Задача на знаходження дробу від числа. Знаходження значень виразів із буквою, що повторюється двічі.

Про матеріал
Мета: закріпити вміння учнів знаходити дріб від числа; удосконалювати вміння учнів розв’язувати складені задачі, які включають знаходження дробу від числа; вчити учнів знаходити значення виразу з буквою, що повторюється двічі; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, уяву дітей; виховувати любов до природи, тварин та математики.
Перегляд файлу

Тема. Задача на знаходження дробу від числа. Знаходження значень виразів із буквою, що повторюється двічі.

Мета: закріпити вміння учнів знаходити дріб від числа; удосконалювати вміння учнів розв’язувати складені задачі, які включають знаходження дробу від числа; вчити учнів знаходити значення виразу з буквою, що повторюється двічі; розвивати мислення, мовлення, пам'ять,  уяву дітей; виховувати любов до природи, тварин та математики.

Обладнання: картки для усних обчислень; індивідуальні картки (2варіанти), картки для перевірки домашнього завдання; короткі записи до задач 677, 678.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

- Доброго дня, діти! Мене звуть Анна Василівна, сьогодні урок математики у вас буду вести я. Перевірте чи всі готові до уроку, чи є у вас на партах підручник, зошит, ручка, олівець, лінійка.

II. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Індивідуальна робота учнів.

- Четверо учнів отримують індивідуальні картки і виконують запропоновані їм завдання.

 Варіант 1

1. Учні мали обкопати 240 дерев. Першого дня вони обкопали віх дерев. Другого дня -  того, що обкопали першого дня,  а третього дня – решту. Скільки дерев обкопали учні третього дня?

2. Знайди від 72060.

1.

1) 240:2=120(д.) – обкопали першого дня;

2) 120:3=40(д.) – обкопали другого дня;

3) 120+40= 160(д.) – обкопали першого і другого дня разом;

4) 240-160=80(д.)

Відповідь: 80 дерев обкопали учні третього дня.

2.

72060:6∙5=60050

Варіант 2

1. У череді 800 голів рогатої худоби: із них – кози, – корови, а решта – вівці. Скільки овець у череді?

2. Знайди від 2480. 

1.

1) 800:10=80(г.) – кіз;

2) 800:5=160(г.) – корів;

3) 80+160=240(г.) – кіз і корів разом;

4) 800-240=560(г.)

Відповідь: 560 овець у череді.

2.

2480:5∙4=1960

2. Перевірка домашнього завдання.

2.1. Задача 671.

На одній лісовій галявині посадили 12650 дерев, а на другій – у 5 разів менше. Шосту частину всіх дерев становили дуби, а решту – інші дерева. Скільки дубів посадили на обох ділянках?

1) 12650:5=2530(д.) – посадили на другій ділянці;

2) 12650+2530=15180(д.) – посадили на обох ділянках разом;

3) 15180:6=2530(д.)

Відповідь: 2530 дубів посадили на обох ділянках.

2.2. Задача 672.

За 7 днів 8 бурундуків перенесли в нірку 1960 горіхів, порівну кожен. Скільки горіхів перенесе в нірку один бурундук за 21 день?

1) 1960:8:7=35(г.) – переніс один бурундук за 1 день;

2) 35∙21=735(г.)

Відповідь: 735 горіхів перенесе в нірку один бурундук за 21 день.

3. Усні обчислення.

3.1. Обчисливши ланцюжок ми з вами дізнаємося, яке місце в Україні є найбільш вітряне.

 

 

 

 

 

 

Зобов’язана гора своєю назвою церкві Св.Петра, яка, в середні століття знаходилася на вершині гори. Сама церква до наших часів не збереглася, але назва залишилася за горою. У перекладі з грецької Ай-Петрі означає «Святий Петро».

  3.2. Повторення вивченого матеріалу.

- Що означає знаменник дробу? (Число під рискою дробу – показує, на скільки рівних частин поділено ціле.

- Що означає чисельник дробу? (Число над рискою дробу – показує, скільки взято рівних частин цілого).

- Як знайти дріб від числа? (Потрібно поділити число на знаменник і помножити на чисельник).

3.3. Запишіть, яка частина заштрихована у кожному прямокутнику.

 

 

 

                                                                              

3.4. Знайдіть дріб від числа.

        від 1хв                                  від 1км                                     від 1ц

1хв=60с                                   1км=1000м                                   1ц=100кг

60:3∙2=40 (с) – к                     1000:10=100(м) - л                      100:5∙4=80(кг) - а

 

        від 1м                                    від 1т                                         від 50хв

1м=100см                                1т=10ц                                          50:5∙3=30(хв.) - й

400:4=25(см) – а                     10:2∙3=15(ц) - Б

- Тепер, вам потрібно розташувати відповіді у порядку зростання, якщо ви виконаєте це завдання правильно, то дізнаєтесь, яке озеро у світі вважається найглибшим.

 Б      а       й       к       а        л

15     25    30     40     80      100

- Молодці! Байкал – найглибше озеро в світі. Площа водної поверхні озера Байкал становить 31470 км2. Середня глибина цього озера – 730м, а максимальна – 1637м.

3.5.Робота з підручником.

- Розгорніть свої підручники на сторінці 104 завдання 679 виконуємо усно.

780 – 180 : 2 ∙ 6 = 240                                            (780 – 180) : 2 ∙ 6 = 1800

(800 : 8 – 20) : 4 = 20                                              800 : 8 – 20 : 4 = 95

- Чим відрізняються вирази кожного рядка? ( Наявністю або відсутністю дужок).

- Яка послідовність виконання дій з дужками? ( Вирази, що в дужках виконуються спочатку)

- А зараз, розташуйте відповіді прикладів у порядку  спадання, якщо ви виконаєте все вірно, то дізнаєтесь який звір найбільший в Україні. ( 1800, 240, 95, 20)

- Найбільшим звіром України є зубр, жива маса якого може перевищувати 1 тонну. Його висота досягає двох-трьох метрів, тривалість життя цієї тварини – 27 років.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розв’язування завдання 674.

До числа 72060 додай  його .

- Діти, вираз на яку дію – додавання чи віднімання? (Додавання).

- Який перший доданок? (72060)

- Який другий доданок? ( від 72060)

- Як це записати? (72060 : 6 ∙ 3=36030)

- Записуємо у зошитах число, класна робота, завдання 674.

72060 + 72060 :6 ∙3 = 72060 + 36030 = 108090

2. Фізкультхвилинка.

IV. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування задачі 677.

На птахофермі було 8420 птахів: кури становили ; гуси - усіх птахів, а решту – качки. Скільки на птахофермі було окремо курей, гусей і качок?

- Скільки птахів було на птахофермі? (8420)

- Кого вирощували на птахофермі? (Курей, гусей і качок).

- Скільки курей було на птахофермі? ( Не відомо, але сказано, що всіх птахів).

- Скільки гусей було на птахофермі? (Не відомо, але сказано, що усіх птахів).

- Що сказано про кількість качок на птахофермі?  (Що вони становлять решту птахів).

- Яке запитання задачі? (Скільки на птахофермі було окремо курей, гусей і качок).

- Діти, то як дізнатися скільки було курей? (Потрібно загальну кількість птахів поділити на 5 і помножити на 3)

- Як дізнатися скільки було гусей? (Потрібно загальну кількість птахів поділити на 4).

- Що сказано про качок? (Що вони становлять решту від всіх птахів )

-  А що таке решта? (Це всі птахи без курей і гусей)

- А ми знаємо скільки було курей і гусей? (Ні, але можемо дізнатися).

- Як дізнатися скільки було качок? (Потрібно від загальної кількості птахів відняти загальну кількість курей та гусей).

- Отже, план розв’язання:

1. Скільки курей було на птахофермі?

2. Скільки гусей було на птахофермі?

3. Скільки курей і гусей разом було на птахофермі?

4. Скільки качок було на птахофермі?

Розв’язання

1) 8420:5∙3=5052(пт.) – курей;

2) 8420:4=2105(пт.) – гусей;

3) 5052+2105=7157(пт.) – курей і гусей разом;

4) 8420-7157=1263(пт.)

Відповідь: 1263 качки; 2105 гусок; 5052 курки.

Рекордсменами серед свійських птахів-довгожителів є гуси – 40 років, на другому місці кури – 20 років.

2.  Рухлива фізкультхвилинка

3. Розв’язування задачі 678.

Площа парку становить 8600м2. Частину цього парку у вигляді прямокутної ділянки зі сторонами 320 м і 100 м відведено під ігровий майданчик, решти парку займають кущі і дерева. Яку площу займають кущі і дерева?

- Яку площу має парк? (Площа парку 86000м2)

- Що є в парку? (Ігровий майданчик, кущі і дерева)

- Яку форму має ігровий майданчик? (Прямокутну)

- Яка довжина сторін прямокутника? (320м і 100м)

- Яку площу займають кущі і дерева? (Невідомо, але сказано, що решти парку)

- Яке запитання задачі? (Яку площу займають кущі і дерева).

- Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні, тому що не знаємо, яку площу займає решта).

- А що треба знати, щоб знайти решту площі? (Загальну площу і площу ігрового майданчику).

 - Як знайти площу ігрового майданчику? (Потрібно довжину ігрового майданчику помножити на ширину).

- А тепер можна знайти решту площі парку? ( Так, можна).

- Що означає решта площі? (Площа парку без площі ігрового майданчику).

- То як знайти решту площі? (Від площі парку відняти площу ігрового майданчику)

- Тепер можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так).

- То як знайти решти? (Потрібно решту поділити на 4 і помножити на 3).

- Отже, план розв’язання задачі:

1) Яка площа ігрового майданчику?

2) Яка площа решти парку?

3) Яку площу займають кущі і дерева?

Розв’язання

1) 320∙100=32000(м2) – площа ігрового майданчику;

2) 86000-32000=54000(м2) – площа решти парку;

3) 54000:4∙3=40500(м2)

Відповідь: 40500 м2 займають кущі і дерева.

- А чи знаєте ви, яке дерево найбільше в світі? Не знаєте, тоді я вам розкажу. Найбільше у світі дерево називається Гігантське дерево або дерево Генерала Шермана, розташоване у Національному парку «Секвоя» в США в горах Сьєрра-Невада.

4. Виконання завдання 676.

Обчисли (в ∙ 7 - в : 34) ∙ 3, якщо в=884.

- Як знайти значення виразу із буквою? (Замість букви підставити значення)

  Якщо в=884, то (в ∙ 7 - в : 34) ∙ 3 = (884 ∙7 – 884 : 34) ∙ 3 = (6188 – 26) ∙3 = 18486.

V. Повідомлення домашнього завдання.

- Додому вам завдання 680 та задача 681. Завдання 680 виконуєте письмово по діях, всі обчислення виконуєте в стовпчик, задачу 681 письмово з зошиті.

VI. Підсумок уроку.

              від 280кг                                                                           До 10 додати його

Від 20 відняти його

- То як знайти дріб від числа? (Потрібно поділити знаменник і помножити на чисельник).

Оцінювання учнів.

- Дякую! Урок завершено. До побачення!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурлака Вікторія Миколаївна
    Чудовий матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
6998
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку