Урок математики "Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Складання і розв’язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника "

Про матеріал
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Складання і розв’язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника (№№ 658-666). Мета. ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета. Обладнання. Відео; картки ; схеми задач. Тип уроку. Комбінований. Хід
Перегляд файлу

Дата                                      Урок                            Математика                   3 кл.

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Складання і розв’язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника (№№ 658-666).

Мета. ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання. Відео; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.     Перевірка домашнього завдання
 Прочитайте розв'язання задачі 657.
 Зачитайте відповіді прикладів на дві дії.
2.     Математичний диктант
 Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
  На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел?
  Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700.
  До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50.
  Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200.
Відповіді:
(600 + 100) - (600 - 100) = 200                  150 + (250 - 50) = 350                                

 (500 + 400) - 700 = 200                             ( 770 - 70) - 200 = 500
3.     Робота за картками індивідуального контролю( на вибір математика самостійно чи математика з другом)

4.Зорова гімнастика.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово додавати трицифрові числа з переходом через розряд; складати і розв'язувати задачі за коротким записом; обчислювати периметр прямокутника.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота
7 + 8                     6 + 7                     12-5                   14-8
70 + 80                 60 + 70                 120-50                140-80
2.     Пояснення нового матеріалу . Відео +(с 102, завдання 659)
 Розгляньте запис у підручнику. 
 368
+225
 598
Під час обчислення прикладів такого виду міркуйте так:
 До 8 од. додати 5 од., буде 13 од. 13 одиниць — це 1 дес. і 3 од. Цифру З запишемо під одиницями, а один десяток додамо до десятків. 6 дес. додати 2 дес, буде 8 дес. та ще 1 дес, буде 9 дес Цифру 9 запишемо під десятками.
Тепер додаємо сотні: 3 сотні додати 2 сотні буде 5 сотень. Запишемо цифру 5 під сотнями. Одержимо суму 593.
3.     Первинне закріплення нового матеріалу (с 102, завдання 660)
 Знайдіть суми, записуючи числа стовпчиком.
4.     Творча робота
 Складіть задачі різних видів за виразом: 325 + 413.
5.Фізкультхвилинка.

VІ.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.  Складання задачі за коротким записом (с. 102, завдання 661) або відео
-  Складіть за коротким записом задачу.
-  Що потрібно дізнатися, щоб відповісти на питання задачі? (Скільки було гумок) Скільки дій у задачі? (Дві)
-  Розв'яжіть задачу самостійно, склавши до неї вираз.

320 + 245 - 300 = 265 (гум.)
Відповідь: 265 гумок.
2.     Робота над задачею на рух (с 102, завдання 662)
-  Розгляньте короткий запис задачі.

http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/17/s32749919.jpg

 Повторіть умову задачі за коротким записом.
 Скільки кілометрів до зустрічі пройшов перший потяг? (246 км)
 Чи можемо ми дізнатися, скільки пройшов другий потяг? (Так. 246 — 20)
 Що запитується в задачі? (Яка відстань між містами?) Розв'язання
1) 246 — 20 = 226 (км) — пройшов другий потяг.
2) 246 + 226 = 472 (км)
Відповідь: 472 км відстань між містами.
3.     Робота з геометричним матеріалом (с. 103,завдання 663)
 Що означає знайти периметр прямокутника?
Р = (З • 2 + 4 • 2) = 14 (см)                      Р = (1 • 2 + 4 • 2) = 10 (см)
4.     Завдання з логічним навантаженням (с. 103, завдання 664)
Відповідь. Він зможе купити лише 4 збірки, використавши при цьому 5 варіантів:

1)Т. Шевченко, І. Франко, Леся Українка, В. Стус;

2) Т. Шевченко, І. Франко, Леся Українка, Ліна Костенко;

3)Т. Шевченко, І. Франко, В. Стус, Ліна Костенко;
4) Т. Шевченко, Леся Українка, В. Стус, Ліна Костенко;
5) Леся Українка, І. Франко, В. Стус, Ліна Костенко.

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.103,  №№ 665, 666

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку