- В чому полягає важливість письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел? Навіщо ми його вивчаємо?

-Остання вправа « Незакінчене речення».

                        

- Ось і закінчилась наша подорож « Математичним океаном».

- В подорожі були активними…( називаю прізвища дітей, оцінюю)

Домашнє завдання с.65, №395, №396.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

      

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку