Розробка уроку ознайомлює учнів із теорією ймовірності. Учні засвоюють нові знання. Вчаться уявляти та підраховувати дану кількість викинутих кісток, або що випаде в даний момент часу при підкиданні монети або використовуючи урни в розвязуванні задач.
Гусєва – Ніколаєва Тетяна Анатоліївна
Криворізька загальноосвітня школа І – ІІ ступенів № 101
Інгулецький район, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг
Телефон 0989417391
Електронна адреса: t3a1n0y8a@gmail.com
Тема: Ймовірність випадкової події
Мета: Удосконалити вміння учнів розв’язувати найпростіші задачі імовірнісного характеру. Перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми «Ймовірність випадкової події» шляхом проведення самостійної роботи.
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ, АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірити правильність виконання домашнього завдання можна шляхом самоперевірки за готовими відповідями. Рівень засвоєння знань, набутих на попередньому уроці, можна перевірити за допомогою фронтального виконання усних вправ.
Виконання усних вправ
1. Яка ймовірність того, що в результаті підкидання грального кубика випаде 5 очок?
2. У кошику лежать 3 помідори і 3 огірки. Яка ймовірність того, що навмання вибраним овочем буде огірок?
3. У коробці лежать 5 синіх і 6 червоних олівців. Яка ймовірність того, що навмання витягнутий олівець буде не червоним?
4. Яка ймовірність того, що навмання назване одноцифрове число буде меншим від 10?
5. Яка ймовірність того, що навмання назване одноцифрове число буде більше за 11?
6. У скриньці лежать 13 червоних і 7 синіх кульок. Яка ймовірність того, що навмання витягнута кулька буде:
1) червоною; 2) синьою; 3) білою; 4) не червоною.
ІІІ. ФОРМУВАННЯ МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Можливо, під час виконання домашнього завдання і усних вправ учні припускаються помилок. Тоді цілком логічно, що завдання уроку – удосконалити вміння розв’язувати найпростіші задачі ймовірнісного характеру. Якщо більшість учнів впорається із зазначеними завданнями без помилок, то завдання уроку – навчитися розв’язувати більш складні задачі імовірнісного характеру. Як приклад можна запропонувати таку задачу.
Задача.До магазину привезли лампочки. Виявилося, що 1% з них – браковані. Яка ймовірність того, що навмання витягнута лампочка не буде бракованою?
IV. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ
Виконання письмових вправ
Відмінність задач, запропонованих для розв’язування на цьому уроці, полягає в тому, що в них не задано в явному вигляді кількість випадків, що сприяють події або (та) кількість загальних випадків.
1. У скриньці лежать 25 кульок, з яких 10 білих, а решта – чорні. Яка ймовірність того, що навмання витягнута кулька буде чорною?
2. Усі літери української абетки написані на 32 окремих картках. Яка ймовірність того, що навмання витягнута літера буде голосною?
3. Знайдіть ймовірність того, що навмання вибране число від 1 до 50 включно містить у своєму записі цифру 4.
4. Знайдіть ймовірність того, що навмання вибране двоцифрове число:
1) ділиться на 10; 2) записане однаковими цифрами.
5. У коробці лежать кульки. Одна шоста Частина всіх кульок зелені, четверта частина – червоні, а решта – білі. Яка ймовірність того, що витягнута навмання кулька буде білою?
Після цього доцільно розв’язувати задачу, запропоновану на етапі формування мети і завдань уроку.
Учням, які впораються із завданням раніше за інших, можна запропонувати індивідуальні картки із завданням підвищеної складності.
Індивідуальна картка У кошику лежать 9 груш і декілька яблук. Скільки яблук у кошику, якщо ймовірність того, що навмання взятий фрукт буде: 1) грушею, дорівнює ; 2) яблуком, дорівнює ? |
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Самостійна робота
Варіант 1
1. Укажіть випадкові, вірогідні й неможливі події, які можуть відбуватися під час випробування, наведеного в таблиці:
Випробування |
Випадкова подія |
Вірогідна подія |
Неможлива подія |
Підкидання грального кубика |
|
|
|
2. Гральний кубик кидають один раз. Порівняйте ймовірність подій: А – «поява непарного числа очок» і В – «поява не більше ніж трьох очок».
3. З коробки, у якій лежать 17 карток, пронумерованих від 1 до 17, навмання взяли одну картку. Знайдіть ймовірність того, що:
1) на картці написане парне число;
2) на картці написане двоцифрове число;
3) число, написане на картці, кратне 5;
4) у запису числа, написаного на картці, є цифра 7.
Варіант 2
1. Укажіть випадкові, вірогідні й неможливі події, які можуть відбуватися під час випробування, наведеного в таблиці:
Випробування |
Випадкова подія |
Вірогідна подія |
Неможлива подія |
Витягування кульки зі скриньки, де є чорні та білі кульки |
|
|
|
2. Гральний кубик кидають один раз. Порівняйте ймовірність подій: А – «поява парного числа очок» і В – «поява не менше ніж трьох очок».
3. З коробки, у якій лежать 18 карток, пронумерованих від 1 до 18, навмання взяли одну картку. Знайдіть ймовірність того, що:
1) на картці написане непарне число;
2) на картці написане двоцифрове число;
3) число, написане на картці, кратне 7;
4) у запису числа, написаного на картці, є цифра 8.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Повторіть теоретичний матеріал за відповідним параграфом підручника.
2. Виконайте вправи:
1) У скриньці лежать 20 кульок, з яких 8 білих, а решта - червоні. Яка ймовірність того, що навмання взята кулька буде не білою?
2) У кошику лежать 14 фруктів, із них – 6 лимонів, 5 мандаринів, а решта – апельсини. Яка ймовірність того, що навмання взятий із кошика фрукт буде не апельсином?
3) Знайдіть ймовірність того, що в запису взятого навмання двоцифрового числа є цифра 0.
4) У скриньці лежать 12 чорних кульок і 4 білих. Зі скриньки витягають одну кульку й відкладають у бік. Ця кулька біла. Після цього зі скриньки навмання беруть ще одну кульку. Знайдіть ймовірність того, що ця кулька також буде білою.
5) Клени становлять 75 % усіх дерев, що ростуть у парку, а решта дерев – берези. Яка ймовірність того, що навмання вибране дерево буде березою?