29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Розвиток логічного мислення учнів початкової школи на уроках математики

Про матеріал

Зміст:

Ефективність розвитку логічного мислення

Віршовані математичні задачі про казкових героїв
Віршовані математичні задачі про сім'ю
Складання геометричних фігур
Вправи на розвиток логіки
Математичні загадки
Ребуси

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток логічного мислення учнів початкової школи на уроках математики Вчитель початкових класів Толок Ірина Олександрівна

Номер слайду 2

Логічне мислення Ефективність розвитку логічного мислення Віршовані математичні задачі про казкових героїв Віршовані математичні задачі про сім’ю Складання геометричних фігур Вправи на розвиток логіки Математичні загадки Ребуси. Зміст

Номер слайду 3

Проблема формування і розвитку мислення молодших школярів в останній час є  основним завданням школи і стає все більш актуальною. У молодшому шкільному віці діти мають значні резерви розвитку. З приходом дитини в школу під впливом навчання починається перебудова всіх її пізнавальних процесів. Саме молодший шкільний вік є продуктивним у розвитку логічного мислення. Це пов'язано з тим, що діти включаються в нові для них види діяльності і системи міжособистісних відносин, що вимагають від них наявності нових психологічних якостей. Найбільш активно і цілеспрямовано потрібно проводити тренування логічного мислення в початковій школі . Цей період найсприятливіший для вдосконалення розумових здібностей учня.

Номер слайду 4

Логічне мислення-це мислення, що відповідає певним принципам, вироблення яких і становить одну з головних завдань логіки.

Номер слайду 5

Що ж потрібно для ефективного розвитку логічного мислення у дітей:використання інтерактивних методів навчання, які спонукають дітей до самостійного вивчення матеріалу і його презентації перед класом;регулярне позаурочне спілкування вчителя з учнями, яке сприяє розширенню кругозору дітей, формуванню вміння спостерігати і роздумувати;включення в навчальний процес великої кількості інтелектуальних ігор, головоломок, завдань з підвищеним рівнем складності, завдань, що мають кілька варіантів рішення і інших цікавих видів роботи;створення потужної мотиваційної бази у виконанні навчальних завдань;поступове збільшення самостійності у виконанні вправ на основі розумових операцій;посильність запропонованих завдань, чергування важких вправ на розвиток логічного мислення з більш легкими для попередження перевтоми учнів.

Номер слайду 6

Головні завдання розвитку логічного мислення у дітей Сприяти формуванню у дітей умінь міркувати і робити висновки. Виховувати ініціативність, кмітливість, активність в розумовій діяльності Формувати самостійну розумову діяльність дітей в певних якостях мислення Розвивати операції логічного мислення: аналіз, синтез, порівняння

Номер слайду 7

Порівняння, узагальнення, групування, класифікація Моделювання Алгоритми Завдання на кмітливість та здогадку Уточнення прихованого змісту загадок і прислів’їв Етапи формування логічного мислення

Номер слайду 8

Саме завдяки логічним вправам вчитель може естетично оформити навчальний матеріал, а учень емоційно сприймати його. Логічні вправи залучають пасивних учнів до систематичної розумової праці, дають змогу дитині відчути успіх, повірити в свої сили.

Номер слайду 9

Розвиток логічного мислення на уроках математикиребуси, анаграми, шаради та інші словесні головоломки;загадки і логічні задачі для дітей математичного характеру (графічні, арифметичні, на побудову загальних логічних закономірностей);робота з рахунками в системі ментальної арифметики;головоломки з паличками або сірниками (побудова і перетворення фігур);пазли, конструктори, різноманітні настільні ігри;онлайн-тренажери і комп’ютерні ігри, що тренують розумову діяльність.

Номер слайду 10

Віршовані математичні задачі про казкових персонажів для учнів 1 класу

Номер слайду 11

Сорока-ворона кашку варила Діток кормила. П‘ять діток мала, Одного наказала. Він нічого не робив і обід не заслужив. Мама кашку насипала. То скількох нагодувала?

Номер слайду 12

П‘єро і Буратіно Завітали до Мальвіни. Артемон до них прибіг. Скільки стало всіх?

Номер слайду 13

Ворон каже: «Кар-кар-кар! Я кращий в лісі перукар» Прилетіли 3 синички Заплести собі косички. А сорока Алла Хвіст пофарбувала. І промовив ворон: «Ох!» Клієнтів обслужив скількох?

Номер слайду 14

Плачуть 2 бегемотики Бо у них болять животики. В крокодила ниє зуб, вушко в зайченяти Ай-боліта швидко потрібно викликати. Лікар наш все зможе. Скільком звірятам допоможе?

Номер слайду 15

Трьом котикам мама Киця купила чобітки. Вони їм не підійшли. Тоді мама запропонувала їх півникам. Скільки півників можуть взути чобітки?

Номер слайду 16

Лізі казку про рукавичку прочитала старша сестричка Мишка, жабка, вовк, кабан, Ведмідь – набрідь Скільки звірів, підкажіть?

Номер слайду 17

Білосніжка і 7гномів По ягоди ходили. Назбирали повний кошик, На чай їх засушили. Всі до столу сіли враз. «Скільки їх?» - спитаю вас.

Номер слайду 18

Віршовані математичні задачі про сім‘ю. В нас сімейка невеличка, 2 брати і 3 сестрички: Даша, Соня, Глаша, Ваня і Андрій. Порахуй усіх мерщій.

Номер слайду 19

У Софійки 3 копійки, А у Вані 5. Швидше руки підіймайте, Хто вміє гроші рахувать?

Номер слайду 20

Маленька Софійка гарно малювала. Всі свої малюнки у папочки складала. В цій 7 малюнків, А в тій – 5. Хто зможе всі малюнки нам порахують?

Номер слайду 21

Настав добрий ранок. Мама на кухні готувала сніданок. 6 млинців приготувала - Киця Мура 1 вкрала. Порахуйте ті млинці, Що потраплять зранку дітям до сніданку

Номер слайду 22

Наш дідусь Опанас Біля річки гуси пас: Гусаків 4, Гусок 5. Треба всіх порахувать.

Номер слайду 23

Справжніх друзів на обід запросив до себе кіт. Став він думать і гадать, Чим їх буде пригощать: Їжачок, 2 киці, 3 крота. Скільки друзів укрота?

Номер слайду 24

Є акваріум в Тимка. В ньому – рибка золота, А в його сусідки Іри Таких рибок аж 4. Порахуйте ви оті Рибки золоті.

Номер слайду 25

Зайченята на городі урожай збирали Тут 4, а там – 5. Нумо моркву рахувать.3 маленьких кенгуру грали у веселу гру. Ще прийшло7 кенгурят. Скільки разом всіх звірят? На галявинi гралися зайцi. Всього у них 18 вух. 4 зайцi сховалися. Скiльки зайцiв залишилося. Скiльки в них ніг?

Номер слайду 26

10 чайок над морем літали, дружно крилами махали - 6 на берег приземлилось. Скільки чайок залишилось?

Номер слайду 27

У трьох будиночках живуть троє поросят: Ніф-Ніф, Наф-Наф і Нуф-Нуф. Ніф-Ніф — не в № 1,у будиночках № 1 і № 2 — не Наф-Наф. У яких будиночках живуть поросятка?

Номер слайду 28

П'ять хлопчиків пішли до лісу, Коли це їм назустріч — троє дівчаток. Скільки дітей прийшло в ліс?       

Номер слайду 29

У сiтцi 5 груш. Як їх подiлити мiж 5 дiвчатками, але так, щоб одна груша залишилася в сiтцi?

Номер слайду 30

У Василька марок на 4 більше, ніж у Петрика. Скільки марок Василько дав Петрикові, якщо у них стало порівну?

Номер слайду 31

Якщо Марина старша на 2 роки від Вiри, а Віра на 3 роки старша від Олі, то хто старший Марина чи Оля?

Номер слайду 32

Вправи на розвиток логічного мислення

Номер слайду 33

Складання геометричних фігур— 2 трикутники з 4 паличок;— 2 квадрати з 7 паличок;— 3 трикутники з 7 паличок.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Логічні кінцівки. Якщо 10 більше ніж 9, то 9... (менше ніж 10). Якщо сестра старша за брата, то брат... (молодший від сестри). Якщо одна величина більша від другої на кілька одиниць, то... (друга величина менша від першої на стільки ж одиниць). Якщо одна величина менша від другої на кілька одиниць, то... (друга величина більша від першої на стільки ж одиниць).

Номер слайду 36

Як із 9 сірників зробити 100?Як з 3 сірників, не ломаючи їх, зробити 4?

Номер слайду 37

Як у кімнаті можна поставити 2 стільці, щоб біля кожної стіни стояло по 1 стільцю?

Номер слайду 38

Як розмістити 6 стільців біля 4 стін, щоб біля кожної сіни стояло по 2 стільці?

Номер слайду 39

Кришка столу має 4 кути. Один кут відрізали. Скільки тепер кутів у стола?

Номер слайду 40

У кімнаті у кожному кутку сидить кішка, а навпроти кожної кішки є 3 кішки. Скільки кішок у кімнаті?

Номер слайду 41

122971046403020

Номер слайду 42

Математичні загадки. Одна нога і шапка, а голови нема. Що це таке? 12 братів, один за одним ходять,Один одного не обходять.

Номер слайду 43

Під двома дугами два яблука з кругами. Що це? Коли сухо - клинок, коли мокро - блинець. Одна нога і та без чобота. Що це?

Номер слайду 44

Шість ніг без копит, ходить, та не стукає, літає, а не птах, може вверх ногами сидіти. Штучка - одноручка, носик стальний, а хвостик лляний. Що це?

Номер слайду 45

Плету хлівець на  четверо овець а п’яту окремо. Під дахом чотири ноги, на даху суп та ложки. Що це таке?

Номер слайду 46

Чотири ноги, сто голок несе, а шити не уміє. Сімдесят одежинок та всі без застібок. Хто за рік чотири рази перевдягається?

Номер слайду 47

Пі 2 лпідвал 100 ктістоті100 сви свисток. Ребуси. Р1ародинаrrrr

Номер слайду 48

а. Куба100ляр3шхштрих100ріястолярісторія

Номер слайду 49

7 ясім’яві3навітрина мі100к місток. Е100нія. Естонія

Номер слайду 50

лицястолиця 100асорока40ак3саактриса. С3батистрибати

pptx
Додано
11 червня 2018
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку