Розв’язування задач за таблицею. Складання нерівностей
Мета: формувати навички розв’язування задач на спосіб зведення до одиниці, складання нерівностей; удосконалювати знання таблиць множення і ділення, вміння використовувати їх на практиці; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пізнавальну активність, творчі здібності; виховувати охайність, почуття прекрасного.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Обладнання: навчальна презентація, підручник для 3 класу "Математика",
картки, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Всі почули вже дзвінок
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався
До уроку приготувався.
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
Вправа «Очікування»
А що ви очікуєте від уроку?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя осипає.
Дуб нахмурений стоїть.
І берізка над потоком
Стала наче золота.
Вітер, мовби ненароком,
Їй косиці розпліта.
Н. Приходько
- Цій золотій порі присвячений наш урок.
- А чи знаєте ви як починається осінь? Ось послухайте.
Осінь – це донька Діда Мороза. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними ягідками калини. Ходить вона луками, берегами. Де зітхне, там холодом війне.
Любить вона ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою піднімається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.
Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітаються і про щось заклопотано радяться. А журавлі піднімаються високо в небо і тривожно курличуть
Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні – яблука жовтіють.
Сьогодні теплий сонячний день. Низько стоїть сонце – світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька Діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутинки. (В. Сухомлинський)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання – фронтально.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. Каліграфічна хвилинка
1+2+2+3+3+3+4+4+4+4=30
2. Індивідуальна робота на картках (2 учня)
х + 5 = 25 х – 6 = 24
х : 6 = 5 х : 4 = 4
3. «Мозковий штурм» (повторення теоретичного матеріалу)
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як називаються числа при діленні?
- Як називаються числа при множенні?
- Як знайти вартість? Ціну?
4. Усний рахунок.
Скільки оченят в 2 вовків? ( 4 )
В 3 трикутників кутів? 9
Лап у 4 котів? ( 16 )
Вушок в 9 зайчат? (18 )
Ріжок у 5 корів? ( 10 )
Пальців на руках шістьох? ( 30 )
Крил у 9 синиць? ( 18 )
Вушок у сімох лисиць? (14 )
В десятьох собачок лап? ( 40 )
Хвостиків у сотні жаб? ( 100 )
Ви отримали право відкрити першу літеру. (Діти відкривають першу літеру у слові.)
V. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над розв'язуванням задач та складанням нерівностей.
VІ. Робота над темою уроку.
1. Робота над задачею №259
1) 35:7=5 (кг)
2) 5*9=45(кг)
Маса 1 ящ. |
Кількість |
Загальна маса |
однакова |
7 ящ. 9 ящ. |
35 кг ? |
Фізкультхвилинка
Виростем великими, яблук нарвемо
В кошики великі ми їх складемо
2. Встановлення відповідності нерівностей №260
1 – усно
2,3 – колективно
4, 5, 6 – самостійно.
Самоперевірка на слайді.
3. Робота з геометричним матеріалом
Полічити кількість фігур на слайді.
4. Тести – індивідуально.
1) Якщо число 6 збільшити в 9 разів, то отримається…
А) 54 Б) 56 В) 58
2) Число 48 більше 6
А) в 4 раза Б) в 6 раз В) в 8 раз
3) На кожну тарілку поклали по 3 сливи. Скільки слив на 5 тарілках?
А) 21 Б) 15 В) 18
4) Суму чисел47 і 11 зменшили на 15. Позначте правильну відповідь.
А) 43 Б) 53 В) 68
VІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія
Вправа «Мікрофон»
VІІІ. Домашнє завдання.