Дата Урок Математика 3 кл.
Тема. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ДОДАНКА
Мета: узагальнити знання про властивості дій додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати рівняння, задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати наполегливість.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усна лічба
- Заповніть таблицю.
Зменшуване 70 46 52 88 63
Від’ємник 24 54 16 34 95
Різниця 33 25 12 26 37 5
- Як називаються числа при відніманні?
- Що отримаємо, якщо до різниці додамо від’ємник?
- Що отримаємо, якщо від зменшуваного відняти різницю?
3. Математичний диктант .
Суму чисел 27 і 12 зменшіть на 15. Різницю чисел 48 і 8 зменшіть на 40.
Суму чисел 51 і 9 збільшіть на 15. Різницю чисел 13 і 4 збільшіть на 11.
Відповіді: 24; 0; 75; 20.
4. Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання про властивості дій додавання і віднімання, продовжимо роботу над розв’язуванням рівнянь і задач.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Обчислення прикладів з коментуванням (с. 14, завдання 80)
36 + 43 = (30 + 40) + (6 + 3) = 79
59-33 = (50-30)+ (9-3) = 26
48+ 34 = (40+ 30)+ (8 + 4) = 70+ 12 = 82
75- 18 = (60 - 10) + (15 - 8) = 50 + 7 = 57
2.Розв'язування рівнянь (с. 14,завдання82)
- Розв’яжіть рівняння з перевіркою,
Х + 15 = 74 32+ Х = 80
- Як знайшли невідомий доданок?
- Поясніть, який невідомий компонент будемо шукати у рівняннях:
63-х = 24 х - 8 = 21
- Як знайти невідомий від’ємник?
- Як знайти невідоме зменшуване?
3.Самостійне складання і розв'язування рівнянь (с. 14,завдання83)
4.Самоперевірка (запис на дошці).
5.Фізкультхвилинка
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Складання задачі за малюнком (с. 14,завдання81)
- Розгляньте малюнок. Складіть задачу про збирання марок і розв’яжіть її.
- Як називають людину, яка колекціонує марки? (Філателіст)
Аналіз задачі
- Про що запитується в задачі? (Скільки було марок із зображенням мостів?)
- Чи можна про це дізнатися одразу? (Ні)
- Що треба знати, щоб дізнатися про кількість марок із зображенням мостів? (Скільки всього марок із зображенням рослин і тварин.)
- Про що тепер можемо дізнатися? (Скільки марок із зображенням мостів.)
- Яку дію треба виконати? (Дію віднімання)
- Чому? (Щоб знайти невідомий доданок, слід від суми відняти відомі доданки.)
- Складемо план розв’язування задачі.
1)Скільки всього марок із зображенням рослин і тварин?
2)Скільки марок із зображенням мостів?.
- Розв’яжіть задачу.
Розв'язання
1) 25+ 30 = 55 (ж.) — з рослинами і тваринами
2)100 - 55 =45 (.м.)
Відповідь: 45 марок із зображенням мостів.
- Складемо вираз.
100 - (25 + 30) = 45 (м.)
2.Творча робота над задачею. Складання оберненої задачі
—Складіть обернену задачу, відповіддю якої буде число 25.
Марок із зображенням рослин — ?
Марок із зображенням тварин — 30 100м.
Марок із зображенням мостів — 45
Учні можуть скористатися схемою-опорою під час самостійного розв’язування задачі.
3.Робота над задачею (с. 15,завдання85)
Статуя — скульптура (зображення людини чи тварини).
1)Аналіз задачі за запитаннями вчителя. Складання короткої умови до задачі.
Олово — 2 кг
Цинк — 5 кг 45 кг
Мідь — ?
2) Самостійне розв 'язування задачі.
Сильніші учні розв’язують задачу виразом. 45- ( 5+ 2) = 38 (кг)
Учні достатнього і середнього рівня — по діях. Слабким учням роздати картки-підказки.
План
1)Скільки разом використали олова і цинка? О + О = О
2)Скільки використали міді? О – О = О
Перевірка виконаних робіт.
4.Усні обчислення (с. 15, завдання 84)
- Розгляньте малюнок і дайте відповіді на запитання.
1) 40 + 2 • 3 = 46 (л) — бак і два чайники.
35 + 3 = 38 (л) — чайник і бідон.
2) 40 - 3 • 3 = 31 (л) — різниця між баком і трьома чайниками.
3) 3 - 2 = 1 (л) — різниця між чайником і глечиком.
5.Завдання з логічним навантаженням (с. 15, завдання 86)
VІI.ПІДСУМОК УРОКУ
- Що повторили на уроці?
- Які теоретичні знання допомогли вам виконати всі завдання?
- Прокоментуйте розв’язання рівняння: х - 15 = 25.
VІII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 15, завдання 87; 88.