Урок математики в 4 класі на тему: " Обчислення площі фігури"

Про матеріал
Урок математики у 4 класі з використанням різнорівневої диференціації, групових і парних видів роботи
Перегляд файлу

Урок математики в 4 класі

 

Тема: Обчислення площі прямокутника.

Мета: Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження площі прямокутника.

Розвивати усне зв’язне мовлення, логічне мислення, увагу.

Виховувати інтерес до математики.

Тип: Застосування знань, умінь і навичок (задачний урок ).

Обладнання: Зоровий план уроку, картки для усного рахунку, дошка, сигнальні картки, таблиці.

Хід уроку

 

I Організаційний момент

Вступне слово вчителя:

Станьте струнко, схаменіться.

Один одному всміхніться.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

-                                               Приготувались? Добре. Тоді розпочнемо наш математичний урок.

Зоровий план уроку.

Аутотренінг.

Я – школяр(ка).

Я – особистість творча.

Я – думаю, замислююсь.

Я – аналізую, висловлюю свої судження.

Я – хочу знати.

 

II Актуалізація опорних знань

Усний рахунок (в парах змінного складу).

 

Гра “Незакінчене речення”.

Чотирикутник – це...

Прямокутник – це...

Прямокутник, в якого всі сторони рівні, називається...

Щоб знайти периметр прямокутника, треба...

В 1 метрі - ...

10 см – це...

 

Чи вірні твердження:

Квадрат не є прямокутником.

Всі прямокутники – чотирикутники.

У прямокутника всі сторони рівні.

 

4.Математичний диктант (в парах).

1)1 в. – записати в метрах 400 см;

   2 в. – збільшити в 15 раз.

2) 1 в. – 16 кг збільшити в 1000 раз;

    2 в. – знайти половину і записати в тоннах.

3) 1 в. – записати в мм 5 см 8 мм;

    2 в. – зменшити на 5 см.

4) 1 в. – знайти 1/5 частину 1 м;

    2 в. – обчислити периметр квадрата з такою стороною.

5) 1 в. – знайти різницю 2 м і 50 см;

     2 в. – зменшити в 3 рази і записати в дм.

               ( Взаємоперевірка.)

1 в. – 4 м, 16000кг, 58 мм, 20 см, 150 см;

2 в. – 60 м, 8 т, 8мм, 80 см, 5 дм.

- Що об’єднує всі числа? (Іменовані.)

- У відповідях 2 в. знайти “зайве” число. Чому?

- Що це за міри довжини? Коли ними користуються?

 

III Повідомлення теми і завдань уроку

- Вони знадобляться нам при опрацюванні теми нашого уроку:

 

“ Обчислення площі прямокутника”

З цією темою ви почали знайомитись на попередніх уроках.

При її вивченні ви повинні:

 

Знати:                                                 Вміти:

- правило обчислення                       - користуватись лінійкою,

площі прямокутника;                          будувати прямокутник;

- одиниці вимірювання                     - обчислювати площу

площі прямокутника.                           прямокутника.

 

- Давайте пригадаємо, що вам вже відомо про площу. (Таблиця.)

- А для чого потрібно вміти знаходити площу? Де ці знання можуть вам знадобитись?

 

 IV Застосування знань, умінь і навичок

Пояснення сильним учнем:

а = 8 см, в = 3 см, S = ?

Пояснення слабшим учнем:

а кв. = 4 см, S = ?

Визначення варіантів:

а = 9см,                           а кв. = 3см,

в = 3 см,                          S = ?

S = ?

Завдання за вибором:

I етап

                   1 в.                                        2 в.                                    3 в.

          ( самостійно )                      ( з допомогою )                 (разом біля дошки)

Побудуй прямокутник                с. 76 №482                            а = 4 см,

зі сторонами 5 см і 3 см              (жовтий прямокутник)        в = 2 см,

і обчисли його S.                                                                        S = ?

                                             ( Перевірка.)

- На протязі всього уроку учні, які швидко виконують своє завдання, працюють на окремих листочках над додатковим завданням. Його ми перевіримо в кінці уроку.

 

Фізкультхвилинка.

- Надалі завдання будуть ускладнюватись, і щоб їх виконати, треба бути уважним. Відпочинемо і виконаємо вправи на увагу.

 

Гра “Зроби навпаки”.

- Руки вперед.

- Руки вгору.

- Стоїмо на 2 ногах.

- Ліва рука – вгору, права – вниз.

- Всі встали.

II етап

                1 в.                                         2 в.                                       3 в.

S = 42 см кв,                                ( самостійно )                      ( з допомогою )

а = 7 см,                                Накреслити прямокутник           №482

в = ?                                       зі сторонами 6 см і2 см.             ( зелений )

P = ?                                       Знайти S.                                      S = ?

                                                 ( Перевірка. )

 

III етап

              1 в.                                          2 в.                                        3 в.

Побудувати прямокутник,        S = 24 см кв,                             ( самостійно )

S якого 24 см кв.                        а = 6 см,                        Побудуйте прямокутник

                                                     в = ?                               зі сторонами 5 см і 2 см.

                                                     P = ?                              S = ?

                                                  ( Перевірка.)

 

IV етап Спільне завдання ( робота в групах ).

- На дошці фігура. Що це за фігура?

- Із скількох частин вона складається?

- Я пропоную кожній групі знайти S своєї фігури.

- Знаючи окремо площу кожної фігури, що ми можемо взнати?

( Площу всієї фігури.)

- Що для цього треба зробити? Порадьтесь в групах і виведіть формулу для знаходження площі всієї фігури.

- А де може знадобитись вам виведена формула?

- А ще вона знадобиться вам пізніше, коли ви будете вивчати геометричні тіла.( Знайомство з прямокутним паралелепіпедом.)

 

V Підсумок уроку

 

- Що ми сьогодні навчалися робити?

- Як знайти S прямокутника?

- В чому вимірюється S прямокутника?

- Чи виконали план уроку?

 

VI Домашнє завдання

Практичні завдання на вибір:

1 в. – виміряти і обчислити S власної кімнати;

2 в. – виміряти і обчислити S стола;

3 в. – виміряти і обчислити S обгортки зошита.

 

- А зараз подивіться на дошку. На ній з’явились 3 гномика (веселий, сумний і сердитий). Подумайте, з яким настроєм ви закінчили урок, і підійдіть до того гномика, чий настрій співпадає з вашим.

 

Інтерв’ю “ Враження від уроку”

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку