Відкритий урок з математики. 5 клас . Многокутники

Про матеріал
Цікава розробка для учнів 5 класу з теми "Многокутники". Матеріал містить розроблений урок, який допоможе вам гарно та якісно побудувати урок. Під час уроку можна застосовувати Танграм .
Перегляд файлу

Відкритий урок  «Многокутники. Рівні фігури» 5 клас

Мета: - ознайомити учнів із поняттями «многокутник», «периметр многокутника»; розглянути види многокутників та їх елементи;

  • розвивати пізнавальний інтерес; вміння зображувати многокутники, позначати їх та обчислювати їх периметри , знаходити рівні фігури.
  • виховувати розуміння учнями важливості геометрії в щоденному житті; старанність, чесність, повагу до чужої праці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: сигнальні картки, «Математика 5 клас», моделі многокутників, картки з фігурами, роздаткові матеріали, креслярські інструменти.

Хід уроку:

Доброго дня ! Тема сьогоднішнього уроку звучить так «Многокутники»

Ми з вами дізнаємося про таку фігуру, як многокутник. Дізнаємося, які фігури є многокутниками, а які не можуть ними бути. Навчимося будувати та позначати многокутники. Дізнаємося, з яких елементів складається будь-який многокутник.

Сьогодні нас очікує незвичайний урок – подорож у країну геометричних фігур . Під час подорожі поруч з вами будуть смайлики, за допомогою яких ви можете виразити свій настрій . Підніміть вгору той смайлик, який показує ваш настрій на початку уроку. (діти показують свій настрій смайликами)

 Сьогодні ми прибули до незичайного міста. Але для того щоб дізнатись назву міста, спочатку потрібно розгадати кросворд.

 

 Станція 1. Початок подорожі. ( кросворд зображений на дошці )

 Ключове слово «Многокутники».  Ознайомлення дітей з многокутниками, їх видами, демонстрація картинок та фігур.

 Отже, ми з вами вже знаємо, що прибули ми у місто під назвою «Многокутники».

 

Станція 2. Жителі ( роздати дітям угорський кросворд )

Настав час познайомитись із його жителями. Але для того, щоб дізнатись хто проживає у місті потрібно знайти їх імена в угорському кросворді.

 

Щоб подорожувати, слід бути сильними. Тому зробимо фізкультхвилинку

якщо це многокутник – піднімають дві руки вгору,

якщо не є многокутником – присідають,

якщо незнають відповіді – руки на пояс.

 

Станція 3.  (на кожну групу роздати «Танграм»)

Ми вже дізнались хто ж проживає в чудернацькому місті. Тож давайте познайомимось з ними ближче. Потрібно назвати фігури, які зображені на малюнку.  Скластим геометричні фігури за допомогою «Танграм».

Згідно з легендою, одного разу чернець завдав своєму учню задачу здійснити подорож для того, щоб намалювати суть різноманітної краси світу тільки на одній керамічній дощечці. На жаль, дощечка розбилася на сім шматків і учень ніяк не міг її знову зібрати у квадратну форму.

Він намагався це зробити багато днів поспіль, намалював численні зразки та зображення. Наприкінці учень зрозумів: немає сенсу подорожувати в світ, бо легко можна знайти всю красу і різноманітність світу у семи шматках розбитої дощечки.

 

Станція 4. (Роздатковий матерал. Листочки із завданням )

Рухаємось далі. Зараз ви отримаєте листочки на яких зображені фігури. Вам необхідно відтворити їх у ваших зошитах та підписати як вони називаються.

(завдання на отриманих аркушах)

 

Станція 5.  ( підготувати квадрат та трикутник, ножиці. Продемонстувати  на прикладі легенди)

Закріплення знань. Легенда про двох братів.

Поки ми тут з вами працюємо у царстві Геометрія щось трапилось. Так, а що ж там сталося зараз дізнаємось із листа, якого нам приніс листоноша від принцеси. (Читаємо листа) «Геометричні фігури моїх володінь сумлінно працюють. Тільки Трикутник увесь час заздрить своєму братові Квадрату. Старший брат – Квадрат – добрий, невсипущий. Молодший трикутний нудний та ще й злющий. Якось запитав Квадрат: «Чом ти злишся, любий брате?». Той кричить на нього: «Гей, ти! Як нам жити в дружбі й мирі: маю я лиш три кути, в тебе , братику, чотири». Тут квадрат відповідає: «Брате! Я ж бо старший, я – квадратний. Знаю , ти мені не рад, тож нехай розсудять люди, хто з нас кращий. Так і буде!» . Ось і ніч прийшла. До брата перелазить через тин брат молодший, щоб у хаті зрізати старшому кути. (Вчитель на паперовій моделі ріже ножицями кути квадрата. Учні рахують, скільки кутів залишиться.) Але вранці молодший брат страшній помсті був не рад: дивиться – нема квадрата. Онімів. Стоїть без слів… От так помста! Стало в брата вісім новеньких кутів!» Ось так злий вчинок Трикутника обернувся проти нього самого. То чи варто так було турбуватися Трикутнику? Допоможіть їх помирити.» (Відповіді учнів.) До якої родини можна віднести Трикутника, Квадрата і Восьмикутника?

 

Покажіть свій настрій на цей момент уроку смайликами.

Активно працювали на уроці всі учні . Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховується робота на уроці + домашнє завдання)

На цьому наш урок завершено !

 

 

 

 

 

ТанграмC:\Users\Uzer\Desktop\виховні\102051201344142680501.jpg

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку