Дата Урок Математика 3 кл.
Тема. ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ
ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ
Мета: навчати учнів прийомів послідовного і порозрядного додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
1.Перевірка домашнього завдання
• Волохатий,головатий Пес Оверко біля хати цілий день рахує мухи,
Що дзижчать йому на вухо: 46 і 27. Додамо тепер усі!
• Дістав горобчик сиру 40 грамів, з них 27 віддав синочок мамі,
А сам доїв усе, що залишилось. А скільки сиру в шлунку помістилось?
3.Математичний диктант
- Запишіть тільки відповіді.
- На екскурсію пішли 18 дівчат, а хлопчиків — на 5 більше. Скільки хлопчиків пішло на екскурсію?
- Син в батьком вудили рибу. Син зловив 9 рибин. Скільки рибин зловив батько, якщо разом вони спіймали 23 рибини?
- В одному пакеті 28 листівок, а в другому — 30. Скільки листівок у двох пакетах?
- У понеділок пошили 19 костюмів, а у вівторок — 23. На скільки більше костюмів пошили у вівторок, ніж у понеділок?
- Після того, як Мишко з’їв 6 цукерок, у коробці залишилося ще 24. Скільки цукерок було в коробці?
Відповіді: 23; 14; 58; 4; 30.
4.Усні обчислення. Гра «Ланцюжок» (с. 15,завдання 89)
5. Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
6. Пальчикова гімнастика
- Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток та працюватимемо над розв’язуванням задач різними способами.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Повторення прийомів додавання двоцифрових чисел (с. 15, завдання 90)
- Поясніть, як обчислили. 46 + 39 = (46 + 30) + 9 = 76 + 9 = 85
- Отже, число 39 ми додали частинами, розклавши його на розрядні доданки.
- Отже, тут ми обидва числа розклали на розрядні доданки, бо додавання виконується порозрядно: десятки до десятків, одиниці до одиниць.
- Розв’яжіть приклади зручним для вас способом. За потреби можна використати обидва способи розв’язання.
3. Робота над задачею. Розв'язування задачі двома способами (с. 16, № 94)
1) Складання короткої умови і аналіз задачі.
Було — 40 авт.
Поїхало — 2 і 3 авт.
Залишилось — ?
- Поясніть за схемою перший спосіб розв’язання. (□-□)-□
(Виїхало по черзі спочатку 2 машини, а потім 3.)
- Поясніть за схемою другий спосіб розв’язання: □ – (□ + □ )
(Скільки всього машин виїхало? Спочатку знаходимо, скільки машин поїхало, а потім знаходимо, скільки машин залишилось.)
2) Самостійний запис розв'язання задачі.
1- й спосіб (40 - 2) - 3 = 35 (авт.)
2- й спосіб 40 - (2 + 3) = 35 (авт.)
4.Фізкультхвилинка
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.Робота над задачею (с. 15, завдання 92)
- Складіть рівняння і розв’яжіть його.
(Один учень виконує завдання з коментуванням біля дошки.)
- Як знайти невідоме зменшуване?
2. Самостійна робота (с. 16, завдання 93)
1 варіант розв’язує 1-й рядок рівнянь;
2 варіант розв’язує 2-й рядок рівнянь.
3. Робота над задачею з логічним навантаженням (с. 16, завдання 95)
План розв’язання
1) Скільки качок було на першому ставку?
2) Скільки качок плавало на другому ставку?
Розв’язання
1) 25 + 7 = 32 (качки) — на першому ставку
2) 56 - 32 = 24(качки) .
Відповідь: 24 качки плавало на другому ставку.
4. Робота з геометричним матеріалом (с. 16,завдання 96)
- Перевірте, чи правильно записано назви всіх прямокутників і квадратів.
- Який прямокутник називають квадратом?
VІI. ПІДСУМОК УРОКУ
- Поясніть розв’язання двома способами: 28 + 56.
VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 16-17, завдання 97; 98.