Урок "Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків"

Про матеріал
Узагальнити прийом письмового додавання трицифрових чисел на випадок кількох доданків; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, що включають суми двох і трьох чисел; закріплювати вміння розв’язувати рівняння;розвивати логічне мислення, увагу, , пізнавальний інтерес; сприяти вихованню взаємодопомоги в процесі групової роботи.
Перегляд файлу

Урок математики  в 3 класі

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Задача, що включає суму трьох і двох чисел.

Мета:узагальнити прийом письмового додавання трицифрових чисел на випадок кількох доданків; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, що включають суми двох і трьох чисел; закріплювати вміння розв’язувати рівняння;розвивати логічне мислення, увагу, , пізнавальний інтерес; сприяти вихованню взаємодопомоги в процесі групової роботи.

Обладнання:карта математичного океану,картки,таблиці,картка-помічник, «незакінчені речення», плакат «Правильно сиди за партою», правила поведінки в групах, ілюстрація Незнайка

Хід уроку

І Організаційний момент.

1.Вступне слово вчителя.

- Сьогодні ми з вами подорожуватимемо математичним океаном. Для того, щоб вирушити в таку далеку, цікаву й важку подорож, ми повинні перевірити себе.

Подивіться, діти, чи ви готові до роботи на уроці математики? Перевіримо, чи правильна ваша осанка під час сидіння за партою(дивляться на плакат «Правильно сиди за партою»).

- Оскільки сьогодні ми працюватимемо в групах,пригадаємо правила роботи в групах.

  • Уважно читати завдання-інструкцію;
  • працювати так, щоб не заважати іншим;
  • вислуховувати кожного члена групи;
  • користуватися  «помічником» з математики;
  • дотримуватися «Правила піднятої руки».

2.«Реклама».

-Пропоную скласти рекламу нашого уроку. Продовжіть думку:

Ми будемо на уроці…(А-активні,П-працьовиті,Т-творчі,У-уважні,З-зібрані)

Урок буде:…(цікавим,навчальним, продуктивним, творчим).

3.Очікувані результати.

- Що ви чекаєте від уроку? Спробуємо разом передбачити.(На аркушах діти пишуть про те, що вони чекають від уроку)

Щоб подорожувати ,нам потрібно знання з собою взяти, здобуті на попередніх уроках. Бажаю успіху!

ІІ Контроль, корекція та закріплення знань.

1.Вправи для усного рахунку(метод проблемно-пошуковий)

а) «Числовий безлад».

(Розселити вирази у «будиночки»- геометричні фігури).

300+500=800                      350+120=470                   130                        800                 470

90+40=130                          250+250=500                                   500                    240

480-240=240                      300-100=200                                               200

(Учні по черзі виходять до дошки, пояснюють розв’язання  і «поселяють» вираз у будиночок» - геометричну фігуру і дають визначення кожній з них. Вправа «Мікрофон»)

Приклади відповідей учнів:

- Перший вираз я «поселяю» у круг, тому, що його результат 800, а число 800 живе у крузі.

б)Логічна вправа (вивести закономірність і знайти «зайве число», пояснити чому).

-357,488,23,449,505.

-300,200,400,100,123.

-23,45,66,678,57,89.

Міркування учнів.

  • У першому рядку «зайве» число 23, тому що воно двоцифрове, а решта-трицифрові числа.
  •  У другому рядку «зайве» число123, тому що воно не кругле, а решта – круглі числа.
  • У третьому рядку «зайве» число 678, тому що воно трицифрове, а решта –

двоцифрові.

в) Допомогти Незнайкові «виправити» помилки:

745-136=608          267+143=510                 245+250=496

-Яка зброя проти помилок? (Увага,знання,правила)

г) Вправа 732(усно)- за підручником.

д) Гра «Назви числа в порядку зростання»

- Діти , ви знаєте багато професій. І на сьогоднішньому уроці ви здобудете професію, якщо, дивлячись на ці картки, правильно назвете числа від найменшого до найбільшого. З протилежного боку картки утвориться слово, яке буде вашою професією на сьогоднішньому уроці,якщо добре  будете працювати.

- Отже, яку професію ми сьогодні здобудемо? ( Математик)

- Мені дуже приємно, що ви знаєте трицифрові числа, вмієте їх додавати і віднімати, знаєте, які з них круглі, вмієте знаходити «зайві» числа,розташовувати у певній послідовності.

ІІ Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні, подорожуючи математичним океаном, ми побуваємо у портах таких, як: «Задачний», «Рівнянь», «Обчислень», «Геометричний». І закінчується подорож в порту «Прибуття». Протягом подорожі ми розв’язуватимемо задачі, що включають суму двох і трьох чисел, приклади на додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків,  також розв’язуватимемо рівняння.

1.Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка.

2.Подорож

- Приготуватися!(Чути гудок корабля, крики чайок, звуки морських хвиль)

Порт «Задачний»

Розв’язування задачі №733

а) читання задачі учнями;

б)короткий запис умови задачі

-Скільки км проїхали туристи залізницею?

-Скільки км проїхали автобусом?

-Скільки км пройшли пішки?

-Що треба знайти в задачі?

(Довжину всього шляху)

-Ми можемо одразу знайти довжину всього шляху?

- Якою дією?(додавання)

-Скільки доданків?(три)

Чи можемо виконати письмове додавання?

в) Розвязання  задачі

Первинне закріплення.

1.Вправа 734.

Складання усно декількох задач учнями та розв’язання однієї з них.

Задача. Кіоск за перший тиждень продав 128 зошитів, за другий-153 зошити , за третій -118 зошитів. Скільки зошитів кіоск продав за три тижні?

2.Вправа 735. Перший приклад-з коментуванням, решта-самостійно.

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

Пять ,шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас,

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім , вісім! Час настав

Повертайтеся до справ.

ІІІ Розвиток математичних знань

1.Порт «Рівнянь»

- Діти , до нас в гості прийшла  «картка-помічниця». Вона нагадає нам як знайти той або інший невідомий  компонент.(с.37,помічник за партою «Розвязую  рівняння»)

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  • Як називаються числа при відніманні?
  •  Що треба зробити, щоб знайти невідоме зменшуване?
  •  Що треба зробити, щоб знайти невідомий від’ємник ?

Розвязування рівнянь №738

2.Продовження подорожі

Порт «Обчислень».

Задача №736 (сильні учні працюють самостійно, решта-з учителем)

3.Задача №739. Розвязання записується на дошці: 22год13хв-5год46хв=16год27хв

4.Порт «Геометричний»

Робота в групах. Діти діляться на дві команди «Знайки» та «Юні математики»,обирають командира.

- Скласти з геометричних фігур (І команда-човен, ІІ команда-людину). Назвати всі геометричні фігури.

ІV Закріплення знань (робота за картками)

1.Обчислити приклади:

256+401+45=                     145+223+135=

2.Знайти невідоме число:

Х-240=580

3.Закінчити розв’язання рівнянь (додатково)-за карткою-помічником на с.38,№1

V Домашнє завдання № 740,741

VІ Підсумок уроку. Оцінювання знань

Порт «Прибуття»

-От і закінчилася наша цікава подорож математичним океаном.

- Чи справдилися ваші очікування?

-Я вмію…

- Я вважаю…

- Мені сподобалося…

 Я задоволена вашою працею на уроці і вважаю, що реклама, яку було складено на початку уроку, виправдала себе. І кожен з вас ще здобув на сьогоднішньому уроці професію «математик».

Рефлексія

Наприкінці уроку я б хотіла, щоб ви залишили свої враження про наш урок у вигляді віночка. У кожного на парті лежить квіточка. Якщо урок вам сподобався, то вплетіть квіточку у віночок. Це буде наш віночок дружби, бо ви працювали дуже дружно.

Звучить пісня про дружбу (у виконанні учнів)

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко біжить час.

Та попереду в нас багато кроків,

Багато веселих, цікавих уроків…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку