Презентація "Фізкультхвилинки на уроках математики"

Про матеріал

В презентації додані приклади та види фізкультхвилиногк, а також, методи їх проведення. Малі форми активного відпочинку (фізкультхвилинка, фізкультпауза) допомагають запобігти розумовій втомі, пов'язаній з активною розумовою діяльністю дітей та тривалим сидінням.

Згідно з методичними рекомендаціями, фізкультхвилинка проводить­ся під час уроків упродовж 2-3 хвилин, а фізкультпауза - між уроками і триває 5-10 хв. Комплекси вправ для малих форм активного відпочинку потрібно змінювати кожні 2-3 тижні. Змінювати можна не весь комплекс, а лише окремі вправи, вихідні положення, амплітуду рухів, що створює враження новизни, завдяки чому діти виконують вправи із задоволенням.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фізкультхвилинки для школярів Підготувала: Абрамович Вікторія Юріївна, НВК №1 “Мрія”

Номер слайду 2

“ Здорове тіло – продукт здорового розуму. ” (Б. Шоу) “Без здоров`я і мудрість не завидна , і мистецтво бліде, і сила в`яне, і багатство без користі, і слово безсиле” (Герофіл, бл. 300 р. до н. е.)

Номер слайду 3

За новим держстандартом однією з основних компетентностей є здоров`язбережувальна. здоров’язбережувальна компетентність — здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей; здоров’язбережувальна компетентність як ключова формується на міжпредметному рівні шляхом оволодіння предметними компетенціями з урахуванням специфіки предметів та пізнавальних можливостей учнів основної школи.

Номер слайду 4

Для досягнення мети здоров’язберігаючих освітніх технологій застосовуються такі групи засобів: рухової спрямованості (фізичні вправи, фізкультхвилинки, динамічні перерви, лікувальна фізкультура, рухливі ігри та ін.); оздоровчі сили природи (сонячні та повітряні ванни, водні процедури, фітотерапія, інгаляція, вітамінотерапія та ін.); гігієнічні (виконання санітарно-гігієнічних вимог; особиста та загальна гігієна, дотримання режиму дня та режиму рухової активності, режиму харчування та сну та ін.).

Номер слайду 5

Мета всіх здоров'язберігаючих освітніх технологій - сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отримані знання в повсякденному житті. Під здоров’язберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти: сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання); оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм); повноцінний та раціонально організований руховий режим.

Номер слайду 6

Малі форми активного відпочинку (фізкультхвилинка, фізкультпауза) допомагають запобігти розумовій втомі, пов'язаній з активною розумовою діяльністю дітей та тривалим сидінням. Згідно з методичними рекомендаціями, фізкультхвилинка проводить­ся під час уроків упродовж 2-3 хвилин, а фізкультпауза - між уроками і триває 5-10 хв. Комплекси вправ для малих форм активного відпочинку потрібно змінювати кожні 2-3 тижні. Змінювати можна не весь комплекс, а лише окремі вправи, вихідні положення, амплітуду рухів, що створює враження новизни, завдяки чому діти виконують вправи із задоволенням.

Номер слайду 7

Узагальнюючи та систематизуючи дослідження Е. Вільчковського, Т. Дмитренко, Н. Ноткіної, Г. Лєскової, сформулюємо основні вимоги до вибору вправ для фізкультхвилинок: вправи мають відповідати віковим особливостям дітей; бути простими, цікавими й доступними, мати ігровий характер, бути зручними для виконання на обмеженій площі, емоційними й досить інтенсивними; вправи мають бути знайомі дітям, щоб не витрачався час на їх пояс­нення та розучування; комплекс вправ має спрямовуватися на основні великі м'язові групи і знімати статичну напругу, викликану тривалим сидінням; обов'язково треба добирати такі вправи, як потягування, випрямляння та вигинання хребта, на розпрямляння грудної клітки, що виконується з од­ночасними рухами рук угору і врізнобіч - вони сприяють випрямленню хребта та підвищують тонус м'язів-розгиначів тулуба;

Номер слайду 8

Узагальнюючи та систематизуючи дослідження Е. Вільчковського, Т. Дмитренко, Н. Ноткіної, Г. Лєскової, сформулюємо основні вимоги до вибору вправ для фізкультхвилинок: рухи за своїм характером мають бути протилежними положенню тулу­ба, ніг, голови, рук дітей під час занять (вправи з випрямлянням ніг та тулу­ба, з нахилами й поворотами тулуба, розведенням плечей (рук) врізнобіч, підніманням голови); обов'язковими мають бути вправи високої інтенсивності: 10-12 при­сідань, 30-40 с бігу на місці, 10-18 стрибків тощо; вправи мають узгоджуватися з видом і тематикою уроків, характером діяльності; остання вправа має спрямовуватися на зниження фізичного наванта­ження (повільне піднімання рук угору та опускання вниз у поєднанні з гли­боким вдихом та повним видихом)

Номер слайду 9

Фізкультхвилинки для очей

Номер слайду 10

Гімнастика для очей Проводять на заняттях, де переважає розумове навантаження або працюють дрібні м’язи кисті руки під час фізкультхвилинок та динамічних перерв. Вправи складені у вигляді ігор та казок з урахуванням віку дітей. Вони корисні лише за умови правильного та систематичного їх виконання.

Номер слайду 11

Тривалість їх від 5 до 10 хв. Щоб очі якомога менше стомлювалися, діти виконують такі вправи: масаж заплющених повік за допомогою колових рухів пальців; піднімання та опускання очей, рухи вліво-вправо і т. д.; міцне заплющення очей з подальшим поглядом у далечінь; "ходіння" очима по доріжках. Міцно стулити повіки на три-п'ять секунд, а потім на три-п'ять секунд розплющити очі (6-8 разів). 1-2 хв швидко кліпати очима. Закрити очі та обережно масажувати повіки колови­ми рухами пальців у напрямку від носа, а потім у зво­ротному напрямку. Обережно надавлювати трьома пальцями на закриті повіки 1-2 с (3-4 рази). Дивитися в даль перед собою 2-3 с, потім перевес­ти погляд на кінчик носа на 3-5 с (6-3 разів). Прикрити повіки. Очі підвести вгору, зробити ними колові рухи за годинниковою стрілкою, потім проти годинникової стрілки (6-8 разів).

Номер слайду 12

Вправи для втомлених очей Коли очі втомилися, відразу потрібно робити такі вправи: Заплющити міцно очі, а потім розплющити їх. Повторити цю вправу газів. Погладжування повік протягом 1 хв. кінчиками (подушечками) пальців. Колові рухи очима вниз. Повторити вправу 10 разів. Витягнути вперед руку. Стежити поглядом за нігтем пальця, повільно наближаючи його до носа, а потім так само, повільно відсуваючи назад. Повторити вправу 5 разів. Подивитися у вікно, знайти найвіддаленішу точку і затримати на ній погляд протягом 1 хв. На шибку наклеїти чорний квадратик, що за розмірами відповідає клітинці шкільного зошита. Прикривши одне око рукою - 30 с дивитися на цей квадратик з відстані 30 см, а потім на 30 с переводити погляд у далину, за вікно. Вправу треба повторювати 2-3 рази в день по 4-5 хв. кожним оком. Поводити очима за годинниковою стрілкою. Вправу роблять 2-3 рази день, потім поступово збільшують до 12-15.

Номер слайду 13

Масаж для очей Постукування кінчиками пальців по голові. Розчісування пальцями від чола до потилиці. М'яке пощипування брів від перенісся до скронь. Обертальні рухи до носа від зовнішніх куточків очей. Розтерти долоні до відчуття тепла і прикласти їх до очей. В. п. сидячи. Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, а потім розплющити їх на 3-5 с (6-8 разів). В. п. - сидячи. Швидко моргати впродовж 1-2 хв. (моргати під час читання). Трьома пальцями кожної руки легко натиснути на верхнє повіко, через 1-2 с. зняти пальці з повіки (3-4 рази).

Номер слайду 14

Офтальмотренаж Пугач. На рахунок 1-4 закрити очі, а на рахунок 5-6 широко розкрити їх і подивитися в далину (4-5 разів). Мітли. Часто моргати, не напружуючи очей, на рахунок 1-5 (4-5 разів). Можна супроводжувати моргання промовлянням тексту: Ви, мітли, втому зметіть, Очі нам добре освіжіть. Піжмурки. На дошці поставити маленькі іграшки або кольорові фішки. Діти заплющують очі на рахунок: один, два, три, чотири. За цей час веду­чий змінює розташування предметів на дошці. Розплющивши очі, діти на­магаються визначити зміни, що відбулися (4-5 разів). Далеко-близько. Діти дивляться у вікно. Вихователь називає спочатку предмет, що перебуває далеко, а через 2-3 секунди предмет, який розта­шований близько. Діти повинні швидко відшукати очима предмети, які нази­ває ведучий (6-8 разів). Піймай "зайчика". Вихователь включає ліхтарик і випускає "сонячного зайчика" на прогулянку. Діти, піймавши очима "зайчика", супроводжують його, не повертаючи голови 45 секунд.

Номер слайду 15

Вправи для запобігання втоми очей Сидячи за столом з мішечком солі на голові, щільно примру­жити очі на 3-5 с, потім відкрити на 3-5 с. Повторити вправу 6-8 разів. Вправа зміцнює м'язи повік, сприяє поліпшенню кровообігу і роз­слабленню очей. Сидячи на стільці з мішечком солі на голові, швидко поморгати протягом 1-2 хв. Вправа сприяє поліпшенню кровообігу в м'язах очей. Стоячи з мішечком солі на голові, дивитися прямо перед со­бою 2-3с. Підняти праву руку, зафіксувати перед обличчям на відстані 25-30 см від очей великий палець, перевести погляд на його кінчик і дивитися на нього протягом 3-5 с, рахуючи вголос. Опустити руку. Вправу повторити 10-12 разів. Вправа зменшує загальну втому, по­ліпшує працездатність очей на близькій відстані. Сидячи з мішечком солі на голові, дивитися на кінчик пальця витягнутої вперед руки. Не відводячи погляду від пальця, повільно наближати його до обличчя, поки він не почне "двоїтися". Повторити вправу 6-8 разів.

Номер слайду 16

Приклади фізкультхвилинок

Номер слайду 17

На регулювання психічного стану «Успокоение» Учитель говорит слова, а дети выполняют действия. Отражающие смысл слов. Все выбирают удобную позу сидения. Нам радостно, нам весело! Смеемся мы с утра. Но вот пришло мгновенье, Серьезным быть пора. Глазки прикрыли, ручки сложили, Головки опустили, ротик закрыли. И затихли на минутку, Чтоб не слышать даже шутку, Чтоб не видеть никого, а А себя лишь одного!

Номер слайду 18

Фізкультхвилинки на загальний розвиток організму дітей «Петрушка» Исходное положение: руки опущены, расслаблены. Одновременно хаотичным встряхиванием рук и ног достичь расслабления мышц до чувств тепла и покраснение ладоней. «Потягивание кошечки» Исходное положение: сидя на стуле парты, прогнуться в пояснице, кисти к плечам. Вдох – потянуться, руки вверх, кисти расслаблены. Выдох – кисти к плечам, локти свести вперед.  

Номер слайду 19

Пальчикова гімнастика «Цветки» Наши алые цветки распускают лепестки, Ветерок чуть дышит, лепестки колышет. Наши алые цветки закрывают лепестки, Головой качают, тихо засыпают. (Дети медленно разгибают пальцы из кулачков, покачивают кистями рук вправо-влево, медленно сжимают пальцы в кулак, покачивают кулачками вперед-назад). «Божьи коровки» Божьей коровки папа идет, Следом за папой мама идет, За мамой следом детишки идут, Вслед за ними самые малышки бредут. Красные юбочки носят они, Юбочки с точками черненькими. Папа семейку учиться ведет. А после школы домой заберет. (На первую строчку – всеми пальцами правой руки «шагать» по столу, на вторую – то же левой рукой.На третью и четвертую – обеими руками вместе. На пятую – пожать ладони, пальцы прижать друг к другу. На шестую – постучать указательными пальцами по столу. На седьмую и восьмую – всеми пальцами обеих рук «шагать» по столу.

Номер слайду 20

Тематична фізкультхвилинка “Морська подорож” 1. Рыбки плавали, ныряли В чистой светленькой воде. То сойдутся-разойдутся, То зароются в песке. Движения руками выполнять соответственно тексту. 2. Море волнуется раз, Море волнуется два, Море волнуется три – Морская фигура замри. Ноги на ширине плеч, покачиваем руками справа - налево, изображая волны. Руки поднимаем вверх и, изображая «фонарики», опускаем вниз. 3. Кто это? Что это? Как угадать? Кто это? Что это? Как разгадать? Повороты вправо-влево с вытянутыми руками. Руки подняты вверх. Выполнять покачивающие движения вправо-влево. 4. Это рыбацкая лодка. Ноги на ширине плеч. Руки в стороны, кисти подняты вверх. В таком положении выполняем покачивания из стороны в сторону. 5. Это морская звезда. Руки поднимаем вверх, сжимая и разжимая пальцы, опускаем руки вниз. 6. Это, конечно улитка. Руки в стороны, выполняем круговые движения. 7. Всех разгадаю вас я. Руки разводим в стороны.

Номер слайду 21

Різновиди фізкультхвилинок на уроках математики

Номер слайду 22

Видишь, бабочка летает Видишь, бабочка летает, (Машем руками-крылышками.) На лугу цветы считает. (Считаем пальчиком) Раз, два, три, четыре, пять. (Хлопки в ладоши.) Ох, считать не сосчитать! (Прыжки на месте.) За день, за два и за месяц... (Шагаем на месте.) Шесть, семь, восемь, девять, десять. (Хлопки в ладоши.) Даже мудрая пчела (Машем руками-крылышками.) Сосчитать бы не смогла! (Считаем пальчиком.)

Номер слайду 23

Все умеем мы считать Раз, два, три, четыре, пять, Все умеем мы считать. (Сгибание и разгибание рук вверх.) До пяти мы все считаем, С силой гири поднимаем. Сколько раз ударю в бубен, Столько раз дрова разрубим. (Наклоны вперед, руки в «замок», резко вниз.) Сколько точек будет в круге, Столько раз поднимем руки. (Расслабленное поднимание и опускание рук.) Наклонитесь столько раз, Сколько форточек у нас. (Наклоны в стороны, руки на пояс.) Сколько клеток до черты, Столько раз подпрыгни ты. (Прыжки на месте.) Мы теперь — канатоходцы, Сколько можем простоять. (Ходьба на месте, руки в стороны. Ступни ног на одной линии, одна впереди другой, руки в стороны.) Раз, два, три, четыре, пять. Ну, а если силы взвесить, Шесть, семь, восемь, Девять, десять. Хорошо мы посчитали И нисколько не устали, Голову поднимем выше (Стойка — ноги врозь, руки вверх — в стороны (вдох).) И легко, легко подышим. (Руки расслабленно опустить вниз (выдох).)

Номер слайду 24

Рисуй глазами треугольник Рисуй глазами треугольник. Теперь его переверни Вершиной вниз. И вновь глазами ты по периметру веди. Рисуй восьмерку вертикально. Ты головою не крути, А лишь глазами осторожно ты вдоль по линиям води. И на бочок ее клади. Теперь следи горизонтально, И в центре ты остановись. Зажмурься крепко, не ленись. Глаза открываем мы, наконец. Зарядка окончилась. Ты молодец! (Дети представляют внешний вид геометрических фигур.)

zip
Додано
10 червня 2018
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку