Відкритий урок "Письмове віднімання трьохцифрових чисел з переходом через два розряди"

Про матеріал
Ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння будувати прямокутники; розвивати у дітей мислення, кмітливість, зв’язне мовлення, обчислювальні навички, вміння коментувати; виховувати естетичний смак, спостережливість, пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Мета уроку. Ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння будувати прямокутники; розвивати у дітей мислення, кмітливість, зв’язне мовлення, обчислювальні навички, вміння коментувати; виховувати естетичний смак, спостережливість, пізнавальний інтерес.

 

Обладнання. Карта-план подорожі; індивідуальні картки, картки контролю, картки-підказки.

Тип уроку. Комбінований.

Вид уроку. Урок-подорож. 

 

Хід уроку

  1. Організація  класу.
  • Далеко-далеко, за морями, за високими лісами є країна Математики, в ній живуть різні числа, і служать вони королеві Математики. Одного разу всі дізналися, що один злодій украв королеву і заховав її в підземеллі.
  • Я пропоную вам відправитись в подорож, знайти і спасти королеву від злодія. У  цій подорожі вам стануть у пригоді розум, кмітливість і швидкість. Я на дошку вивісила план – карту нашої подорожі, і ми відправляємося з вами дорогу.
  • На нашому шляху будуть зустрічатись різні перешкоди.  Тільки подолавши їх, ми зможемо знайти і спасти королеву.
  • Подорож ми почнемо від нашої школи, тому зараз ви відкриєте зошити і запишете дату, коли ми відправились в подорож, і слова «Класна робота»

 

  1. Актуалізація опорних знань.

2. Хвилинка каліграфії.

- Від школи ми будемо рухатися в сторону гори, яка має назву Каліграфічна. У підніжжя гори заховане перше завдання.

- Щоб піднятися на вершину гори, ви повинні відгадати загадку.

З шісткою ця цифра схожа,

Хто її назвати може?

А якщо перевернуть…

Діти, як цю цифру звуть? (9)

  • А щоб спуститися згори, ви повинні прокласти у себе в зошитах доріжку, написавши красиво цифру 9. Пригадайте, з яких елементів вона складається.
  • Напишіть рядочок цифри 9.
  • Молодці! Ви швидко справилися з першою перешкодою й подолали гору. Ходімо далі.

 

2.3. Індивідуальна робота з картками.

Картка № 1

  1. Обчислити.

286+377 = 663,  824-632 = 192

  1. Задача.

В одному сувої 24м тканини, а в другому – на 8м менше. З другого сувої пошили кілька однакових платтів, витрачаючи на кожне по 4м тканини. Скільки пошили платтів? (4 пл.)

 

Картка №2

  1. Обчислити.

548+252=800,     2 грн.52 коп. – 60 коп.=1грн.92коп

  1. Задача.

В одному сувої 24м тканини, а в другому – на 8м менше. З усієї тканини пошили кілька однакових платтів, витрачаючи на кожне по 4м тканини. Скільки пошили платтів? (10пл.)

 

  • Усний рахунок
  • Увага! Ми підходимо до лісу Чисел. Тут за деревом злодій також заховав завдання. Але їх тут аж два.
  • Якщо хочете пройти через ліс і не заблукати в ньому, потрібно назвати числа, які записані під деревами, в порядку зростання і сказати, скільки в них сотень, десятків і одиниць.

(завдання виконується «ланцюжком»).

586, 134, 350, 27, 123, 823, 600, 150, 340, 230, 900.

- Ми вийшли із лісу і можемо продовжувати нашу подорож. Дивіться, далі перед нами озеро з цікавою назвою – Розшифруй. Біля берега є човен, в якому ми могли б переправитись на протилежний берег, але немає весел. Замість весел – завдання. Отже, човен – чарівний.

- Якщо бажаєте перепливти на цьому човні через озеро, відгадайте назву найвищої трави в світі.

- Давайте спробуємо відгадати це слово.

 

Б

900 - 500

У

190 – 90

М

300 + 40

К

200 + 30

А

700 + 200

 

 

400

900

340

400

100

230

 

 

 

 

 

 

 

  • Як же називається найвища трава в світі?
  • Бамбук.

 

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Підготовча робота

- Ось ми і на другому березі озера. Ми можемо продовжувати подорож. Підходимо до пустелі, де замість барханів – приклади.

- Але спочатку давайте пригадаємо, як називаються числа при відніманні.

- Як записуються приклади на додавання і віднімання в стовпчик?

- Поясніть обчислювання прикладів.

 

 82                   -    74

-37                        36

 

3.2. Пояснення нового матеріалу.

Підходимо до зупинки під назвою Нові приклади. Щоб перейти  болото і не застряти в трясовині, ми повинні навчитися віднімати трицифрові числа, коли є два переходи через розряд та розв’язувати задачі, використовуючи такі приклади.

Для цього ми запишемо в зошиті такий приклад

 325    Записуємо зменшуване 325. Від’ємник146 записуємо під                                         -146    зменшуваним. Сотні записуємо під сотнями, десятки під                     

  179      десятками, одиниці під одиницями. Починаємо віднімати з одиниць.

Від 5 одиниць ми не можемо відняти шість одиниць. Від 2 десятків ми беремо один десяток. Один десяток – це десять одиниць, та ще 5 одиниць, буде 15. від 15 відняти 6, буде 9 одиниць. Цифру 9 записуємо під одиницями. Від 1 дес. ми  не можемо відняти 4 дес., беремо 1 сот.. 1 сотня це 10 десятків. 10 дес. та 1 десяток, буде 11 десятків. Від 11 десятків відняти 4 десятки, буде 7 десятків. Цифру 7 записуємо під рискою на місці десятків. Крапка нагадає нам, що забрали одну сотню. Від 2 сотень відняти 1 сотню, буде одна сотня. Цифру 1 записуємо під сотнями. Одержали різницю  179.

 

3.3. Первинне закріплення

 

Тепер я перевірю, чи зможете ви розв’язати приклади самостійно, але перевіряти ви будете одне одного,  використовуючи картки контролю.

 

Кількість

правильних

відповідей

 

6

 

5

 

4

 

3

 

2

 

1

Бали

12

10

8

6

4

 

 

 

   944          820          333          763          524           632

- 358         -355         -147         -525        -367         -274  

   586          465          186          238          157          358

 

3.4. Фізкультхвилинк

Нарешті ми з вами подолали зупинку Нових прикладів і прийшли до міста  з назвою Фізкультхвилинка, в якому ми можемо відпочити  і набратися сил, щоб продовжити подорож.  Всі жителі цього міста завжди займаються фізичною культурою. Ми також зараз встанемо і трішки відпочинемо.

Раз! Два! Час вставати! Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо.

Швидко втому проганяймо!

П’ять, шість! Посміхнулись

Без утоми нахилились.

Сім! Вісім! Посміхнулись!

До роботи повернулись.

 

4.Закріплення та узагальнення учнів

4.1 Самостійне розвязання  задачі

Поки ми з вами відпочивали, нам надійшло ще одне завдання. Потрібно розв’язати задачу  №727, с.109

У кожного з вас лежать картки-підказки, ви самостійно вибираєте картку, із завданнями якої ви можете впоратися самостійно.

(45:5-1)*6=48 кг

 

4.2.Робота з круговими прикладами.

№722, с.108

  • Ось ми і підійшли до лабіринту. Щоб не заблукати і знайти вихід з нього, нам потрібно розв’язати кругові приклади.

460-239=221          904-541=363         390-165=225

221+683=904         363+27=390          225+235=460

4.3. Робота з геометричним матеріалом

Але це ще не все. Ми повинні помічати свій шлях в своєму зошиті. Приготуйте простий олівець і лінійку.

Крок1. відступіть вниз на 3 клітинки, посередині поставте крапку 1.

Крок2. Від точки 1 відрахуйте вниз 6 клітинок і вправо – 4 клітинки. Поставте точку 2.

Крок3. Від точки 2 відрахуйте вниз 8 клітинок. Поставте точку 3.

Крок4. Від точки 3 відрахуйте вліво 8 клітинок. Поставте точку 4.

Крок5. Від точки 4 відрахуйте вверх 8 клітинок. Поставте точку 5.

Крок6. Зєднайте всі точки по порядку, а також точки 2 і 5.

 

1.

 

  1. .2

                                                                       4.                .3

- Що у вас вийшло?

- З яких геометричних фігур він складається?

- Давайте виміряємо периметр прямокутника.

- Пригадайте, як виміряти периметр прямокутника.

- а тепер давайте спробуємо зробити цей будинок казковим. Для цього його потрібно розфарбувати.

 

5. Підсумок уроку.

- Як ви вважаєте, кого ховає злодій в підземеллі цього будинку?

- Королеву Математики.

- Ось ми і врятували королеву Математики. Скільки труднощів і перешкод довелося нам подолати. Скільки нового ми дізналися і навчилися робити! А тепер час повертатися додому, до школи!

- Щоб ми змогли швидко це зробити, королева нам подарувала повітряну кульку.

- Бажаєте полетіти на ній до школи?

- Тоді дайте відповіді на мої запитання?

- Чого ви навчилися за час нашої подорожі?

- Як додають трицифрові числа?

- Ось ми і в школі, в своєму класі на уроці математики. За час подорожі всі втомилися і вам час відпочивати. Але спочатку ми запишемо домашнє завдання.

 

6. Домашнє завдання

С.109, № 730,731.

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку