Тема уроку: «Задачі на знаходження часу за швидкістю та відстанню. Дії з іменованими числами.»
Мета:
Тип уроку: комбінований
Методи і технології: проблемне навчання, пошуковий, інтерактивні технології, STEM-технології.
Структура уроку
І. Організаційна частина
1. Емоційне налаштування на урок
- Я хочу, щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному та налаштуйтесь на роботу. Девіз уроку: «Душу і серце в роботу вкладати, кожну хвилину в труді берегти»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Шановні діти! Незабаром Новий Рік! А в новому році саме час випробовувати нові можливості!, будувати та втілювати свої мрії, відкривати нові горизонт. Саме сьогодні цим будемо займатися.
Говорять під Новий Рік
Що не по бажається,
Все завжди відтвориться,
Все завжди збувається.
Вчитель: Одне з наших бажань – щоб яскравими вогниками запалала наша новорічна ялинка. Це і буде першими кроками до нових можливостей та відкриття нових горизонтів. Тож щоб позитивно вплинути на розвиток туристичного бізнесу в нашій країні та покращити свій фінансовий фон, я пропоную вам відкрити туристичне агентство. Цим самим м подаруємо гарний настрій і забезпечимо собі гідний прибуток. Ялинка запалає тільки тоді, коли одна із команд тревел-експертів достойно презентує перший туристичний маршрут. А про це будуть свідчити зароблені бонуси.
Зараз дізнаємось чого ж я вам бажаю!
397*4*25 |
П |
12800 |
258*500*2 |
І |
247000 |
50*128*2 |
У |
30000 |
2*247*500 |
Х |
2750 |
5*275*2 |
У |
39700 |
3*10*1000 |
С |
252000 |
Вчитель: Я виступаю у ролі вашого інвестора. Для цього мені потрібно звернуться до банку за позикою. Ваше завдання - розрахувати відсотки банку і яку суму потрібно буде повернути
5000000грн – 10%
500000/10=50000 відсоток
500000+50000=550000грн
100бонусів
Щоб вам зручно було працювати я орендую вам приміщення під офіс.
Будівля має форму квадрата.
Завдання:побудувати квадрат, знайти його периметр.
Ви отримуєте ліцензію на відкриття
(Ліцензія – це дозвіл на певну діяльність)
200 бонусів
Встановити послідовність:
Підприємці повинні бути кмітливими, орієнтуватися в обчисленні, швидко рахувати свої прибутки.
Якщо 5, то …25
Якщо 6, то …
Якщо7, то …
Якщо 9, то …
Якщо 5, то …50
Якщо 3, то …
Якщо 2, то …
Якщо 6, то …
100бонусів
IV. Дії з багатозначними числами.
Вчитель: Отже наша задача – якомога більше дізнатися про чудову країну, райський куточок, де завжди світить сонце, де люди насолоджуються життям, прагнуть повернутися туди неодноразово.
Світ багато чим зобов’язаний цій країні.
Про яку країну йдеться?
Давні єгиптяни першими визначили прямий кут, прямокутник, квадрат. Так вони започаткували геометрію. Їхні всесвітньо відомі піраміди не бояться часу. Вони є одним із чудес світу.
А хто піраміди-гіганти творив?
Була непосильною праця рабів.
На її будівництві працювало щороку понад 10000 осіб. А будівництво тривало 20 років. Скільки людей працювало?
20*10000=200 000 (чоловік)
Яке це число? Багатозначне.
(100 бонусів)
У єгиптян дуже розвинена система обчислень багатоцифрових чисел, але вони не користуються десятковою системою обчислення.
V.Дії з багатоцифровими числами
Картки (представники двох команд)
340 055 – 48 380 = 291 675
424 888 + 285 099 = 709 987
31*27= 837
1824/4= 456
(100 бонусів)
Фізкультхвилинка
VI. Робота над темою уроку.
Задачі на рух.
Єгипет – країна жаркого континенту (Якого?) Африка
Сонце. Пустеля. А хто мешкає в пустелі? (Верблюди)
Верблюд пересувається зі швидкістю 15/20км/год. Але може розвивати швидкість до 40км/год.
Розв’ятати задачу за допомогою інтелект-карти.
Із пункту А в пункт В вийшов верблюд зі швидкістю 25км/год. Яку відстань він подолав за 3 години?
25*3=75(км)
Перебудуйте задачу так, що невідомим став час.
Мозковий штурм.
Швидкість – це відстань, яку долає об’єкт за певну одиницю часу.
Км/год, км/хв.
Треба відстань поділити на час.
V
t= V*t
S= S/t
V= S/V
(200 бонусів)
Вчитель: А водні ресурси - це їх найбільше надбання. Це могутня річка Ніл та Червоне море. А на півночі чим омивається Єгипет? Зверніться до карти (Середземне море)
(Бо в ньому квітнуть корали)
а) робота над задачею
По тихим водам Нілу рухався човен зі швидкістю 21км/год, подолав відстань 84км.Який час був у дорозі човен?
84/21=4(год)
84/2=42 (км/год)
Порівняйте ці дві задачі.
VII. Закріплення вивченого.
В країні зображення цієї квітки означає 1000. Чому 1000? В середині цієї квітки знаходиться 1000насінин. Її дарували коханим дівчатам юнаки як символ любові.
Математичний диктант
Дії з іменованими числами.
Заавдання.
Прикраси зі срібла мали вагу 19кг187г, а із золота у 7 разів менше. Скільки прикрас із золота вона мала?
19кг187г/7=2кг741г.
110т |
20ц2кг |
6500см |
23м8см |
2600г |
65м |
2600м |
2км 600м |
2002кг |
2кг 600г |
3208см |
110 000кг |
VIII Закріплення і систематизація знань .
І ось остання зупинка нашого маршруту Єгипетський базар. Шумить базар, вирує! Чого тут тільки не продають! І сувеніри, і текстиль і екзотичні фрукти, і парфуми. Вам треба розрахувати, які подарунки до нового року можуть придбати наші туристи?
Стем-технологія
Кожен має 50$. Курс долара 1$ - 25грн. Розрахуйте суму у гривнях
манго |
текстиль |
сувеніри |
парфуми |
солодощі |
Шкіряні вироби |
1кг-55грн |
350грн |
1сув-28грн |
400грн |
1кг-170грн |
700грн |
Підсумок уроку:
Ставимо руку вперед і по черзі загинаємо пальчики за завданнями:
Подивіться у вас вийшов кулачок, який показує, що ми всі сильні , досягнемо мети! Ви справжні майбутні бізнесмени!
І за винагороду вам гарний настрій від нашої новорічної красуні.
Що нового ви дізналися на уроці?
Як знайти швидкість?
В яких одиницях вимірюється швидкість?
Як розрахувати час?
1