Урок математики з учнями 3 – А класу за Програмою НУШ. «Тема. Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення. »

Про матеріал
Урок математики з учнями 3 – А класу за Програмою НУШ. «Тема. Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення. » Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про арифметичні дії множення та ділення; узагальнити способи складання таблиць множення за сталим першим множником, способи знаходження попереднього і наступного результатів таблиці множення, способи відтворення табличних результатів на підставі переставного закону множення, на підставі групування; узагальнити способи складання таблиць ділення на підставі взаємозв’язку арифметичних дій множення та ділення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вельможко Людмила Петрівна Вчитель початкових класів , м, Дніпро, КЗО “ СЗШ № 97 імені П. І. Шкідченка» ДМРУрок математики з учнями 3 – А класу за Програмою НУШ. «Тема. Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення. »

Номер слайду 2

Дзвоник дзвенить, не стихає, Школярів усіх скликає: Гей, до класу поспішайте, На місця свої сідайте.

Номер слайду 3

Щоб нам було веселіше, разом з нами  будуть працювати забавні герої улюбленого мультфільму дітей і дорослих.

Номер слайду 4

Наш настрій

Номер слайду 5

Проспівав дзвінок –Починається урок. Клас готовий працювати ?Додавати й віднімати?Числа й вирази рівняти?Вчасно руку піднімати?

Номер слайду 6

Урок без зупинки починається з каліграфічної хвилинки.

Номер слайду 7

Щоб робота була гарна,Треба вивести старанно. Кожну цифру, кожен штрих —Клас працює, клас притих.

Номер слайду 8

27 вересня. Класна робота. Каліграфічна хвилинка

Номер слайду 9

27 вересня Класна робота Математичний диктант 67 68

Номер слайду 10

«Конкурс повітряних зміїв»

Номер слайду 11

Дівчата:60 - (91 - 49) : 6 + 8 • 5 = 47 Хлопці:(54 - 47) • 6 : 7 • 4 - (32 : 8 • 4) = 8

Номер слайду 12

«Тема. Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення. »

Номер слайду 13

Завдання 1. Склади таблицю множення будь-якого числа від 2 до 9. Досліди таблицю: на скільки кожний наступний результат більший за попередній, а кожний попередній результат менший від наступного. Поясни, чому так. Склади завдання на відтворення табличних результатів для інших учнів.

Номер слайду 14

3 • 1 = 33 • 2 = 63 • 3 = 93 • 4 = 123 • 5 = 153 • 6 = 183 • 7 = 213 • 8 = 243 • 9 = 27 Кожний наступний результат більши від попереднього на 3, а кожний попередній результат менший від наступного теж на 3. Тому що більша сума однакових доданків, кожний із яких дорівнює 3.

Номер слайду 15

Завдання 2. Користуючись закономірністю, виявленою в ході виконання. Користуючись закономірністю , виявленою в ході виконання завдання 1, відтвори попередній і наступний результати таблиць множення.

Номер слайду 16

6 . 7 = 5 . 4 = 7 . 6 = – 6 . 8 = 48 5 . 5 = 25 7 . 7 = 49 6 . 9 = 5 . 6 = 7 . 8 = Завдання 3. Згадай переставний закон множення. Використай його. Від перестановки множників добуток на змінюється.

Номер слайду 17

Гра « Веселі пальчики » Таблиця множення на 8.

Номер слайду 18

8 . 2 = 2 . 8 = 8 . 3 = 3 . 8 = 8 . 4 = 4 . 8 = 8 . 5 = 5 . 8 = 8 . 6 = 6 . 8 = 8 . 7 = 7 . 8 = 8 . 8 = 8 . 8 = 8 . 9 = 9 . 8 = Віднови таблицю множення на 8. 8 • 2 = 2 • 8 = 168 • 3 = 3 • 8 = 248 • 4 = 4 • 8 = 328 • 5 = 5 • 8 = 408 • 6 = 6 • 8 = 488 • 7 = 7 • 8 = 568 • 8 = 8 • 8 = 648 • 9 = 9 • 8 = 72

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Вадим винайшов власний спосіб відтворення результатів таблиці множення числа 7. «Розгадай» цей спосіб. Спробуй придумати свій спосіб запам’ятовування. Які ще варіанти для групування доданків можливі? Завдання 4.

Номер слайду 21

7 . 3 = + + + = 7 . 6 = + + + + + + = + = 7 . 9 = + + + + + + + + + = + + = 7 . 4 = + + + + = 7 . 8 = + + + + + + + + = + =

Номер слайду 22

7 • 3 = 7 + 7 + 7 = 217 • 6 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 21 + 21 = 427 • 9 = 7+ 7+ 7 + 7+7 +7 + 7 + 7 + 7 = = 21 + 21 + 21 = 637 • 4 = 7 + 7 + 7 + 7 = 287 • 8 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = = 567 • 8 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = = 21 + 21 + 14 = 56

Номер слайду 23

 Завдвння 5. Запиши таблицю множення будь- якого числа від 2 до 9. Користуючись взаємозв'язком арифметичних дій множення і ділення, склади дві таблиці ділення. Що цікаве в ко жній таблиці ділення? Що означає «число а поділити на Ь»? Доведи правильність значень часток, одержаних у таблицях.

Номер слайду 24

4 • 1 = 4, 4 : 4 = 1, 4 : 1 = 44 • 2 = 8, 8 : 4 = 2, 8 : 2 = 44 • 3 = 12, 12 : 4 = 3, 12 : 3 = 44 • 4 = 16, 16 : 4 = 4, 16 : 4 = 44 • 5 = 20, 20 : 4 = 5, 20 : 5 = 44 • 6 = 24, 24 : 4 = 6, 24 : 6 = 44 • 7 = 28, 28 : 4 = 7, 28 : 7 = 44 • 8 = 32, 32 : 4 = 8, 32 : 8 = 44 • 9 = 36, 36 : 4 = 9, 36 : 9 = 4

Номер слайду 25

Число а розділити на число b - це означає знайти таке число с, яке в добуток з числом b дає число а.8 : 4 = 2, тому що 2 • 4 = 8.

Номер слайду 26

 Завдання 6. Знайди значення часток, доведи правильність результатів.27 : 9 = 3, тому що 3 • 9 = 2736 : 4 = 9 → 9 • 4 = 3624 : 8 = 3 → 3 • 8 = 2472 : 8 = 9 → 9 • 3 = 7242 : 7 = 6 → 6 • 7 = 4218 : 3 = 6 → 6 • 3 = 18

Номер слайду 27

Розв’яжи задачу. Ведмедиця та ведмежа вирушили до галявини. Уздовж берега річки вони рухались 1 годину, а на перепливання річки витратили на 45 хвилин менше. Останній відрізок часу ведмеді бігли, витративши на 37 хвилин більше, ніж вони витратили, перепливаючи річку. Скільки всього часу тривав шлях ведмедів до галявини?

Номер слайду 28

Задача. Берегом - 1 год. Переплили - ?, на 45 хв. м. Останній в. - ?, на 37 хв. більше. Всього - ? Розв’язання1 год. = 60 хв.1 ) 60 - 45 = 15 (хв.) - переплили річку;2 ) 15 + 37 = 52 (хв.) - на останній відрізок;3 ) 60 + 15 + 52 = 127 (хв.) = 2 год. 7 хв. Відповідь: 2 години 7 хвилин всього часу тривав шлях ведмедів до галявини.

Номер слайду 29

Підсумок уроку Чи збулися ваші очікування? Що треба зробити,щоб вони виконувалися?— Що повторили на уроці?— Які цінні думки запам’ятали?

Номер слайду 30

Домашнє завдання Математика 3 клас НУШНавчальний зошит Скворцова, Онопрієнко с. 35 , завдання № 4, 5.

Номер слайду 31

Урок математики з учнями 3 – А класу за Програмою НУШ. «Тема. Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення. » Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про арифметичні дії множення та ділення; узагальнити способи складання таблиць множення за сталим першим множником, способи знаходження попереднього і наступного результатів таблиці множення, способи відтворення табличних результатів на підставі переставного закону множення, на підставі групування; узагальнити способи складання таблиць ділення на підставі взаємозв’язку арифметичних дій множення та ділення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Уколова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня 2021
Переглядів
1820
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку