Урок на тему:«Задачі на знаходження часу за швидкістю та відстанню. Дії з іменованими числами.»

Про матеріал
Урок з математики для 4 класу: «Задачі на знаходження часу за швидкістю та відстанню. Дії з іменованими числами.»
Перегляд файлу

Тема уроку: «Задачі на знаходження часу за швидкістю та відстанню. Дії з іменованими числами.»

Мета:

  • ознайомити дітей з поняттям «часу», вчити знаходити час за даними швидкістю та відстанню, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами.
  • Розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку.
  • Виховувати прагнення до знань, охайність.

Тип уроку: комбінований

Методи і технології: проблемне навчання, пошуковий, інтерактивні технології, STEM-технології.

Структура уроку

І. Організаційна частина

1. Емоційне налаштування на урок

 - Я хочу, щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному та налаштуйтесь на роботу. Девіз уроку: «Душу і серце в роботу вкладати, кожну хвилину в труді берегти»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Шановні діти! Незабаром Новий Рік! А в новому році саме час випробовувати нові можливості!, будувати та втілювати свої мрії, відкривати нові горизонт. Саме сьогодні цим будемо займатися.

Говорять під Новий Рік

Що не по бажається,

Все завжди відтвориться,

Все завжди збувається.

Вчитель: Одне з наших бажань – щоб яскравими вогниками запалала наша  новорічна ялинка. Це і буде першими  кроками до нових можливостей та відкриття нових горизонтів. Тож щоб позитивно вплинути на розвиток туристичного бізнесу в нашій країні та покращити свій фінансовий фон, я пропоную вам відкрити туристичне агентство. Цим самим м подаруємо гарний настрій і забезпечимо собі гідний прибуток. Ялинка запалає тільки тоді, коли одна із команд тревел-експертів достойно презентує перший туристичний маршрут. А про це будуть свідчити зароблені бонуси.

Зараз дізнаємось чого ж я вам бажаю!

  1. Розв’язати приклади зручним способом.

397*4*25

П

12800

258*500*2

І

247000

50*128*2

У

30000

2*247*500

Х

2750

5*275*2

У

39700

3*10*1000

С

252000

  1. бонусів.

Вчитель: Я виступаю у ролі вашого інвестора. Для цього мені потрібно звернуться до банку за позикою. Ваше завдання  - розрахувати відсотки банку і яку суму потрібно буде повернути

5000000грн – 10%

500000/10=50000 відсоток

500000+50000=550000грн

100бонусів

  1. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах з конструктором Lego.

Щоб вам зручно було працювати я орендую вам приміщення під офіс.

Будівля має форму квадрата.

Завдання:побудувати квадрат, знайти його периметр.

Ви отримуєте ліцензію на відкриття

(Ліцензія – це дозвіл на певну діяльність)

200 бонусів

  1. Логічне завдання. Робота в парах.

Встановити послідовність:

Підприємці повинні бути кмітливими, орієнтуватися в обчисленні, швидко рахувати свої прибутки.


Якщо 5, то …25

Якщо 6, то …

Якщо7, то …

Якщо 9, то …

 

Якщо 5, то …50

Якщо 3, то …

Якщо 2, то …

Якщо 6, то …

 


100бонусів

IV. Дії з багатозначними числами.

Вчитель: Отже наша задача – якомога більше дізнатися про чудову країну, райський куточок, де завжди світить сонце, де люди насолоджуються життям, прагнуть повернутися туди неодноразово.

Світ багато чим зобов’язаний цій країні.

Про яку країну йдеться?

  • Це Єгипет

Давні єгиптяни першими визначили прямий кут, прямокутник, квадрат. Так вони започаткували геометрію. Їхні всесвітньо відомі піраміди не бояться часу. Вони є одним із чудес світу.

А хто піраміди-гіганти творив?

Була непосильною праця рабів.

  • А ви знаєте, що найвища піраміда в Єгипті  - це піраміда Хеопса.

На її будівництві працювало щороку понад 10000 осіб. А будівництво тривало 20 років. Скільки людей працювало?

20*10000=200 000 (чоловік)

Яке це число? Багатозначне.

(100 бонусів)

У єгиптян дуже розвинена система обчислень багатоцифрових чисел, але вони не користуються десятковою системою обчислення.

V.Дії з багатоцифровими числами

  • Робота в парах

Картки (представники двох команд)

340 055 – 48 380 = 291 675

424 888 + 285 099 = 709 987

31*27= 837

1824/4= 456

(100 бонусів)

 

Фізкультхвилинка

 

VI. Робота над темою уроку.

Задачі на рух.

Єгипет – країна жаркого континенту (Якого?) Африка

Сонце. Пустеля. А хто мешкає в пустелі?  (Верблюди)

Верблюд пересувається зі швидкістю 15/20км/год. Але може розвивати швидкість до 40км/год.

  1. Робота над задачею.

Розвятати задачу за допомогою інтелект-карти.

Із пункту А в пункт В вийшов верблюд зі швидкістю 25км/год. Яку відстань  він подолав за 3 години?

25*3=75(км)

Перебудуйте задачу так, що невідомим став час.

  1. Розв’язання задачі з використанням Stem технологій (Практична робота з іграшковими машинами)
  • Діти складають задачу самостійно, виходячи з практичного застосування іграшкових машин, які будуть рухатись. Учні вимірюють відстань, яку пройшли машини, вимірюють час руху. Треба знайти відстань з якою рухаються машини.
  1.  

Мозковий штурм.

  • Що таке швидкість?

Швидкість – це відстань, яку долає об’єкт за певну одиницю часу.

  • В яких одиницях вимірюється?

Км/год, км/хв.

  • Як знайти швидкість?

Треба відстань поділити на час.

  • Як позначається швидкість?

V

  1. З’єднай частинки формули:

 t=            V*t

S=           S/t

V=             S/V

(200 бонусів)

Вчитель: А водні ресурси  - це їх найбільше надбання. Це могутня річка Ніл та Червоне море. А на півночі чим омивається Єгипет? Зверніться до карти (Середземне море)

  • А чому море називається Червоним?

(Бо в ньому квітнуть корали)

  • По Нілу єгиптяни пересуваються на човнах.

а) робота над задачею

По тихим водам Нілу рухався човен зі швидкістю 21км/год, подолав відстань 84км.Який час був у дорозі човен?

          

 84/21=4(год)

84/2=42 (км/год)

Порівняйте ці дві задачі.

 

  1. З двох пристаней, відстань між якими 494км, одночаснона зустріч один одному виїхали на катерах туристи. Швидкість першого катера – 55км/год, а другого – 45км/год. Яка відстань буде між ними через 4години?

VII. Закріплення вивченого.

  1. Єгипет славиться не тільки пірамідами . Існує чудова легенда про квітку – символ Єгипта. А що це за символ зараз дізнаємось.

В країні зображення цієї квітки означає 1000. Чому 1000? В середині цієї квітки знаходиться 1000насінин. Її дарували коханим дівчатам юнаки як символ любові.

Математичний диктант

Дії з іменованими числами.

  1. До наших часів дійшли спогади про велику Єгипецьку царицю Нефертіті. Це ім’я означає «Прекрасна». Її портрет є окрасою багатьох музеїв. Нефертіті ретельно слідкувала за своєю зовнішністю, любили дорогі речі, прикраси. Ці прикраси їй привозили зі всього світу. Вони були зі срібла і золота.

Заавдання.

Прикраси зі срібла мали вагу 19кг187г, а із золота у 7 разів менше. Скільки прикрас із золота вона мала?

19кг187г/7=2кг741г.

  1. Завдання з застосуванням QR кодів.
  2. Знайди пару

 

110т

20ц2кг

6500см

23м8см

2600г

65м

2600м

2км 600м

2002кг

2кг 600г

3208см

110 000кг

 

VIII Закріплення і систематизація знань .

І ось остання  зупинка нашого маршруту Єгипетський базар. Шумить базар,  вирує! Чого тут тільки не продають! І сувеніри, і текстиль і екзотичні фрукти, і парфуми. Вам треба розрахувати, які подарунки до нового року можуть придбати наші туристи?

Стем-технологія

Кожен має 50$. Курс долара 1$ - 25грн. Розрахуйте суму у гривнях

манго

текстиль

сувеніри

парфуми

солодощі

Шкіряні вироби

1кг-55грн

350грн

1сув-28грн

400грн

1кг-170грн

700грн

 

Підсумок уроку:

  1. З’єднаємо наш маршрут і порахуйте бонуси.
  • З яких станцій складався наш маршрут?
  1. Пограємо у гру:

Ставимо руку вперед і по черзі загинаємо пальчики за завданнями:

  • Кому сподобалась наша співпраця?
  • Хто отримав щось корисне для себе?
  • Кому було приємно працювати в команді?
  • Хто хоче в майбутньому організувати всій бізнес?
  • Хто мріє відпочити за  нашим маршрутом?

Подивіться у вас вийшов кулачок, який показує, що ми всі сильні , досягнемо мети! Ви справжні майбутні бізнесмени!

І за винагороду вам гарний настрій від нашої новорічної красуні.

 

  1. Мікрофон

Що нового ви дізналися на уроці?

Як знайти швидкість?

В яких одиницях вимірюється швидкість?

Як розрахувати час?

1

 

docx
Додав(-ла)
Бардика Ліна
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку