Урок математики в 4 класі. Тема:Дроби. Порівняння дробів .Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за його дробом.

Про матеріал
Урок-подорож в 4 класі.Дроби. Порівняння дробів .Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за його дробом.
Перегляд файлу

                  Урок математики в 4 класі

Тема : Дроби. Порівняння дробів .Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за його дробом.

Мета: формувати вміння порівнювати дроби, розв язувати задачі на знаходження дробу від числа та знаходження числа за його дробом, вдосконалювати вміння розв язувати задачі  та складні рівняння ;розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас, стимулювати інтерес до вивчення математики, виховувати старанність, любов до рідного краю.

                                          Хід уроку

 І. Вступна частина                     

1 . Організаційна частина.

Вчитель: Діти! В народі кажуть добрий гість – дому радість!

Сподіваюсь, що ви, як і я – раді нашим гостям. Тож давайте привітаємось:

Діти: Доброго дня українській землі!

Гарного дня, дорогі вчителі!

Вдалого дня, тобі, друже, за партою!

Будьмо щасливі , бо ми  цього варті.

 Діти, урок математики сьогодні буде незвичайний. Це буде урок- подорож. Подорож віртуальна. Ми,зазвичай, привикли подорожувати  материками, країнами, океанами. А сьогодні ми здійснимо подорож нашим рідним краєм, нашими селами, селами, що оточують наше рідне село. На уроці ми будемо  повторювати тему « Дроби»,

розв язувати задачі та рівняння.

2. Усне опитування. Вправа  «Продовж речення»

А почнемо ми нашу подорож із села, що вам всім відоме. Подивіться на слайд. Чи впізнаєте це село?  Так, це Глибоке.

( розповідь про Глибоке). C:\Users\Учнi\Desktop\изображение_viber_2022-03-27_14-08-38-522.jpg

 

  • Числа, які показують, на скільки рівних частин поділено і скільки  частин взято, називаються….
  • Число під рискою дробу називається….
  • Число над рискою дробу називається…
  • Щоб знайти дріб від числа, треба це число поділити на ……. І помножити на ….
  • Щоб знайти число за його дробом, треба це число поділити на ….. і помножити на …..
  • Дроби, у яких однакові чисельник та знаменник, дорівнюють…

3. Математичний диктант. ( Наступне село – Борисівка. Всім нам відоме, тому що це сусіднє село. Розповідь про Борисівку).

C:\Users\Учнi\Desktop\изображение_viber_2022-03-27_14-08-42-136.jpg

Школярі 4 класу Борисівської школи, наші сусіди  запропонували нам написати математичний диктант.

Запишіть такі дроби: 1/3, 2/6, 4/9, 3/5  Знайдіть 2/6 від 120, 1/5 від 1 кг, ½ від 1ц, ¼ від 1 доби

 ( Відповіді: 1/3, 2/6, 4/9,  3/5, 40, 200г, 50кг, 6 год.

ІІ. Формування математичних умінь

1.Робота в парах ( Математичне лото)

Діти, наступна наша зупинка в селі Білолісся. Це велике козацьке село. Чому козацьке? ( розповідь про село)

 Жителі цього люблять конкурси, змагання, тому і нам запропонували  попрацювати в парах та пограти в математичне лото.

     2 .Робота над задачею( знаходження дробу від числа)

А зараз ми в м.Татарбунарах. ( в минулому це наш районний центр). А зараз в якому районі ми живемо?

Хто нам розкаже про це древнє, але водночас і сучасне місто?

У всіх нас є багато знайомих, родичів  в Татарбунарах, і нам приходиться туди часто їздити. А було б добре, якби нам відремонтували дорогу, правда?

Так учні 4 класів татарбунарських шкіл  передали нам таке цікаве завдання – задача.

Відстань від с. Нерушай до м.Татарбунар –24 км. За І місяць робітники дорожньої служби відремонтували 1/3 всієї дороги, за ІІ місяць 2/4 всієї дороги. А за ІІІ місяць – решту дороги.

Скільки кілометрів дороги відремонтували кожного місяця окремо?

          3. Порівняння дробів.

( Діти, наступнє село куди ми з вами помандруємо _ Дельжелер. Велике село. Дуже красиве.

В цьому селі є дуже гарний ресторан. Там готують вишукані страви. Подивіться які це страви. Діти, зараз ми поласуємо цими смаколиками та порівняємо дроби.

(№  229)

                                                                                  Фізкультхвилинка

          4.Робота над задачею ( Знаходження числа за його дробом)

Діти, а ми з вами в селі з красивою назвою Баштанівка. На території села є велике ФГ « Вікторія», яке відоме не тільки в нашій області та  Україні, а й за кордоном. ( Інформація про Баштанівку)

-Хто з ваших батьків працює в Баштанівці?

  Робітники зібрали  з поля 1т 250 кг помідорів, що становить 5/9 від зібраного врожаю за день. Скільки кілограмів помідорів зібрали за день?

1)Чому дорівнює одна частина врожаю? 1250: 5=250 (кг)

2) Скільки всього кг помідорів зібрали? 250 * 9=2250 ( кг)

      5. Розв язування рівняння

    Діти, ми з вами в селі Спаське. ( Інформація про Спаське)

    Школярі зі Спаського нам запропонували рівняння.

   Х + 275= 407* 9

  Х + 275=3663

  Х = 3663 – 275

  Х= 3388

  1. 75 = 407*9

6.Геометричний матеріал( робота в групах)

Діти, ми з вами в Струмку. ( інформація про Струмок)

На парті у вас прямокутники.

 Перша група замалюйте 3/8 прямокутника та знайдіть його периметр.

Друга група замалюйте 4/10 прямокутника та знайдіть його площу.

 7.Робота з Лего.

Діти, ми з вами в Нерушаї. Це останнє село в нашій подорожі. Попрацюємо з Лего. Будьте уважні, вибираємо правильну відповідь та цеглинку. Складаємо башню.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія та оцінювання учнів Діти, ми повернулися в Глибоке. Подивіться, який квадрат у нас получився. Цей квадрат – це ціле число. А воно складається з 9 частин. Це наші населені пункти, що об єдналися в одну громаду – Татарбунарська  територіальна

об єднана громада. Всі населені пункти мають в громаді однакові права.

 -Діти, а що таке громада? Хто у нас є головою громади?

  (Що сподобалося вам на уроці?  Що запам яталося? Що нового дізналися? Кому на уроці було легко? Хто потребує ще допомоги вчителя чи  друга?)

3.  Підведення підсумків. Коровай ( пригощання короваєм гостей)

В Україні є такий прекрасний звичай – коли гостей пригощають хлібом-сіллю. Пісня « Ой зеленеє жито,зелене»

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2023
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку