Усне та письмове множення багатоцифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення

Про матеріал

Усне та письмове множення багатоцифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення

Подана розробка уроку математики для учнів 4 класу з використанням системи розвитку критичного мислення. Метою цього уроку є стимулювання пізнавальної активність учнів через порівняння власних ідей та ідей інших дітей, вчитися приймати обгрунтовані рішення, розглядати проблему з пізних точок зору.

Перегляд файлу

Тема: Усне та письмове множення багатоцифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення.

Мета: Закріплювати вміння учнів множити багатоцифрові числа на круглі та розрядні числа. Повторити ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові та двоцифрові числа. Стимулювати пізнавальну активність учнів через порівняння власних ідей та ідей інших дітей, вчити приймати обгрунтовані рішення, розглядати проблему з пізних точок зору; повторити правила дорожнього руху; розвивати гнучкість мислення, наполегливість.

Обладнання: схеми, карта Центрально-Міського району

Хід уроку:

І. Еволокація (фаза актуалізації, виклику)

  • ­ Доброго дня! Перш ніж розпочати заняття привітаємо наших гостей.

Усміхнімось всім довкола,

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково,

День для нас привітним буде.

-  Покажіть, будь ласка, який у вас настрій?

  • Зараз у нас розпочнеться урок математики. Що нам потрібно взяти з собою на заняття? (розум, кмітливість, уважність, пам'ять, інтерес, зошит, пенал і т.д.).
  • Тож  готуємось до цікавого та пізнавального уроку. Працюватимемо старанно!

­- Сьогодні буде не зовсім звичайний урок. Ми з вами організуємо.... А що саме, ви дізнаєтесь, коли виконаєте перше завдання.

  • На дошці зашифроване словосполучення. Розшифрувати його зможете розв'язавши вирази, кожен добуток має власний шифр відповідь — букву. Правильно виконане завдання допоможе вам дізнатися, що сьогодні на уроці будемо робити.

Ось код:

а

е

о

я

д

ж

р

н

ь

19052

16384

15608

37490

31680

21645

17192

58200

20250

 

 

 

 

3960*8

2048*8

9700*8

4050*5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14550*4

9526*2

2456*7

1951*8

7920*4

2405*9

4096*4

19400*3

7275*8

7498*5

 

  • Ми сплануємо День народження нашого друга. Це буде свято-сюрприз.
  • Що нам потрібно для організації Дня народження? З чого розпочати організацію дитячого свята? (відповіді дітей, складання кластеру  - графічний систематизатор, який допомагає встановити зв'язки між явищами або об'єктами)







  • Так, правильно.  Але для організації свято потрібні ... (гроші).
  • Бюджет свята становить 1000 гривень. Чи вистачить нам цих коштів? (прогнозування).

ІІ. Осмислення (фаза вивчення нового матеріалу)

Дорога до магазину

­-  Для того, щоб зробити покупки, нам потрібно відправитися до ... (магазину). Зручно робити покупки у магазині, що знаходиться близько від школи. Неподалік є великий супермаркет “Сільпо”. (Але їх два). Один знаходиться на площі Визволення, а інший навпроти Цетрального ринку.

  • З якою метою ми обираємо найближчий супермаркет?(Раціонального використання часу). Але ж як ми дізнаємося найкоротшу відстань до магазину. (Відповіді дітей)
  • Пропоную вам скористатися картою Центрально-Міського району і прорахувати довжину шляху. Але увагу потрібно звернути не лише на відстань. Головне, щоб наш шлях був безпечним. Пам'ятайте правила дорожнього руху. (На картах сематично нанесено дорожні знаки)
  • Що нам потрібно знати, щоб вирахувати довжину безпечного маршруту до магазину “Сільпо”?  (Масштаб  - показує у скільки разів збільшено чи зменшено розміри предметів чи відстані між ними).
  • На карті ви накреслите найкоротший безпечний, на вашу думку, маршрут до магазину та виміряєте відстань від школи до магазину.  (Робота у групах, порівняння знайдених шляхів, обрання найкоротшого безпечного шляху).
  • Отже, ми обрали дорогу, якою підемо до магазину і можемо відправитись робити покупки.

Покупки.

  • Ми з вами запланували придбання смаколиків та соку. У магазині на ці товари відповідна ціна: 1 бісків “Барні” - 6грн.80к.; 1 набір, що складається з 5 бісквітів — 35 грн.80к.
  •  Тепер перед нами постала задача — як економніше витрачати кошти. Що потрібно зробити для того, щоб дізнатися як вигідніше купити “Барні” по одній штуці чи у наборі? (Вирахувати віртість 1 бісквіту у наборі)

38 грн. 80 к. : 5 = 7 грн.16 к.

Дешевше купувати бісквіти по 1 штуці. Вартість покупки становитиме:

6 грн. 80к. * 18 = 122 грн. 40к.

  •         На День народження буде запрошено всіх однокласників,  а це — 18 осіб.  На 1 особу на святі ми плануємо по 200 мл соку. 1 пакет соку об'ємом 200 мл коштує 4грн.50к. Пакет об'ємом 1 л коштує 12 грн.70к.
  •         У якому пакуванні економніше придбати сік? (по 1л)
  •         Як розрахувати кількість пакетів соку

1л:200мл=5 пакетів

12грн.70к.*5=63грн.50к.

  •         Відрахуємо цю суму з бюджету.

 -  Якщо ми купуємо сік у великих паках, то нам потрібно ще купити склянки. Можна купити пластикові  - вони продаються по 10 штук у комплекті за 5 грн. Або картонні по 39 к. за штуку.

  •         Треба підрахувати вартість склянок: 5 грн.*2 набори=10грн — пластикові              

39к.*18=7грн.2к.

  •         Зупинемо вибір на картонних склянках. По-перше, це екологічно. По-друге, це економічно.
  •         Вартість наших покупок становить

122грн.40к.+63грн.50к.+7грн.2к.=192грн.92к.

  •         Потрібно вирахувати залишок коштів

1000-192грн.92к.=807грн.8к.

Розваги

- Останній пункт планування свята — це розваги.

  •         Ми можемо влштувати свято самостійно (придумати веселі конкурси та ігри) або вибрати розважальну програму в ігровому центрі, вартість яких становить 35 грн. за 1 особу.

35грн.*18=630 грн.- вартість розважальної програми

  •         Чи вистачить нам коштів?

807 грн. 8к. - 630 грн.= 177 грн.2к.

ІІІ. Рефлексія.

  •         Чи вдалося нам спланувати свято?
  •         Чи вистачитло нам коштів?
  •         Що нового ви дізналися на уроці?
  •         Чого навчилися?
  •          Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 січня
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку