Тема. Письмове додавання й віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь та задач.
Мета: розвивати вміння додавати й віднімати багатоцифрові числа; розв'язування рівнянь із застосувуанням письмових обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: картки індивідуального контролю, презентація уроку.
Вид уроку: урок – подорож.
Хід уроку
Наш урок математичний і цікавий і незвичний
Гостей є у нас багато. Вирушаємо у путь
Нас цікаві справи ждуть.
Повернулись до гостей й привітались
( добрий день!)
Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок – подорож. Але чим ми будемо подорожувати дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Через море, океан в сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує.
Щоб вести кораблі ,щоб у небо злітати
Треба твердо як слід математику знати
-Де ми будемо подорожувати кораблем дізнаєтесь коли дасте відповідь на моє запитання:
Океан – запозичене з грецького okeanos(“річка, що обтікає Землю»)
А які ви знаєте океани?
Під таким девізом продовжуємо нашу подорож. Наш корабель наближається до наступного острова «Домашній».
Молодці! Виконали домашнє завдання правильно. Рухаємося далі.
На борту кожного корабля є свій бортовий журнал. У ньому записують свої спостереження й результати досліджень.
2. Хвилинка каліграфії.
« Усного рахунку». Завдання чарівних рибок виконують біля дошки 2 учні.
3.Робота по картках індивідуального контролю. ( Біля дошки)
4. Усний рахунок
(Підсумок перевірки. Мотивоване оцінювання)
Подорожуючи « Математичним океаном», нас чекають острови нових знань. Тема нашого уроку «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь.»
-Перевірте , чи правильно учень виконав завдання.( 1 учень читає вголос і перевіряє).
( Повторення алгоритму письмового додавання і віднімання трицифрових чисел)
Хвилинка відпочинку
Зручно вмостіться, розслабтеся, заплющте очі. Уявіть, що ви сидите на березі теплого океану. Ви чуєте шум хвиль. Легенький вітерець ніжно грається з вашим волоссям. Ви милуєтеся морським пейзажем. Вдихніть глибоко. У повітрі відчувається аромат океану, присмак солі. Хвиля накочується на берег, перевертає камінчики, лагідно лоскоче ваші ніжки. Ви чуєте, як кричать чайки, як розмовляють дельфіни. Усі ваші турботи і негаразди дельфіни забрали далеко в океан. Смуток і журба опинилися на самісінькому дні океану. Радість, спокій наповнюють ваші душі. Ви відпочили, відчуваєте бадьорість, у вас гарний настрій. Раз — розплющте очі, два — випряміться, три — усміхніться, ви сповнені сил і готові виконати будь-яке завдання.
IV. Розвиток математичних умінь.
Дме попутний вітерець – на
Горизонті новий острівець
Ви , діти, веселої вдачі,
розв'яжіть задачу
.
Овочесховище – це приміщення для зберігання овочів у свіжому вигляді з відповідною температурою повітря.
Було -?
Вивезли - 725Окг
Залишилося -? , на 324О кг менше
Розв'язання
Відповідь: 1126О кг картоплі було в овочесховищі.
Свій розум потренуємо
і в парах попрацюємо.
( Перевірка виконання. Декілька пар зачитують свої відповіді. Мотивація. Оцінювання)
V.Підсумок уроку
-Океано мандрували , багато нового пізнали.
-То ж як виконуємо письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел?
- В чому полягає важливість письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел? Навіщо ми його вивчаємо?
-Остання вправа « Незакінчене речення».
- Ось і закінчилась наша подорож « Математичним океаном».
- В подорожі були активними…( називаю прізвища дітей, оцінюю)
Домашнє завдання с.65, №395, №396.