Урок математики
3 клас
ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ ПИСЬМОВОГО ДОДАВАННЯ І
ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.
МЕТА: вдосконалювати навички письмового додавання і віднімання
трицифрових чисел;виробляти вміння розпізнавати геометричні фігури;
розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності дітей;
виховувати почуття відповідальності, охайність: поглиблювати інтерес
до математики через дидактичні ігри та логічні завдання.
ТИП УРОКУ: засвоєння умінь та навичок. ОБЛАДНАННЯ: малюнок будинку, його складові частини,картки, іграшкова вантажна машина. Методи і прийоми: робота в парах, робота в групах, «мозкова атака», «мікрофон», «абетковий суп». Форми: індивідуальна, парна, групова, диференційна.
ХІД:
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Всі почули ви дзвінок, він покликав на урок. Кожен з вас приготувався на перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчата, А за ними і хлоп'ята Побажаємо удачі,за роботу, в добрий час.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо зводити будинок. Але будинок цей математичний, зроблений з незвичайних будівельних матеріалів, а саме: прикладів, задач, рівнянь, які ми з вами розв'язуватиме, а також повторимо письмове додавання і віднімання трицифрових чисел.
Від нас з вами залежить, що з цього вийде. Але ми непросто будівельники - ми чарівні майстри.
Ви готові? Що треба мати, щоб розпочати будівництво? (Проект)
Ось він, але не має будівельних матеріалів. Щоб дістати їх, треба перевірити домашнє завдання.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА Д/3
Разом з вами цю задачу виконували Ластівка, Мураха, Бобер. Подивіться і скажіть, хто з них розв'язав завдання правильно. Задача №721
Завдання виконали-ось прибула машина з цеглинами.
ІV.ХВИЛИНКА ЧИСТОПИСАННЯ
1)Ми повинні зробити помітку у зошитах, якого числа прибула машина.
Зошити свої ми відкриваємо І під нахилом тримаємо. Сидимо рівненько не нахиляємося А я подивлюся, як ви стараєтеся.
2) Запис дати і виду роботи.
28 ЛЮТОГО
Класна робота
3) Знайди зв’язок між числами
« ВІКНА»
|
|
63 |
|
|
42 |
|
|
56 |
|
|
7 |
|
9 |
|
6 |
? |
|
? |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Коментування правильного письма цифри 7.
Цифра 7 складається з хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої лінії, та короткої горизонтальної лінії. Записати цифру 7 стільки разів, скільки кожному з вас років.
V.УСНА ЛІЧБА
Цегла нам потрібна для будівництва фундаменту. Розв'язуючи приклади на цеглинах,ми збудуємо фундамент нашого будинку.
Довідкове бюро повідомить нас про значення слова « фундамент».
Фундамент - підземна основа будь - якої споруди, що служить опорою для стін.
1) Ланцюжок прикладів на цеглинах. 8*8 64:8 7*8 24:8 9*8 6 *8 48:8 4*8 32:8 3*8 8*10 8*9 72:8 56: 8 80: 8
2)Геометричний матеріал.
Цеглини нашого будинку на які геометричні фігури схожі? Що ви знаєте про прямокутники? Відгадайте про яку фігуру так говорять?
Він давно знайомий мій. Кожен кут в нього прямий. Всі 4 сторони однієї довжини.
Рекомендую його радо, а звуть
його (квадратом)
3)- Для будівництва потрібно знати одиниці вимірювання довжини.
- Які одиниці вимірювання довжини ви знаєте? -А які знаєте народні одиниці вимірювання? - Звернемося до науковців.
Сажень—2 м 13см Аршин—-75 см Лікоть-20-см
4) Задача за таблицею.
Загадка
Мов гірка в лісі виріс дім. Кімнат багато є у нім. Підземні ходи - все нове Сім'я велика - тут живе. Робота знайдеться усім, Бо добудовують свій дім.
- Мурашки будують дім. Довжина фундаменту 8 м. На нього ставлять 4 панелі. - Якої довжини кожна панель?Складіть обернену задачу.
VІ.КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ
1) Зводимо стіну 1 поверху.
Математичний диктант.
Запиши число в якому:
-2 сот. З дес. 1 од.;
-9 сот. 9 дес. 9 од.;
-9 збільшити у 9 разів;
-8 зменшити у 4 рази;
-300 зменшити на 1;
-560 зменшити на 10.
2) Диференційована робота.
- Зараз ми будемо працювати бригадами. Будемо справжніми будівельниками.В нас працюватиме бригади теслярів, мулярів, малярів.
Звертаємося до науковців. Теслярі—робітники, що займаються обробкою деревини. Муляри—робітники, які зводять будівлі з каменю, цегли. Малярії робітники, які фарбують будівлі.
Маляри—В—1( середній рівень). Приклади №722
Теслярі—В—2( достатній рівень) Задача на дошці.
Задача
З ящ.—27 кг
9 ящ.-? кг
Муляри—В—3(високий рівень).3авдання на картках.
Перевірка завдань. Ось і 1 поверх на місці.
VІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
1)Зводимо 2 поверх нашого будинку. — Скільки вікон на 2 поверсі? — Хто з математичних понять може жити там? — Як називаються числа, в яких є одиниці, десятки, сотні? — Як треба додавати і віднімати письмово трицифрові числа7
2) Робота з підручником. Приклади № 723
3) Зводимо 3 поверх. Вирази №724
4) Робота у парах. Задача № 725
5) Пояснення Д /З
Задачі у віршах
Для ремонту закупили 7 шматків шпалери, Кожен по 10 метрів Скільки ж метрів цих шпалер Піде на ремонт тепер? 6 стосів по 6 цеглин Вадик радо склав один Ліда склала стосів З Скільки цегли — говори?
Ребуси
100ЛЯР 100 ВП
VІІІ. ПІДСУМОК
Зводимо покрівлю.