Урок математики в 3 класі "ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ"

Про матеріал
Тема. ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ Мета: навчати учнів прийомів послідовного і порозрядного додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі двома спо¬собами; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; ви¬ховувати інтерес до математики. Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач. Тип уроку. Комбінований.
Перегляд файлу

Дата                                      Урок                            Математика                   3 кл.

Тема. ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ

ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ

Мета: навчати учнів прийомів послідовного і порозрядного додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі двома спо­собами; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; ви­ховувати інтерес до математики.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання

2.«Весела лічба»

• Волохатий,головатий Пес Оверко біля хати цілий день рахує мухи,

Що дзижчать йому на вухо: 46 і 27. Додамо тепер усі!

• Дістав горобчик сиру 40 грамів, з них 27 віддав синочок мамі,

А сам доїв усе, що залишилось. А скільки сиру в шлунку помістилось?

3.Математичний диктант

- Запишіть тільки відповіді.

- На екскурсію пішли 18 дівчат, а хлопчиків — на 5 більше. Скільки хлоп­чиків пішло на екскурсію?

- Син в батьком вудили рибу. Син зловив 9 рибин. Скільки рибин зловив батько, якщо разом вони спіймали 23 рибини?

- В одному пакеті 28 листівок, а в другому — 30. Скільки листівок у двох па­кетах?

- У понеділок пошили 19 костюмів, а у вівторок — 23. На скільки більше костюмів пошили у вівторок, ніж у понеділок?

- Після того, як Мишко з’їв 6 цукерок, у коробці залишилося ще 24. Скільки цукерок було в коробці?

Відповіді: 23; 14; 58; 4; 30.

4.Усні обчислення. Гра «Ланцюжок» (с. 15,завдання 89)

5. Робота за картками. (Індивідуальна робота)

Під час уроку за необхідності

6. Пальчикова гімнастика

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток та працюватимемо над розв’язуванням задач різними способами.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Повторення прийомів додавання двоцифрових чисел (с. 15, завдання 90)

- Поясніть, як обчислили.  46 + 39 = (46 + 30) + 9 = 76 + 9 = 85

- Отже, число 39 ми додали частинами, розклавши його на розрядні до­данки.

  1.  39 = (40 + 30) + (6 + 9) = 70 + 15 = 85

- Отже, тут ми обидва числа розклали на розрядні доданки, бо додавання виконується порозрядно: десятки до десятків, одиниці до одиниць.

2.Розв'язування прикладів із самостійним поясненням, використовуючи диференціацію (с. 15, завдання 91)

- Розв’яжіть приклади зручним для вас способом. За потреби можна вико­ристати обидва способи розв’язання.

3. Робота над задачею. Розв'язування задачі двома способами (с. 16, № 94)

1) Складання короткої умови і аналіз задачі.

Було — 40 авт.

Поїхало — 2 і 3 авт.

Залишилось — ?  

- Поясніть за схемою перший спосіб розв’язання. (□-□)-□

(Виїхало по черзі спочатку 2 машини, а потім 3.)

- Поясніть за схемою другий спосіб розв’язання:  □ – (□ + □ )

(Скільки всього машин виїхало? Спочатку знаходимо, скільки машин поїхало, а потім знаходимо, скільки машин залишилось.)

2) Самостійний запис розв'язання задачі.

1- й спосіб   (40 - 2) - 3 = 35 (авт.) 

2- й спосіб   40 - (2 + 3) = 35 (авт.)

4.Фізкультхвилинка

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.Робота над задачею (с. 15, завдання 92)

- Складіть рівняння і розв’яжіть його.

(Один учень виконує завдання з коментуванням біля дошки.)

- Як знайти невідоме зменшуване?

2. Самостійна робота (с. 16, завдання 93)

1 варіант розв’язує 1-й рядок рівнянь;

2 варіант розв’язує 2-й рядок рівнянь.

3. Робота над задачею з логічним навантаженням (с. 16, завдання 95)

План розв’язання

1) Скільки качок було на першому ставку?

2) Скільки качок плавало на другому ставку?

Розв’язання

1) 25 + 7 = 32 (качки) — на першому ставку

2) 56 - 32 = 24(качки) .

Відповідь: 24 качки плавало на другому ставку.

4. Робота з геометричним матеріалом (с. 16,завдання 96)

- Перевірте, чи правильно записано назви всіх прямокутників і квадратів.

- Який прямокутник називають квадратом?

VІI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Поясніть розв’язання двома способами: 28 + 56.

VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 16-17, завдання 97; 98.

 

 

docx
Додано
9 вересня 2019
Переглядів
1713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку