Зміст:
Ефективність розвитку логічного мислення
Віршовані математичні задачі про казкових героїв
Віршовані математичні задачі про сім'ю
Складання геометричних фігур
Вправи на розвиток логіки
Математичні загадки
Ребуси
Проблема формування і розвитку мислення молодших школярів в останній час є основним завданням школи і стає все більш актуальною. У молодшому шкільному віці діти мають значні резерви розвитку. З приходом дитини в школу під впливом навчання починається перебудова всіх її пізнавальних процесів. Саме молодший шкільний вік є продуктивним у розвитку логічного мислення. Це пов'язано з тим, що діти включаються в нові для них види діяльності і системи міжособистісних відносин, що вимагають від них наявності нових психологічних якостей. Найбільш активно і цілеспрямовано потрібно проводити тренування логічного мислення в початковій школі . Цей період найсприятливіший для вдосконалення розумових здібностей учня.
Що ж потрібно для ефективного розвитку логічного мислення у дітей:використання інтерактивних методів навчання, які спонукають дітей до самостійного вивчення матеріалу і його презентації перед класом;регулярне позаурочне спілкування вчителя з учнями, яке сприяє розширенню кругозору дітей, формуванню вміння спостерігати і роздумувати;включення в навчальний процес великої кількості інтелектуальних ігор, головоломок, завдань з підвищеним рівнем складності, завдань, що мають кілька варіантів рішення і інших цікавих видів роботи;створення потужної мотиваційної бази у виконанні навчальних завдань;поступове збільшення самостійності у виконанні вправ на основі розумових операцій;посильність запропонованих завдань, чергування важких вправ на розвиток логічного мислення з більш легкими для попередження перевтоми учнів.
Головні завдання розвитку логічного мислення у дітей Сприяти формуванню у дітей умінь міркувати і робити висновки. Виховувати ініціативність, кмітливість, активність в розумовій діяльності Формувати самостійну розумову діяльність дітей в певних якостях мислення Розвивати операції логічного мислення: аналіз, синтез, порівняння
Розвиток логічного мислення на уроках математикиребуси, анаграми, шаради та інші словесні головоломки;загадки і логічні задачі для дітей математичного характеру (графічні, арифметичні, на побудову загальних логічних закономірностей);робота з рахунками в системі ментальної арифметики;головоломки з паличками або сірниками (побудова і перетворення фігур);пазли, конструктори, різноманітні настільні ігри;онлайн-тренажери і комп’ютерні ігри, що тренують розумову діяльність.
Логічні кінцівки. Якщо 10 більше ніж 9, то 9... (менше ніж 10). Якщо сестра старша за брата, то брат... (молодший від сестри). Якщо одна величина більша від другої на кілька одиниць, то... (друга величина менша від першої на стільки ж одиниць). Якщо одна величина менша від другої на кілька одиниць, то... (друга величина більша від першої на стільки ж одиниць).