Дата Урок Математика 3 кл.
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Складання і розв’язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника (№№ 658-666).
Мета. ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання. Відео; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте розв'язання задачі 657.
— Зачитайте відповіді прикладів на дві дії.
2. Математичний диктант
— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
• На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел?
• Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700.
• До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50.
• Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200.
Відповіді:
(600 + 100) - (600 - 100) = 200 150 + (250 - 50) = 350
(500 + 400) - 700 = 200 ( 770 - 70) - 200 = 500
3. Робота за картками індивідуального контролю( на вибір математика самостійно чи математика з другом)
4.Зорова гімнастика.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово додавати трицифрові числа з переходом через розряд; складати і розв'язувати задачі за коротким записом; обчислювати периметр прямокутника.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота
7 + 8 6 + 7 12-5 14-8
70 + 80 60 + 70 120-50 140-80
2. Пояснення нового матеріалу . Відео +(с 102, завдання 659)
— Розгляньте запис у підручнику.
368
+225
598
Під час обчислення прикладів такого виду міркуйте так:
— До 8 од. додати 5 од., буде 13 од. 13 одиниць — це 1 дес. і 3 од. Цифру З запишемо під одиницями, а один десяток додамо до десятків. 6 дес. додати 2 дес, буде 8 дес. та ще 1 дес, буде 9 дес Цифру 9 запишемо під десятками.
Тепер додаємо сотні: 3 сотні додати 2 сотні буде 5 сотень. Запишемо цифру 5 під сотнями. Одержимо суму 593.
3. Первинне закріплення нового матеріалу (с 102, завдання 660)
— Знайдіть суми, записуючи числа стовпчиком.
4. Творча робота
— Складіть задачі різних видів за виразом: 325 + 413.
5.Фізкультхвилинка.
VІ.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Складання задачі за коротким записом (с. 102, завдання 661) або відео
- Складіть за коротким записом задачу.
- Що потрібно дізнатися, щоб відповісти на питання задачі? (Скільки було гумок) Скільки дій у задачі? (Дві)
- Розв'яжіть задачу самостійно, склавши до неї вираз.
320 + 245 - 300 = 265 (гум.)
Відповідь: 265 гумок.
2. Робота над задачею на рух (с 102, завдання 662)
- Розгляньте короткий запис задачі.
— Повторіть умову задачі за коротким записом.
— Скільки кілометрів до зустрічі пройшов перший потяг? (246 км)
— Чи можемо ми дізнатися, скільки пройшов другий потяг? (Так. 246 — 20)
— Що запитується в задачі? (Яка відстань між містами?) Розв'язання
1) 246 — 20 = 226 (км) — пройшов другий потяг.
2) 246 + 226 = 472 (км)
Відповідь: 472 км відстань між містами.
3. Робота з геометричним матеріалом (с. 103,завдання 663)
— Що означає знайти периметр прямокутника?
Р = (З • 2 + 4 • 2) = 14 (см) Р = (1 • 2 + 4 • 2) = 10 (см)
4. Завдання з логічним навантаженням (с. 103, завдання 664)
Відповідь. Він зможе купити лише 4 збірки, використавши при цьому 5 варіантів:
1)Т. Шевченко, І. Франко, Леся Українка, В. Стус;
2) Т. Шевченко, І. Франко, Леся Українка, Ліна Костенко;
3)Т. Шевченко, І. Франко, В. Стус, Ліна Костенко;
4) Т. Шевченко, Леся Українка, В. Стус, Ліна Костенко;
5) Леся Українка, І. Франко, В. Стус, Ліна Костенко.
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.103, №№ 665, 666