Урок математики в 4 класі на тему: "Додавання і віднімання іменовиних чисел, виражених у мірах часу"

Про матеріал
Урок математики з використанням диференційованих завдань на етапі застосування знань
Перегляд файлу

 

Тема: Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах часу

 

Мета: Закріплювати вміння учнів додавати і віднімати  іменовані числа, виражені в мірах часу. Удосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати в парах. Розвивати усне зв’язне математичне мовлення, логічне мислення, увагу. Формувати вміння розподіляти та раціонально використовувати свій час, перевіряти результати праці своєї і товариша.

Виховувати інтерес до математики.

 

Тип. Застосування знань, умінь і навичок (прикладний урок)

 

Обладнання. Зоровий план уроку, картки для парно-групової роботи,  дошка, сигнальні картки, мультимедійна дошка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I Організаційний момент

 

Зоровий план уроку ( у вигляді годинника)

     --Чи погоджуєтеся ви з планом уроку?

     - А чим незвичний наш план уроку? Чому він має саме такий вигляд?

                                                                                                                                      

II Актуалізація опорних знань

Використання Padlet дошки.

- Які очікування від уроку?

1. Усний рахунок

1)  Вправа « Kahoot»

Чи завжди вірні твердження:  

1 твердження: Рік триває 365 днів.

2 твердження: У 2 тижнях 14 днів;

3 твердження: 2 доби мають 50 годин;

4 твердження: Ми живемо у 20 столітті.

 

2) - Щоб перевірити, чи вмієте ви швидко і правильно перетворювати міри часу, попрацюємо в парах змінного складу.  (3 хв)

     -- З ким було приємно працювати?

     -- В кого виникли труднощі?  Що б ви їм порадили?

     --А хто виступив у ролі вчителя і навчив свого товариша?

 

2.  Математичний диктант (по варіантах)

    

                   І - В.                                                    ІІ -В.

1) Скільки тривають 2 століття?             1) Знайти 2/5.          

              (200 років)                                          (80 років)

2) Знайти половину доби.                        2) Збільшити в 3 рази.

                   (12 год)                                            (36год)

3) 1 км збільшити в 10 раз,                      3) Збільшити на 788 км

а потім в 100 раз                                             (1788 км)

                (1000 км)                                   4) Зменшити на половину

4) Записати в хвилинах 1год 40хв.                     (50хв)

                 (100хв)                                      5) Записати в секундах.

5) На скільки 50хв менше 1год?                

         (10хв)                                             (600с)

                                     Взаємоперевірка

 

І в. 200р., 12год, 1000км, 100хв, 10хв.

ІІ в. 80р., 36год, 1788км, 50хв, 600с.

     - В ІІ в. знайти зайве число? Чому?

     - Саме такий шлях робить Земля навколо Сонця  за 1 хв.

     Метод «Прес»

    

     - То як ви думаєте, 1 хв - це  багато чи мало? Потрібно берегти час, розумно його витрачати, вміти вірно розподіляти. Для того, щоб вміти це робити, ви повинні вміти правильно виконувати дії над іменованими числами, вираженими в мірах часу.

 

 

III. Повідомлення теми і завдань уроку

 

Тема: Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в мірах часу.

Девіз нашої подальшої роботи:

Душу і серце в роботу вкладем,

Кожну хвилину в труді збережем!

 

  1. Застосування знань, умінь і навичок

 

  1.                                   Пояснення ( усно, учні виступають в ролі вчителя).

12год50хв                             6діб10год

  2год20хв                             1добу20год

_________                              _________

 

  1.                                   Робота в парах.

3год50хв                               6хв15с

4год25хв                               4хв20с

_________                             __________

 

3. Вибір варіантів (2хв).

3год45хв                               8год20хв                            3доби20год

5год25хв                               3год50хв                            2доби10год

_________                            ___________                       __________

 

 4. Поетапна робота. За кожний етап будете отримувати певну   кількість балів.

На окремій дошці – додаткові завдання.

I етап 

1 в. (3 б.)                                                 2 в.(2 б.)                                               3в.

(самостійно)                                    (з допомогою)                                (разом з учителем)    

 

4год35хв       5діб20год           5хв10с             6хв40с                 7год20хв         6хв05с

2год40хв       3доби23год        2хв40с             2хв27с                 2год40хв          2хв25с

________       _________         _______           _______               ________         _______

 

                                                        Перевірка

Фізкультхвилинка.

 

II етап

1 в.(3 б.)                                             2 в.(3 б.)                                                   3 в.

Вставити пропущені                      (самостійно)                                     (з допомогою)

числа

1доба12год          8хв10с          25хв40с            5год25хв             15хв25с             4год20хв

*доби16год          *хв**с           5хв40с             3год45с               10хв45с             1год50хв

__________          ______         _______            ________             _______             _______

    

                                             Перевірка

   

ІІІ етап (3 б)

1 в.                                                      2 в.                                                           3 в.

Складіть 2                             Вставте пропущені                                     (самостійно)    

приклади                                числа

своїх подібних

                                              2год15хв         3доби22год                         №1014(1 рядок)

                                              *год55хв         *добу*5год

                                            ________             __________

                                           4год**хв              1 доба2*год

 

                                 Перевірка

ІV етап (3 б)

Спільне тестове завдання (по варіантах)

                     

                               Перевірка

- Підрахуй кількість балів.

- Отже, я сподіваюсь, що більшість учнів навчились додавати іменовані числа, виражені в

 мірах часу.

- А щоб не засмучувались ті діти, що отримали невелику кількість балів, пропоную Вам таку задачу.

 

Задача-жарт

Клоун скаржився дітям:

“За останній місяць я потовстішав. Важив всього 57 год, а поправився на 3 грн. Уявляєте, скільки я тепер важу! Діти сміються. Чому?”

- Я думаю, що після сьогоднішнього уроку ви не будете плутати мір часу з іншими величинами і використовувати їх тільки для того, щоб визначати час. А по чому ви визначаєте час?

 

  IV. Геометричний матеріал

 

  V. Підсумок уроку

- Наш урок підходить до кінця. Час його майже вичерпався.

- Що ми вчилися робити?

- Що  найбільше сподобалось?

- Що було найважче?

- Де  зможете використати в житті вміння здобуті на уроці?

- Про що хотіли б дізнатися на наступних уроках?

- Давайте звернемось до плану уроку, чи виконали всі завдання?

- Чи вдалось нам з вами правильно розподілити свій час? Чи змогли ми зберегти кожну хвилинку? Чому ви так вважаєте? Доведіть.

 

 Вправа « Plickers»

    Тестування

VІ. Домашнє завдання
 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку