Урок математики у 2 класі НУШ "Закріплення таблиці множення числа 8"

Про матеріал
План конспект уроку математики у 2 класі НУШ на тему: "Закріплення таблиці множення числа 8". Містить в собі вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8.
Перегляд файлу

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа  8.

Мета: Закріплювати знання табличних випадків множення числа 8; формувати

            вміння розв’язувати задачі; повторити і систематизувати знання учнів

           про порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати  

           обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності;

           виховувати уважність.

                                                              Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ми відправляємось з вами в плавання по Математичному океану. Щоб відправитись в подорож, ми маємо підготувати свої кораблі до великого плавання.

Спочатку розглянемо маршрут.

Відправляємось на двох кораблях «Кмітливий» та «Винахідливий».

Командири  своїх кораблів скажуть  девізи:

-         Кмітливі труднощі долають та завжди перемагають.

-         Винахідливі завжди сухими вийдуть із води.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усний рахунок.

Для того, щоб вирушити в дорогу треба підготувати кораблі. Для цього нам потрібно попрацювати усно

  1.      5 ∙ 8        7∙ 8        8 ∙ 9        8 ∙ 8

           + 12        + 14       - 34        + 16

-25         -21         + 4         -  48

             : 3            : 7        : 6          : 4

            ∙ 6           ∙ 6          ∙ 8          ∙ 6

           + 27         - 16      + 14        + 28

2). Повторити назви компонентів при дії множенні, діленні.

Множник

4

8

 

4

8

9

Множник

8

6

6

 

5

8

Добуток

 

 

42

36

 

 

 

Ділене

45

32

 

12

18

24

Дільник

5

4

8

 

3

6

Частка

 

 

7

4

 

 

 

Збільшити у 8 разів

3

8

9

5

7

6

 

 

 

 

 

 

 

3)  Задачі

а) Біля берега плавало 14 маленьких рибок. Хлопчик пірнув у воду і половина риб втекла. Скільки рибок залишилося?

б) В порт пливли 3 судна, а назустріч їм 5 катерів. Скільки суден прибуло в порт?

в) Зграя з 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки кілометрів проплив кожний дельфін?

г) В океані плавали 2 зграї скумбрії, 4 зграї минтая, 3 зграї чайок та 2 зграї акул. Скільки всього зграй риб плавало?

д) В один кінець човен доплив за 80 хвилин, а назад – за 1 годину 20 хвилин. В який кінець човен плив довше?

е) Рибалки зловили 23 кг скумбрії, це на 15 кг менше, ніж минтая. Скільки кілограмів минтая зловили рибалки? Скільки всього кілограмів риби зловили?

2. Каліграфічна хвилинка.

Піднімаємося на борт. У бортовому журналі (зошитах) записуємо дату нашого відплиття.

Відправляємося в путь. На горизонті з’являється Острів Чисел.

Уважно подивіться на ряд чисел і знайдіть в кожному з них зайве число.

14, 21, 28, 37, 42, 49.

10, 14, 17, 22, 26, 30.

11, 14, 17, 20, 23, 27.

-Яка спільна цифра у цих числах?

-Які ще цифри мають спільний елемент у написанні?

-Назвіть число, яке має 4 десятки 7 одиниць. Характеристика числа 47.

III. Повторення вивченого матеріалу.

Попереду Напівострів Обчислювальний.

Робота з підручником.

1.Записати вирази та обчислити їх значення.

2.Самостійна робота.

Перевірка.

IV. Фізкультхвилинка.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Розв’язання задач.

 Увага! Ми наближаємося до Мису Задачний. Тут стоїть рибацьке селище. На березі ми устріли двох рибалок, які попросили порахувати вагу спійманої риби.

  1.                 Задача

Рибалки спіймали 6 сіток сардин по 8 кг кожна, а тунця – на 7 кг більше, ніж сардин. Скільки кілограмів тунця спіймали рибалки?

  1.                 Задача

За короткою умовою складіть задачу.

 

Скумбрія – 5 с. по 7 кг

Камбала – 8с. по 6кг

 

  1.                 Творча робота над задачею

Поставте запитання, щоб задача розв’язувалась дією віднімання.

  1.                 Робота з підручником.

Учні з місця за малюнком добирають кількість предметів для покупки і складають задачу за схемою розв’язання.

2. Офтальмологічна пауза.

3. Геометричний матеріал.

На горизонті Бухта Геометрична.

Чий це прапор майорить? Це ж пірати! Допоможемо врятувати від них жителів бухти. Для цього нам треба виконати піратські вимоги, а саме розв’язати геометричні завдання.

  1.                 Задача

У пірата було 16 сірників. Він виклав 1 квадрат, а з решти сірників виклав кілька окремих трикутників. Скільки трикутників виклав пірат? Сторона квадрата і трикутника один сірник.

 

 

 

 

 

 

 

4. Розв’язання логічних задач.

1) Сума і добуток чотирьох чисел дорівнює 8. Числа не обов’язково різні.

(Можливі варіанти: 2∙2+2∙2=8;   1∙4+2∙2=8 ;    2∙2+2+2=8;    4∙1+3+1=8)

2)Від’їжджаючи з літнього табору, друзі обмінялися фотографіями: кожен дав кожному по одній своїй фотографії. Усього їм знадобилося для цього 6 фотографій. Скільки було друзів?

(Розв’язання виходить з розглядання малюнка. На ньому друзі позначені точками, а фотографії – відрізками зі стрілками: відрізок АВ означає, що А дав фотографію В. Видно, що якщо друзів двоє, то фотографій потрібно дві, а якщо троє – то 6. Якщо ж друзів більше, ніж 3, то і фотографій буде більше, ніж 6.  

 

 

 

 

 

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку