Урок математики " Поняття класу" 4 клас

Про матеріал

вправляти учнів у читанні, запису шестицифрових чисел; розглянути

поняття класу, лічильних одиниць кожного класу;

розвивати увагу, логічне мислення;

виховувати почуття гордості за Україну та її народ

Перегляд файлу

Тема: Читання й записування шестицифрових чисел: поняття класу

Мета: вправляти учнів у читанні, запису шестицифрових чисел; розглянути

          поняття класу, лічильних одиниць кожного класу;

          розвивати увагу, логічне мислення;

          виховувати почуття гордості за Україну та її народ

Методично-дидактичне забезпечення: підручник (Богданович М.В. Математика: Підручник 4 клас: К. «Освіта», 2006 – 33с), таблиця розрядів і класів, схема до задачі, запис на дошці, таблиця гри «Морський бій», картки з числами і буквами

Тип уроку: урок засвоєння знань

 

Хід уроку

І.Організація класу

 

1. – Сьогодні на уроці математики присутні гості, привітайтесь з ними усмішкою і миром. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.

2. Перевірка готовності до уроку

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

 

  • Пригадаємо, що ми робимо на уроках математики?

Метод «Мозковий штурм» «Гронування»

 

 

                                      Математика

 

 

 

(лічимо, міркуємо, розв’язуємо, відповідаємо, розв’ язуємо вирази, граємось)

  • Усі ці вирази ми сьогодні використаємо на уроці математики. Розглянемо поняття класу, лічильних одиниць кожного класу та поговоримо про нашу державу. Виконуючи завдання, збиратимемо з пазлів карту України.
  • Пропоную ознайомитись із планом роботи, що нас очікує (біля кожного пункту плану розміщений пазл - частинка від карти держави )

 

  • Каліграфічна хвилинка
  • Математична розминка
  • Математичний диктант
  • Фізкультхвилинка
  • Вивчення нового матеріалу
  • Вирази. Бліц-турнір

 

Вчитель: Згадаємо наш девіз і за роботу

«Тренуємо свій розум,

Нове відкриваємо.

Свою рідну Україну

Трудом прославляємо»

 

ІII.Контроль, корекція і закріплення знань

 

1. Каліграфічна хвилинка

  - Пропоную повторити правопис цифр 2 і 4

    (Учитель нагадує алгоритм написання 2 та 4)

  • Пропишіть цифри 2 і 4 та встановіть закономірність.

    (2,4,6 – це парні числа, кожне наступне на 2 більше попереднього)

  • Які числа можна скласти із цифри 2 і 4
  • Як пов’язано число 24 з нашою Батьківщиною?

( 24 серпня – День незалежності України)

  • Ми виконали завдання, тому можна відкрити перший пазл.

2. Математична розминка

 - Діти, виконаємо математичну розминку

А) Вправа на розвиток уваги. Зоровий диктант

 

 

 

 

  •  

 

 

 

  • Назвіть кольори фігур
  • Які геометричні фігури зображено?
  • Яка геометрична фігура має найменшу кількість сторін?
  • Чи можу я стверджувати, що фігура у якої всі сторони і кути рівні є лише квадратом? Чому?
  • Чи можна квадрат назвати прямокутником? Чому?

Б) Гра «Морський бій»

 - Я знаю, що всі діти люблять гратися. Ми проведемо зараз гру, але математичну «Морський бій» ( Кожен учень пише відповідь на листочку )

 

А

В

С

D

E

  1

50

16

8

4

43

2

42

3

100

81

2

3

20

24

72

12

36

4

9

18

27

10

32

5

63

92

5

48

76

 

1А – збільшити у 5 разів

          5E – збільшити у 100 разів

 

 2D – збільшити у 1000 разів

 

 2С – зменшити удвічі

 

 3В – знайти 1/3 частини

 

         250,7600,81000,50,8.


 

 

В) - Розмістіть числа у порядку зростання . Діти називають числа, а я букви.

902        6840        13500      30281         43800       990105         999050

 У             К              Р             А                 Ї                 Н                   А

 

  • Що для кожного з вас Україна?
  • Яка наша країна? (Велика, багата, красива)
  • Хто ми з вами? (Українці)
  • Ми маємо робити все, щоб наша держава була найкраща в світі
  • А який внесок можете зробити ви? (Гарно вчитися)
  • Ми впорались із завданням, тому можемо приєднати наступний пазл – фрагмент карти України.

3. Математичний диктант

 - Запишіть цифрами числа:

340, 390 907, 16 060, 203 330, 400 080

  • Скільки всього тисяч у 1, 2, 3, 4, 5 му числах? ( Самоперевірка)
  • Роботу виконано: приєднаємо пазл

 

IV.Фізкультхвилинка

 

Гра « Джерельце»

 

V. Вивчення нового матеріалу. Засвоєння знань і вмінь

 

1. Пояснення вчителя

 - Увага! Новий матеріал.

В усній нумерації розряди багатоцифрових чисел групують у класи. У кожному класі – три розряди. Кожен розряд має назву: одиниці, десятки, сотні. Розгляньте нумераційну таблицю. Прочитайте назви розрядів і класів.

Щоб прочитати 4-,5-, 6-цифрове число, спочатку називають в ньому одиниці класу тисяч, а потім – одиниці класу одиниць.

2. Первинне закріплення та усвідомлення матеріалу

№276

  • Які розряди належать до І класу? До ІІ класу?
  • Як прочитати 4,5, 6-цифрові числа?

№277  - усно

№278 – на дошці

  • Запишіть цифрами такі числа: 345 одиниць класу тисяч і 287 одиниць класу одиниць; 145 одиниць класу одиниць і 209 одиниць класу тисяч; 106 одиниць I класу і 543 одиниць II класу; 321 одиниць II класу і 765 одиниць I класу.

345287, 209145;543106; 321765.

  • Ми впорались із цим завданням, тому можемо приєднати наступний пазл

 

VI. Розвиток математичних умінь учнів

 

1. Письмове ділення і множення на двоцифрове число. Коментоване розв’язування прикладів за №225

 - А тепер пропоную вам стати вчителями і прокоментувати розв’язання виразів на дошці.

228*3=                   48*23=       782:23=        161:23=

(запис в стовпчик)

  • Ми виконали завдання, приєднаємо наступний пазл

 

 

2. Бліц-турнір ( у групах)

 - Переходимо до наступного завдання: Скласти вирази до задач. У задачах ітиметься про книги – скарбниці знань. Саме вони розповідають про історію нашої держави. Адже той, хто не знає своєї історії немає щасливого майбутнього. Починаємо бліц-турнір.

* На одній полиці знаходиться  а книг, а на другій – в книг. Скільки книг знаходиться на двох полицях?

* На скільки книг більше на І полиці, ніж на ІІ?

* На одній полиці знаходиться С книг, а на другій – на m книг менше. Скільки книг знаходиться на двох полицях?

 - Ми гарно попрацювали, тепер приєднаємо ще один пазл.

 

VII.Підсумок уроку

 

  • Ми завершили збирати мапу України. Яка вона гарна. Лежить довкола простір широкий, степ хвилястий, як море безкраїй. Наша країна – країна легендарної історії й героїчних подій. Її не можна не любити. Любити своє село, свою батьківщину – це означає не бажати зла, поважати рідну мову, культуру, побут, історію. А найголовніше – не бути байдужим. І робити все на користь України.
  • А тепер прошу висловити свої думки щодо уроку (Відповіді учнів)
  • Повернемося до ваших відповідей, записаних на дошці (Що ми заробимо на уроці математики)
  • Що з того що ми записали підтвердилось? Що ні?
  • Закінчіть речення: «Я сьогодні на уроці зрозумів…»
  • Як називається І клас? ІІ клас?
  • Скільки розрядів має кожен клас?
  • Назвіть розрядні одиниці кожного класу
  • Дякую вам за урок. Пам’ятайте, діти! Саме від вас залежить доля Вітчизни! Геть байдужість! Усі прагнення, всі здобутки тобі, рідна Україно!

 

VIII.Домашнє завдання

 

№281,282

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
5061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку