Урок математики в 4 класі
Тема : Дроби. Порівняння дробів .Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за його дробом.
Мета: формувати вміння порівнювати дроби, розв язувати задачі на знаходження дробу від числа та знаходження числа за його дробом, вдосконалювати вміння розв язувати задачі та складні рівняння ;розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас, стимулювати інтерес до вивчення математики, виховувати старанність, любов до рідного краю.
Хід уроку
І. Вступна частина
1 . Організаційна частина.
Вчитель: Діти! В народі кажуть добрий гість – дому радість!
Сподіваюсь, що ви, як і я – раді нашим гостям. Тож давайте привітаємось:
Діти: Доброго дня українській землі!
Гарного дня, дорогі вчителі!
Вдалого дня, тобі, друже, за партою!
Будьмо щасливі , бо ми цього варті.
Діти, урок математики сьогодні буде незвичайний. Це буде урок- подорож. Подорож віртуальна. Ми,зазвичай, привикли подорожувати материками, країнами, океанами. А сьогодні ми здійснимо подорож нашим рідним краєм, нашими селами, селами, що оточують наше рідне село. На уроці ми будемо повторювати тему « Дроби»,
розв язувати задачі та рівняння.
2. Усне опитування. Вправа «Продовж речення»
А почнемо ми нашу подорож із села, що вам всім відоме. Подивіться на слайд. Чи впізнаєте це село? Так, це Глибоке.
( розповідь про Глибоке).
3. Математичний диктант. ( Наступне село – Борисівка. Всім нам відоме, тому що це сусіднє село. Розповідь про Борисівку).
Школярі 4 класу Борисівської школи, наші сусіди запропонували нам написати математичний диктант.
Запишіть такі дроби: 1/3, 2/6, 4/9, 3/5 Знайдіть 2/6 від 120, 1/5 від 1 кг, ½ від 1ц, ¼ від 1 доби
( Відповіді: 1/3, 2/6, 4/9, 3/5, 40, 200г, 50кг, 6 год.
ІІ. Формування математичних умінь
1.Робота в парах ( Математичне лото)
Діти, наступна наша зупинка в селі Білолісся. Це велике козацьке село. Чому козацьке? ( розповідь про село)
Жителі цього люблять конкурси, змагання, тому і нам запропонували попрацювати в парах та пограти в математичне лото.
2 .Робота над задачею( знаходження дробу від числа)
А зараз ми в м.Татарбунарах. ( в минулому це наш районний центр). А зараз в якому районі ми живемо?
Хто нам розкаже про це древнє, але водночас і сучасне місто?
У всіх нас є багато знайомих, родичів в Татарбунарах, і нам приходиться туди часто їздити. А було б добре, якби нам відремонтували дорогу, правда?
Так учні 4 класів татарбунарських шкіл передали нам таке цікаве завдання – задача.
Відстань від с. Нерушай до м.Татарбунар –24 км. За І місяць робітники дорожньої служби відремонтували 1/3 всієї дороги, за ІІ місяць 2/4 всієї дороги. А за ІІІ місяць – решту дороги.
Скільки кілометрів дороги відремонтували кожного місяця окремо?
3. Порівняння дробів.
( Діти, наступнє село куди ми з вами помандруємо _ Дельжелер. Велике село. Дуже красиве.
В цьому селі є дуже гарний ресторан. Там готують вишукані страви. Подивіться які це страви. Діти, зараз ми поласуємо цими смаколиками та порівняємо дроби.
(№ 229)
Фізкультхвилинка
4.Робота над задачею ( Знаходження числа за його дробом)
Діти, а ми з вами в селі з красивою назвою Баштанівка. На території села є велике ФГ « Вікторія», яке відоме не тільки в нашій області та Україні, а й за кордоном. ( Інформація про Баштанівку)
-Хто з ваших батьків працює в Баштанівці?
Робітники зібрали з поля 1т 250 кг помідорів, що становить 5/9 від зібраного врожаю за день. Скільки кілограмів помідорів зібрали за день?
1)Чому дорівнює одна частина врожаю? 1250: 5=250 (кг)
2) Скільки всього кг помідорів зібрали? 250 * 9=2250 ( кг)
5. Розв язування рівняння
Діти, ми з вами в селі Спаське. ( Інформація про Спаське)
Школярі зі Спаського нам запропонували рівняння.
Х + 275= 407* 9
Х + 275=3663
Х = 3663 – 275
Х= 3388
6.Геометричний матеріал( робота в групах)
Діти, ми з вами в Струмку. ( інформація про Струмок)
На парті у вас прямокутники.
Перша група замалюйте 3/8 прямокутника та знайдіть його периметр.
Друга група замалюйте 4/10 прямокутника та знайдіть його площу.
7.Робота з Лего.
Діти, ми з вами в Нерушаї. Це останнє село в нашій подорожі. Попрацюємо з Лего. Будьте уважні, вибираємо правильну відповідь та цеглинку. Складаємо башню.
ІІІ. Заключна частина.
об єднана громада. Всі населені пункти мають в громаді однакові права.
-Діти, а що таке громада? Хто у нас є головою громади?
(Що сподобалося вам на уроці? Що запам яталося? Що нового дізналися? Кому на уроці було легко? Хто потребує ще допомоги вчителя чи друга?)
3. Підведення підсумків. Коровай ( пригощання короваєм гостей)
В Україні є такий прекрасний звичай – коли гостей пригощають хлібом-сіллю. Пісня « Ой зеленеє жито,зелене»