Урок математики в 4 класі
Тема: Обчислення площі прямокутника.
Мета: Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження площі прямокутника.
Розвивати усне зв’язне мовлення, логічне мислення, увагу.
Виховувати інтерес до математики.
Тип: Застосування знань, умінь і навичок (задачний урок ).
Обладнання: Зоровий план уроку, картки для усного рахунку, дошка, сигнальні картки, таблиці.
Хід уроку
I Організаційний момент
Вступне слово вчителя:
Станьте струнко, схаменіться.
Один одному всміхніться.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
- Приготувались? Добре. Тоді розпочнемо наш математичний урок.
Зоровий план уроку.
Аутотренінг.
Я – школяр(ка).
Я – особистість творча.
Я – думаю, замислююсь.
Я – аналізую, висловлюю свої судження.
Я – хочу знати.
II Актуалізація опорних знань
Усний рахунок (в парах змінного складу).
Гра “Незакінчене речення”.
Чотирикутник – це...
Прямокутник – це...
Прямокутник, в якого всі сторони рівні, називається...
Щоб знайти периметр прямокутника, треба...
В 1 метрі - ...
10 см – це...
Чи вірні твердження:
Квадрат не є прямокутником.
Всі прямокутники – чотирикутники.
У прямокутника всі сторони рівні.
4.Математичний диктант (в парах).
1)1 в. – записати в метрах 400 см;
2 в. – збільшити в 15 раз.
2) 1 в. – 16 кг збільшити в 1000 раз;
2 в. – знайти половину і записати в тоннах.
3) 1 в. – записати в мм 5 см 8 мм;
2 в. – зменшити на 5 см.
4) 1 в. – знайти 1/5 частину 1 м;
2 в. – обчислити периметр квадрата з такою стороною.
5) 1 в. – знайти різницю 2 м і 50 см;
2 в. – зменшити в 3 рази і записати в дм.
( Взаємоперевірка.)
1 в. – 4 м, 16000кг, 58 мм, 20 см, 150 см;
2 в. – 60 м, 8 т, 8мм, 80 см, 5 дм.
- Що об’єднує всі числа? (Іменовані.)
- У відповідях 2 в. знайти “зайве” число. Чому?
- Що це за міри довжини? Коли ними користуються?
III Повідомлення теми і завдань уроку
- Вони знадобляться нам при опрацюванні теми нашого уроку:
“ Обчислення площі прямокутника”
З цією темою ви почали знайомитись на попередніх уроках.
При її вивченні ви повинні:
Знати: Вміти:
- правило обчислення - користуватись лінійкою,
площі прямокутника; будувати прямокутник;
- одиниці вимірювання - обчислювати площу
площі прямокутника. прямокутника.
- Давайте пригадаємо, що вам вже відомо про площу. (Таблиця.)
- А для чого потрібно вміти знаходити площу? Де ці знання можуть вам знадобитись?
Пояснення сильним учнем:
а = 8 см, в = 3 см, S = ?
Пояснення слабшим учнем:
а кв. = 4 см, S = ?
Визначення варіантів:
а = 9см, а кв. = 3см,
в = 3 см, S = ?
S = ?
Завдання за вибором:
I етап
1 в. 2 в. 3 в.
( самостійно ) ( з допомогою ) (разом біля дошки)
Побудуй прямокутник с. 76 №482 а = 4 см,
зі сторонами 5 см і 3 см (жовтий прямокутник) в = 2 см,
і обчисли його S. S = ?
( Перевірка.)
- На протязі всього уроку учні, які швидко виконують своє завдання, працюють на окремих листочках над додатковим завданням. Його ми перевіримо в кінці уроку.
Фізкультхвилинка.
- Надалі завдання будуть ускладнюватись, і щоб їх виконати, треба бути уважним. Відпочинемо і виконаємо вправи на увагу.
Гра “Зроби навпаки”.
- Руки вперед.
- Руки вгору.
- Стоїмо на 2 ногах.
- Ліва рука – вгору, права – вниз.
- Всі встали.
II етап
1 в. 2 в. 3 в.
S = 42 см кв, ( самостійно ) ( з допомогою )
а = 7 см, Накреслити прямокутник №482
в = ? зі сторонами 6 см і2 см. ( зелений )
P = ? Знайти S. S = ?
( Перевірка. )
III етап
1 в. 2 в. 3 в.
Побудувати прямокутник, S = 24 см кв, ( самостійно )
S якого 24 см кв. а = 6 см, Побудуйте прямокутник
в = ? зі сторонами 5 см і 2 см.
P = ? S = ?
( Перевірка.)
IV етап Спільне завдання ( робота в групах ).
- На дошці фігура. Що це за фігура?
- Із скількох частин вона складається?
- Я пропоную кожній групі знайти S своєї фігури.
- Знаючи окремо площу кожної фігури, що ми можемо взнати?
( Площу всієї фігури.)
- Що для цього треба зробити? Порадьтесь в групах і виведіть формулу для знаходження площі всієї фігури.
- А де може знадобитись вам виведена формула?
- А ще вона знадобиться вам пізніше, коли ви будете вивчати геометричні тіла.( Знайомство з прямокутним паралелепіпедом.)
V Підсумок уроку
- Що ми сьогодні навчалися робити?
- Як знайти S прямокутника?
- В чому вимірюється S прямокутника?
- Чи виконали план уроку?
VI Домашнє завдання
Практичні завдання на вибір:
1 в. – виміряти і обчислити S власної кімнати;
2 в. – виміряти і обчислити S стола;
3 в. – виміряти і обчислити S обгортки зошита.
- А зараз подивіться на дошку. На ній з’явились 3 гномика (веселий, сумний і сердитий). Подумайте, з яким настроєм ви закінчили урок, і підійдіть до того гномика, чий настрій співпадає з вашим.
Інтерв’ю “ Враження від уроку”