Урок математики на тему "Письмові віднімання тризначних чисел" для учнів 3 класу. Урок закріплення навчального матеріалу з математики. Цікаві завдання та корисні вправи
Тихонова О.А.вчитель початкових класів, вищої категорії «старший вчитель»
Тема: Письмові віднімання тризначних чисел (закріплення)
Мета: формувати предметну, математичну і ключову компетентність, закріпити прийоми віднімання тризначних чисел з переходом через розряд, застосовувати алгоритм письмового віднімання, удосконалювати вміння і навички користуватися математичної термінологією, розвивати логічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
У вас на партах лежати картки з самооцінювання. Кожен з вас за правильне рішення виду завдання ставить 2 бали, якщо зробили помилку - 1 бал, а якщо не вирішили - 0 балів. В кінці уроку на картках ставите підсумковий бал.
II. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на уроці ми повторимо віднімання тризначних числі з переходом через десяток і наш урок присвячений рослинам.
1. Каліграфічний хвилина
На Україні росте 531 вид лікарських рослин, записали це число. Для того щоб дізнатися скільки видів фіалок зростає на Україні, треба в попередньому числі поміняти місцями сотні і одиниці.
- Яке число отримали? записали 135
III. Мотивація навчальної діяльності.
- Для чого при вивченні рослин нам треба вміти віднімати тризначні числа з переходом через розряд?
(Щоб дізнатися на скільки рослина одного виду більше або менше іншого, на скільки років одна рослина живе більше, ніж інше і т.д.)
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Математичний диктант.
В Україні росте близько 80 видів дерев і чагарників. Скільки всього видів живе в Україні? (330 видів). А трав'янистих рослин - 980 видів. На скільки більше трав'янистих рослин, ніж дерев і кущів разом? (650 видів).
Ялина живе 500 років, а горобина на 450 років менше. Скільки років живе горобина? (50 років).
За кожну хвилину вирубують 10 га лісу. Скільки га лісу вирубують за 8 хвилин? (80)
Обхват стовбура вікового дуба - 10 м, а баобаба - 50 м. У скільки разів стовбур баобаба більше, ніж стовбур дуба?
850 видів рослин занесені в червону книгу. З них 250 видів лікарських рослин. Скільки інших рослин занесені в червону книгу? (600)
Діти перевіряють відповіді по слайдах (1-5 слайд).
2. Кожне дерево живе певна кількість років. Для того щоб дізнатися скільки років живуть дерева, нам треба вирішити приклади.
Ялина 800 - (250 +50) =
Сосна 500 -200 + 50 =
Береза 8 * 9 + 78 =
Горобина 100 - 5 * 10 =
Відповіді перевіряють по слайдах (6-9) (500, 350, 150, 50)
1. Робота за підручником.
№ 727 (Учень вирішує завдання з аналізом біля дошки)
1. 45/5 = 9 (кг) яблук в одномящіке.
2. 9 -1 = 8 (кг) груш в одному ящику
3. 8 * 6 = 48 (кг) в 6 ящиках
У цей час кілька людей вирішує завдання за картками.
4. Фіз. хвилинка.
5. Рішення прикладів №723
Вирішивши приклади, ми прочитаємо слово, яке вийде з відповіді і дізнаємося наступне завдання.
586 |
465 |
148 |
186 |
і |
г |
р |
а |
Зараз ми з вами попрацюємо за комп'ютерами. Допоможемо героям мультфільму «Нічний квітка» врятувати цуценя. На галявинці, де росли кульбаби грали курча, каченя і кошеня. Друзі побачили собаку Палкан, який захворів і весь тремтів. Для того, щоб його вилікувати треба зібрати квітка з чарівних пелюсток. А для цього треба вирішити приклади на віднімання тризначних чисел на комп'ютері, хто набере 8,10 балів, допоможе друзям зібрати квітка і вилікувати Палкан.
Учні працюють на тренажерах.
1. Робота в групах.
На партах у кожного учня лежали паперові квіти (тюльпани, троянди, ромашки), діти розбилися на групи, вибрали координатора.
Бесіда про користь рослин.
Слайд 10. Завдання.
Листяний ліс за рік поглинає 654 кг пилу, а хвойні на 372 кг менше. На скільки кг пилу більше поглинає листяний ліс, ніж хвойний.
У кожної групи різний завдання до завданню.
Перша група - вирішити задачу з поясненням.
Друга група - скласти вираз.
Третя група - вибрати схему до задачі.
- ( - =
- + =
- - =
1. Робота в парах.
На ділянці квадратної форми, р = 36 см посадили квіти. Чому дорівнює сторона ділянки?
Р = 36: 4 = 9 см
2. Самооцінювання.
V. Підсумок уроку.