Урок математики в 3 класі " НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ ВІДНІМАННІ. ПЕРЕВІРКА ВІДНІМАННЯ ДОДАВАННЯМ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З БУКВЕНИМИ КОМПОНЕНТАМИ. ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА"

Про матеріал
Тема. НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ ВІДНІМАННІ. ПЕРЕВІРКА ВІДНІМАННЯ ДОДАВАННЯМ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З БУКВЕНИМИ КОМПОНЕНТАМИ. ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА Мета: узагальнити знання учнів про практичне застосування зв'язку дій віднімання і до-давання для перевірки обчислень; закріплювати вміння обчислювати значення ви¬разів з буквеними даними; знаходити периметр трикутника; вдосконалювати об¬числювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність. Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач. Тип уроку. Комбінований.
Перегляд файлу

Дата                                      Урок                            Математика                   3 кл.

Тема. НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ ВІДНІМАННІ. ПЕРЕВІРКА ВІДНІМАННЯ ДОДАВАННЯМ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З БУКВЕНИМИ КОМПОНЕНТАМИ. ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА


Мета: узагальнити знання учнів про практичне застосування зв'язку дій віднімання і до­давання для перевірки обчислень; закріплювати вміння обчислювати значення ви­разів з буквеними даними; знаходити периметр трикутника; вдосконалювати об­числювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Хто швидше?»

75 – 5 -► О-20-► О +16-►О -23 -►О + 3 -►О+14 -►О

3. Математичний диктант

Запишіть суму і різницю чисел 45 і 20.

Число 69 зменшити на суму чисел 15 і 3.

На скільки 48 більше, ніж 8?

Білочка знайшла на гілці 12 горіхів. У дупло вона перенесла лише 9 горіхів, решту загубила. Скільки горіхів загубила білочка?

Відповіді: 65; 25; 40; 3.

4. Фронтальне опитування (с. 12, завдання 70)

5. Робота за картками. (Індивідуальна робота)   Під час уроку за необхідності

6. Пальчикова гімнастика

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Сьогодні ми закріпимо знання про дію віднімання, навчимося переві­ряти віднімання додаванням, будемо вчитися знаходити вирази з буквеними компонентами, розв’язувати задачі на дві дії, знаходити периметр трикут­ника.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Зменшуване

Від’ємник

Різниця

27

-7

= 20

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота за таблицею


- Як називаються компоненти при відніманні?

- Вираз 27-7 також є різницею чисел 27 і 7.

2.Складання прикладу на додавання з прикладу на віднімання за зразком

(с. 13, завдання 71)

- Що отримали, якщо до різниці додали від’ємник? (Зменшуване)

3.Розв'язування прикладів на віднімання з перевіркою за зразком

(с. 13, завдання 72)

Висновок. Щоб перевірити віднімання додаванням, можна до різниці до­дати від’ємник. Якщо дістанемо зменшуване, то розв’язання правильне.

4.Самостійна робота (с. 13, завдання 73)

- Обчисліть і виконайте перевірку.

5.Складання, аналіз, розв'язування задач за короткою умовою

(с. 13, завдання 75)

- Розв’язання до першої задачі записати виразом самостійно.

Розв’язання

24 + 9 - 13 = 20 (кг)

Перевірка виконаної роботи.

- Складіть умову до другої задачі.

Було — ?

Відрізали — 4 м і 5 м

Залишилось — 12 м

- Складаємо схему: О - 4 - 5 =12

- Якою арифметичною дією розв’яжемо задачу? (Відніманням)

- Чому? (Відрізали, отже стало менше.)

- Який компонент дії віднімання невідомий? (Зменшуване)

- Як знайти зменшуване? (До різниці додати від’ємник.)

- Назвіть різницю. (12) Від’ємник. (4; 5)

- Отже, щоб знайти, скільки метрів тканини було, треба (12 + 4 + 5).

- Запишіть розв’язання в зошити. Зачитайте відповідь.

6.Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Знаходження значень виразів з буквеними компонентами

Пояснення вчителя

- Обчисліть вираз: 24-8.

- Знайшовши значення виразу і поставивши знак рівності між виразом і його значенням, що ми одержали? (Рівність)

- Чим відрізняється вираз від рівності? (У цьому  записі не може бути знака «=», а так само знаків «більше» чи «менше» — це буде нерівність.)

- Що спільного у виразі і рівності? (Рівність складається з виразу і числа, чи двох виразів.)

- У даному виразі, замініть від’ємник буквою а. (24 - а)

- Чим відрізняється цей вираз від попереднього? (Попередні вирази складалися тільки з чисел — це числові вирази.)

- Замінивши число буквою, ми одержали буквений вираз. Значення буквених виразів можна знайти, якщо дано значення букви.

- Самостійно задайте значення букви та знайдіть значення даного буквеного виразу.

- Що потрібно зробити, щоб знайти значення буквеного виразу?

Перевірка обчислень.

- Назвіть значення букви і значення буквеного виразу при даному значенні букви.

Висновок. Як бачимо, кожен учень задав букві свого значення, відмінного від інших, і одержав значення буквеного виразу, відмінне від значень інших учнів. Який висновок можна зробити? (Букві можна надавати будь-якого значення. Значення буквеного виразу залежить від значення букви.)

- Таким чином, буквені вирази мають безліч розв’язань при різних значеннях букви. Якщо ми задамо букві 10 значень, буде і 10 розв’язків.

2. Тренувальна вправа (с. 13, завдання 74)

3. Робота над геометричним матеріалом (с. 13,завдання76)

- Виміряйте довжини сторін та знайдіть периметри трикутників.

- Порівняйте довжини найбільших сторін трикутників.

- Порівняйте периметри трикутників.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 13, завдання 77)     Відповіді: 25; 27; 52; 57; 72; 75.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Як перевірити дію додавання? 

- Як перевірити дію віднімання?

- Що таке периметр? Як знайти периметр?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ            

С. 14, завдання 78; 79.

 

 

docx
Додано
5 вересня 2019
Переглядів
1512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку