Тема. Склад числа 7
Мета: на основі практичних дій з предметами продемонструвати всі варіанти складу числа 7 з двох менших чисел, вчити складати і запам’ятовувати приклади на додавання і віднімання в межах 7 на основі складу числа 7, ознайомити з назвами днів тижня, розвивати увагу, вміння оцінювати спосіб виконання завдання, виховувати бажання допомагати, піклуватися про інших
Обладнання : підручник Л.В.Оляницька Математика 1 клас, зошит Л.С.Сухарева Матемаичні прописи 1 клас, демонстраційний матеріал: казкові герої — Білосніжка, семеро гномів, семеро гномів (дні тижня), мудра Сова біля годинника), лічильний матеріал, таблиця «Склад числа 7», роздатковий матеріал(у кожного учня по 7 каштанів), презентація.
І Організація учнів до уроку.
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.
Поміркуйте, чому число 7 таке незвичайне. Доповніть речення.
Тиждень має … днів.
У веселки … кольорів.
На нотному стані … нот.
Казка «Вовк та … козенят.
Казка «Білосніжка та … гномів»
— Сьогодні ми здійснимо подорож у казку «Білосніжка та cемеро гномів».
Казок країна чарівна,
У гості нас чека вона.
Отож, часу не гаймо,
У подорож рушаймо!
ІІІ Актуалізація опорних знань
Жила собі красива дівчинка, звали її Білосніжкою. Але на жаль, вона була сиротою і жила з мачухою – злою чаклункою. Дівчинка була працьовита, любила виконувати різні завдання, а особливо розв’язувати вирази. Любі мої, давайте допоможемо швидше правитися із завданнями.
Каліграфічна хвилинка
Білосніжка дуже любить писати. Ви можете попрацювати разом з нею
В зошиті прописати цифру 7
Гра «Цифри по порядку» (виходять діти , беруть цифри і стають по порядку від 1 до 10), називають зліва направо, справо наліво). Записати цифри по порядкуу зошиті.
Лабіринт
Зла мачуха зненавиділа Білосніжку після того, як чарівне дзеркало визнало дівчинку найвродливішою. Вона наказала своєму охоронцеві завести бідолашну в дрімучий ліс, вбити і принести її серце. Але охоронець, навпаки, дуже любив Білосніжку і завівши до лісу, відпустив дівчинку. Білосніжна не знала, куди їй іти, бо всі стежки у лісі нагадували їй заплутаний лабіринт. Допоможіть Білосніжці знайти безпечну стежинку.
Якою стежкою потрібно йти, щоб потрапити до будиночка
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
Ознайомлення із назвами днів тижня.
Нарешті Білосніжка потрапила до будиночка, в якому жили гноми.
Найстарший –ПОНЕДІЛОК, за ним – ВІВТОРОК, далі –СЕРЕДА, сердитий брат – ЧЕТВЕР, веселий – П ЯТНИЦЯ, працьовитий – СУБОТА, найменший –НЕДІЛЯ. Скільки всього гномів?
Як звати найстаршого гнома? Найменшого? Хто йде за вівторком? Хто за п’ятницею? Хто перед вівторком?
Практична робота ( робота з лічильним матеріалом - каштани)
Білосніжка і гноми подружилися. Гноми працювали, здобуваючи дорогоцінне каміння, а Білосніжка прибирала в будиночку, прала, готувала братам смачну їжу. Коли збиралися біля столу, гноми сідали на 2 лавочки.
Робота за підручником с.32 (2)
Фізкультхвилинка під музичний супровід
В казці весело й цікаво гномів семеро жило.
Вранці – рано за порядком шикувались на зарядку.
Тупотіли всі ногами і хитали головами.
Нахилились вліво – вправо та цього іще замало.
І стрибали і кружляли, присідали й піднімались.
Головами всі хитали й працювати починали.
ІV Закріплення вивченого матеріалу
Підручник С.32 (3) Автобуси (склад числа 7)
Заповни вільні місця в автобусі. Назви пропущені числа
Презентація
Робота в зошитах С. 23
Гноми під землею добували дорогоцінне каміння. Ми також зможемо допомогти їм. Це каміння не тільки дорогоцінне, а математичне. Здобути його можна лише тоді, коли виконаємо завдання. (порівняти два числа)
Дізналася зла мачуха, що Білосніжка живе у гномів і стала ще вродливіша, ніж була, мало не луснула від злості. Переодягнулася бідною селянкою і пригостила дівчину отруєним яблуком. Скуштувала яблука Білосніжка і заснула вічним сном. Сумують, плачуть гномики, бо не знають, як допомогти. Може, ви знаєте?
На допомогу Білосніжці летить мудра сова. Вона все на світі знає і нам допоможе.
СОВА. Щоб допомогти Білосніжці, потрібно виконати складне завдання. Але самим з ним не впоратися. Тільки ви зможете допомогти, якщо будете кмітливими, уважними, і обов’язково – дружними.
Робота за підручником С. 32 завдання 4
Молодці. Добре справилися із завданням. Подивіться, сталося диво – Білосніжка з вашою допомогою ожила. Ось бачите, яке чудо творить дружба? Ми навчилися допомагати друзям.
Підсумок уроку