Урок математики " Розв’язування прикладів на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання. Розв’язування задач."

Про матеріал
Уроку математики з використанням ЕОІР у 2-му класі. Тема розділу. Табличне додавання і віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд. Тема уроку .Розв’язування прикладів на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання. Розв’язування задач.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку математики з використанням ЕОІР у 2-му класі

(автор: Бойко Л.В., вчитель початкових класів Фастівської ЗОШ І-ІІІ ст. №5).

 

Тема розділу:

Табличне додавання і віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд.

Тема уроку:

Розв’язування прикладів на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання. Розв’язування задач.

Тип уроку:

Узагальнення і систематизація знань

Цілі уроку:

узагальнити і систематизувати знання учнів по темі «Табличне додавання і віднімання чисел в межах 20 з переходом через розряд»; розв’язувати складені задачі;

продовжувати роботу над удосконаленням техніки усної лічби ;

розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, просторову уяву;

 виховувати спостережливість, допитливість.

Основні терміни та поняття:

Сума, різниця, задача

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

- парна

Етап використання ЕОР:

Закріплення, узагальнення та систематизація вивченого

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички школярів, уміння розв'язувати задачі на дві дії; повторити  і закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Вчитель:

  • Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

  • Ви почули всі дзвінок?

Діти:

  • Так. Він покликав на урок!

Діти! В народі кажуть:

Добрий гість – дому радість!

Сподіваюсь, що ви, як і я,

Раді нашим гостям.

Тож повернемось до гостей, привітаємося:

– Добрий день!

 Моє побажання вам, діти:

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчити.

Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

Й натхнення щоб кожного дня зустрічали.

 

- А тепер девіз згадаєм і урок розпочинаєм. «Ми навчаємось старанно і працюєм залюбки друзі кажуть : «Бездоганно». Ми усі – Розумники!» (Діти сідають).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

 Вчитель: Ось і завершили ми вивчати розділ «Табличне додавання і віднімання чисел в межах 20 з переходом через розряд».

- І тема уроку сьогодні така:

Дружно повторюємо

Всі склад числа.

Прикладів безліч слід розв‘язати.

Табличне додавання і віднімання чисел пригадати

І про задачі не забувати.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  Дозвіл на вивчення наступної теми ми отримаємо сьогодні, але після того, як здійснимо уявну подорож.А куди ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

В океанській глибині, 

В мене є морська сім'я.

Кожну рибку знаю я.

Краби, котики і раки,

Восьминоги - небораки

Вірна армія моя.   (Нептун)

 

-Нептун – це один з найвідоміших давніх богів. Бог моря і всіх водних протоків. У його підданстві знаходилися всі джерела, річки, озера, моря і океани. Він жив в коралах свого підводного морського царства. Він був наскільки величним, що легко міг підіймати хвилі і робити шторм, або ж , навпаки, зробити море тихим і спокійним. (Показую на дошці Нептуна).

 

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

— Отож, ми відправимося у царство Нептуна. Під час подорожі нам потрібно бути уважними, кмітливими, дружніми.

 

Час настав нам вирушати!

Треба транспорт обирати.

 

  • — Ми зовсім забули про головне. Ми не знаємо на чому ми відправимось в путь. Якщо вірно виконаємо завдання, то дізнаємось яким видом транспорту вирушимо в дорогу.

(На дошці написані приклади, збоку знаходяться картки з перегорнутою буквою. Діти читають вираз різними способами і називають відповідь. Вчитель перегортає букви. Коли діти розв’яжуть всі вирази вірно, то дізнаються яким транспортом будуть подорожувати.)

1. Усна лічба

(16-9)+4= 11                Л

(60 –20)+18=58           А

23+(35+5) = 63            Й

28 – (16-6 )= 18           Н

31+ (13-4)=40              Е

(20 + 5)+ 11 =36          Р

 —Лайнер-це пасажирське судно, яке використовують для здійснення рейсів за маршрутом.

       Щоб потрапити на лайнер, ми повинні придбати квитки на нього. А для цього нам з вами потрібно виконати завдання на інтерактивній дошці.          

 

2.Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 2 клас», частина 3, тема 1 . (Учні все коментують)

1 (приклади)

2 (копійки)

4 (задача)

6 (вирази)

 9 (обчислити) ( по часу)

13   (обчисли двоцифрові)

 

 3. Повторення правил сидіння і тримання ручки.

Квитки отримали і нам з вами  кинули  трап.

— Пасажири на борту. (Так) Якір піднято !Тримаємо курс до Нептуна. Попереду у нас багато морських історій, які зафіксуємо у своїх бортових журналах.

У кожного капітана корабля є свій бортовий журнал, де він записує свої                        спостереження. А у вас, діти, - це ваші робочі зошити. Розпочнемо з першого запису в бортовому журналі. Але перед цим пригадаємо, як ми повинні сидіти і тримати ручку.

 

РАЗОМ: Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно не зігнусь

Буду я писати вправно

До роботи я берусь.

- Діти, а по чому ми будемо плавати?  А з чого складається океан? (З крапель води). А на яку цифру схожа крапелька води? (Показує вчитель).Хто здогадався( (0)

 4. Каліграфічна хвилинка.                СЛАЙД 1.

Діти прописують цифру 0 в зошитах. (Вчитель прописує на дошці і коментує: починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки, заокруглюємо ліворуч, пишемо до середини нижньої частини клітинки, заокруглюємо і піднімаємося в гору до початку написання цифри.

5. Математичний диктант.

- А ще крапелька пропонує виконати математичний диктант. Ось що вона про себе розповіла . Слухайте її розповідь та записуйте всі числа з розповіді до свого зошита.

Я одна дуже маленька частинка великого світового океану, який об"єднує в собі 4 океани та 3 десятка морів. Всього 7 десятків  поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є 2 моря - Чорне та Азовське, а також більше 3О рік. Ваше тіло на 75 % складається з води. Без води ваш організм може прожити лише 4 доби. Людина випиває за день близько 2 літрів води і у 2 десятки раз більше води використовує для миття посуду та приготування їжі.

СЛАЙД 2.

1, 4, ЗО, 70, 2, ЗО, 75, 4, 2, 20. (В кого правильно, може погладити себе по голівці)

 

6. Завдання від краба.  Гра «Знайди закономірність».

Вчитель: Під час подорожі на нас чекають зустрічі з морськими тваринами. Перша з них - відгадайте хто це?

- Ви знаєте, що

в бурхливому морі

рибок плаває доволі.

Ще у морі мешкає на дні

Клешні в нього є міцні.

Ні, малята він не рак

Хоч і ракові свояк.

                           Хто це ? (Краб)    СЛАЙД 3.

-На борту лайнера присутні науковці, вони дослідили морське дно і підготували цікаві повідомлення про його мешканців.

 (Доповідь Ріти: Краб – це морський десятиногий короткохвостий рак, у клешнях і ногах якого є смачне м'ясо. А чи знаєте ви, що Планета Земля налічує близько п’яти тисяч різновидів крабів. І кожен з них, хоч і абсолютно різний за виглядом, але структура тіла одна для всіх – вісім ніг  і дві клешні).

Завдання від краба.                                                      СЛАЙД 4.

Знайди закономірність.

2,4,6,8,10,12…. (кожне число більше на 2)

100,90,80,70,60… (круглі числа, які розташовані в порядку спадання)

5,10,15,….25,….35 (кожне наступне більше на 5)

СЛАЙД 5.

Квіточка ( кожне наступне більше на 3)

 

7. Завдання від морської Зірки. Знайди зайве число і розмісти числа в порядку зростання.

Добре, діти, ви зустрілися з крабом і зустрічаємось з наступним морським мешканцем – морською Зіркою. СЛАЙД 6.

(Доповідь Макара: Морські зірки — дивовижні морські тварини, що мають різний колір, форму і розміри, хоча всі вони нагадують собою зірку. Деякі з них гладкі, деякі з колючками. Якщо перевернути зірку, можна побачити її трубчасті ніжки)
Знайди зайве число.    СЛАЙД 7 (Не весь)

38    72   40   26  15  69   54 (Воно кругле, не містить одиниць)

Розмісти числа в порядку зростання . СЛАЙД 7 (до кінця)

15, 26, 38, 54, 69, 72.

 

8. Завдання від Їжака морського. Розв’язати рівняння.

- З яким наступним морським мешканцем ви зустрінетесь, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

ЗАГАДКА

Два родичі їжаки

Жили собі залюбки.

Й раптом люто посварились

І навіки розлучились.

Один мешкає у морі,

Другий – в земляній коморі.(Морський їжак). СЛАЙД 8.

(ДоповідьТимофія:  Морські їжаки схожі на колючі рослини або корали, але насправді є самостійними, рухливими тваринами. Їжак володіє невеликим тілом, покритим панциром. Мають голки, які можуть бути різного кольору і форми)

Іжак пропонує нам щось розв’язати. А що це? – Чому рівняння? ( Рівняння – це рівність, що містить невідоме).

  (По одному учню з кожного ряду. Говорять, який компонент невідомий, і правило, як його знайти)

Х+13=23(Ліля)                      х-56=20(до в.+р.)(Кар.)               96-х=25 (Аліна)

Х=10                                            х=76                                           х=71

9. Фізкультхвилинка

У дорозі всі втомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробимо кілька вправ зарядки.

Наступний мешканець морська черепаха пропонує виконати з нею фізкульхвилинку…..

(Черепаха Аха-аха)

10. Робота над задачею.

Наша подорож триває,

а Нептун не спочиває

все завдання підбирає.

Математика повсюди

Оком тільки поведеш

І задачок різних безліч

На уроці ти знайдеш.

-Що за безлад. Матроси не можуть підняти якір. На ньому тримається незвичайна істота, яка обійняла якір 8 ногами. Ну звісно, - це восьминіг.  СЛАЙД 9.

(Доповідь Насті: Восьминіг - нічна тварина, живе на мілководді у заглибленнях або в скельних розпадинах. Інколи він викопує гніздо у ґрунті або будує кам'яну фортецю на дні моря. Найчастіше восьминіг пересувається вплав або плазує. Удень він ховається й спостерігає за навколишньою місцевістю.)

 Складемо задачу за коротким записом і дізнаємося скільки діток у двох мам – восьминогів. СЛАЙД 10.

Задача

І м. - 8 д. –  

ІІ м . – ?, на 4д. більше         

Задача

У морі плавало дві мами – восьминоги. У першої мами було 8 діток. У другої, на 4 дитини більше. Скільки всього діток плавало у морі ?

а) Первинне читання

- Про кого йде мова в задачі ?

б) Вторинне читання. Аналіз числових даних

- Скільки було мам?(Дві)

- Скільки діток у І мами?(8)

- Що ми знаємо про II маму ?

- Що означає число 8 ?

- Про що  запитується в задачі ?

- Чи можемо ми зразу дати відповідь на головне питання задачі?

- Щоб дати відповідь на запитання, що потрібно знати ?

- Яку дію потрібно застосувати, коли відомо ,що на 4 більше?

- Як знайти кількість діток у другої мами ?

- Які дані потрібно знати, щоб знайти скільки всього діток – восьминогів плавало у морі? (Шлаукстер)

 

11. Завдання від медузи. Знаходження периметра прямокутника. СЛАЙД 11.

(Доповідь Еріки: Медузи дуже незвичні істоти, оскільки вони не мають серця та мізків і приблизно 96% їх тіла складається з води. Основною зброєю медузи є жала, які зазвичай містяться на їх щупальцях. Щупальця медузи можуть вжалити навіть тоді, коли вони відокремлені від тіла.)

Завдання з підручника (с.51 №279). Побудуй прямокутник зі сторонами 4 см і 2 см. Знайди його периметр. СЛАЙД 12.

  • Що таке прямокутник? (Чотрикутник, у якого всі кути прямі, а протилежні сторони рівні)
  • Периметр?  (Периметр – сума довжин сторін).

 

12. Завдання від кита. Завдання з ЕОІР самостійно. СЛАЙД 13.

(Доповідь Ксюши: Кит – це найбільша істота на Землі. Доросла особина може досягати 25 метрів у довжину. Для порівняння, це приблизно стільки ж займають 4 великих автобуси. Живуть вони практично у всіх океанах планети.)

Кит пропонує нам попрацювати самостійноі виконати завдання на планшетах. СЛАЙД 14.

Частина 3, тема 1, завдання, які залишилися 

№3 (приклади легкі)

 5 (добери числа)

7 (добери числа)

11 (добери число)

12 (периметр)

14 (приклади двоцифрові)

(Підніміть руки, у кого з’явилися всі совенята).

 

13. Хвилинка відпочинку. «Зарядка для очей». А допоможуть нам дельфіни. (Доповідь: дельфіни- це ссавці, а не риби. Вони самі добрі і чуйні істоти на планеті. Вони розуміють людську мову і можуть запам’ятати 60 слів)

Сплять маленькі дельфінята,

Раз – розкрили оченята.

Подивилися навкого

Потім в гору і додолу.

Оченята – блим, блим, блим

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали дельфінята.

Дельфінята будуть спати,

А ми скоро будемо відпочивати.

 

14. Завдання від морського коника.  Назвати всі геометричні фігури, з яких складається лайнер. СЛАЙД 15

(Доповідь Віталіни: Морські коники живуть у морях і ведуть малорухливий спосіб життя. Потомство виношує самець. Живуть 4-5 років. Можуть рухатися у всіх напрямках : вправо, вліво, вверх, вниз)

СЛАЙД 16.

https://arhivurokov.ru/multiurok/8/e/f/8ef8750fc3157e1569a0d3afccf710a76750a60d/konspiekt-uroka-dlia-1-klassa-korablik-sozdaniie-k_1.jpeg

  • Якщо вам урок сподобався, то розфарбуйте прапорець лайнера червоним кольором, якщо виникли трішки якісь труднощі – синім, якщо було зовсім важко – зеленим.

( Якщо залишиться час: розфарбувати лайнер, яким пливли і дати йому назву).

ІV. Підведення підсумків.

-  Час повертатися. Допоможемо кораблю пришвартуватися. І для того , щоб зійти на берег, нам потрібно підвести підсумки нашої подорожі.

Скоро дзвоник пролунає.

  Про кінець уроку нагадає.

  - Сьогодні на уроці було цікаво…….

   - Сьогодні на уроці було складно…

   - Я зрозумів (ла), що….

- На перерві зробите  останній запис в бортовому журналі-щоденнику.

V. Домашнє завдання №282, 283 + кораблик розфарбувати.

Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

Шановні гості!

Спасибі, що знайшли час

І прийшли на урок до нас.

Якщо буде ваша ласка,

То приходьте до нас ще,

Будь ласка!

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Леся
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку